Soichiroo 80 #41 Отговорено 6 Февруари, 2011 Ами да това е ясно ,но мисълта ми беше,че по скоро работеше много тихо и не се чуваха клапаните преди време,а сега се чуват най вече на студено,явно са олабили ли нз там кво им се случва точнооо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #42 Отговорено 7 Февруари, 2011 Според мен зависи от кога не са регулирани клапаните,мисля,че беше на 40000км. да се проверяват(регулират).Още нещо,чувал съм,че да тракат не е толкова страшно,но ако не си регулирал въобще клапаните(зависи от кога имаш колата) полезно за твое добро е да направиш тази манипулация . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #43 Отговорено 7 Февруари, 2011 Ами четвърта година е вече и не съм ги регулирал кланите никога,иначе съм минал между 40 и 50 000 за това време,но сега като се постопли не тракат попринцип,но ще ги проверим като сменяме ангренажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gatsu 22 #44 Отговорено 28 Юни, 2012 Така както казва Soichiro:"По реда на палене- 1,3,4,2 Регулираш всумакателни и изпускателни, докато си на дадения цилиндър, после въртиш и пак."така се прави реглажа.Никога не съм се занимавал с това, но ми стана интересно и изгледах няколко клипчета в Ютюб и на всякъде следваха реда на палене на цилиндрите. Но защо се следва този ред нека по-компетентните дакажат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki_honda 8 #45 Отговорено 29 Ноември, 2012 Колеги, скоро правих реглаж на англичанката...и веднага след това разхода се вдигна с около 1.5 литра...засичам е вече няколко пъти...може ли да се дължи на лош реглаж ? Как мислите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jowy 22 #46 Отговорено 29 Ноември, 2012 Със сигурност от реглаш може да се вдигне разхода на гориво, както и да се свали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki_honda 8 #47 Отговорено 29 Ноември, 2012 Със сигурност от реглаш може да се вдигне разхода на гориво, както и да се свали.За да се вдигне, значи нещо не е направено като хората...при правилен реглаж би трябвало да го свали... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musset 1 #48 Отговорено 20 Март, 2013 ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли. Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана. Колега, обясни моля те на НЕПРОСВЕТЕНЕТЕ като мен как точно ще направиш реглажа на ДВЕ ГМТ САМО? Не е зле като пишеш нещо да си гигурен че не лъжеш хората. Ще се обоснова за да не офф-топик. Когато на 1 цил. си в ГМТ "ТАКТ СГЪСТЯВАНЕ" клапаните му са затворени и могат да се регулират, НО на 4 цил. си в такт "изпускане" с отворени клапани - как ще ги регулираш тях??? За колегата, който питаше "защо по реда на работа?" - ами защото е по-лесно. Пробвай да регулираш примерно 1-2-4-3 и ще видиш що въртене ще падне, пък може и да се объркаш някъде :lol:/> 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sobis 4 #49 Отговорено 20 Март, 2013 (Редактирано) Тях ще ги регулира когато завърти колелото на разпределителния вал на 180 градуса спрямо първоначалното положение в което сме регулирали всички клапани на 1-ви цилиндър, всмукателния на 2-ри и изпускателния на 3-ти. Това е първия етап, на втория въртим колелото на 180 градуса, нагласяме белезите и регулираме всички останали клапани или всички на 4-ти цилиндър, всмукателния на 3-ти и изпускателния на 2-ри. 'те ти маТрял за четене... Редактирано 1 Юни, 2019 от dindin Оправен линк (стар формат) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #50 Отговорено 20 Март, 2013 ... Той колегата е обяснил отдавна. :D/>ВИЖ!!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
