Jump to content
kalos

Кой колко гориво харчи

Recommended Posts

Амии - пробвай.

Ако му свикнеш и го ползваш, ще ти падне разходът и по-рядко ще сменяш накладки. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
16 minutes ago, ceco_accord said:

Амии - пробвай.

Ако му свикнеш и го ползваш, ще ти падне разходът и по-рядко ще сменяш накладки. ;)

 

Под 1000 няма ли да се окъкат сегментите  и да почне да ми гори масло...

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абее, къде ги четеш тея работи? :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стопли се времето и настъпи час за нови рекорди по икономия в тия гладни години. :D

IMG_20240414_211232.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon Вече прекаляваш, направо изпаднах в дълбока депресия. От утре ти зачислявам дизелака да видим до колко можеш да го докараш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Cyreon написа:

Стопли се времето и настъпи час за нови рекорди по икономия в тия гладни години. :D

 

Гладът няма общо - друга е причината. ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, DAN_DAN написа:

@Cyreon Вече прекаляваш, направо изпаднах в дълбока депресия. От утре ти зачислявам дизелака да видим до колко можеш да го докараш.

 

Хаха, дай го. Свалям го специално твоя под 3.3 л / 100 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини и през някоя бензиностанция,да върнеш малко от горивото😁.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 13 часа, Cyreon написа:

Хаха, дай го. Свалям го специално твоя под 3.3 л / 100 км.

Трябва да го направим тоя експеримент.

А пък аз бензинката мога да я кача на около 15/100.

Редактирано от DAN_DAN
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ма тя е 2.0 - ще издаяни ли, ако е дълъг преход? ;) Градско - до магазина и обратно е възможно да смукне 1,5 л за 10 км.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Cyreon написа:

Стопли се времето и настъпи час за нови рекорди по икономия в тия гладни години. :D

 

Като се замисля, този разход обезсмисля всякакви мои мечти и планове за хибриди, ел. коли и други такива скъпи шитни!

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задкормилното устройство може да е и "икономик" - хипермайлър. ;)

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Частен инстуктор по икономично шофиране - набира кандидати. :D В курса се усвояват следните умения:

- техническа подготовка на автомобила за икономично шофиране.

- инструктаж на курсиста и усвояване на различни техники за икономично шофиране.

- психологическа подкрепа и разбиване на грешните мисловни модели от рода на "Бързай като изоглавен" и "Никоя кака седяща до мен няма да ме търпи да се влача като народна песен".

- изкуството да не бавиш движението по магистрала, когато се движиш с 90 км/ч и да не предизвикваш роуд рейдж у засилени батьовци зад теб.

- изграждане на икономията като начин на живот и философска ценност.

 

ВАЖНО! Всякакви нескопосани опити, да бъде обвинен инструктора в конспиративни теории относно манипулиране на софтуера отчитащ разхода на гориво или безумни ситуации как засилвал Акорда по някакви надолнища, после го качвал на репатрак, връщал го в изходна позиция и пак го засилвал надолу, докато получел желания резултат, ще бъдат разбити още в зародиш. Нещо повече - заговорниците и неверниците, ще получат директни обвинения за лобизъм в полза на електричките. Инструкторът няма намерение да се подава на комерсиален шантаж и да губи средства, клиенти и аудитория, заради нерeализирани мокри сънища относно хибридни или електрически автомобили. 

 

:D :lol:

Редактирано от Cyreon
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всичко е въпрос на налягане - във вятъра / в гумите / в дросела / в спирачките.

Вече, ако пък на ставане сутрин си с нормално кръвно и никой не ти го вдига по улици и офиси - ехее ... нов човек - нов манталитет! ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера заредих, 400км,  само градско София 16/100!

Лоооошо, Седларов, лошо!

Топло е, изпарителя нов, газ пътищата нови, клапани регулирани, масло и филтри нови.

Зимата пак 16/100, до 18 в редки случеи.

Колегата Cyreon  със златен медал!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може и тук 1 резюме курс да проведе, та да го адмирираме.

 

А в технически аспект - 1 видео за разхода спрямо различните консуматори в колата:

Ако нямате време - експериментът е прост:

1.6 инжекцион, на мин обороти и засичане време за което ще изхарчи 0.5 л бензин.

В началото без никакви консуматори, а натам - добавяне по нещо, с уговорката че това е климатик, а не климатроник.

На финала - данните, но е добре да се има представа колко харчат разните консуматори.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, не очаквах чак такива големи разлики! Макар че в движение може би ще е по-различно, оказва се, че само пуснатите фарове вдигат разхода с 10%. Замислих се сериозно да си сложа автоматично устройство, което включва само дългите на 30% - ще го избия бързо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай - от години монтирам на Хондите си.

