Jump to content
StoyanR

CRV 1 загрява след ремонт на глава

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Колата е CRV 1 147 к.с. на газ.

 

имах изгорял клапан и наред с него смениха още 12 + шлайф на главата.

 

от тогава колата вдига голямо налягане и загрява, като прехвърля антифриз в разширителния съд. След като изстине си го връща обратно. Но в движение това не се случва. В следствие на това, радиатора остава сух и започва да грее.

 

Сменени са:

- водна помпа

- термостат

- радиатор

- капачка на радиатора

- промивка на системата

- нов антифриз 

 

Ходих при газаджия, проблема не е от газификацията. Големия маркуч от блока към радиатора понякога става твърд на камък.

 

Интересното е, че го прави обикновено след 150 км каране при по хладно време и след 100 км в голямата жега.

 

Видях се в чудо да сменям елементи по охладителната течност, без конкретен и траен резултат.

 

Моля за съвет и мнение!

 

Благодаря!

 

П.С. Сменени са и сегментите, без да се шлайфат цилиндри и блок (нямало е нужда ми казаха)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подписа ти пише Варна!

Опитай да смениш майстора! Има двама познавачи на Хонда.

Дидо от кв. Левски и другия е Дидо "Миамото". Телефоните им ги има из форума.

П.п. Не знам кой майстор би сменил 13 от 16 клапана и колко е икономията от ремонта!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен проблема му идва точно от газовото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@StoyanR

Къде точно е вързано охлаждането изпарител газова.

Отново е издухала гарнитура глава,каква марка сложихте.

И при мен се случи така след ремонт, след това сложих оригинална  гарнитура и всичко се оправи.

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

 

Като пространствена локация в коша, изпарителя се намира точно под голямата метална кутия на Сервото за спирачките, под колектора. Като път на охладителната течност, не мога да Ви кажа.

 

Не знам каква марка гарнитура, но 100% не е оригинална.
 

Ще влиза за рекламация тея дни и ще видим какво ще излезе. 

При Вас шлайфаха ли и блока или само лицето на главата?

Значи при Вас издуха не оригинална гарнитура след ремонт и след като сложихте оригинална се оправи?

 

Ако е издухала гарнитура, нямаше ли да грее веднага щом стигне работма температура и да хвърли водите моментално?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/14/2025 at 12:57 PM, Plamen-CRV said:

В подписа ти пише Варна!

Опитай да смениш майстора! Има двама познавачи на Хонда.

Дидо от кв. Левски и другия е Дидо "Миамото". Телефоните им ги има из форума.

П.п. Не знам кой майстор би сменил 13 от 16 клапана и колко е икономията от ремонта!

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Охлаждане изпарител се вързва за маркучите парно проследи двата маркуча от него къде отиват,ако и  маркучите влизят в блока е грешно,така прегрява двигателя бавно и методично.

Този газаджия трябва да ти плати ремонта.

При мен беши закарана главата на ремонт в специализирана фирма от Варна" Корди -94",блок не е свалян.

Ако пак  е издухала гарнитура не започва веднага да греее.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

""CARPERA"" малко теория за да спреш да пишеш небивалици.....

Изпарителя не се охлажда, идеята да минава охлаждаща течност през него е - ДА ГО ЗАГРЯВА, или по-точно да предотврати замръзването му при изпарението на газта.

Изпарението е процеса в който втечнения флуид (в случая пропан-бутана) минава в газова фаза, този процес протича с отнемане на температура, т.е. силно охлаждане, и дори замръзване ако не се компенсира със загряване. И за да не замръзне хората прекарват горещия антифриз през него, пък и изпарението при висока температура е много по-качествено и надеждно, умници са тези инджинери ей! кво да ги правиш? 

Как е свързан изпарителя към охладителната система е друг въпрос, това се прави винаги на "малкия" охлаждащ контур/кръг,  и тук вече идват двата варианта, последователно или паралелно присъединяване, като всеки вариант си има предимства и недостатъци, как да стане решава газаджията според конструктивните особености на охладителната система. И да добавя че при паралелно свързване е много важно да се използва винаги качествен антифриз и да се сменя редовно, даже преди предписания срок, защото при продължителна употреба има склонност за запушване на радиаторчето на парното.

