zograffa 199 #1 Публикувано 7 Април (Редактирано) Отварям темата за да спестя ядовете,които брах аз на други колеги.Та от нямане какво да правя реших да сменя течността на съединителя,бях я сменял преди 3 години без никакви проблеми тогава.Отворих пробката на долната помпа натиснах педала и....нищо,капнаха няколко капки и толкова.Педала съответно пропадна и колкото и да помпиш нищо не се случва.И така останах без кола на вилата на 100км. от дома.Добре,че бях взел малко инструменти и се започнаха йога упражненията по сваляне на горна помпа,който е свалял знае какво е.Не можах да извадя шплента на място и я свалих,както си му е реда с цялата планка.Онзи заверения болт,който японец го е проектирал,бял ден да не види🤨. Та какво се получава,може би и при вас: Пружината на горната помпа се чупи,тя си работи(горе-долу) нормално и буталото се връща от обратното налягане в системата.Отворите ли пробката обаче,при първото натискане на педала буталото остава горе и вече помпа все едно няма.Педала движи металния "гергелек" ,но помпата не помръдва. Както и да е,сега чакам от Аутодока нова помпа sachs.Долната също ще сменя,в маншона имаше спирачна течност.Цилиндъра и е наранен и е тръгнала.Горната има едва видими износвания вътре,но реших да играя на сигурно,че йогата не ми харесва😁. Съвета ми е,правете тези неща на подходящо място и с едно на ум,че не се знае.. Между другото за 3 години течността беше доста черна.Тогава сложих Ate dot4 Sl 6,такава ми остана от спирачките.Дали е по-агресивна към думичките от dot3 каквато е оригинално не знам,но тогава промих идеално,а сега пак боза. Редактирано 7 Април от zograffa 3 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 74 #2 Отговорено 8 Април Каква марка е тая помпа от снимката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 199 #3 Отговорено 9 Април Оригиналната Nissin. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
katri71 24 #4 Отговорено сряда в 06:51 (Редактирано) Те затова и повечето "майстори" бягат от смяна на течността на съединителя. Като ги питаш за смяна, казват "Карай така", "Не пипай, нали всичко си работи" или "Това е специфична работа. По-добре отиди в официалния сервиз". Поне на мен така ми казаха преди време, когато исках да сменям спирачната течност на съединителя. Интересното е ,че когато отидох в Бултрако , ми изломотиха нещо подобно :). Между другото, аз също налях спирачна течност ATE dot 4. За сега нямам проблеми - нито е потъмняла, нито имам течове. Минаха близо 3 години от тогава. Редактирано сряда в 06:58 от katri71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 199 #5 Отговорено сряда в 07:01 (Редактирано) Явно тази пружина е слабо място защото на долната помпа е лъскава и като нова.Тази обаче е корозирала доста и счупена на 6 парчета.Дори и така всичко работи докато системата е затворена,заиграеш ли се обаче,се получава това.Дано обезвъздушаването поне мине безпроблемно,сега си чакам доставката. Ако буталото на помпата беше на твърда връзка към педала нямаше да има проблеми.И двете помпи обаче са проектирани само на "бутане",явно има причина да е така. Не е от спирачната течност според мен,дори в ръководството пише,че може да е dot 4.Тя в казанчето не потъмнява и моята там беше бистра,долу обаче е боза.По самите стени на помпите имаше едно черно и упорито отлагане,предполагам от износването на гумичките. Най-добре наистина май да не се пипа и стане ли нещо смяна и на двете помпи.Лошото е да не стане на път. Редактирано сряда в 07:26 от zograffa 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #6 Отговорено сряда в 10:42 И аз на Леджо исках да сменя течността в спирачките, че скоро ще стане на 4 години, обаче не можахме да отвием пробките на предните апарати. Пръскахме със спрея, чакахме, ноо - грда. Ще почакам лятото а и ще ида като ги загрея с няколко спирания. Слава Богу - съединител нямам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1884 #7 Отговорено четвъртък в 01:08 Преди 2 години и аз си смених сам течноста на съединителя, защото беше доста черна (обаче след смяната, за месец пак потъмня доста). При мен, също след като отвих пробката, почти нищо не потече и натиснах педала (един или два пъти) , но той остана долу (сигурно и при мен е била счупена пружината). Дигах го и го натисках няколко пъти с ръка, накрая го оставих в долно положение. Като проверих в маркучето и шишето, беше протекла учудващо сравнително бистра течност (може да е било и на самотек - ако приемем че пружината е била счупена). Казанчето е малко и бързо се изпразва. Отложената чернилката по стените му, създават илюзия, че е пълно, а беше останало празно, даже си помислих че е влезнал въздух в системата и затова педала пада. Доливах няколко пъти, защото след първоначално по-бистрата течност, после излезе и мътна. След като вече протече чиста течност, завих пробката. Отидох и пак на ръка вдигнах и натиснах педала, като на втория път, вече беше доста корав за натискане с ръка. Запалих колата, имах си нормален педал, а скоростите си включваха перфектно. Споделям това след като видях темата, защото се чудя дали и при мен е била счупена пружината и съм имал късмет със смяната на течноста, или просто е нормално като се отвие пробката и натисне педала, той да остане в долно положение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 199 #8 Отговорено четвъртък в 02:29 При първата смяна при мен педала също оставаше долу при отвиване на пробката,но всичко мина нормално,просто го връщаш с ръка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #9 Отговорено четвъртък в 08:26 (Редактирано) Някой да даде акъл за отвиване пробките на предните ми спирачни апарати? Страх ме е да напъвам. Течност 1л имам, амаа ... Редактирано четвъртък в 08:27 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1579 #10 Отговорено четвъртък в 08:44 Да се нагреят и да пробваш. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #11 Отговорено четвъртък в 08:48 Понеже апарата е алумин, а те стоманени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 69 #12 Отговорено четвъртък в 09:52 Пръскаш със спрей. вд40 имат един спрей за "проблемни съединения" и нанасяш силен удар с 3-4кг чук върху пропката/с малък и леко почукване само ще замажеш пробката и нищо няма да се получи. След което пробваш с ключ в двете посоки, ако не поддава пак пръскаш, чакаш, пръскаш удряш ... пробваш да раздвижиш пробката .... въоръжи се с търпение и време. Ако вече не се получи тогава нагрявай, ама не с тая горелка от снимката, а с индукционен нагревател, и пръскаш пак със спрей ... няма начин да не мръдне. Стягайте ги тия пропки с 3,5нм, и няма да имате проблем с развиването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1579 #13 Отговорено четвъртък в 11:08 1 hour ago, marto_bo said: . Ако вече не се получи тогава нагрявай, ама не с тая горелка от снимката, а с индукционен нагревател, Ако го имаше според мен нямаше да пита в темата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z_chakarov 31 #14 Отговорено четвъртък в 11:18 Изтъркваш хубаво около пробката с телена четка.Напръскваш със спрей за ръжда.С вложка и тресчотка пробваш без много да напъваш да не я скъсаш.Купуваш си горелка, но не такава детска дето колегата е показал да си палиш пурата.Взимаш на rothenberger има ги на промоция в големите вериги около 40лв с флакона газ.Другия вариант е продават спрей за замразяване , но по-добре да си купиш горелка с флакон.Последния вариант сваляш апарата и отиваш в сервиз където се занимават с ходова част да ти ги нагреят с индукционен нагревател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 69 #15 Отговорено четвъртък в 13:15 Преди 2 часа, CARPERA написа: Ако го имаше според мен нямаше да пита в темата. Пак четеш кът дявола евангелето. Това е последна стъпка от това което го съветвам да направи! И да най-щадящото и безопасно нагряване е индукционното! Но и там си има "чалъм" и не е за всеки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #16 Отговорено четвъртък в 15:03 Благодаря ви другарчета, па ще се престраша по натам пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 648 #17 Отговорено четвъртък в 15:27 (Редактирано) Алуминия има гадното свойство да запича. Аз в такива ситуации съм постигал успех по следния начин: Нагрява се пробката, след което рязко се охлажда с вода и така 2-3-4 пъти. По този начин алуминиевия окис, който се е вклинил в резбата на пробката се отлепя от нея и развиването става по-лесно. Разбира се най-добре и безопасно е нагряването да стане с индукционен нагревател, но ако няма такъв, може да се нагрее с малка оксиженова горелка, като се внимава огъня да не отива към алуминия. И понеже темата малко кривна в страни, за да не съм съвсем офф. Наскоро си мислех да сменя течността на съединителите на двете Хонди, че не съм го правил, ама сега се разколебах. Редактирано четвъртък в 15:32 от DAN_DAN 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 841 #18 Отговорено четвъртък в 16:43 Това си е галванично спичане(стомана-алуминий). Това с нагряването само на пробката с индукция не ми се струва правилно. В случая трябва да се стремим да нагреем предимно алуминия в безопасни граници(горелката предложена от Карпера е ок, грее доста и локално, прецизно). Принципно се нагрява гайката(в случая апарата), а не болта(пробката). Та в този ред на мисли, се грее около пробката и се пръска пробката с вд40(вода не) и се пробва с леки отвивания и завивания, докато тръгне. После е хубаво да се развие изцяло и да се намеже с грес за апарати(ате) и после около нея(след обезвъздушаването), за да блокира навлизането на катализатор(вода със сол, в изобилие по нашите пътища). Ако се сменя редовно на 2г., както е по книжка, не би следвало да спича, чак толкова. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #19 Отговорено четвъртък в 17:12 Емии, изкарал съм 4 години, а течността не е мътна, па камо ли черна и като колата си спира ... Ако не успея, ще си продължи да спира. Спира ме само теорията и за това искам да я сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 841 #20 Отговорено четвъртък в 17:28 Субстанцията в казанчето е ориентира само за ниво, но не и за състояние на течността, гняста е долу. На чисто нов автомобил на втората година му сменят спирачната течност, без да те питат искаш ли или не. В твоя случай с алуминиеви апарати си е задължително на 2г.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #21 Отговорено четвъртък в 17:47 (Редактирано) Знам, ама все си викам: ай, после / ай, утре / ай, друг път иии ... Редактирано четвъртък в 17:52 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 841 #22 Отговорено четвъртък в 17:54 Това си е кафяво, моята не се вижда докъде е без да се отвори капачката, дори и тогава трудно се забелязва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #23 Отговорено четвъртък в 18:04 За това бръкнах с ножчето. Ще - някой летен ден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 841 #24 Отговорено четвъртък в 18:14 В твоя случай с алуминиеви апарати, големият проблем е галваничната коризия. Като не отвиваш дълго време пробката и става така, за това казвам, че си е задължително на 2г. да я претакаш, ако ще и да свети в казанчето. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 69 #25 Отговорено петък в 06:52 Основния проблем е масовото претягане на тези пробки и от там замазване на резба, трудно развиване. Цецо не го мисли толкова а действай-старата спирачна течност може да направи по-вече бели и скъпи ремонти от една скъсана пробка, като се скъса тая пробка има "ремонтни комплекти-втулка+пробка" 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6491 #26 Отговорено петък в 06:58 Да не дава Господ да се скине, че у "наше село" не е толко лесно да реагираш веднага. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове