Jump to content
Guest semionov

Минимален разход

Recommended Posts

Guest iSpider

...с обеднената карта от цроме,той падна на 10 в тоя студ......

Какво е това "обеднена карта от цроме" ? Звучи интересно.
програмиска му работа ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

програмиска му работа ... :)

Ааа, бягам бързо тогава :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

...с обеднената карта от цроме,той падна на 10 в тоя студ......

Какво е това "обеднена карта от цроме" ? Звучи интересно.
абе аз грешно го написах....програмата е Кром и с нея се регулурат разни неща е ЕКУ-то,като гориво и други.понеже разходът ми беше 15/100 се ядосах и я пуснахме програмката да калкулира стойностите.излезна доста бедна и затова:)ама падна на 10 разхода

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

абе аз грешно го написах....програмата е Кром и с нея се регулурат разни неща е ЕКУ-то,като гориво и други.понеже разходът ми беше 15/100 се ядосах и я пуснахме програмката да калкулира стойностите.излезна доста бедна и затова:)ама падна на 10 разхода

ммм колко интересно, нещо от което да разбирам :Dя бързо кажи името на програмката на инглиш и дали с нея може да се бърника с нея Д15В2 :weights: , искам да го клокна софтуерно щото в авто-хардуера съм бос :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

хммм наистина интересно.....я раздуй по-подробно де :) аз си регулирах перфектно акорда и в сега в студа ми дава до 10.5 градско, но ще падне и още мисля до към 9.5-10 - има още какво да пипна:tooth: но ако мога да обедня сместа, то 8.5 ще е напълно постижима цел :weights:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво :weights: На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

Мерси мой!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest element

Еййййй,ше ви земат на работа в завода,ей! :weights:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobo21

Връщам се на темата с оборотите, защото доста се изблещих на графиката, че някакъв двигател харчи по-малко при 3500 оборотаот колкото при 2000.Само няколко уточнения в тази връзка.Явно това е НЯКАКЪВ двигател, който предполагам, че работи без вързана към него трансмисия.Ако беше в реални условия при 3500 оборота и да кажем 5та предавка съпротивлението на въздуха би вдигнало доста разхода.На моята кола 3500 обората на 5та се равняват на около 130км/ч.Другото, от което много завият икономичните обороти е въртящият момент, респ. обема на двигателя.1.5л двигател можеби се кара икономично на 3000 оборота, но моя F20B6 определно (тествано)е най-икономичен на 2000, което на 5та е точно 70км/ч.

Редактирано от bobo21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Ама че интригуваща тема се заформи ..... големи икономии излезнахме тука форума :lol: Мен ми е интересно едно друго нещо, надявам се някой да може да разясни :Скорост - една и съща !Предавка - различна /по-ниска , по-висока/ Обороти - съответно по-високи при при по-ниска !Педала на газта е натиснат в едно и също положение !въпрос : ЕКУ-то еднакво количество гориво ли подава в 2та случая или макар ,че педалът не е натиснат повече компенсира и подава повече гориво при по-високите обороти !Този въпрос ми хрумна тъй като забелязвам, че понякога еднакво се движа с 3500 оборота и със 2500 съответно на 3та и 4та предавка с еднакво натиснат педал. Та ако подавам еднакво количество гориво защо ми е да вкарвам 4та :) П.С. както казваше стария ми класен /когато бях ученик/ "Кола и жена за да са в добра кондиция трябва да се ръчкат!"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Основните величини от които зависи количеството гориво са оборотите и натоварването(абсолютното налягане в смукателния колектор) вси4ки други величини като температури на охл. течност , пост. въздух , състав на отработените газове и т.н. са да се корегира евентуално сместа. А пък скоростната кутия въобще не играе в хора.При една и съща скорост на две разли4ни предавки двигателят е натоварен разли4но. Пък и оборотите са разли4ни от където идва и разли4но коли4ество гориво. При по ниската предавка двигателя е по-малко натоварен но пък оборотите са по - високи. Но пък по - принцип горивото по - изразено зависи от натоварването от колкото от оборотите. Но това е циклова порция гориво, а на разли4ните предавки оборотите за единица време са разли4ни.Надявам се че не съм объркал някой :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Гледам, че някои колеги препоръчват спиране на скорост.Честото практикуване на такъв метод не оказва ли отрицателно влияние върху ангренажния ремък, т.е. не намалява ли живота му?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

Гледам, че някои колеги препоръчват спиране на скорост.Честото практикуване на такъв метод не оказва ли отрицателно влияние върху ангренажния ремък, т.е. не намалява ли живота му?