embata1990 9 #51 Отговорено 20 Март, 2013 Колега реголажа сам си го права . Значи когато 1ви цилиндар е на колебливо положение реголираш 4ти и обратното. Когато 2ри цилиндар е на колибливо реголираш 3ти и пак обратното . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musset 1 #52 Отговорено 21 Март, 2013 (Редактирано) Я сравни двете обяснения, т.е. ще си играем на "открийте разликите"п.п. Ти за риторични и иронични въпроси си чувал, нали... Редактирано 21 Март, 2013 от MIYAMOTO ЦИТАТИ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #53 Отговорено 21 Март, 2013 Мен ли питаш нещо, че не схванах?!? :rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #54 Отговорено 21 Март, 2013 ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли. Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана. Колега, обясни моля те на НЕПРОСВЕТЕНЕТЕ като мен как точно ще направиш реглажа на ДВЕ ГМТ САМО? Не е зле като пишеш нещо да си гигурен че не лъжеш хората. Ще се обоснова за да не офф-топик. Когато на 1 цил. си в ГМТ "ТАКТ СГЪСТЯВАНЕ" клапаните му са затворени и могат да се регулират, НО на 4 цил. си в такт "изпускане" с отворени клапани - как ще ги регулираш тях??? За колегата, който питаше "защо по реда на работа?" - ами защото е по-лесно. Пробвай да регулираш примерно 1-2-4-3 и ще видиш що въртене ще падне, пък може и да се объркаш някъде :lol:/>/>/> Абе професоре ! 1во бате ти Емо не го е написал случаино ,Наи малкото па тои ше седне да се ебава с тоя и оня !!!/> на горна мъртва на 1ви цилиндър колко свободни клапана имаш? И кои те кара на 4ти да направиш и 4те? И кои па каза че клапани се ртегулират само на горна мъртва 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
takenaka 0 #55 Отговорено 22 Март, 2013 Колеги и аз регулирах преди дни клапани (англичанка/д14а2/90к.с).От както съм я взел не е правено регулаж,а аз съм минал около 40хил. само на газ....../> Преди да започна с регулажа замерих компресията на двг-то (на студено разбира се) и бях разочарованНа 1-ви 8.5,на 2-ри 8.5,на 3-ти 8,на 4-ти 8.Уреда работи на 100% За моя двигател, при степен на сгъстяване 9.2:1 би трябвало компресията да ми е поне 10-11.......(някой да ме поправи ако греша) Реших да го правя на два пъти....1-ви и 4-ти смукатели/изпускатели,2-ри и трети смукатели и изпускатели.Фиксирах 1-ви на белези в ГМТи се почна....използвах усреднени стойности на пластините 0.20 за смукатели и 0.25 за изпускателите.И тук колеги за мен започна приключението! На 1-ви смукателните бяха леко хлабави изп. добре,на 4-ти сичко беше НА МАКС НАТЕГНАТО!Пластина 0.05 не влизаше!Превъртях пак двигателя данеби да несам на белези нещо,даже и с отвертка бърках в цилиндрите за да съм на 100% че съм в ГМТ и продължих....регулирах 1-ви и 4-ти.Превъртях двг-то и прикарах 2-ри и 3-ти в ГМТ,и при тях работата не беше розова,и те бяха натегнати доста!Аз съм що годе технически грамотен и видяното от мен ме стресна...По едно време си мислех да викна някой "майстор" да прегледа и той преди да затворя,но се отказах.Превъртях пак двигателя и сверих повторно всичко и затворих!Преди да запаля замерих компресията и за мое учудване сега на 1-ви и 2-ри по 9.5,а на 3-ти и 4-ти по 10.5.....Колата запали без проблем,но клапаните доста чукат,другото което мен ме тревожи е че като давм газ се чува едно боботене сякаш съм с гръбав вал както казват лададжийте.......Във вървенето няма разлика,а за разход незнам все още...Преди да я закарам в някой сервиз ми се иска да чуя и вашето мнение КОЛЕГИ за ситуацията в която съм изпаднал....(някой ще каже да я закарам направо в сервиз,но нямам вяра на никого вечеПатил съм) 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #56 Отговорено 22 Март, 2013 Монтана, закарай колата при човек, който знае как се регулират клапани или чети по-горе!!!Ако правилно съм те разбрал, регулираш всичко на 1 и 4-ти цилиндър на едно положение и всичко на 2 и 3-ти на друго....., малее, мале. ;)/> 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sobis 4 #57 Отговорено 23 Март, 2013 (Редактирано) Колегата яко се е объркал, или не може да обясни правилно и ние не го разбираме.Доколкото разбирам, едновременно регулира 1-ви и 4-ти, което е грешно Редактирано 23 Март, 2013 от sobis Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
takenaka 0 #58 Отговорено 23 Март, 2013 Колеги това дето виждате като написано от мен,това съм направил!Вече разбрах че сам объркал нещата.......С ваще мнения не ми помогнахте много,пък и невидях написано някаде защо съм в грешка!!!Поисках съвет от някой, който е минал по тоя път многократно и знае как стават нещата!Не са ми проблем парите,които евентуално ще дам за да ми регулират клапаните,просто удоволствието от това да направиш нещо сам по колата си е голямо.Та ако някой реши да пише в тази тема нещо по моя въпрос,ще се радвам да е в моя помощ!Прочетох цялата тема сега и ми се изясниха много работи, на които не съм обънал внимание.....В понеделник ще вкарам колата в бокса,пък тогава ще видим каква ще я забъркам:D/> 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #59 Отговорено 26 Март, 2013 В ръководството за твоя двигател трябва да го има.Подробно написано с картинки къде слагаш луфтомера.Аз на моя Х22А2 по ръководството действах и си регулирах клапаните.За всеки случай не съм го затварял та като стане време за саупа майстора да провери дали съм се справил.Моя съвет е принтиш ръковоството там където е показано как е и що е и действаш като през цялото време листовете са до теб. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #60 Отговорено 26 Март, 2013 Регулираи си по ред за да не се бъркаш 1-3-4-2, като качиш 1 ви на ГМТ, после половин оборот на вала и си на 3, още половинка си на 4 още половоин и си на 2. Половин на к. вал е равен на четвърт горе на разпределитлените. Наи лесно тъи. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #61 Отговорено 27 Март, 2013 хора изтеглете си ръководства на хонда има ги безплатни по торент сайтовете!!! слави црв е споделил метода Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #62 Отговорено 27 Март, 2013 само малак едит за слави црв мисля че е по-лесно и по-безопасно на 2пъти да се прави реглажа защото няма белези за завъртане на 90градуса а за 180 си има ясни но при този вариант просто трябва да внимаваш какво правиш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #63 Отговорено 27 Март, 2013 (Редактирано) Колеги, извинявам се да питам и аз за Хонда Акорд 95 год., двигател H23A3, каква трябва да е хлабината на клапаните? Четох в сервиз мануала едни неща и попаднах на това: смукателни 0.07-0.11 мм., изпускателни 0.15-0.19 мм. Дали е това, или съм гледал нещо друго? Редактирано 27 Март, 2013 от Pascualle Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #64 Отговорено 27 Март, 2013 Това са хлабините за твоя мотор, гледал си на точното място! :rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #65 Отговорено 28 Март, 2013 Това са хлабините за твоя мотор, гледал си на точното място! :rolleyes:/>/>Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vacata 0 #66 Отговорено 15 Май, 2013 Здравейте ,от скоро съм собственик на Сивик 2003г., двигател D16V1 Vtec. Колата е внос от Италия. Клапаните се чуват доста,няма значение дали е студена или загрята. Мисля на втората смяна на масло да и направя и една промивка с промивно масло и да направя реглаж на клапаните. Някой може ли да ми препоръча къде във Варна мога да я закарам за реглаж? извинявам се ако се повтарям.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #67 Отговорено 15 Май, 2013 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=9111 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2832 #68 Отговорено 16 Май, 2013 А хлабините при D14Z4 какви са? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #69 Отговорено 17 Май, 2013 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=45010 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #70 Отговорено 13 Юни, 2013 Някой да сподели цифрите при Д15З6 ако е възможно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enchev87 59 #71 Отговорено 13 Юни, 2013 d15z6всмукателни 0.18-0.22ммизпускателни 0.23-0.27ммБях ги мернал в една тема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #72 Отговорено 13 Юни, 2013 (Редактирано) Интересна тема! Зачетох се внимателно и сега и аз да споделя...... Карам сивика от 6 години и още в началото един приятел който е работил само японски коли ми направи клапаните 0.15смук. и на 0.20 изпускателните и каза че на коли над 150000 км. така било по-правилно.Защо обаче не си спомням. Вече 60000 км. съм така и нямам никакви проблеми,нито с разхода нито с вървенето.Преди 3-4 месеца сам си ги погледнах и по тези параметри си ги регулирах сам .Бяха малко отпуснати ,малко ми тракаше на студено,но вече е 6..... Редактирано 13 Юни, 2013 от Riko_Chervenia Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Question88 0 #73 Отговорено 28 Февруари, 2015 Здравейте! Имам следния проблем - при реглаж на клапаните след като настроя хлабините на 1 цилиндър след това завъртам зъбното колело на 180 градуса и настройвам 3ти. Проблема е че независимо от кой белег(резка) започна или всмукателните или изпускателните клапани блокират и дори да ги развъртя до край луфтомера няма шанс да влезе. Къде е проблема и какво бъркам - спазвам всички предписания относно работа и този клип : . автомобила е Honda Civic 1.4 1999 90к.с. Мисля че двигателят е d14a8 Благодаря предварително PS ако прескоча 3ти нямам никакви проблеми с настройката на 4ти и 1ви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #74 Отговорено 28 Февруари, 2015 На къде въртиш вала? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #75 Отговорено 28 Февруари, 2015 Този пич го прави по по-неправилния и труден начин,и като гледам завъртя коленовия вал на поне 110 градуса,а не на 90. Писано е и пак ще го напиша: Слагаш първи цилиндър/от към ангренажа е/ на ГМТ,според белезите на шайбата на кол.вал и мерника на долния капак на ангренажа -правиш му и 4-те клапана,всмукатулните на втори и изпускателните на трети цилиндър.Въртиш на 180 градуса/половин оборот на кол.вал,обратно на часовниковата стрелка,гледано от към левия калник/ и правиш 4-те клапана на четвърти цилиндър,изпускателните на втори и всмук. на трети.Освен това ангр.ремък трябва да е зацепен правилно,което ще рече,че и срещуположните белези на разпред.вал горе е нужно да са наравно с равнината на главата. А според начина по който искаш да го направиш,бъркаш градусите на завъртане,не 180,а 90 градуса трябва да завъртиш за да направиш на трети цилиндър всички клапани.След това завърташ още 90 градуса и правиш всички на четвърти цилиндър,още веднъж на 90 градуса и правиш втори цилиндър.И си готов. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Question88 0 #76 Отговорено 28 Февруари, 2015 kvd74, Благодаря ти за изчерпателния отговор! assfull Обратно на часовниковата стрелка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #77 Отговорено 28 Март, 2015 Абе аз да се включа с въпрос. Като ги правих на малката Хондичка ги правих на 2 пъти (най-правилният подход според мен). Определено имаше ефект от манипулацията. Обаче трудно се въртеше манивелата, та ми е чудно - някъде бях мернал че се махат свещите, за да няма компресия. Правилно ли е или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #78 Отговорено 28 Март, 2015 Правилно,но не задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #79 Отговорено 28 Март, 2015 Благодаря, на следващия реглаж ще ги махна да пробвам :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #80 Отговорено 31 Март, 2015 Като махнеш свещите се върти по-лесно, логично е. И аз ги махам всеки път. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове