Jump to content
Brato

На скорост или на нулева при спускане?

Мнения  

173 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Момчета, днес възникна спора кой вариант е по-икономичен от към гориво при спускане с Хондата :punk:На мен лично ми се струва, че има повече логика да е по-икономично да се спуска освободена от скорост, но разни светила твардят, че на скорост е по-икономично защото се затваряли разни горивни клапани.Моля споделете вашите наблюдения.Мерси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светилата са абсолютно прави.На предавка без газ колата не ти гори практически нищо. Но е дълго за обяснение. Мисля, че имаше теми по този повод.Златно правило - на която предавка се изкачваш, на тази се спускаш. Автоматикът е изключение, но там си има други особености.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скорост като спускаш компа спира подаването на гориво към дюзите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скорост като спускаш компа спира подаването на гориво към дюзите.

и по тази логика,колата трябва да угасне \щом спира подаването на гориво\

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:punk: Е, има едни четири гуми, които се въртят и една скоростна кутия...Абе, локумджийска тема, но е грешно това, че на свободна ти гори по-малко, отколкото на скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на бензин да - на скорост ще гори 0, ама ако е на газ какво става - предполагам си дърпа по малко..., говоря за обикновенно газово не за инжекцион. При инжекциона може би е като на бензин - спира подаването на газ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите наблюдения (от Инфоборд) са следните: ако двигателят падне под 1100 оборота/мин. няма значение дали си на скорост или на свободна, разхода е един и същ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на бензин да - на скорост ще гори 0, ама ако е на газ какво става - предполагам си дърпа по малко..., говоря за обикновенно газово не за инжекцион. При инжекциона може би е като на бензин - спира подаването на газ...

във ФВ форума един си беше правил реле което спирало подаването на газта при такава ситуация. Но има опасност от кихане.По мануал на 5г горивото се спира придвижение на скорост без газ и обороти над 1500 или 1800

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че на нулева! Никакъв поток на гориво в двигателя, ускорение в зависимост от наклона/теглото на автомобила...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето цитирах 1net сега ще си позволя да го цитирам пак защо при спиране на скорост колата не гори никакъв бензин (има си цяла тема по повода):

 

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

значи това с инжекторите много нагледно мога да ви го демонстрирам: първо, ако ЕЦУ-то не ги спре, колата почти няма да намалява на скорост. вкарайте една 2-ра с 3000 оборота и оставете колата да намалява.... до около 1000-1500 оборота колата ще си намалява стабилно, но щом падне под тези обороти ще усетите едно придърпване или липса на забавяне. придърпването е когато двигателя се мотае около прага при който ЕЦУ-то включва/изключва инжекторите. Идеята е че на много ниски обороти, ЕЦУ-то се опитва да потдържа минимални обороти и да не загасне двигателя, нищо че дросела е затворен.

п.п. тази тема се е дискутирала поне стохилядимилиона пъти :punk: Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пурви път като забелязах това нещо карах един пасат дизел с борд комп.На скорост показваше 0 на свободна 1.2л/ч.И от тогава си карам на скорос безтуй си е по удобно можеш да подадеш веднага гас ако ти потрябва.Като карах сивика забелязах нещо с което се доказва на практика.Карам си 2 по лек наклон и намалих за някви дупки ама забравих че сам на 2 и колата когато падаше под 700-900 оборота почваше да си дава гас и леко се усеща как пуска горивото и леко тръгва.После го правих нарочно да го усетя наистина ли е така или си въобразявам.Така е.При дизелите е още по усезаемо защото има въртящ момент и направо хукват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето цитирах 1net сега ще си позволя да го цитирам пак защо при спиране на скорост колата не гори никакъв бензин (има си цяла тема по повода):

 

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

значи това с инжекторите много нагледно мога да ви го демонстрирам: първо, ако ЕЦУ-то не ги спре, колата почти няма да намалява на скорост. вкарайте една 2-ра с 3000 оборота и оставете колата да намалява.... до около 1000-1500 оборота колата ще си намалява стабилно, но щом падне под тези обороти ще усетите едно придърпване или липса на забавяне. придърпването е когато двигателя се мотае около прага при който ЕЦУ-то включва/изключва инжекторите. Идеята е че на много ниски обороти, ЕЦУ-то се опитва да потдържа минимални обороти и да не загасне двигателя, нищо че дросела е затворен.

