Jump to content
kalos

Кой колко гориво харчи

Recommended Posts

11,3 бензин при подържане на 160 км/ч

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 37 литра газ 425км(8,7/100). 90% е извънградско Пазарджик-Пловдив-Смолян и обратно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой пита - Колко арчи Ламята Спаска, дето може да стигне през 9 земи в десета?

Амии, зависи от условията:

Чисто градско на къси разстояния и твърде ниска средна скорост си е ламя - буквално, понеже 5-а предавка хваща паяжина.

Предимно движа с колело, но все пак се налага да я ползвам в неадекватно за него време.

За около месец - газ 21/101.  2,6 км в посока, а и всяка сутрин си пали на бензин, + половин км.

Извънградско - от събота - трафик / дъжд / вятър - газ около 13,2 / 100. За 278 км - 37л.

В идеалните неделни условия на връщане - на газ, около 11/100. Юрка ли се - лакомее. :)

IMG_20231104_084901.jpg

IMG_20231106_094209_edit_190729477133394.jpg

IMG_20231105_171207.jpg

IMG_20231106_101704.jpg

Трип В съм нулирал на 5-и януари (с новото масло), за което време е минала 6612 км но там са поне 80% извънградско.

Показанието си смята в бензин, което е около 13/100 газ. Умножено по усреднената (на око) цена за газта - поне 800 лв.

Хвърчат пара и километри - "полет нормален".

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че е много за хвалене, ама сърбят ме ръцете и не мога да не се изфукам. 

Предстои ми пролетта, живот и здраве пътуване с Хондюшка до любимата Швейцария. И мисля да я засека на 5800 км разстояние (понеже толкова е до там и обратно заедно с обиколките). Тая пролет до Женева и обратно ми даде 5.3/100 км по борд и някъде горе-долу толкова пълно-празно, ама що не го документирах, много ме е яд. Но на пролет ще поправя грешката, дори мисля да подобря рекорда. Ако някой чуе за състезание "Най-икономичен шофьор", обадете се да се включа. И бас тук щях по едно време да сключвам с неверниците, ама никой не се нави като разбраха, че ще го документирам. :lol: 

2023-09-01_22-04-06_789.jpg.bbd39120adeeeb7f48589f20158697dd.jpg

338436155_608368594535170_8292995041140610684_n.jpg

Редактирано от Cyreon
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продавам Акорда 2,4 и купувам 2.0! 5/100, 

спрямо 10/100 за 2,4 си е голяма разлика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon Хипермаилърството е интересна дисциплина и има много почитатели в щатите - страна с големи пространства и аутобани, където може да се прилагат основните му постулати - не намаляваш излишно и кротко с газта.

@darius Нидей ве, тва горното не е за всеки! :) Любопитно е за проба, но перманентно е все едно да не дишаш с пълна гръд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon Отново впечатляващо, браво!! Това с 95 ли е? Имам същата ръчка комби, но не съм постигал такива рекорди.

 

Колко ти показва trip B? При мен показва до 10К км и после почва от начало, но мисля че си смята историческият среден показател. При мен 8.0лт /100км. Карам 90% на магистрала, но винаги пълен  средно с 120-140.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 95, обаче интересно, че само с 95 на конкретно две БГ бензиностанции го постига. Няма да им правя реклама, защото и при тях е променлива и не всеки път им е качествено горивото. А за швейцарското и австрийското гориво, което зареждам няма да говоря - грубо съм установил, че пада с 0,3-0,4 на 100 разхода с бензин от тия две страни конкретно при относително равни други условия. За TripB мине ли 10,000 км запазва показателите, но аз вече съм го нулирал и се е изтрило. С тия скорости от 120-140 няма как да се постигне такъв разход. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, galin_k написа:

@Cyreon Отново впечатляващо, браво!! Това с 95 ли е? Имам същата ръчка комби, но не съм постигал такива рекорди.

 

Колко ти показва trip B? При мен показва до 10К км и после почва от начало, но мисля че си смята историческият среден показател. При мен 8.0лт /100км. Карам 90% на магистрала, но винаги пълен  средно с 120-140.

Ръчката дава по-голяма икономия, забелязъл съм разлики до 2л/100 газ комбинирано:

CL9, ръчка,  10/100.

CW2,  АТ,        12/100.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon Ако ти дам да покараш дизелака за известно време сигурно ще го докараш до под 4/100. Ама на мен нали ми е тежък десния крак друдно слизам под 6/100, дори и извънградско. В интерес на истината веднъж в Австрия за изминати около 100 километра между Линц и Пасау по медуградски (междуселски) път ми даде разход по бордкомпютър 4/100, но при стриктно спазване на ограниченията. Обаче след това в Германия като стъпих на магистралата ела да видиш. И все пак накрая след изминати няколкостотин километра като засякох пълно-пълно, реалния разход беше 5.2/100 с много бързо каране по магистралата, защото там обстоятелствата го изискват. За протокола нафтата беше заредена в Австрия а преди това в Словения, така, че в резервоара може да се каже, че е нямало Бъгарско гориво. Също така и в България съм достигал до такъв разход (около 5/100), но при доста по-умерено каране.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани го тоя дизел. Икономия може да докараш само и единствено на дълъг път. И пак е по-висок, като стойност от LPG. На къси разстояния разхода скача в небесата. А и вече все повече ще стават екзотика...

Редактирано от dimkaraganchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В студа как са разходите. 

При мен CW2,  АТ,  16/100, като не си гася колата като чакам, да не замръзна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

20240103_080323.thumb.jpg.0e702d4750391aeb86e65adc17eeef05.jpg

Извинявам се за лошото качество

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, ама това е за 100 метра градски преход надявам се?

Моята по-високо от 20/100 не показва - да не ме стресира. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно след илиане от бениностанцията е . Сега в студа вдигна до 25/100 ама работи доста на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.01.2024 г. at 15:13, ceco_accord написа:

Ее, ама това е за 100 метра градски преход надявам се?

Моята по-високо от 20/100 не показва - да не ме стресира. :)

Моята съм я виждал на 29.5/100,  след зануляване и по-яко потегляне!

Тези дни трайно 16/100 в София и престой по паркинзите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кияака комбинрано 8,4 засега втората турбина не  е влизала в употреба

Редактирано от Plevelcho
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софийско и "извънсофийско":

20240123_105353.jpg

20240119_173236.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С хондовият автомат е така.

Извънградското ми е 9 / градското 9 х 2,5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равносметката за зимните месеци Декември и Януари е 6800км., среден разход 13.6. Стила на каране не съм си променил. Само със слагането на зимните гуми разхода се покачи с около литър. Под 11.5 извънградско зимата никакъв шанс при мен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правя сравнение бензин/хибрид Q50/  и газ/Accord 2.4/.

8/100      бенз х 2.35=18.80лв. /Stop charge/

12.5/100    газ х 1,16 = 14.50лв. / Lukoil + бонусточки/

Значи 4.30 на 100км икономия, на 10 000, 430лв. Годишно около  860лв.!

 

8/100      бенз х 2.60=20.80лв  /средна цена/

12.5/100    газ х 1,21 = 15.13лв. /Лукойл без бонусточки/

Значи 5.67 на 100км икономия, на 10 000, 567лв. Годишно  около 1134лв.!

 

Въпроса  с хибридите /особенно на Тойота/, става много актуален!

Имам познати с Тойота хибрид  и разход 6/100  газ!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Козлодуй - Враца нормално каране 100-120 7,7 разход на Киа-та 3,3 бензин с две турбини мисля,че не е е зле

Редактирано от Plevelcho
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.01.2024 г. at 16:03, darius написа:

Правя сравнение бензин/хибрид Q50/  и газ/Accord 2.4/.

8/100      бенз х 2.35=18.80лв. /Stop charge/

12.5/100    газ х 1,16 = 14.50лв. / Lukoil + бонусточки/

Значи 4.30 на 100км икономия, на 10 000, 430лв. Годишно около  860лв.!

 

8/100      бенз х 2.60=20.80лв  /средна цена/

12.5/100    газ х 1,21 = 15.13лв. /Лукойл без бонусточки/

Значи 5.67 на 100км икономия, на 10 000, 567лв. Годишно  около 1134лв.!

 

Въпроса  с хибридите /особенно на Тойота/, става много актуален!

Имам познати с Тойота хибрид  и разход 6/100  газ!

 

еха голям разход

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така можете ли? :lol::D:) Тоя разход е с новите слънчеви батерии на Хонда, произведени в новооткрития им завод в Дуръс, Албания. :rolleyes::lol: Монтират се върху покрива на Акорда и произвеждат ток в реално време, докато шофираш. Не е като електричките да ги бодваш в тока и да чакаш да се зарежда. Дори произвежда излишен ток, който се складира в акумулатора и ако си носиш скаричката, можеш да си изпечеш филийки. Накрая на пътуването, останалия ток го показа с отрицателни стойности (демек с минус на разхода), ама забравих да го снимам. :P:D

2024-03-03_18-56-08_595.jpg

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътувах празниците семейно с багаж!

"Магистрали" 200км, 500км "първокласни" надупчени пътища!

И не съм давал зор и разхода по компа е 8 до 8.5л/100км., а газ  дава 11 до 11.5/100!

3 литра разлика комп/газ ми се виждат доста!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми газта е х 1.2 горе доле. 8.5л. А95, при мен е 10/100 газ.което за 3.5 4х4 е чедесно, ама съм нисък. Аеродинамиката брат не прощава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно. Неотдавна си гледах Drivvo-то, което потвържадва горното. На газ +15-20% от каталожния разход. Това разбира се усреднено за 18 К км със съотвени колебания относно сезон, гуми, натоварване, различни газстанции, климатик, градско или пък свръхдълги преходи и пр. От опит оптимален разход дава при вертикална стрелка на скоростромера и на бензин, и на газ - при мен (120-125 км/ч). Е, ако се мъкна без VTEC (F18B2) може и по-малко, ама.... Нагоре вече с увеличаване на съпротивлението почва да расте и разхода. Над 4К оборота (около 140 км/ч) ми се задейства IAB (някои дет ги "ритало" отзад;)) и почва да тече "кат чушмя" горивото. Иначе от Копитото към Бояна надолу чупя рекорди по икономичност:D:D:D

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, автоматика е така. Там по инерция няма. Затваря дросела, гаси тока и си ляга. ;) Консумация 0/100

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
12 hours ago, ceco_accord said:

Ее, автоматика е така. Там по инерция няма. Затваря дросела, гаси тока и си ляга. ;) Консумация 0/100

С ръчни съм. На автомата мисля оборотите са по-ниски. Иначе избирам си предавка и спускам

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, обърках те, сори. Много сме и греша кой кво кара. :(

Време е за национална среща, та да си опресня впечатленията.

Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, ceco_accord said:

Офф, обърках те, сори. Много сме и греша кой кво кара. :(

Време е за национална среща, та да си опресня впечатленията.

Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача.

Вече има насрочена

https://www.facebook.com/share/p/4CMDNMiF727R4pNE/

Мястото е горе-долу в центъра на България

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ще диря Акорд под наем (че да ви не засенчвам), а може и със Сивика да дойда, ако ва не излагам. ;)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
30 minutes ago, ceco_accord said:
  Hide contents

Ще диря Акорд под наем (че да ви не засенчвам), а може и със Сивика да дойда, ако ва не излагам. ;)

отворена е за всякакви модели, особено за черни змейове;)

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.03.2024 г. at 12:14, ceco_accord написа:

Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача.

Понякога по леки нанадолнища пускам газта и забелязвам временен разход 2,5/100!

Обясни технически, как се получава тази инерция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По инерция не се икономисва гориво. Моторът работи на мин обороти. В режим моторна спирачка гориво не се подава.

Но алгоритъмът е сложен и компа адаптира кутията към стил на шофиране и наклон. Не знам на Инфинитито как е.

На Ледженда има статус бар на SH-AWD системата и показва кога и колко въртящ момент отива към всеки от мостовете. По инерция всичко е празни квадратчета, в режим моторна спирачка е активен само заден мост и задържа колата, в равномерно движение на 4-те колела е еднакво, а в ускорение по права са 60/40 преден/заден мост. Вече в завой (според ъгъл и скорост подава различно - до 100% на задно външно колело.

Та предполагам за инерцията се освобождава трансмисията след автоматика, но може и нещо като алгоритъм за неутрална да е, без да се слага лоста там.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми беше за Акорда, но като сме почнали...

За Инфинити пуснеш ли педала, гаси всичко и минава на батерия, ако е  1/3 и нагоре от батерията или наклон надолу!

Другите алгоритми си ги прави както прецени компа!

Рязко ускорение  движи и мотора и ел. мотора, друг път само мотора, само ел.мотора и т.н. 

Доста конфигурации има, изчилсява и действа само.

Усеща наклоните и само зарежда, особенно е приятно при стръмни наклони! Батерията се пълни бързо!

На дисплея в реално време се наблюдава, дали зарежда, кой мотор движи колелата и кой е загасен!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъ, сори, не разбрах че питаш за Акорд. И там има някакво "освобождаване" на трансмисията, за да се търкаля по водоравен път, но няма инфо - просто се усеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, ceco_accord said:

Ъъ, сори, не разбрах че питаш за Акорд. И там има някакво "освобождаване" на трансмисията, за да се търкаля по водоравен път, но няма инфо - просто се усеща.

А при Акорд ръчка има ли определени обороти на моторната спирачка, под които почва да подава гориво? Някъде някой разправяше, че били 1000 об. или е различно и се определя от ECU-то според обстоятелствата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то се усеща в движение - загредай се в оборотомера.

Когато си в моторна спирачка, се усеща че колата забавя линейно (според предавката), а като това обратно ускорение изчезне изведнъж и усетиш че накак "се освобождава от нещо"- ей в тоз точно момент се пуска горивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, ceco_accord said:

Ми то се усеща в движение - загредай се в оборотомера.

Когато си в моторна спирачка, се усеща че колата забавя линейно (според предавката), а като това обратно ускорение изчезне изведнъж и усетиш че накак "се освобождава от нещо"- ей в тоз точно момент се пуска горивото.

Аха ...аз такова обратно ускорение не съм усещал, но и под 1000 не я мъча де...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...