Може и да го намалява, точно толкова колкото като подаваш газ и я сриташ лекинко :) но пък удължава значително живота на накладки, дискове и като цяло облекчава спирачната система...аз лично предпочитам да я запазя за жизнено необходимите спирания :lol: въпрос на избор е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vex

до колкото разбрах, минималния разход е при минимални обороти при ненатоварен двигател (idle), но ако говорим за оптимален разход/километри (в движение при общ случай) до колкото разбрах е около 3000 обороти.правилно ли съм разбрал? :lol:едит: а и да попитам, ако при спиране на двигател се харчи гориво, защо като включа на ниска предавка по надолнище не ускорявам? :)

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobo21

Моята теза е, че всеки двигател има оптимален разход при различни обороти и това зависи от върящия момент.

до колкото разбрах, минималния разход е при минимални обороти при ненатоварен двигател (idle), но ако говорим за оптимален разход/километри (в движение при общ случай) до колкото разбрах е около 3000 обороти.правилно ли съм разбрал? :hondarulez:едит: а и да попитам, ако при спиране на двигател се харчи гориво, защо като включа на ниска предавка по надолнище не ускорявам? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

Моята теза е, че всеки двигател има оптимален разход при различни обороти и това зависи от върящия момент.

и оптималния разход е около оборотите с максимален въртящ момент ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

до колкото разбрах, минималния разход е при минимални обороти при ненатоварен двигател (idle), но ако говорим за оптимален разход/километри (в движение при общ случай) до колкото разбрах е около 3000 обороти.

правилно ли съм разбрал? :D

 

едит: а и да попитам, ако при спиране на двигател се харчи гориво, защо като включа на ниска предавка по надолнище не ускорявам? :D

при спиране с двигател, гориво НЕ се харчи.... затова при леки наклони не ускоряваш, но при по-стабилен наклон и висока предавка колата може и да ускорява, нищо че гориво не се пръска.

 

 

Моята теза е, че всеки двигател има оптимален разход при различни обороти и това зависи от върящия момент.

и оптималния разход е около оборотите с максимален въртящ момент ?

 

да, и за повечето хонди без или с изключен втек, този момент е около 3000оборота.... или 2000 за по-големи обеми ( като твоя акорд :P ) но в общи линии е там някъде: 2000-3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest micro

Да се изкажа малко неподготвенТова е мой методНа 5 или 4 предавка ( в зависимост от скоростната кутия с колко е ) тоест на наи-високата заковавам стрелката на километража в идеално вертикално положение ( при мен е 90 ) и поглеждам оборотомера за мен това са оптималните обороти с които си джиткам на всяка една предавкаЗа разхода на моята баба яга ще спомена че до оня ден беше 10 зиме и лете град и извънградСмених свещи почистих кабели и дистрибуторна капачка и колата замърка като коте и се надявям поне малко да сваля разхода чедо сега вървя като дизел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Сега като каза това за хоризонталното положение на стрелката на скоростомера, се сетих нещо. Скоро чух че (поне при някои марки) наи-икономичната скорост е тази, при която стрелката на скоростомера е вертикална.И действително при мен вертикалното положение е при 90 км/ч.Тези слухове верни ли са или само случайност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest micro

Това ми е далечен спомен но не мога да го докажаЧел съм го някъде ама каде ?Бил съм се бил напил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MaXo

Това са пълни глупости момчета ... има коли на които вертикално стрелката им сочи 120-140 и повече ... определено и за тях скорост под 100 е по-икономична.... аз имам впечатления, че икономичната скорост за повечето коли е дори под 90! Нисък разход може да направиш градско, ако караш в обороти около въртящия момент .... демек около тия обороти да сменяш.Аз градско тръгвам с повечко газ на 1ва и 2ра .. до към въртящия момент или малко отгоре ... след това другите 3та и 4та ги изреждам под въртящия за малко ... от там мушкам 5та и карам с около 70 на под 2000об.... така Астрата даваше рекордни разходи. :rolleyes: Някой да пробва така и после да пише дали е усетил промяна в разхода .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest apple_jack

Наистина интересна тема се заформи. Трябва да ви кажа, че определено за мен каране на ниски обороти определено влошава разхода (при инжекционите) - до скоро карах така и ме изненадваше високия разход на моето CR-V 2.0 i. Подведе ме, някъде прочетеното, че трябва да се кара на скорост на която колата се ускорява максимално плавно и възможно на най-висока предавка. И така на мен не ми беше проблем (предполагам заради 126-te HP) да карам с 60км/ч на 5-та, което е приблизително 1500 rpm, т.е стремях се винаги да съм на макс. предавка - да ама не било то така :rolleyes:. Зачетох се в книгата на CRV-то и там блесна светлина в тунела 2ра на 20км/ч, 3та на 40 км/ч, 4-та на 60 км/ч, и 5-та над 80км/ч, като проследих тези скорости оборотомера винаги беше между 2500 и 3000 rpm и наистина така разхода се подобри.Обяснявам си факта, че понеже на ниски обороти мощността е малка и понеже това не е карбуратор, който да подава гориво в зависимост от въздушния поток, който също зависи от оборотите, електрониката компенсира с богата смес, пък и самият факт че дебитът въздух постъпващ в цилиндрите е малък заради ниските обороти следва влошаване на смесообразуването следва не пълно горене и висок разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

ами на сивика ми въртящия момент е на 4800 :rolleyes: там ли да сменям по тази рецепта за икономично каране? :starwars: истината е между 2000 и 3000 оборота за различните двигатели но при бързооборотните е към 3000 а за бавнооборотните големи мотори е по- към 2000 :thumbs1:apple_jack много си прав - с акорда и аз пробвах това и веднага ми падна разхода!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ами на сивика ми въртящия момент е на 4800

Блаженни са вярващите :)само втеците са с пик на въртящия момент над 5000а за 1.3 направо незнам... но и те ме съмняват да са над 3500

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

тази графика най-отдолу е специфичен разход на гориво. колкото по-ниско е, толкова по-малко бензин трябва, за изхранване на конска сила

 

но тази графика е точно толкова имагинерна, колкото и понятието 'въртящ момент', има смисъл единствено ако искаш да произвеждаш електричество за износ, и искаш да го произвеждаш максимално евтино - тогава пускаш двигателя да работи на 3000 оборота на максимално натоварване, и получената енергия е максимално евтина.

 

тази графика се получава при следните сметки - слагат двигателя на диното, и мерят колко к.с. продуцира на различните обороти. засичат съответно колко време е работил двигателя на тези обороти, и получават работата (kW/h). В същото време мерят и колко грамчета бензин изконсумира да продуцира тази енергия, делят бензина на работата - и ето я графиката.

 

Но това е при пълно натоварване на двигателя (макс. газ). При частична газ, да кажем 1/3 газ, 'цената' на конска сила се покачва. Да, покачва се, доста повече бензин ще изгори този двигател, за да продуцира едно и също количество енергия, ако работи на 1/3 газ (и съответно 3 пъти повече време) отколкото на пълна газ.

При това и графиката вече не е същата, цената на кончетата се покачва много повече на високи обороти, отколкото на ниски обороти. Вероятно и формата на графиката не е същата.

 

Така че, самият факт, че карате на 3000 оборота или там на колкото е най-нисък специфичния разход на гориво, нищо не ви гарантира. най-малкото нисък разход.

Ще карате в града на 3та на 3000, с 1/3 газ. Но ако смените на 4та, или дори на 5та, оборотите вярно ще паднат доста, но пък натиска на педала на газта ще се увеличи. И противно на общотото мнение "леко с педала - икономично", но разхода ще падне.

Най-малкото, защото двигателя ще направи по-малко обороти. Съответно по-малко триене.

А колкото повече се натиска педала на газта, толкова по-евтини стават кончетата, специфичния разход пада. Това е заради загубите при 'помпене', за създаване на вакуума, който е неразделна част на бензиновите коли..

 

Точно за това съвета е да се кара на възможно най-високата предавка, на която не се мъчи двигателя. Той двигателя сам си казва, кога се мъчи - почва да се тресе при опит за ускоряване, на някои немски бангии чак и аванса им се разчуква. Прави са колегите, че под 1000 оборота не е полезно за двигателя, освен ако няма да работи на празен ход. Но 1500 оборота вече са достатъчни, за мазане и охлаждане (щом на 750 двигателя работи с часове). Въпреки че ако се търси сериозно ускорение, ако се натиска педала на газта на повече от половината, по-добре е да се свали 1-2 предавки, да се ускори до нужната скорост -- двигателя вече влиза в прословутите 'евтина енергия', която така или иначе ни трябва да ускорим колата до желаните км/ч, и вече да се превключи на 'икономична' предавка за поддържане на скоростта.

