Jump to content
stykiaz

Тропане във волана при неравности

Recommended Posts

Здравейте,питането е следното :когато минавам през неравности ( дупки и подобни - по-рязки не полегати ) понякога (не винаги, но често) усещам тропане във волана, което ме изнервя, а и ми се струва е признак за нещо разбито ?Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля че ще е от разбит кормилен накрайник прави се при майстор като ти мери реиката и по нея ти прави накрайника, съществува вероятност да е и от разбит горен или долен шарнир. Поздрави и лягай да спиш че стана късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм с колегата..и аз мисляче е от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност да е втулката на кормилната рейка.Не сменяй на посоки,отиди да ти направят диагностика на преден мост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги здравеите по скоро мисля че не е от разбит накраиник а от реиката наи честия проблем е от скасан ляв маншон,пални се с боклуци и се скапват едни втулки.Успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншните са ми здрави. Рейката не трябва ли да дава признаци и при други обстоятелства (ускорение, намалян, завъртане ..... )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз го имам същия проблем,теч от ляво каса се маншона докато забелегиш и те боклуците си влизат в реиката,от там разбиват втулките,но както каза колегата от горния пост парво провери по лесните детаили;накраиници,горен долен шарнир и карето на кормилния парт,тогава мисли за реика.УСПЕХ с отстраняването на проблема.Колкото при завартане както питаш хидравликата обира по голяма част от лувтовето :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

штом го осешташ вьв волана значи е накраиник,ваншен или вьтрешен,а може и да е раэбита реиката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А въпростните втулки продават ли се отделно или се сменява цялата рейка и проблема се решава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност, тропането да е от поразбито каренце, което свързва кормилния прът с рейката (намира се долу в краката, зад педалите). Може да се провери, ако на изгасен автомобил (т.е. неработи хидравликата) пак има подобно почукване във волана, като се мести наляво-надясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове като решите проблема....споделете..и аз съм на този хал..благодаря ви предварително.. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема. Аз имам потропване при угасен двигател, като се движи волана наляво-надясно и се чудех това дали е нормално(очевидно не е) Ще чакам развитие

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и при мен се яви тоя проблем........и след като всичко ми е здраво по предницата остана да проверя реиката тея дни като имам резултат ще споделя........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем с потропването, който се оправи със смяна на рейката. Преди това бях ходил на майстор, който беше казал че окачването ми е наред и позна :) , макар че се бях усъмнил последно време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при мене го има това тракане ама само при малки неравности като павета например или малки неравности-тогава ще изтърва кормилото от тресене и ми къса сърцето някак си тази тази подробност-пък при големи дупки не дрънка нищо.Ходих на диагностика в сервиа на форд щото в добрич нямаме на хонда ама нямало нищо :) като е угасена при въртене наляво надясно не дрънка кормилото-много ме притеснява и мее таз работа и никой тука в сервизите не знае кво е това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това почукване на загасена кола,като се върти волана леко вляво и дясно се усеща някъде по кормилния лост.Ако някой е правил въпросния ремонт да сподели..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! И аз имам същия проблем.Изгасен двигател въртене на волана ляво-дясно и обратно и се чува доста яко как чатка от вън и от вътре.При запален двигател това чаткане се чува при горе споменатите симптоми от всички колеги (павета, леки неравности и малки дупки по пътя).Това чаткане намалява и понякога отихва когато се движа по павета и въртя волана наляво надясно ,смисъл някак си се обира луфта от който се появява това чаткане. И питането ми е има ли някакви ремонтни комплекти или някакъв начин за отстраняването на проблема. От това което четох разбрах че решението е нова рейка но нейната сума шще е доста солидна а закупуването на втора ръка не се знае дали и тя не е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен това претракване е при преминаване през неравности, при загасен двигател пак го има. Не е от разбити шарнири и накрайници със сигурност. В един сервиз ми казаха че е от рейката, ама какво точно в нея неуточниха. Има там някакви втулки дето се прецаквали ама какъва е вероятноста да е от тях си чисто тото. Посъветваха ме да сменя цялата рейка за по-сигурно, но все още не съм го направил. Ако някои е разрещил проблема да даде акъл моля :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на който му изчезне тракането когато колата се намокри отдоло(при дъжд) да знае, че е от тампони. не се хвърляйте направо на рейка, има тампони на стабилизираща щанга, кормилни щанги(те се осещат яко на волана особено при неравности, бият точно в кормилния прът и щракат при изгасена кола, струват по 20тина лева всяка , НО много малко майстори изобщо ги поглеждат. на всяка щанга има шарнирна връзка, която се разбива и от там идва всичко. :D при мен всичко отпред е здраво, само едната кормилна щанга още не съм сменил и съм като повечето от вас. шарнирчето е под маншона на рейката(ляв или десен- слагате пръст точно му двете подвижни части и някой ви движи волана на ляво, на дясно.има ли по-голям луфт от нормалното или почукване от там е).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

