Jump to content
Sign in to follow this  
AMD

Смяна семеринга в делкото

Recommended Posts

Темата я мярнах в един друг форум и реших да я пусна и тук.Превода е от мен ,и на места не е много точен(даже и липсва) :D

И така :

1.Първото нещо е да отбележите положението на делкото,за да уцелите центровката след поставянето му после.

Публикувано изображение

2.Махате дистрибуторната капачка.При махането и оставете кабелите за свещите на нея,за по лесно в последствие.След свалянето се вижда проблема.

Публикувано изображение

3.Тук може да видите ръждясалият crank trigger(превод от някой :blink: ) и теклото масло.

Публикувано изображение

4.Развийте 3-те 12мм болта държащи делкото към главата, и запомнете положението на палеца,за да го поставите правилно после.Откопчавате и двете букси.

Публикувано изображение

5.Сега делкото е извън колата и забавлението може да започне ;) .Свалете палеца от оста.

Публикувано изображение

6.Следващите са бобината и комутатора.На снимката има външна бобина за това не е показано как се сваля,но са само 2 малки винтчета държащи кабелите,и още 2 държащи бобината.Комутатора излиза след махането на 2-та винта.Може да ползвате лента или химикалка за да маркирате кабелите.

Публикувано изображение

7.Трябва да изглежда така.След това махате 2-та винта които държат the number one position sensor .Маркирано е със зелени линии.

Публикувано изображение

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

+че за темата

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

От доста време не съм виждал нещо добре обяснено, подкрепено със снимков материал +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само ще добавя че може да се наложи да се прави втулка на оста. Имали сме случай семеринга е износил оста което няма да се поправи само с смяна на нов семеринг.Като вече е отворено може и лагерите да се сменят не си спомням колко бяха и нещо имаше труден размер за търсене бяха но не съм сигурен. Иначе браво за труда

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека и аз да се включа, темата е супер, семеринга е номер 12/22,5/7 трудно се намира но нее невъзможно,лагера 6001NSL препоръчвам да е от по скъпите, а свалянето на лагера бях го описал някъде в друга тема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

размера е 12.5/22.5/5.5 (последното не е толкова от значение, там може да има допуск)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поздравления за добрата тема. Да допълня и аз със нещо темата, а то е о-пръстена, за който не се споменава. Вижда се на няколко снимки, но най-добре на снимката със обяснението от 8-ма точка. Размера на о-пръстена е 26.4 x 3.1 мм. със каталожен номер 30110-PA1-732.

 

Поздрави и нека бъдат повече темите като тази. ;)

 

П.П. Става дума за двигател D15b2 :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако бях прочел по рано това нямаше цял ден да се потим ;),та сменихме гумичката на делкото ма сме сложили о голяма не влезе като хората и превъртяла за паленето,и кат се почна центровки и така цял ден ходене по мъките :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм със семеринг 12,5 /22,55 / 5,5 без проблеми.Купих си го от магазинче на 87-ми блок в Красна поляна , точно на кръстовището на бул. Възкресения и бул. Вардар.ПС: Сега си намерих 2-та семеринга които съм си взел в повече да имам и се сетих.Хубава тема, поздрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето ги парт номерата за D16Z9 5-та генерация купе.DISTRIBUTOR O-RING - 30110-PA1-732 $1.50DISTRIBUTOR CAP GASKET - 30132-PT2-006 $1.20

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

от кога чакам да видя как се сменя този семеринг че мойто делко плува в масло от няколко месеца още тия дни почвам да го разглобевам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой може ли да каже за д15з6 номера на семерингата ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги някой знае ли как се избива пинчето на дистрибутор за D14A8 това е англичанка. Делкото е по различно от описаното няма зегерка, а само едно пинче което не знам в коя посока и как се избива 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги някой знае ли размерите на лагера, опръстена и семеринга  на делко Lucas, а двигателя е Д14А8 , Civic VI 1,4IS , че вчера погледнах и установих,че ми се губи масълце от там та да го поправя. Ако някой е сменял и знае размерите нека сподели тук. Ще е добре и да каже откъде е купил новите в случай,че са качествени :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега оригинално това делко е със семеринг 12.45х22х6  но никъде няма да намерих такава в Бг!Взимаш 12х22х6 и ще ти върши същата работа ако си мераклия може да отнесеш оста някъде на стругар за да ти е направи гладка тоест да няма износването от предишната семеринга и задължително новата да е витонова семеринга да няма проблеми в бъдеще.О-пръстена е с размери  26.4X3.1.Има и едно малък лагер който със сигурност си е заминал... размера му е 26x10x8