Преди години имаше изпарители при които между газта и водната риза имаха мембрана която е възможно да се спука и тогава от налягането на газта се надуваше цялата охладителна система на двигателя, което довеждаше до прегряване и издухване на гарнитурата на главата. След това излязоха изпарители при които няма такава мембрана и въпросното смесване на газ с антифриз е невъзможно. Сега обаче не знам как са изпарителите защото поне от 20 години не съм разглобявал, тук може да се включи някой газаджия и да разясни ситуацията, може пък някои модели да имат такава мембрана.

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@CCord

Благодарим ти за разяснението какво точно прави изпарителя,темата няма за цел да разяснавяме какво прави охлаждащата течност в изпарителя .

Колегата каза че е ходил на преглед при газаджията,който потвърдил че газовата е Ок.

Та колега @StoyanR виж къде отиват двата маркуча от изпарителя ,къде точно са свързяни,може да снимаш.Колега пускай теми в раздел CRV 1 тук мисля че никой не я вижда.

 

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написах повече неща от това какво прави охлаждащата течност в изпарителя, ама то който не "вдява", няма как да вдене! 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Spoiler

Калегата ясно е написал че е проверил газавата ако надуваше системата прз изпарителя мислиш ли че намаше да го хванат. и това

, ама то който не "вдява", няма как да вдене

Явно си го написл за себе си.

@CCord

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да снимам, но не мисля, че проблема идва от газта.

Колата преди това 7 години си вървеше на газ без да мърдала стрелката на температурата и с милиметър.

След ремонта на главата се появи този проблем.

 

Според мен трябва да търсим разковничето някъде там. Вероятно е пак да е духнала гарнитурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@StoyanR

Това да изасниш дали е правилно вързана газовата ще ти даде отговора защо си издухал клапани и гарнитура.

Също ако продължиш  така пак и пак ще се стига до това.

Просто виж къде отиват двата маркуча от изпарителя.

Ако е вързана правилно всичко е ок.

Помоли модератор да премести темата в раздел  CRV1,може и други колеги да се включят.

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата никъде не е написал,че е била издухана гарнитурата. Клапана е свършил от не редовен реглаж, при използване на газ. Много често при този двигател се наблюдава покачване на температурата след смяна на радиатора и капачката с ментета. Така както е описал проблема не се разбира добре , за да липсва антифриз в радиатора най вероятно го изхвърля през разширителното казанче.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Гарнитурата не беше издухана. Имах изгорял изпускателен клапан, което наложи ремонт на главата.

 

Изключено е проблема със загряването да е от газовата уредба.

 

И да, заради голямото налягане, което прави системата, прехвърля голяма част от антифриза в разширителния съд, вследствие радиатора остава сух и започва да грее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
34 minutes ago, StoyanR said:

Изключено е проблема със загряването да е от газовата уредба.

 

 

В 99% от случаите е от  газовата , нередовен реглаж на клапани межди 15 и 20хил км трябва да се прави,удушена газова да харчи по-малко,неправилно вързан изпартел  както споменах горе.

Точно газовато ти е  докарала до това състояние клапана.

 

Вече след ремонта защо загрява ,това че изхвърля антифриза в разширителния съд и остава радиатора сух,трябва да се търси причината.

Новата капачка сигурен ли си че работи правилно.трябва да се види на колко надува сестемата.

 

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да бъда сигурен дали работи правилно, но е третата, която сменям за 2 месеца, все една щеше да е ОК ако от там е проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имаше тема с подобен проблем и колегата  беше установил че гъролото на радиатора  нов закупен не пасва на капачката и така тя не ряботи.

Оригинална не е стотици лева.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копирано от тази тема.

https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/

 

 

 

 

Работа:

 

Антифриза загрява и се разширява.Като мине налягане 1 бар течноста започва да излиза през големия клапан на капачката и да се излива в разширителния съд.На загрял мотор в разш.съд нивото може да се качи до MAX.Като почне да изстива в двигателя се създава вакуум. Тогава се отваря малкия клапан на капачката и двигателя засмуква течност от разш.съд. Този процес се повтаря постоянно,докато двигателя работи.На всяко включване и изключване на перката капачката пропуска по 250мл в двете посоки.