 

Тук идва и другия парадокс. Че ускорението с половин газ на обороти до 2500-3000, ще изгорите повече бензин, отколкото ако изръчкате с пълна газ на обороти 2500-5000 до нужната скорост, и после си закрепите максимална предавка и малко газ.

Обяснението не е толкова трудно - и в 2та случая трябва едно и също количество енергия за ускорение на колата до дадена скорост. Но в първия случай тази енергия ще бъде произведена по скъпия начин, в неикономични обороти с притворен дросел, повече време ще се прекара на ниските предавки. А в другия случай производството на тази енергия е по оптимален начин.

 

Но тук искам да направя едно уточнение - все пак говоря за ускоряване до една и съща максимална скорост, която да се поддържа после. Все пак с ръчкане до дупка, може да се постигнат много по-високи скорости, отколкото с галене на педала, особено градско, и съответно и по-високия разход!

 

 

Да се върна на темата за икономичното каране - искам да подчертая, че най-много бензин изгарят ... спирачките

То вярно, че спирачките сами по себе си не горят бензин. Но представете си пак двигателя като една електроцентрала. За даденото пътуване, на вас ви трябва определена енергия - за ускорение, за поддържане на скоростта, за изпреварване, за доускорение след като падне скоростта на някой завой примерно, за въртене на двигателя. От тази енергия няма как да избягате, трябва да я платите. Но всяко използване на спирачките намалява скоростта. И тази скорост после трябва да я наваксате, да изгорите непланирано количество бензин, което идва в повече.

Така че старайте се да използвате колкото си може по-малко спирачка. Гледайте пътя напред, и във времето напред, подгответе се за няколко хода напред. Най-елементарния пример - спускате се по Цариградско към Орлов Мост, а на моста светофара червен. Вместо да давате (излишна) газ, която после трябва да унищожите със спирачките, може да пуснете по инерция на скорост, и почти да спрете, без да използвате спирачката. Двигателната спирачка е икономия, а средния педал - разход!

 

Извънградско пък най-големия враг на джоба е скоростта. С двойно повишаване на скоростта, въздушното съпротивление се повишава 4-но, и съответно трябва повече енергия да се продуцира единствено за поддържане на скоростта. И разхода скача сериозно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MaXo

Понеже е пряко свързано с разхода ... може ли някой да ми напише колко са дълги скоростите на Хечбек Сивик 5г 1.5моно .... в км/ч .... колко са дълги до прекъсвача ... който е 7200 разбрах. Аз после ще си сметна разни неща. 1ва ... до колко км/ч2ра...и така до 5та.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

n[ob/min] 1 2 3 4 5 R1000 7,846 13,420 17,540 28,051 33,998 8,0871500 11,768 20,130 30,598 42,076 50,997 12,1302000 15,691 26,840 40,797 56,102 67,995 16,1742500 19,614 33,550 50,997 70,127 84,994 20,2173000 23,537 40,260 61,196 84,153 101,993 24,2613500 27,460 46,971 71,395 98,178 118,992 28,3044000 31,382 53,681 81,594 112,204 135,991 32,3484500 35,305 60,391 91,794 126,229 152,990 36,3915000 39,228 67,101 101,993 140,255 169,989 40,4355500 43,151 73,811 112,192 154,280 186,987 44,4786000 47,074 80,521 122,392 168,305 203,986 48,5226500 50,997 87,231 132,591 182,331 220,985 52,5657000 54,919 93,941 142,790 196,356 237,984 56,6097500 58,842 100,651 152,990 210,382 254,983 60,6528000 62,765 107,361 163,189 224,407 271,982 64,696баш не стана като таблица но кво да праим