Не е за икономия само, но светят 2 халогенки на 30%, а не всичко което се включва на къси. Пести и течност за чистачките. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 12 часа, ruil4o написа:

Уау, не очаквах чак такива големи разлики!

Няма как, всички свикнахме с екстрите, а те са консуматори и "лежат" на ДВГ-то.

Откачи си за малко пистовият ремък и ще усетиш разликата в респонса на мотора дори на място.

За това си харесвам онова бялото (от подписа ми). Няма климатик и хидравлика на волана, нито разни всякакви системи.

Алтернатора храни няколко крушки, 1 плеърче с 2 говорителчета и акумулатора.

Стрелката на оборотомера подскача като ужилена и върви "за стрАх" - 101 коня на 805 кила кола. ;) Харчи 6/100 и провокира усмивка на лицето.

Били са други времена. Били сме други хора. Било ни е достатъчно и радостно.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maлка подсказка давам - на магистрали ламби не паля, от снимката се вижда. Туй дето го думат разни философи как нямало значение, да изгледат цецовото видео отгоре. За толкова години опити, не съм изял още глоба от КАТ за несветнати фарове в 30 градуса жега, на обяд, в ярък пролетен ден на магистралата. Има и много други малки дребни елементи (на пръв поглед незначителни, повече от 20 са на брой), които като ги натрупаш и като ги навържеш един след друг, почваш да разбираш, че изобщо не е чак толкова трудно да стигнеш до заветния минимален разход.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко нещо има милимунда значение, но "капка по капка - вир става". ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, ceco_accord написа:

Слагай - от години монтирам на Хондите си.

Не е за икономия само, но светят 2 халогенки на 30%, а не всичко което се включва на къси. Пести и течност за чистачките. ;)

На моята на габаритите съм сложил по-силен лед, също върши работа и е като фабрични дневни светлини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, darius написа:

На моята на габаритите съм сложил по-силен лед, също върши работа и е като фабрични дневни светлини.

Може да имаш проблеми! До колкото съм разбрал, вечер дневните не трябва да светят заедно с фаровете. 

А как оставяш, колата на габарити вечерта ако ти се наложи?

Как ги пускаш габаритите/дневните/, пак ръчно ли?

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам проблеми, нито с полиция, нито с околните.

Габарита свети малко по-силно. Няма грижи.

Ръчно си ги пускам.

 

За да не съм офф, мисля че съвременните фарове не харчат много.

По-скоро климатик, електроника, камери, музика и т.н. дърпат яко.

И мудният автомат дига разхода с 2/100! Това е !

До 80% от преразхода е от автомата  и 1700kg.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят икономик продължава да "кърти мивки". Разхода на два "трипа" и смесеният от тях. По-малкият е Перник- Стражица и обратно.

Screenshot_20240416_203856_com.huawei.calculator.jpgScreenshot_20240416_204202_com.huawei.calculator.jpgScreenshot_20240416_204119_com.huawei.calculator.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа честно, без да омаловажавам усилията за икономия или да ви поучавам!!!, но не ви разбирам целите и мотивите да прекарвате, поне за мен, излишно време по пътищата. Търново - Истанбул - Търново, с максимално разрешена скорост на всички места, а на някои и над, със 70-80 км. в самия Цариград, и едни десетина километра там първа втора, един час на границата без да се гаси, климатик без да бъде спиран, колата на пълно-пълно показа 5,6  на 100. Какво повече да искам?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, това е дизел - остава и да харчи колкото бензинка.

Има 2 направления в икономичното шофиране - от любопитство и смиреност, или за пари.

А щом е за пари, се гледат не просто литрите гориво, а и цената на литър нафта / бензин / газ.

Всеки си има мотивите: Дали ще си прави кефа с каране, или ще милимунди, а повечето шофираме между 2-те крайности и без издевателства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой, каквото ще да ти говори, винаги става въпрос за пари!

И затова със сивика с  компресор имах газ, кеф ти скорост, кеф ти икономия!

Сега с хибрида също, правя си две три минути яко каране и го пускам ЕКО,  по-леко!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, jt26 написа:

Да ви кажа честно, без да омаловажавам усилията за икономия или да ви поучавам!!!, но не ви разбирам целите

 

Ако е до моя разход, то няма никакви усилия и цели, просто пишем разхода. По магистралата си карам в горната граница, естествено. Знам колко се нервят тираджийте, когато настигнат някой заспал и трябва да изпреварват. След това до Стражица си е 40-60-90. Тя колата си е фабрично кръстена Икономик, Vtec-E /economy/, не че аз искам да я наричам така. Това и е разхода и по "книга"- 

Разход на гориво - градско7.7 Литра/100 км

Разход на гориво - извънградско5.2 Литра/100 км

Разход на гориво - комбинирано6.5 Литра/100 км.