Ако има останал въздух в системата ,той бива изхвърлян в разш.съд в такта загряване.При изстиването може да се засмучи само течност,така че системата се и самообезвъздушава. Достатъчно е да се поглежда само нивото в разш.съд,за да се прецени как функционира системата.

 

За правилната работа е необходимо:

1.Абсолютно херметична система,издържаща на налягане 1 бар и вакуум 0,5 бара.

2.Работеща капачка

3.Изправен термостат.В повечето случаи 78 градусов

4.Здрав и добре уплътняващ маркуч между радиатора и разширителния съд.Там налягане няма,но има малък вакуум. Скоби не са задължителни.

5.Здрав и пълен до минимума разширителен съд.

6.Изправен термодатчик, пускащ перката на 95-100 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно 5.

Да не се приема буквално, а да се следи при тази цикличност, шлаухът винаги да е потопен - с мокър долен край.

Иначе ефект няма!

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем гарнитурата на главата да е неоригинална,стига всичко да е направено и стегнато както трябва.

Проверка на главата и блока ако ще се отваря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е, да не кажа вероятно, да вкарва газове, с тези симптоми.

Трябва да се изследва интифриза за изгорели газове с блок тестер.

Ако беше с разширителен съд, щеше лесно да се види, но в случая е с преливник и малко сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

 

много е вероятно да вкарва газове, понеже като бях при газаджия той след като тества и установи, че проблема не е от газовото, изкара маркучето от разширителния съд, сложи го в чиста вода и чакахме да по бълбука малко в следствие на работата на мотора и създалото се налягане и си миришеше точно на ауспух, на отработени газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ясна е работата щом бълбука и намирисва.

Ако главата е права и монтажа също е бил по учебник, най-добре слагай оригинална гарнитура, да не го играеш трети път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, CARPERA said:

Имаше тема с подобен проблем и колегата  беше установил че гъролото на радиатора  нов закупен не пасва на капачката и така тя не ряботи.

Оригинална не е стотици лева.

И аз бях взел една такава, пасваща и после я смених

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 hours ago, ceco_accord said:

Относно 5.

Да не се приема буквално, а да се следи при тази цикличност, шлаухът винаги да е потопен - с мокър долен край.

Иначе ефект няма!

Винаги в потопен, колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Rakeem said:

Ами ясна е работата щом бълбука и намирисва.

Ако главата е права и монтажа също е бил по учебник, най-добре слагай оригинална гарнитура, да не го играеш трети път.

Това ще направя този път. Тоест това ще им кажа да направят.

благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дано се навият да сложат оригинална гарнутура цената  не е като на тази която са сложили.

Кагота даваш инфо колега давай го пълното не на порции.

Това при газаджията  и изгорелите газове не го написа а ние тук гадаем.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, CARPERA said:

Дано се навият да сложат оригинална гарнутура цената  не е като на тази която са сложили.

Кагота даваш инфо колега давай го пълното не на порции.

Това при газаджията  и изгорелите газове не го написа а ние тук гадаем.

 

Прав си!

Просто през толкова много щуротии минах, опитах да опиша всичко, но това съм го изтървал.

Защо да не се навият да сложат оригинална гарнитура? Ако трябва аз ще си я платя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не си описал всичко. За да остане без антифриз радиатора трябва да го изхвърля през капачката на разширителното казанче или да го изхвърля през ауспуха. Коя е причината за смяната на радиатора и с какъв е сменен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, StoyanR said:

Прав си!

Просто през толкова много щуротии минах, опитах да опиша всичко, но това съм го изтървал.

Защо да не се навият да сложат оригинална гарнитура? Ако трябва аз ще си я платя.

Защото е скъпа оригинална не им дават отстъпки за нея.