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Благодаря, r2d2 !Много полезна таблица.Ето малко корекция:

n[ob/min] 1 2 3 4 5 R
1000 7,846 13,420 17,540 28,051 33,998 8,087
1500 11,768 20,130 30,598 42,076 50,997 12,130
2000 15,691 26,840 40,797 56,102 67,995 16,174
2500 19,614 33,550 50,997 70,127 84,994 20,217
3000 23,537 40,260 61,196 84,153 101,993 24,261
3500 27,460 46,971 71,395 98,178 118,992 28,304
4000 31,382 53,681 81,594 112,204 135,991 32,348
4500 35,305 60,391 91,794 126,229 152,990 36,391
5000 39,228 67,101 101,993 140,255 169,989 40,435
5500 43,151 73,811 112,192 154,280 186,987 44,478
6000 47,074 80,521 122,392 168,305 203,986 48,522
6500 50,997 87,231 132,591 182,331 220,985 52,565
7000 54,919 93,941 142,790 196,356 237,984 56,609
7500 58,842 100,651 152,990 210,382 254,983 60,652
8000 62,765 107,361 163,189 224,407 271,982 64,696

Това за S20 кутия ли е? Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Това е при кутия S20 и гуми 175/70 R13.Ако ми дадете и кривата на върт момент и коеф. на възд. съпр. мога да изкарам някои неща.Теглителна сила, графики на ускор. и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MaXo

Освен коефициент ти трябва и челна площ която да умножиш по тоя коефициент ... иначе мисля, че е 0.30 ... а графика на НМ сигурно може да се намери от разни дино графики...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Аз другите неща ги имам само тези ми трябват. Понеже правих проект " Проверочно изчисляване на автомобил".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps

и страшно интересни графики за F20Z1http://www.altech.com.pl/wbt/_ct2000/F20Z1...n2s4m_93_96.htm

Майна като гледам тея графики са от една програмка CarTest2000. Един от първите ми постове в тоя форум беше точно за нея и си направих труда да изровя поста. За съжаление данните за по маломощните хондички ги няма но ако вие имате можете да си ги въведете и програмката пак ще ви направи графиките. Темата където съм споменал програмката Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Като стана въпрос за тея компютърни работи, искам да питам дали и при моно инжекциона ЕЦУ-то спира подаването на горивна смес при спирачен режим на двигателя както при пълните инжекциони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Да. Дори има и кабуратори които спират горивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

абе какви са тия скорости на д15 ... аз съм д16 и моите са доста по-къси :( със 100 на 5-та съм на 3500

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Направих следния експеримент.Покарах известно време моя Акорд в ръчен режим. Сменях предавките на около 3000 об. и използвах мотора за спиране. Мога да заявя на 100%, че разхода ми се смъкна значително, отколкото в автоматичния режим. Градско 10/100 (преди 12-14/100), смесен режим 8,5 (преди 9,5-10).Обаче все пак ме глождат съмнения: не е ли опасно за кутията и ремъка използването на мотора за спиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

абе какви са тия скорости на д15 ... аз съм д16 и моите са доста по-къси :blink: със 100 на 5-та съм на 3500

100 на 5та - 3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

абе какви са тия скорости на д15 ... аз съм д16 и моите са доста по-къси :blink: със 100 на 5-та съм на 3500

100 на 5та - 3000
Да...........а аз се кефя на S40 скоростите, в комбинация с D15-ката и на 3000 оборота със 120 км/ч. на 5-та, към 3500 rpm със 140-150 Освен това Хондата си остана динамична и мощна на тази скорост при тези обороти, а и без проблем си ги поддържа, дори с по-голяма лекота от преди, заради по-спокойния режим на мотора :blink: п.п. Отново се сещам, че трябва да съм благодарен на Даркоси за тази промяна. Наистина е попадение за този двигател тази кутия, особено ако е тунингован....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Обаче все пак ме глождат съмнения: не е ли опасно за кутията и ремъка използването на мотора за спиране.

Няма от какво да се притесняваш. когато ускоряваш и намаляваш ремъка ти е опънат по абсолютно един и същи начин... той просто върти разпределителния вал, а неговото съпротивление не се променя от това дали ускоряваш или намаляваш.За скоростната кутия: Наистина, зъбите се натоварват наопаки при намаляване, но това не значи че ги скапваш. Те са си изчислени и оразмерени за натоварванията, освен това принципно като се смятат зъбни предавки, максималното допустимо натоварване в двете посоки е еднакво, особено като правиш предавки които се знае че може да работят в двете посоки :blink:Но нещо не зацепвам, какъв е този ръчен режим? с автоматик ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...