п.п. тази тема се е дискутирала поне стохилядимилиона пъти :punk:

 

Сега вече ми звучи напълно логично. При слизане в планината на скорост ми спестява значи доста гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че на нулева! Никакъв поток на гориво в двигателя, ускорение в зависимост от наклона/теглото на автомобила...

И като я паркираш колата пред вас на паркинга може да не я гасиш, защото на "нулева" няма никакъв поток на гориво... На сутринта само се качваш и заминаваш без да я палиш, защото не си я гасил цяла вечер. Това е особено полезно за зимата...няма да имаш проблем със запалването в големия студ изобщо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че на нулева! Никакъв поток на гориво в двигателя, ускорение в зависимост от наклона/теглото на автомобила...

И като я паркираш колата пред вас на паркинга може да не я гасиш, защото на "нулева" няма никакъв поток на гориво... На сутринта само се качваш и заминаваш без да я палиш, защото не си я гасил цяла вечер. Това е особено полезно за зимата...няма да имаш проблем със запалването в големия студ изобщо!
Добре де не е никакъв, но е логично на нулева да гори по малко от на скорот при спускане, тъй като една кола от около 2 тона при наклон си засилва стабилно без допалнителна газ, таа в крайна сметка си мисля че би било по икономично ;) А на паркинга е на 1ва не на нулева :D:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тва стабилно засилване хората се чудят как да избегнат - със спирачки или на скоростДори случайно да беше прав, ако слизаш 10 км на 0 скорост долу цялата ти кола ще мирише на феродо от спирачките :Dп.п. казвали са ми, че едно време в правилника е пишело, че е ЗАБРАНЕНО да се изключва от скорост по време на движение :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тва стабилно засилване хората се чудят как да избегнат - със спирачки или на скоростДори случайно да беше прав, ако слизаш 10 км на 0 скорост долу цялата ти кола ще мирише на феродо от спирачките ;)п.п. казвали са ми, че едно време в правилника е пишело, че е ЗАБРАНЕНО да се изключва от скорост по време на движение ;)

Кой е казвал че ще спирам? :D Е ако са 10 километра надолее.. няма начин на скорост или пък си пускам тракшън контрола :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай А4-ката на тракшън и си свиракай. Те на Хондата са по-друг начин скоростите, зат'ва колегите те заблуждават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще защо се дискутира тоя въпрос ??? Все едно да се обсъжда дали 1+1 е равно на 2 ......... Хората са го измислили вече и е неоспорим факт , че колата по нанадолнище на предавка и ненатиснат педал на газта Еку-то спира инжекторите и разхода е 0. Това че колата се изсилва не знам да ли сте чували за "инерция" ........ и по точно някой да ми обясни как кола на свободна ще гори по-малко от 0 :lol::D;)а за това че колата ще угасне - ами ДА, двигателя угасва и какво от това ? като колата почва да задвижва двигателя , а не двигателя колата ??п.п. едно време с москчива беше икономично да се спуска на свободна , защото направо го гасях ;) ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравете за свободното спускане.Неефективно и опасно :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като я паркираш колата пред вас на паркинга може да не я гасиш, защото на "нулева" няма никакъв поток на гориво... На сутринта само се качваш и заминаваш без да я палиш, защото не си я гасил цяла вечер. Това е особено полезно за зимата...няма да имаш проблем със запалването в големия студ изобщо!Хахахаха колега много вярно :lol: Разбира се че на скорост не харчи никакъв бензин.Точно за моята Д16У8 бях чел наскоро някъде че дюзите започват да подават бензин когато оборотите паднат под 950

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скорост естествено.1-во, въпроса е, че колата наистина над 1500-1800 оборота гори 02-ро винаги може да реагираш ако ти потрябва по-бързо ускорение.3-то няма опасност да ти изгасне колата4-то не хабиш накладки на вятъра и не сменяш прегрели или изтъркани дискове сяка година5-то колата е много по-стабилна когато е на скорост6-то, НАЙ-ВАЖНОТО в тая тема ПАЦКО, моля те пиши глупостите в ОФ-топик :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стигал съм до бои на тази тема...10-тина тотални лаици се опитваха да ме убедят,че на 0-лева не харчи и грам(най-вероятно информацията им е от някои стар плочкаджия),без да се замислят за понятието "работен час" (ако не се лъжа така се наричаше работата на двигателя когато колата е на място) което при моита кола(по инфоборд) е около 900грама/ч,тоест без значение дали се движи по инерция или не двигателят трябва да се храни!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скорост естествено.1-во, въпроса е, че колата наистина над 1500-1800 оборота гори 02-ро винаги може да реагираш ако ти потрябва по-бързо ускорение.3-то няма опасност да ти изгасне колата4-то не хабиш накладки на вятъра и не сменяш прегрели или изтъркани дискове сяка година5-то колата е много по-стабилна когато е на скорост6-то, НАЙ-ВАЖНОТО в тая тема ПАЦКО, моля те пиши глупостите в ОФ-топик :plane:

+1Преди известно време трябваше да прибирам брат си от Русе, пътувах с братовчед ми и решихме да видим дали при изключена скорост, или на скорост харчи по-малко.. На отиване карах аз, като на спусканията, карах на нулева, там заредихме до горе 5.6 л до там, на връщане караше братовчед ми (с още един човек и багаж) в София заредихме отново до горе 5.1 л.. Дори и моя карбуратор 1.3 е по-икономичен на скорост ( да не споменавам безопасността ). Докато карах шофьорските курсове ме учеха да спирам предимно и когато имам възможност със скоростите безопасност и икономия на гориво, накладки .... и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си я карам винаги на скорост, хем по малко гори, хем по сигурно.

Редактирано от Pep0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и без да съм карал "C" категория си спирам на скорост в 90% от случаите когато карам ... Станало ми е навик :plane:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам само на скорост. Не само на спусканията :plane::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колегите с infoboard могат да потвърдят, че при спускане на скорост разхода на гориво е 0 л/час., а при спускане на свободна е 0,6- 0,8 л/час.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен въпроса ти за икономията е добър ама наклон запомни винаги се спуска на скорост :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми е по комфортно, като видя нанадолнище да си изключа от скорост, защото така не чувам работата на двигателя. :plane: Освен това някак си си мисля, че оставям колицата да си "почине". ;) Това със ръчкането на скоростите е само за тежките камиони. :) Все пак предпочитам метрите по инерция да преминат в тишина и спокойсвие, вместо в "ръмжене" на 2-ра или 3-та скорост и няколко спестени капчици бензинец. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата както винаги са двустранни - при спускане на скорост сме по-ефективни при спиране, не горим нищо, но пък трошим трансмисия :) При спускане на неутрална харчим гориво, "палим" накладки и дискове, но пък спестяваме малко трансмисия...Мисля, че би трябвало всеки да избира случая според ситуацията и да не се кланя на едната или другата теза. Според случая да кара. Колкото е лесно само.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно за каква кола става дума в питането на тази тема,дали е бензин,дизел,колко годишна е и т.н.Тука говорите за 5г сивик как спирал горивото.Ок,но аз съм с П28 ЕКУ от Сивик и като настройвахме колата се запознах с таблиците му.По абсцисата на таблицата се мери вакуума,т.е. колко е отворен дросела.По ординатата са оборотите на двигателя през 200-300 об/мин.-1Та какво става като караш на скорост и си махнеш крака от газта?Работният режим на ЕКУ-то отива в крайно ляво положение,т.е. максимално затворен дросел и започва да се качва нагоре по оборотите с намаляването им.Да де ама в тези клетки има гориво,може да не максимално ниско като количество за дадените обороти,но го има.Как така казвате , че спира напълно подаването на гориво?Ако изключиш от скорост , ЕКУ-то веднага забива в клетка някъде най-вляво и най-горе,където гориво пак има но е по-малко от тези клетки най-вляво но надолу по оборотите.....Склонен съм да вярвам,че на по-новите ЕКУ-та като години и технологии наистина напълно спира горивото,но не и на П28 или негов еквивалент.На 2007-ма , Рено Меган Дизле наистина е както казвате на борд компютъра.На скорост без газ не харчи нищо,на неутрална варира според скоростта на движение щото по нея калкулира разхода.На чисто ново Волво S60 ,бензин и турбо пък не изключват инжекторите толкова бързо като на дизела.А е чисто нова кола,15 години по-нова от 5г. сивик.Трябва да караш сигурно 400 метра на скорост без газ,за да ти отчете на таблото разход 0.Интересно ми е Емо да каже къде бъркам ако наистина бъркам,щото не видях ЕКУ-то да чете положение на педала на газта,т.е. не е наясно като си в дадена клетка дали ускоряваш(когато задължително ще пуска гориво) или намаляваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-големи наклони спускам на скорост а при по-малки на свободна :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В акетата няма отговора с които искам да отговоря,а именно ,,и от 2-те по малко"".Ако спускате 50 км наклон и сте на скорост то амортизацията на съединител,скоостна кутия и т.н. като сума ще превиши доста икономията която сте направили от горивото,няма как и да хи сускате сам на крачна спирачка защото ще прегреят но ако се сменят малко на нулева малко на скорост но повече на нулева.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude, бъркаш там че гледаш таблицата. Тая таблица е когато двигателя трябва да тегли колата :angry: когато колата почне да бута двигателя при върната газ двигателя се мъчи да смъкне оборотите. Това става като спре притока на гориво и затвори ИАЦВ-то. Ако Еку-то подава както казваш бензина оборотите ще падат един час ...

 

X-a, Oto Kluge , трансмисията не е от кашкавал :shock: нито съединителя (даже той не се натоварва почти нищо) . Изключение прави ако ръчкате скоростите и т.н. ама при нормално каране примерно си карате на 5-та качвате баир и след това има спускане и просто си махате крака от газта нито кутията ще се износи повече нито съединителя !

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е психика! Важното е, че като освободиш от скорост по надолнището си мислиш, че пестиш, дали е така или не важното е,че си мислиш, че спестяваш и си щастлив :shock::):angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude, бъркаш там че гледаш таблицата. Тая таблица е когато двигателя трябва да тегли колата :angry: когато колата почне да бута двигателя при върната газ двигателя се мъчи да смъкне оборотите. Това става като спре притока на гориво и затвори ИАЦВ-то. Ако Еку-то подава както казваш бензина оборотите ще падат един час ...

 

X-a, Oto Kluge , трансмисията не е от кашкавал :shock: нито съединителя (даже той не се натоварва почти нищо) . Изключение прави ако ръчкате скоростите и т.н. ама при нормално каране примерно си карате на 5-та качвате баир и след това има спускане и просто си махате крака от газта нито кутията ще се износи повече нито съединителя !

Не си прав.Колата намаля заради загубите при работа и движение,а не заради липса на гориво.Или поне не може да се каже че има липса на гориво,защото колата наистина намалява поради ред други причини като:триене в двигателя и скоростната кутия,триене на гумите с настилката,челно съпротивление,тегло на автомобила и характер на терена......има адски много неща,които влияят на динамиката на автомобила.Не забравяй,че КПД-то на бензинов автомобил е една 27% ако не се лъжа.Сам си вади извода колко загуби има и те със сигурност оказват огромно влияние,много по-голямо от това дали има гориво или не.

Аз ти казвам,че с очите си съм виждал къде отива работната клетка по таблицата като си махнеш крака от педала на газта и ти гарантирам,че там където отива в ЕКУ-то има програмирани стойности за количество гориво,което значи че такова количество гориво се впръсква в същия този момент.

А това че усещате разлика на около 1500 оборота и как колата тръгва,а до този момент е спирала.....може да е от моторчето за бързия празен ход,може и от друго да е....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или поне не може да се каже че има липса на гориво,защото колата наистина намалява поради ред други причини като:триене в двигателя и скоростната кутия,триене на гумите с настилката,челно съпротивление,тегло на автомобила и характер на терена......има адски много неща,които влияят на динамиката на автомобила,

на място като изфорсиш двигателя кое от всичкото намаля оборотите ? задрал лагер ? :angry: сега прочетох един тест направен от озарен от идея човек : закачил си волтметър на един инжектор и безспорно доказал че не се подава ток на инжекторите при принудителен празен ход. Утре ако ми остане време ще го пробвам (малко ми е гръмнал мултиметъра ама ще видим какво ще излезе).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е психика! Важното е, че като освободиш от скорост по надолнището си мислиш, че пестиш, дали е така или не важното е,че си мислиш, че спестяваш и си щастлив :angry::shock:;)

Всичко друго съм очаквал ама ти колега ме разби :) .То моята психика е такава,че аз винаги да съм в икономия,ама реално не е така и си сипвам гориво като арабин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко друго съм очаквал ама ти колега ме разби :angry: .То моята психика е такава,че аз винаги да съм в икономия,ама реално не е така и си сипвам гориво като арабин.

Аз лично си сипвам бензин като българин ама това е друга тема. :shock: Иначе само исках да вметна, че двигателя се износва повече на 3000 оборота отколкото на 750, което лично аз смятам че не си заслужава пред това че ще се изгорят 500мл по-малко бензин на 100км. Редактирано от gogydm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...