А наличието на изгорели газове в антифриза ясно говори какъв е пробрема.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.08.2025 г. at 11:16, StoyanR написа:

 

Интересното е, че го прави обикновено след 150 км каране при по хладно време и след 100 км в голямата жега.

Разбирам напълно,че искаш да помогнеш на колегата, но трябва внимателно да четеш. С издухана гарнитура няма как да мине тези километри. Аз преди два месеца сложих не оригинална гарнитура и вече 2000км нямам никакви проблеми. 

Що се отнася до изгорелите газове, няма как да бъдат установени с нослето на газаджията.

Според мен охладителната система не работи правилно най вероятно заради менте радиатор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема е ясен от пост №1 - некачествен ремонт на главата от майстор гайкаджия.

След 30 поста в темата стигаме до пост №2.

Дидо от кв. Левски - нула осем осем девет шест шест осем две шест шест

Дидо Миамото - нула осем седем осем девет седем седем едно две три

Първия Дидо ми смени ангренажен комплект с мои (ОЕМ) части закупени от @tsonev.autofix

Редактирано от Plamen-CRV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, vespa said:

Не,не си описал всичко. За да остане без антифриз радиатора трябва да го изхвърля през капачката на разширителното казанче или да го изхвърля през ауспуха. Коя е причината за смяната на радиатора и с какъв е сменен?

Антифриза остава в разширителния съд, като същия се пълни догоре и ако продължа да карам, без да го върна ръчно в радиатора тогава избива през капачката на разширителния съд. 

 

Радиатора сълзеше и го смених с нов. Какъв, не мога да кажа. Китайски някакъв за 140 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
37 minutes ago, Plamen-CRV said:

Проблема е ясен от пост №1 - некачествен ремонт на главата от майстор гайкаджия.

След 30 поста в темата стигаме до пост №2.

Дидо от кв. Левски - нула осем осем девет шест шест осем две шест шест

Дидо Миамото - нула осем седем осем девет седем седем едно две три

Първия Дидо ми смени ангренажен комплект с мои (ОЕМ) части закупени от @tsonev.autofix

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.08.2025 г. at 20:47, vespa написа:

 за да липсва антифриз в радиатора най вероятно го изхвърля през разширителното казанче.

Отговора беше прехвърля в разширителния съд, което е коренно различно.

Върни за проба старият радиатор със съответната капачка, така ще разбереш дали проблема е там или в неоригиналната гарнитура. Охладителната система сама се обезвъздушава , работа за половин час.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, vespa said:

Отговора беше прехвърля в разширителния съд, което е коренно различно.

Върни за проба старият радиатор със съответната капачка, така ще разбереш дали проблема е там или в неоригиналната гарнитура. Охладителната система сама се обезвъздушава , работа за половин час.

Добро хрумване, но стария радиатор отдавна е в контейнера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да спомена мой приятел търсеше радиатор на 1ген преди година ,всички афтърмаркет бяха по- тънки мисля дебелина 16мм като оригиналния около 18-20mm .

Та каквото и да вземеш не оригинален  ще е с намален топлообмен.

Имайте го това впредвит като купувате и мерете. .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хората са измислили алуминиеви спортни радиатори.Взимаш 5см и забравяш.Имах Subaru Outback H6 , което е прославено с греенето.За 300-350лв монтирах 5см алуминиев радиатор и забравих... В най-големите жеги 38-40градуса миналата година не е вдигнало температура над 94г-5радуса.За непознатите на 103-5 градуса тръгва перката на 2ра степен.

 

Около 170-80$ с доставка до България.

coolant.jpg

Редактирано от z_chakarov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, z_chakarov said:

Хората са измислили алуминиеви спортни радиатори.Взимаш 5см и забравяш.Имах Subaru Outback H6 , което е прославено с греенето.За 300-350лв монтирах 5см алуминиев радиатор и забравих... В най-големите жеги 38-40градуса миналата година не е вдигнало температура над 94г-5радуса.За непознатите на 103-5 градуса тръгва перката на 2ра степен.

 

Около 170-80$ с доставка до България.

coolant.jpg

По-скоро ми се ще да излекувам проблема, а не симптопа, загряване. 

Благодаря за идеята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...