Jump to content
peroludiarom

Ксенонови фарове - вадят ми очите

Recommended Posts

Казвам, че понеже и аз съм ниско разположен в колата си, и всички гъзари ме заслепяват със светлините си - отзад, отпред....и нищо не виждам, и това ме съсипва. АЗ(не ти mEtaka) ще монтирам ксенон - Н4 на късите и Н1 на дългите, и ще ги стопявам със светлина на среща им. :) Много съм се надъхал да го направя това. Дългите естествено ще гипускам само в екстремни ситуаци. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксеноните светват по-силно когато се пуснат ... мисля си за 4 големи фара като от WRC със ксенони от 50W

Публикувано изображение

И да ги пускам на стробо ефект срещу тъмнолилави ксенони

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксеноните светват по-силно когато се пуснат ... мисля си за 4 големи фара като от WRC със ксенони от 50W...И да ги пускам на стробо ефект срещу тъмнолилави ксенони

Може в комбинация с два клаксона от ТИР или още по-добре от параход. Като натиснеш големия червен бутон (който активира светлинно-звуковата симфония) и гъзарите направо ще пускат волана в пристъп на паника. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е не в самите фарове, а в тяхната регулация.Всички искат да виждат на 100метра... Така вадят очите на всичко живо. Недай си боже да ти е запотено съклото или зацапано...Вече се чудя дали просто и аз да не карам на дълги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето хонди 5та хеч му направих ретрофит. Боядисах рефлекторите черни и вътре се показва само лупичката. Много як син ейнджъл и би-ксенон. Визията е веднъж, уникално е ( поне до сега нито аз нито мой познати са виждали тая комбинация ) и свети супер. А и лупите много добре съм ги насочил и се получава тая граница на светлината, грам не заслепява. Но какво да правим с тия олигофрени дето се държат като крале на пътя не знам, няма оправия.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е не в самите фарове

 

Точно там е колега, не казвам, че няма значение на къде сочат, но ако предположим, че сравняваме 2-та вида фарове насочени еднакво и правилно - едните заслепяват доста, а другите почти не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата... принципно избягвам да шофирам нощем именно заради вече нашумелите и модерни ксенонови светлини.. на всичкото отгоре очите ми се натоварват. Наложи се да си взема очила, т.к. имам малък диоптър и специално си ги направих с антирефлексни стъкла, но не помага :) просто е ужасно! Имам чувството, че когато се разминаваме, ще се блъсна, не виждам къде карам.. миналата година така се прибирахме от южна Бг и минавайки от Казанлък към Сливен заради голямата насрещна колона и липсата на маркировки просто не знаех къде шофирам :) От тогава прото спрях да шофирам нощем и по принцип го избягвам - особено на дълъг път! Да не говорим, че много от колегите по пътищата забравят да си изключат дългите светлини когато се разминаваме :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксеноните светват по-силно когато се пуснат ... мисля си за 4 големи фара като от WRC със ксенони от 50WИ да ги пускам на стробо ефект срещу тъмнолилави ксенони

Сложи още 4-ри такива и отзад :) ако не разбере знака с мигащите аварийни че го заслепяваш да му примигнеш с тези ако пак не те разбере преди някой завой му ги пускаш и направо го изхвърляш от пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам, че понеже и аз съм ниско разположен в колата си, и всички гъзари ме заслепяват със светлините си - отзад, отпред....и нищо не виждам, и това ме съсипва.

Шанс. Карал ли си висок джип ? Според мен е много по готино от залепен за асфалта близко до дупките и броните на останалите :)

 

Сложи снимка и на 2-та фара, недей да го играеш хитрец, и за да може да се сравни трябва до теб да застане кола с фарове с лещи. Така ще се намали грешката в експонацията на различните видове фотоапарати.