Тегло 1065 кг.

И, ако ми е до спестяване на пари нямаше да я карам от толкова години на бензин. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, darius написа:

Кой, каквото ще да ти говори, винаги става въпрос за пари!

И затова със сивика с  компресор имах газ, кеф ти скорост, кеф ти икономия!

Сега с хибрида също, правя си две три минути яко каране и го пускам ЕКО,  по-леко!

И аз си карам спокойно, но трЪпне срЪце да има повод да се понастъпи 6-така.

Така "в игри и закачки" харчи 10/100 газ, което си е 12лв/100км сегашна пара.

Къде повече (и за кого / за кога) да икономисвам. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътувам почти всеки ден по 120 км. (по магистрала до София и обратно), с моето каране 12/100 газ. или 10/100 бензин. Опитвал съм се да засеча разхода при 100-110км./ч. но засега без успех. Не съм състезател, гледам да съм с максимум 10-15 над ограничението, но шофиране с 90км.ч. на магистрала някак си не го разбирам. Карал съм с такава скорост при силен дъжд или снеговалеж, но иначе Legend-a би си помислил че му се сърдя :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Таз кола може и бавно да се кара.

Просто нейното бавно и то е над 100км/ч.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой със сивик 7-ма генерация 1.6  110 коня на газ може ли да споедели какъв разход му дава и при какво каране? Оглеждам се за нещо икономично на газ. Преди доста години имах сивик 6-та генерация хечбек 1,4  75 коня и с нормално каране ми даваше разход 6,5 - 7 газ. Това говоря за извънградско със скорост 90-100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота скокнахме до Русе, та нулирах А трип след пълнене до горе газ.

До Обнова не много голям трафик, сухо, светло, карах си с нормалната за трафика и колата скорост - извънградско 110 / градско 50. По маршрута (157 км) има 12 населени места в които си е редно да е по лимита.

На обнова спряхме за почивка / кафенце и снимах показанията.

9.5/100 и средна скорост 80км/ч, което си е напълно нормално за мен и колата.

После вече се забързах, а и трафикът се понасити с тирове.

В неделя вечер допълних изхарчената газ и поехме обратно (Русе - Монтана) Там показанията бяха -  минати 278,8км със ср. скорост 78км/ч (вкл 20-тина градски из Русе) / 9.8/100 по борд и зоредени дефокто 32,7л газ, тоест 11,7/100.

На излизане от Русе заваля и така целият път до Монтана. Трафик почти нулев - тръгнахме към 21:40.

На Обнова си рекох: Дай да видим колко арчи кат се кара полека. Дъждът не е проблем - немаме пътища а коловози и дупки с аквапланинг.

Там дето някой някога е посял нов асфалт, още не е поникнала маркировка, а отделно стелещите се изпарения над сгретия денем път.

Обидно е! Полета с идеална видимост и само на шосето мъглЪ. ;)

Нулирах и поех по обратният от събота маршрут (157км). Същите 12 населености - пак с 50, ама извънградско с 90, макс 100.

Почти пред дома - разход 10.5/100 по борд и средна скорост 75 км/ч.

Не мога да кажа че има голяма разлика в надморските височини и да харчи повече на връщане - изкачване / спускане по маршрута са горе-долу аналогични. Обнова: Надм. височина 89 m / Монтана: Надм. височина, 135 m

 

Не е за под 100 тая кола. Нито кеф, нито е икономична. Нейната сила са трицифрени скорости и икономично предимство заради въздушната обтекаемост.

 

Та мисълта ми е - бавното не е по-евтино, а и като пишете разход, поне слагайте и маршрут / трафик / пътна обстановка и средна скорост. Последното е важно и си го смята колата - нема да е проблем да снимате, а е все някакво инфо. Иначе просто 5 - 10 на 100 е само част от картинката.

 

Монтана - Обнова: събота

IMG_20240420_113232.jpg

IMG_20240420_113251.jpg

Монтана - Русе на ЕКО-то:

IMG_20240421_213635.jpg

IMG_20240421_213620.jpg

Обнова - Монтана: неделя

IMG_20240422_013039_edit_47414950751096.jpg

IMG_20240422_013056_edit_47373856487040.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...