скоро ходих на сервиз точно по този въпрос, казаха ми че не е от окачването нито от реиката. Оказа се 4е е от една пласмасова втулка на кормилния прът кято се износва и пръта започва да хлопа леко в нея. Обаче не мове да се намери никаде освен по морги по случайност. Съшто така част от тропането когато се върти волана наляво надясно идва и от механизма за автоматично изключване на мигачите понеже там фабрично има лек луфт. Това е по мои наблюдения и както излиза май е често срещан проблем при хондите.А за втулката разбрах че може да се направи от тефлон и ставало мн добре но аз още не сам иа сменил понеже се успокоих че не е нещо сериозно.Дано да съм бил полезен , не твърдя че сум напълно прав, но при мен поне е така.Втулката се намира след карето посока от карето към волана. :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Аз имах подобен проблем- потропване от лявата страна при малки неравности: едната втулка в рейката (с тефлонова вложка), която се намира точно под червячната предавка се е разхлабила- тя се притиска към зъбната рейка от една пружина. Смяната на тази пружина и нова втулка решиха проблема и тропането изчезна. Учудващото е, че нямаше разбити накрайници, и не може да се познае какво точно тропаше (най- вероятно разбити зъбен венец и зъбна рейка), и единствено със смяна на притискащата пружина и втулката с нови може да се види дали те са виновни. При неработеща хидравлика според мен е нормално да има малък луфт и потропване при въртене на кормилото, и при работеща хидравлика те изчезват.В моя случай се продават всички части за кормилната рейка, и износените може да бъдат подменени с нови.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен също трака при гореспоменатите условия (малки дупки,павета и т.н.),но повече се чува като че ли през студената част от годината.Миналата есен започна да се чува, след зимата като че ли исчезна не го чувах, и сега като се застуди пак започна.Надявам се скоро и аз да ида до сервиза да видя кой,какво,и от каде ще се покаже.поздрави.

Редактирано от GTS_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама майсторите изкат да сменят цялата рейка и не им се заимава с ремонт май :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Карам сивик англичанка и от скоро ми се появи едно хлопане да го нарека.Като минавам през неравности,каквито и да са те,малки големи все едно имам нещо откачено отпред.И май е някъде от кормилната кутия.Съмнявам се че е тази втулка за която и другите по гере споменават.Някой ако е имал същият проблем и се е справил с него,ще съм му благодарен ако даде малко инфо как се сменя тази втулка,къде точно се намира,какво се разглобява и най-важното може ли да се намери тя по магазините и колко струва.Благодаря. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема. Аз имам потропване при угасен двигател, като се движи волана наляво-надясно и се чудех това дали е нормално(очевидно не е) Ще чакам развитие

Колега тоя твоя симптом е от накраиник :) Провери ги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука някой оправил ли си е проблема с "почукването", "потропването" и т.н. да сподели как и доволен ли е и да го почерпим че това чукане си е голям дразнител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем, напук на всички меркантилни монтьори ето така се сваля, сменя втулката. може де се бележи резбата и да се свали като се развие кормилния накрайник с контра гайката(от там се прави реглажа) вместо да се избива кормилния накрайник, дано да ме разберете, ето линка http://www.japancar.fr/forum/viewtopic.php?p=2379884

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не виждам защо трябва да се сваля кормилния накрайник както е показано на линка като може да се пристъпи направо към дърпането на маншона и развиването на Публикувано изображение

Ако успея да намеря втулката лично ще проверя как става

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема. Аз имам потропване при угасен двигател, като се движи волана наляво-надясно и се чудех това дали е нормално(очевидно не е) Ще чакам развитие

Това твоето със сигурност е накраиник ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен имаше такова тропане.. по паваж се чуваше много постоянно и дразнещо, ходих в два сервиза и се оказа че няма нищо разбито... На края реших проблема сам. Оказа се, че е от ароматизатора, тия дето са в шишенце... така съм го сложил на огледалото че се удря и създава тропащ звук който се усилва от купето ;)П.П. Горния пост е сериозен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен тропането във волана при неравности ми се реши след смяна на вътрешно каре. Макара като ми казаха да отказвах да повярвам, но уви след като си взех колата тропането го нямаше вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да повдигна малкото темата,защото и при мен го има въпросното тракане при каране по павета и леки неравности! При изгасен двигател,със движения на волана на ляво и дясно се чува! Бях на канал и се чува от реиката,та въпроса ми е тези накраиници(вътрешните) ще могат ли да се сменят на място без да се сваля цялата реика! Също и тази втулка,която била наи честия проблем за тракането,може ли да се свали и евентуално ако е останало нещо от нея стругар да я направи!Възможно ли е от липса на грес в маншона да се получи,този звук!Доколкото разбрах от някви :маистори" възможно е с натягане да се убере луфт-а! Поздрави..

Редактирано от rEsPeCtiVe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета!И при мен е същото(почукване на малки неравности).Преверил съм си цялата ходова част,здрава е!Ходих в няколко сервиза,навсякъде едно и също-здрава ходова част,и здрава рейка,може би гледат,че няма течове,и за това не се заглеждат в нея.Направих си един експеримент,при изгасена кола,при завъртане волана тропането е еднакво с това което се чува при малки неравности и павета.Някой беше писал,че при топло време не се чува толкова силно,ПРАВ е!Нека първия разрешил проблема да пише,ще има почерпка от моя страна.Иначе съм в търсене на механик,който като му кажа за проблема,да не се чеша по главата,а да ми каже-Знам какво е.........ще го оправиме!П.П позачетох се малко в другите теми за рейки,значи има много постове,в които се казва,че след смяна и ремонт на рейка,тропането остава:)

Редактирано от dimitrofski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както един майстор каза само тропането е страшно, може да поизчакаш малко докато почне да се усеща на рака като разклатиш при кормилния накрайник по към рейката но ако имаш скъсан маншон сменя веднага маншона задължително не чакай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...