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги някой знае ли как се избива пинчето на дистрибутор за D14A8 това е англичанка. Делкото е по различно от описаното няма зегерка, а само едно пинче което не знам в коя посока и как се избива 

Няма нужда да го избиваш! Това делко се разглобява от вътре и се избива оста както е на място приводчето в посока към приводчето, за да излезе лагерчето т.е лагерчето излиза в посока палеца на делкото. При мен малко трудно излезе лагерчето, но подпрях от страна на привода две тънки щангички и изтеглих привода с оста и така излезе. Иначе при мен лагера е 6000 ZZ , семеринга го купих 12х22х7 , но може и на 5 или на 6 да сложиш. О-пръстена е с размери 26,4х3,1 както го дава колегата,но може и малко по-различни размери аз сложих 26х3,5  , а оригиналния семеринг е 12,45х22x6. Делкото е от англичанка с двигател D14A8 , a делкото е на LUCAS 30100 P1J E 01 84DCC4. Успех! Дано съм помогнал :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

много добра тема ,браво на колегата ,но само аз ли не мога да отворя снимките 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз го минах този път, че делкото беше яко в масло. Не е кой знай каква философия смяната на семерингата, ако някой има зор да свирка имам и О пръстени.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да стане още по полезна темата да си напиша и моите неволи!Говоря за Д14А4 двигател,казавам го,защото има клипове в нета,но на 1.6 мотори,които са с различно делко.Та,сваляне на капачката и отвиването на двата болта на делкото е лесна работа.Следва сваляне на делкото.Делкото е вече на масата.Вади се целия пълнеж.Остава гол корпус,в който е оста.Важно,някой беше написал,че пина не се избива,Невярно твърдение!Пина се избива,чука се яко и излиза,но преди това се бележи положението на втулката,която влиза във вала,защото няма да влезе делкото иначе,ако сме объркали.Или казано накратко,тая втулка е асиметрична спрямо двете си вилки влизащи във вала.Като се извади пина излиза оста и имаме гол корпус.Избива се стария семеринг,но новия не влиза!Аз го изпилих,свалих поне 0,5 мм от гумата му.След това е лесно,сглобява се и при спазване на белезите,които сме направили преди това за положението на делкото,нещата спят.Сега сглобих капачката без гарнитура,старата се беше разтеглила до неузнаваемост.Ако не намеря нова ще слагам силиконяда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да допълня и аз темата за собствениците на акорд f18a3 размера на семеринга е 12.45x22x6, а О - пръстен 25x3,5 или 25x4 уплатнява по добре от оригиналния размер. dimitrofski от последния пост е описъл точно процедурата по избиването на пина. Не забравяйте да го бележите, че после много ядове.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, някой знае ли какви са семеринга и о-пръстена за Хонда Сивик 95, двигателя е 1.5 v-tec d15z3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук съм сложил видео как се оправя този теч + размери и продуктови кодове за вътрешен семеринг на делко на Акорд МК 6 - 98 до 02 произведен в Щатите (важи най-вече за купетата ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги!

Можете ли да ми дадете информация,парт номера за размера на семеринга на делкото  и о пръстена за Хонда акорд 1999 ф18б2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

колата е Хонда Сивик 6 ген, англичанка, двигателя е D14A8. Проблема ми е , че делкото се омаслява и оттам започна да прекъсва на високи обороти, дори и на моменти угасва. Интересувам се от размерите на семерингата и О пръстена, откъде мога да си ги поръчам, и евентуално от читав майстор в Русе, който няма да ми вади от девет дерета вода и да ми обяснява, че не може да се намерят и е по добре да си купя цяло делко, а да оправи моето. А съм на 90% сигурен , че това губене на тоци на високи обороти е от това омасляване вътре, един дори искаш да почва да ми регурулира клапаните първо и после сме щели да видим. Както и да е, благодаря предварително за отговорите и помощта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми щом си от Русе обади се на Маркони, защо трябва да си блъскаш главата :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да , намерих го на друго място,ще звънна утре, благодаря ти много за отговора, дано той ми докаже, че има свестни  майстори в Русе и не се дърпат от работа. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само като информация, Маркони вече не е действащ, не си вдига телефона и сервиза е заключен с катинар. Съседи казаха, че не работи вече. Така, че съм отворен за още идеи.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×