Всъщност май ти играеш хитрец, защото се опитваш да ме изкараш такъв! Снопа на левия фар свети по надолу от десния ;) Пример - спрял съм зад башкишко авео на ~ 3 метра, дясната линия осветлява на ниво средно на бронята му, а левия 4 пръста по надолу. Второ - лещите на фаровете не са гаранция:) Явно си пропуснал момента, че не всички фарове с лещи са подходящи за ксенон. Най-близкия пример който се сещам е за момче, което на една кола последен модел без гаранция купува фарове с лупа от дистрибутора и оттам му казват, че тези лупи не са подходящи за ксенон. Явно хората там са пълни идиоти, за разлика от вас :) . И пример - тръгвам от нас и зад мен се нарежда едно е39 фейслифт с ксенон и ЛУПИ вирнати няма да ви казвам къде. Проблема не идва от ксенона, а от неправилно регулираните фарове. Сякащ вечерно време не ви е заслепил някой, който все още вярва на глупостта че десния фар трябва да е по нависоко от левия за да осветява знаците... :) И последно - извинявам се за качеството, нямам фотоапарат подръка и следващата седмица ще помоля НАСА за една снимка с телескопа Хъбъл за да задоволя всякакви претенции... И в завода да са се погрижили, шофьора като е невеж... Явно не си чувал за вирнати лупи или всички се регулират перфектно и вълшебно :lol:

 

Проблемът е не в самите фарове, а в тяхната регулация.

Всички искат да виждат на 100метра... Така вадят очите на всичко живо.

Регулиране му е майката!

 

 

Иначе мнението ми за лупите с енджъл айс - няма по голяма цигания, адски грозно, никога не бих си го причинил на автомобила. Ако разглеждате други авто форуми, ще забележите че има един друг форум, където са много по напред от вас по монтирането на лупи на рефлектори и те не са тези потресаващите, а са лупи от европейски нови автомобили, купени от някоя морга и преправени, дори лупи от S класа ~2003... И като завършек, през изминалите години докато карам вечерно време извън градско са ме заслепявали много повече коли с халогенни крушки, отколкото с ксенон. Просто както казаха и по горе някой като забрави да си ги изключи дългите или срещу теб кара бус или камион...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанс. Карал ли си висок джип ?

Може и танк да е карал, но да го кефи усещането в неговият си автомобил.

 

 

Ако разглеждате други авто форуми, ще забележите че има един друг форум, където са много по напред от вас по монтирането на лупи на рефлектори и те не са тези потресаващите...

Кои са тия вас?? Ти не си ли част от форума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Явно хората там са пълни идиоти, за разлика от вас Не, хората са много добре ориентирани... маркетингово. :) Приятелче работи в дистрибутор на нови автомобили. Казват, че лупите не стават за ксенон, за да може когато клиент иска да си сложи такъв, да отиде при тях и да им даде 2000+ лева, а не 500лв. на търговец някакъв.Това е цялата философия. Не, че не стават, ами просто искат клиента да ходи при тях.На баща ми на чисто новия ситроен си ни казаха, когато го купувахме - ако опитате да модифицирате системата и да сложите ксенонова система, ще Ви отпадне гаранцията. :) Колегите от този форум, за който говориш, макар да не го знам, аз мога да твърдя, че са копирали от Хонда форум от щатите. :lol: В САЩ монтират по този начин лупи от други модели, още от както има ксенон в продажба. Далееч далееч преди ние да се сетим, камоли споменатият от теб форум. Такаче няма нужда да го изтъкваш. Ние според теб от къде сме гледали за ретрофит? А ти изобщо знаеш ли какво значи ретрофит всъщност? Самата дума си го казва.Айде сега, стига си размахвал пръст, защото показваш невежество, а не знание в областта.Каквото и да правиш, както и да го струваш, както и да се опитваш да изопачиш нещата - ксенон в рефлектор е нарушение на правилата - на писаните, от закона, и на неписаните - човешката етика да се пазим на пътя.П.П.: Няма нужда да те снимат с хъбъл... и с фотоапарат с лента става адекватна снимка. Просто за да снимаш, трябва да имаш елементарни познания. Трябва блендата и експозицията да са еднакви при снимките. При автоматичен режим фотоапаратът компенсира така, че снимката да не изглежда преосветена. Следователно, когато снимаш мега-ярките си ксеноно-рефлектори, фотоапаратът ще компенсира яркостта и ще заглуши разсейките. Това е цялата философия... за поредеб път ме убеждаваш, че нямаш елементарни познания, дори от обща култура.П.П.2: Малиии! Научи се къде се слагат запетаи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mihail4o_,

ще си позволя отново да насоча поста си към теб.

Шанс. Карал ли си висок джип ? Според мен е много по готино от залепен за асфалта близко до дупките и броните на останалите :)

Това реших да не го коментирам, то говори само за себе си.

Всъщност май ти играеш хитрец, защото се опитваш да ме изкараш такъв!

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

 

Явно си пропуснал момента, че не всички фарове с лещи са подходящи за ксенон

Това как го разбра, че съм го пропуснал? Не само че не съм, ми мога и да ти обясня защо се получава така, но смятам, че няма да ти е интересно.

 

 

Най-близкия пример който се сещам е за момче, което на една кола последен модел без гаранция купува фарове с лупа от дистрибутора и оттам му казват, че тези лупи не са подходящи за ксенон. Явно хората там са пълни идиоти, за разлика от вас.

Тук отново за да си в час трявба да знаеш разликата между 2-та фара и малко маркетингова стратегия за да можеш да разбереш защо е така.

И последно - извинявам се за качеството, нямам фотоапарат подръка

Това просто не го вярвам, но ако е така бих ти препоръчал да си купиш него за сметка на китайски ксенон.

Останалото няма да го коментирам защото според мен няма много смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро в Германия ни глобиха 150 евро, защото... Полицая ни го каза просто и ясно - този бус, модел, марка, година производство... никога не е произвеждан с ксенон. :) Вие сте си го сложили... Лошо Седларов, лошо... :) Глобичката си я плащаш и го махаш... Елементарно, Уотсън... :D п.п. Ако искаш, пак си го сложи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как решиха ,че този бус никога не е имал ксенон заводско....... ?! те Да не са ходещи учебници (каталози) !? или буса е бил от втората световна воина.На някои автомобили Тази есктра се доплаща...

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятах да пропусна, но не се стърпях.

Регулиране му е майката!

 

Колега, при цялото ми уважение но няма шанс с едно регулиране да насочиш светлината от ксенонова крушка монтирана в халогенен рефлектор. Пробвал съм на няколко стенда, от хубав по-хубав и накрая го махнах ксенона и го подарих. Ще си позволя също, да сложа малко снимки, които са от сайта http://www.hid.bg/ :

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

 

Ясно се вижда, че снимките са направени от изправен човек, т.е. нивото на апарата е по-високо от позицията на един водач в лек автомобил. Мисля, че всеки сам може да си направи заключенията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятах да пропусна, но не се стърпях.

 

Регулиране му е майката!

 

Колега, при цялото ми уважение но няма шанс с едно регулиране да насочиш светлината от ксенонова крушка монтирана в халогенен рефлектор. Пробвал съм на няколко стенда, от хубав по-хубав и накрая го махнах ксенона и го подарих. Ще си позволя също, да сложа малко снимки, които са от сайта http://www.hid.bg/ :

 

 

Ясно се вижда, че снимките са направени от изправен човек, т.е. нивото на апарата е по-високо от позицията на един водач в лек автомобил. Мисля, че всеки сам може да си направи заключенията!

 

От снимки по принцип не може да се прецени кое колко заслепява - БЕЗ да оспорвам че ксенон в халогенен рефлектор винаги ще заслепява повече от такъв в специално проектиран фар.

Според мен на снимка винаги фарът ще е е "блестящо ярък" - ако не се пипне снимката след това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се пише днес, за това - копи / пейст от http://www.subaruclu...&t=4843&start=0

 

От автора: Този пост е създаден единствено и само с цел обучение около HIDs. Какво правите на автомобила си е единствено ваша отговорност и аз не съм отговорен за каквито и да е грешки, които допуснете. Като четете това и този пост, Вие сте се съгласили с това правило. Наслаждавайте се Публикувано изображение

Искате HIDs?Добре, та сега от къде да започнем? Да започнем от началото. Нека да научим а HIDs системите и как да изберем правилната такава. Има толкова много варианти, голям избор, затова какво значи всяка една опция? 4300K? 6000K? 10000K? Какви са тези К числа? Цветът на отдадената светлина се измерва на Келвинова скала.Публикувано изображение

Снимката отгоре показва някои PIAA крушки, които са асоцирани в цветови аспект. Автомобили, които са произведени с ксенон използват 4300К HIDs крушки. Това е най-близката до "бялото" светлина. Бележка: колкото по-близко е числото до синьото, толкова по-малко лумени /lumens/ отдава крушката. Такаче, как се измерва силата на светлината? Силата на всяка светлина се измерва в единици, наречени лумени /lumens/. Един лумен е равен на 30 квадратни сантиметра осветено пространство от свещ. Това е относително ниска стойност на отдадена светлина. Обикновените халогенни авто светлини в днешно време отдават средно в рамките на 1500-2000 лумена. Ето къде т.нар. ксенон системи изпъкват! Оригинална ксенон крушка с цвят 4300К отдава около 3200 лумена. Това е почти 50% повече светлина! Имайте предвид, че колко по-високо достига крушката в температурната скала на Келвин, толко по-малка е нейната ефективна отдадена светлина. Това е така, защото се достига края на видимия светлинен спектър.Най-оптималния цвят е в температурната граница 4300К-5300К. Това е най-добрия компромис между бяла светлина и ефективност. Аз препоръчвам тази температура. Добре, след като преминахме през ефективността и цветовете, нека обърнем внимание и на самата система.Ксенон системата има три основни компонента:Баласт, Крушка, Окабеляване.

Баласт - това е основния компонент, който създава огромните 23,000 волта, които да запалят крушката. Това е основния компонент на HIDs системата. Той стартира крушката и поддържа заряда й. На старите системи запалителя беше отделен компонент, но на новите, сегашни, системи, запалителя е в самия баласт. Този запалител е подобен на свещ, която да създаде напрежението в HIDs крушката.

Крушка - На крушката не й трябва особено обяснение, освен, че има различни свосйства от обикновената халогенна крушка. Вместо да загрява жичка в затворен газ, HIDs крушката е пълна само с газ. HIDs крушката има подобна конструкция като флуресцентната крушка. Електричество е прекарано през тръбичката, което създава дъга от светлина, когато газта се наелектрезира /зареди/. Това е най-обикновеното обяснение, което мога да дам. Няма да навлизам в детайли, защото темата не е ориентирана на това как работят ксенон системите. Има два вида HIDs крушки: D2R и D2S. D2R е за рефлекторна обвивка, а D2S за проекторна обвивка на фара.D2R има нанесен керамичен слой върху самата крушка, който да помогне за овладяването на заслепяването. Този вид има също различна база на крушкат,а но може да бъде модифициран на шасне на D2S система чрез дремел

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Окабеляване - Това мисля, че няма нужда от обяснение, тъй като целта му е да даде ток на отделните компоненти.

Новите системи имат специална функция, наречена Би-ксенон. Това е, когато чрез соленоид се отваря преграда, когато са включени дългите светлини. Тази преграда позволява допълнителната светлина, която е била блокирана да освети горната част на вашата видимост. Това е нова фукнция, която много хора харесват, защото получаваш HIDs и на дългите си светлини също. МНОГО полезно на тъмни пътища в средата на нищото. Ами всичките тези комплекти, които можеш да купиш от ибей или илиенци?

Аз лично не препоръчвам тези комплекти. Защо? Ще обясня когато стигнем до повече за фабричните HIDs системи.

Според правилата за регулация DOT и ECE, светлините идващи от автомобил не трябва да имат заслепителен ефект, защото насрещните шофьори могат да бъдат заслепени. Ако ги нямаше тези правила, има голяма възможност да Ви удари насрещна кола на двупосочен път, защото шофьора ще бъде заслепен от тези HIDs, тъй като имат 50% повече яркост от обикновени халогени.

DOT и ECE и JDM законите са измислили специални "отрязващи лещи", които да помогнат в тази ситуация. Има повече светлина от страната на пасажера, която да помогне с разчитането на регулативни табели. RHD /коли с дясна дирекция/ трябва да имат по-висок лъч от дясната им страна, а LHD /коли с лява дирекция, ние/ трябва да имат лъч от дясната страна. Отдолу има картинка, която да покаже отрязването на лъча. Публикувано изображение

Както можете да видите, това спомага за незаслепяването на насрещното движение, тъй като имате ненормално ярки ксенони. Така че сега разбирате какво трябва да върши правилно една ксенон система, и мога да обясня защо тези китайски комплекти "не ста'ат". Обикновените рефлекторни фарове и насочени обикновени фарове не са конструирани за светлината на ксенон крушката.

Начина на работа на ксеноновата крушка е различен от тази на халогенната и фарове, които не са предназначени за ксенон ще предизвикат нежелан заслепителен ефект, често - фатален за насрещното движение.Публикувано изображениеКакто можете да видите отгоре, обикновения фар не насочва светлината, а просто я изстрелва на посоки. Това със сигурност ще заслепи насрещно идващите шофьори, както и шофьорите пред вашата кола.

Ето така трябва да изглежда ако сте извършили ретрофит. Публикувано изображениеТова е моята персонална настройка, и както можете да видите, горната част на светлината е точно отрязана, и насрещното движение ( и куките ) няма да бъдат заслепени. Проекторните лещи са специално за ксенонови крушки, и са конструирани да отдават светлината правилно върху пътя, вместо да я рязпръскват из небето и да правят по-силни и по-слаби петна от светлина.

На Сивик 5ген. стандартните фарове са направени от рефлектор за халогени, изцяло проектиран, или по-точно НЕ проектиран за ксенон крушки. Това означава, че ще имаме възможно най-лошия ефект чрез тези "китайски" комплекти ксенон. Затова, как да предотвратим този нежелан ефект? Ако искате да се позабавлявате, и искате да извлечете максималното от вашата ксенон система, извършете ретрофит.

Що е то ретрофит?

Ретрофита е инсталиране на фабрична ксенон система във вашите фарове, чрез персонални модификации. Има много опции на разположение, така че няма да навлизам в детайли как да направите ретрофит.

Защо трябва да направя ретрофит?

Най-добрия възможен ефект от ксенона, защото е проектиран специално за такава система. Няма да заслепява останалите от движението.Изглежда ЯКО! Та, какви части ви трябват? Проекторни лещи от кола, снабдена с ксенон система. Принципно, има много различни ксенонови проектори.LS430, S2000, Mercedes, BMW, и т.н. имат много проектори, от които да избирате. Размера може да очертава границите на това, кое да използвате.Баласти и крушки. Двойка D2S или D2R крушки + баласти.

Окабеляване Тук става трудно. Тъй като Вашата кола не е произведена с ксенон, трябва да си направите окабеляване за баластите и то да работи с вашата система. Това може да значи релета и диоди, или винаги можете да си купите от дилъри на ксенон. Бъдете сигурни какво ви трябва преди да купувате кабеляци. Всичко на всичко, ретрофит ще ви даде по-добра производителност, но не задължително бюджетна такава. Може да е доста скъпичко, но помнете... Ксенон системите са луксозни аксесоари. Могат да са много скъпи.Ако искате да си направите ретрофит, обърнете се към hidplanet.com за повече информация за това какво и как трябва да направите.

