Jump to content
zograffa

Смяна сп.течност съединител.Едно на ум.

Recommended Posts

Каква марка е тая помпа от снимката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналната Nissin.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Те затова и повечето "майстори" бягат от смяна на течността на съединителя. Като ги питаш за смяна, казват "Карай така", "Не пипай, нали всичко си работи" или "Това е специфична работа. По-добре отиди в официалния сервиз". Поне на мен така ми казаха преди време, когато исках да сменям спирачната течност на съединителя. Интересното е ,че когато отидох в Бултрако , ми изломотиха нещо подобно :). Между другото, аз също налях спирачна течност ATE dot 4. За сега нямам проблеми - нито е потъмняла, нито имам течове. Минаха близо 3 години от тогава.

Редактирано от katri71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Явно тази пружина е слабо място защото на долната помпа е лъскава и като нова.Тази обаче е корозирала доста и счупена на 6 парчета.Дори и така всичко работи докато системата е затворена,заиграеш ли се обаче,се получава това.Дано обезвъздушаването поне мине безпроблемно,сега си чакам доставката.

 

Ако буталото на помпата беше на твърда връзка към педала нямаше да има проблеми.И двете помпи обаче са проектирани само на "бутане",явно има причина да е така.

 

Не е от спирачната течност според мен,дори в ръководството пише,че може да е dot 4.Тя в казанчето не потъмнява и моята там беше бистра,долу обаче е боза.По самите стени на помпите имаше едно черно и упорито отлагане,предполагам от износването на гумичките.

 

Най-добре наистина май да не се пипа и стане ли нещо смяна и на двете помпи.Лошото е да не стане на път.

Редактирано от zograffa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на Леджо исках да сменя течността в спирачките, че скоро ще стане на 4 години, обаче не можахме да отвием пробките на предните апарати. :(

Пръскахме със спрея, чакахме, ноо - грда. Ще почакам лятото а и ще ида като ги загрея с няколко спирания. Слава Богу - съединител нямам. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години и аз си смених сам течноста на съединителя, защото беше доста черна (обаче след смяната, за месец пак потъмня доста). 

При мен, също след като отвих пробката, почти нищо не потече и натиснах педала (един или два пъти) , но той остана долу (сигурно и при мен е била счупена пружината). Дигах го и го натисках няколко пъти с ръка, накрая го оставих в долно положение. Като проверих в маркучето и шишето, беше протекла учудващо сравнително бистра течност (може да е било и на самотек - ако приемем че пружината е била счупена). Казанчето е малко и бързо се изпразва. Отложената  чернилката по стените му, създават илюзия, че е пълно, а беше останало празно, даже си помислих че е влезнал въздух в системата и затова педала  пада. Доливах няколко пъти, защото след първоначално по-бистрата течност, после излезе и мътна. След като вече протече чиста течност, завих пробката. Отидох и пак на ръка вдигнах и натиснах педала, като на втория път, вече беше доста корав за натискане с ръка. Запалих колата, имах си нормален педал, а скоростите си включваха перфектно. 

Споделям това след като видях темата, защото се чудя дали и при мен е била счупена пружината и съм имал късмет със смяната на течноста, или просто е нормално като се отвие пробката и натисне педала, той да остане в долно положение. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първата смяна при мен педала също оставаше долу при отвиване на пробката,но всичко мина нормално,просто го връщаш с ръка.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Някой да даде акъл за отвиване пробките на предните ми спирачни апарати? Страх ме е да напъвам.

Течност 1л имам, амаа ... :(

IMG_20250409_174119.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се нагреят и да пробваш.Screenshot_20250410_114324_Google.thumb.jpg.64d35537c65e9eac826340efba507527.jpg

 

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже апарата е алумин, а те стоманени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръскаш със спрей. вд40 имат един спрей за "проблемни съединения" и нанасяш силен удар с 3-4кг чук върху пропката/с малък и леко почукване само ще замажеш пробката и нищо няма да се получи. След което пробваш с ключ в двете посоки, ако не поддава пак пръскаш, чакаш, пръскаш удряш ... пробваш да раздвижиш пробката .... въоръжи се с търпение и време. Ако вече не се получи тогава нагрявай, ама не с тая горелка от снимката, а с индукционен нагревател, и пръскаш пак със спрей ... няма начин да не мръдне. Стягайте ги тия пропки с 3,5нм, и няма да имате проблем с развиването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, marto_bo said:

. Ако вече не се получи тогава нагрявай, ама не с тая горелка от снимката, а с индукционен нагревател, 

 Ако го имаше според мен нямаше да пита в темата.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтъркваш хубаво около пробката с телена четка.Напръскваш със спрей за ръжда.С вложка и тресчотка пробваш без много да напъваш да не я скъсаш.Купуваш си горелка, но не такава детска дето колегата е показал да си палиш пурата.Взимаш на rothenberger има ги на промоция в големите вериги около 40лв с флакона газ.Другия вариант е продават спрей за замразяване , но по-добре да си купиш горелка с флакон.Последния вариант сваляш апарата и отиваш в сервиз където се занимават с ходова част да ти ги нагреят с индукционен нагревател.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

 Ако го имаше според мен нямаше да пита в темата.

 

Пак четеш кът дявола евангелето. Това е последна стъпка от това което го съветвам да направи! И да най-щадящото и безопасно нагряване е индукционното! Но и там си има "чалъм" и не е за всеки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви другарчета, па ще се престраша по натам пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Алуминия има гадното свойство да запича. Аз в такива ситуации съм постигал успех по следния начин: Нагрява се пробката, след което рязко се охлажда с вода и така 2-3-4 пъти. По този начин алуминиевия окис, който се е вклинил в резбата на пробката се отлепя от нея и развиването става по-лесно. Разбира се най-добре и безопасно е нагряването да стане с индукционен нагревател, но ако няма такъв, може да се нагрее с малка оксиженова горелка, като се внимава огъня да не отива към алуминия.

И понеже темата малко кривна в страни, за да не съм съвсем офф. Наскоро си мислех да сменя течността на съединителите на двете Хонди, че не съм го правил, ама сега се разколебах.

Редактирано от DAN_DAN
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е галванично спичане(стомана-алуминий).

Това с нагряването само на пробката с индукция не ми се струва правилно.

В случая трябва да се стремим да нагреем предимно алуминия в безопасни граници(горелката предложена от Карпера е ок, грее доста и локално, прецизно).

Принципно се нагрява гайката(в случая апарата), а не болта(пробката).

Та в този ред на мисли, се грее около пробката и се пръска пробката с вд40(вода не) и се пробва с леки отвивания и завивания, докато тръгне.

После е хубаво да се развие изцяло и да се намеже с грес за апарати(ате) и после около нея(след обезвъздушаването), за да блокира навлизането на катализатор(вода със сол, в изобилие по нашите пътища).

Ако се сменя редовно на 2г., както е по книжка, не би следвало да спича, чак толкова.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емии, изкарал съм 4 години, а течността не е мътна, па камо ли черна и като колата си спира ...

Ако не успея, ще си продължи да спира. Спира ме само теорията и за това искам да я сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субстанцията в казанчето е ориентира само за ниво, но не и за състояние на течността, гняста е долу.

На чисто нов автомобил на втората година му сменят спирачната течност, без да те питат искаш ли или не.

В твоя случай с алуминиеви апарати си е задължително на 2г..

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

IMG_20250410_204301.jpg

IMG_20250410_204353.jpg

IMG_20250410_204438.jpg

Знам, ама все си викам: ай, после / ай, утре / ай, друг път иии ...

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е кафяво, моята не се вижда докъде е без да се отвори капачката, дори и тогава трудно се забелязва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това бръкнах с ножчето.

Ще - някой летен ден. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай с алуминиеви апарати, големият проблем е галваничната коризия. 

Като не отвиваш дълго време пробката и става така, за това казвам, че си е задължително на 2г. да я претакаш, ако ще и да свети в казанчето.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основния проблем е масовото претягане на тези пробки и от там замазване на резба, трудно развиване. Цецо не го мисли толкова а действай-старата спирачна течност може да направи по-вече бели и скъпи ремонти от една скъсана пробка, като се скъса тая пробка има "ремонтни комплекти-втулка+пробка"

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не дава Господ да се скине, че у "наше село" не е толко лесно да реагираш веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия филм го играх днеска. От известно време взеха да влизат малко трудно скоростите, хеле като позагрее. Погледнах течността в казанчето на съединтеля - като боза. Викам си ще сменя течността. Почнах с вакум да изсмуквам от долната помпа - направо лайна текат. И понеже бавно става реших с натикане на съединителя да изкарвам течноста. Помощник - щерката на 14 години уж спазва инструкциите но по едно време вика тате падна педала долу. Пробвах аз няколко пъти да го издърпвам и натискам но не прави налягане. Сетих се за темата на колегата.

Свалих горната помпа, ако знаеш къде е шплента да го извадиш лесна работа, ако не псуваш японеца дето от толкова място е заврял единия болт под кутията с предпазителите. Помпата пълна яко с кал, пружината корозила на места, здрава иначе. Почистих всичко, реших да разтегля леко пружината за да я върна както си е била едно време и веднага се скъса. Очаквано. Направих нова от една пружина от уред за правене на мускули от социализма - две дръжки на които закачваш до 5 пружини и ги дърпаш. Диаметъра и същия, само в долната част я свих да пасне на буталцето.

Долната помпа само почистих, и тя беше пълна с ръжда ли е или някаква гняс, такава боза за пръв път виждам. Пружината я разтеглих малко, няма проблем, здрава е и е лъскава за разлика от горната.

Сглобяване, обезвъздуших и всичко е ОК, скоростите влизат като пирон в кисело мляко. Има нещо не наред в тази система как става тази боза вътре недоумявам. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата си е наред, просто течността не е вечна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като не сменяш течността, така става, вода и спирачна течност='боза'.

Средно на 3г. се сменя, за да няма такива проблеми.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че трябва чат-пат да се сменя  е така  но защо същата течност при спирачките не е станала на боза? Не вярвам тя да е сменяна а на съединителя не? Имам Mitsubishi което карам вече 18 години, там също не е сменяна нито на спирачките нито на съединителя но си е бистра. На жената Logo-то същата работа с течността на спирачките.

Моето обяснение е че пружината на горната помпа е от кофти материал който се разлага даже в спирачна течност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че горе е бистра не значи че долу в апаратите е добре.

Спирачната течнос  от всички течности в колата най-много поема вода.

18 год това вече не е спирачна течност.

Всеки сам преценява как да поддържа спилачната си система,в случия ти си решил че не трябва.

При обслужване на спирачната система тя започна да работи в пъти по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на пружина решава проблема,но до някъде.Гумичките също се сменят,черната гняс се получава най-вече от тяхното износване,от стара течност също естествено.

Основното заради което и аз смених цялата помпа,обаче е износването на цилиндъра.Участъка където трият гумичките с времето се износва и придобива форма на буре да го кажем.От там и уплътняването вече не е същото.Ако има язви по цилиндъра също се налага подмяна.

Затова,като се има в предвид какъв х.й е свалянето и качването на помпата особено заврения болт,шплента и сгъването в йога пози,реших втори път да не си го причинявам.

Дано колегата се размине само с пружината,но имам леки съмнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...