Това е пост за тези, които планират да си купят китайско компектче за да видят как свети. ДА, Вашата китайска система е по-ярка от стандартните Ви крушки, но... помислете за другите шофьори, които заслепявате. Помислете, че някой заслешен шофьор може да врътне гервека и да се нахака директно във вас.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-гадно е когато някой с ксенон кара зад теб и направо ме заслепява адски много и трябва да си местя огледалото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат ми беше казвал за едно фолио с което нито слънцето те заслепява нито фарове нищо и е почти прозрачно но е доста скъпо и е единственното решение според мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението е само и единствено забрана на ксенона на фарове без лупи! :angry: Рефлекторните фарове разсейват светлината и заслепяват и насрещно и движещите се отпред!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗадрастиПубликувано изображение мога да ти кажа само че тези с измисления ксенон няма да го карат дълго защото има закон за забрана да минават на годишен технически така че стискаи палци малко осъана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся го закона, ама нещо само слухове.Инфо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да се приеме такъв закон :rolleyes: Всеки слага къквото му падне без да проучи защо инжинерите са го направили така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся го закона, ама нещо само слухове.Инфо

Не са само слухове :o Преди няколко дни прекарах една кола на преглед и още с влизането ме попитаха дали не съм ксенон, точно защото закона е приет и колата няма да може да премине прегледа с допълнително монтиран ксенон :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, знаем в коя държава живеем... За колко време се монтира/демонтира един ксенон кит? Предполагам ви е ясно на къде бия. Българинът винаги намира начин да мине между капките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майкоуууу, с всичките тия доработки по мойта кола явно никога няма да мина, направо пускам утре колата на части....За да не съм :o - аз като си карам из града с моя нисък картинг и ми се набие отзад някой с джип дето фаровете му са ми на задното стъкло?? Да вземат направо да ги забраняват тия Хонди, и да караме всички джипки....ще си купя Лада Нива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълен ужас като смотаната ни държава !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да го има тоя закон пак нищо няма да стане, защото всички знаем как се минава преглед (без автомобила), единствено ако влезе закон да е само за лупите примерно, тогава може да се промени нещо. Дори и да минеш преглед, като те спрът ченгетата и като видят, че колата е без лупи да санкционират и това е, но все пак да не забравяме че живеем в България и с 20 кинта може да минеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да - правилно си е да има изискване за лупи. Аз за да си сложа ксенон си купих фарове за 350 лв, а не просто да бухна ксенона ей така на обикновените. Ще ме извиняват ама няма да йм пълня гушите, ако за една вечер ме спрат 3 пъти (както ми се е случвало) няма да йм дам 60лв за това че колата ми е редовна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chris_barnes, колата ти не е редовна щом си с ксенон, а тя не е излизала фабрично от завода с такъв. Могат и 5 пъти да те спрат и ти нямаш оправдание по закон.

 

Според чл. 10, т.12 в правилника за прилагане на ЗДвП пише това, че едно ППС се счита за неизправно ако е налице следното:

12. по осветителната уредба:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с

изключение на светлините за мъгла;

б) светлините не са регулирани;

в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;

г) пътепоказателите не работят;

д) липсват предвидените светлоотразители;

е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.

 

С поставянето на ксенон нарушаваш точка А - типът! По закон колата ти би трябвало да се спре от движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се спазваше законът, една трета от автомобилите в София щяха да изгорят само за фаровете. Да не говорим още колко има със сменяни двигатели, с шумни гърнета и тн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ilias - а за спортният волан и колани няма ли да я спрат?п.с. А ти преглед на газовата имаш ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави волан и колани, мен ми е чудно кой ще спре от движение патрулките дето са с ксенон? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще дойде "видов ден", споко!Днес колани на задните седалки, другият месец я фарове, я катализатори!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ilias - а за спортният волан и колани няма ли да я спрат?п.с. А ти преглед на газовата имаш ли?

Не знам какви колани и волан имаш, не ме и интересува, колата си е твоя и ти си носиш отговорността за нея, но не ми е ясно как това те оправдава, че си в нарушение на посечената точка от закона?Не ми е ясно как това, че други го правят те оправдава?Не ми е ясно какво те бърка дали газовата ми минава преглед?Не ми е ясно защо всеки гледа в паницата на другия, а не се замисля той какво прави?Ясно ми е обаче, че по закон колата ти не е редовна(независимо колко други каруци има в по лошо техническо състояние-ПАК не те оправдава), нямаш оправдание и нямаш правото да недоволстваш, че те спират и глобяват, както и да твърдиш, че колата ти била изправна!Ако все пак това дали имам преглед на газовото има някакво значение като те спрат следващия път, ето и отговора - ДА газовото ми минава прегледи, има си всички нужни документи, както и всяка една част по колата ми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е редовна, не са ме глобявали :)п.с. Не съм аз този, който тръгна с нападките или както ти казваш

гледа в паницата на другия

Бих желал да те помоля да се успокоиш малко, да поемеш въздух и да гледаш напред.п.с. 2 - Леко с каруците...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ilias Е то по тази логика, трябва да махнем летите джанти, спорните окачвания, спортните филтри, газовите и всички други доработки... Нали пак са вид модификация и колата не излиза от завода с тях ( имам предвид лети джанти 15 16 и на горе цола..).Ксенон аз нямам и ще си сложа когато имам достатачно средства да си монтирам и лупи. Ако трябва ще мина с тях Техно Тест!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам ви шанс да продължите в друга насока :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chris_barnes, колата ти не е редовна щом си с ксенон, а тя не е излизала фабрично от завода с такъв. Могат и 5 пъти да те спрат и ти нямаш оправдание по закон.

 

Според чл. 10, т.12 в правилника за прилагане на ЗДвП пише това, че едно ППС се счита за неизправно ако е налице следното:

12. по осветителната уредба:

а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с

изключение на светлините за мъгла;

б) светлините не са регулирани;

в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;

г) пътепоказателите не работят;

д) липсват предвидените светлоотразители;

е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.

 

С поставянето на ксенон нарушаваш точка А - типът! По закон колата ти би трябвало да се спре от движение.

 

Ами ако сложиш халогена? Това пак е различен тип от стандартната? Тогава?

Или пък светодиодни крушки за стоповете...

 

А и в същия ППЗДП пише:

9. по колелата и гумите:

а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и

скорост на марката и модела на моторното превозно средство;

 

Т.е. ако караш с малко по широки или ниски гуми от написаните в книжката на колата, могат да те спрат от движение... Я провери твоите, да не се окажеш престъпник... :)

 

А и мааалко по-надолу ако беше прочел, щеше да видиш това:

Чл. 11. (1) (Попр. - ДВ, бр. 72 от 1996 г.) При възникване по време на

движение на някоя от техническите неизправности, посочени в чл. 10, ал. 1, т. 1,

букви "г" и "д", т. 2, буква "г", т. 3, букви "а" и "в", т. 5, буква "в", т. 6, буква "е", буква "ж"

- по време на дъжд или снеговалеж, и буква "м", т. 7, букви "а", "в" и "г", т. 9, буква "в",

т. 10, буква "в" и т. 12, буква "в" - през нощта и при намалена видимост, водачът е

длъжен да спре моторното превозно средство или ремаркето до отстраняване на

неизправността.

(2) В останалите случаи на възникване на техническа неизправност по време

на движение, когато отстраняването на неизправността на място е невъзможно, на

водача се разрешава да придвижи на собствен ход моторното превозно средство или

да тегли ремаркето до гараж или сервиз. В този случай придвижването може да се

осъществи само ако водачът е осигурил необходимата безопасност на движението.

 

 

Т.е дори и да те спрат КАТ-аджиите можеш да се оправдаеш с тази точка.

А иначе преглед много малко хора ще могат да минат, ако почне да се проверява всичко както е описано...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксенон аз нямам и ще си сложа когато имам достатачно средства да си монтирам и лупи. Ако трябва ще мина с тях Техно Тест!

Защо ти е да слагаш?Аз лично забелязвам, че преспокойно може да се шофира и без фарове даже. Главните улици са достатъчно добре осветени.На мен късите ми светят буквално на метър-2 пред колата и грам не ми пречи. Ако искам да видя надалече или да мина по неосветена улица пускам дългите за кратко и толкова.Не мога да разбера, защо всички имат зор да монтират ксенон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...