jivko furlinski 2 #1 Публикувано 12 Януари Здравейте. Имам хонда аккорд 8. 156к. бензин,комби 2013г. Преди 7-8 месеца ми смениха дисковете и накладките и сега са в много лошо състояние. Въпросът ми е, дали има различни размери за модела, или просто дисковете са менте? Сложиха ми Bosch, но ми направи впечатление, че са произведени в Китай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #2 Отговорено 12 Януари (Редактирано) Едва ли са менте - просто Bosch правят/пакетират части отвсякъде и някои от тях са с много ниско качество. По тази причина избягвам марката, освен за електрически компоненти, които са добри. От поста ти не става ясно какво имаш предвид под "дисковете и накладките и сега са в много лошо състояние". Може да има проблем с работата на апаратите, но съм сигурен, че скоро, като се включи @CARPERA ще ти обясни всичко . Редактирано 12 Януари от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #3 Отговорено 12 Януари Дисковете ръждясъха цялостно. Дори и там където се трият накладките. И при спиране се чува стъргане, сякаш няма феродо, а то все още е доста. Сега започнах да си мисля, дали за модела има различни размери дискове и накладки или като се поръчат по номера на талона няма как да се объркат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #4 Отговорено 12 Януари Всички дискове ръждясват при престой във влажно време. Още повече, ако са били намокрени от каране в дъжд и локви, на следващия ден са ръждясали. Ако ти е такъв случаят, не се притеснявай. С каране ще се изчистят. Важното е да усещаш правилно спирачно усилие и спиране. Проблем е, ако след продължително каране с множество спирания, не се изчистват. Но тогава пък ще усетиш, че колата не спира както трябва. В такъв случай трябва да се ревизират спирачните апарати и супортите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #5 Отговорено 12 Януари Аз я карам всеки ден по 50 км., но дисковете стават все по зле визуално. А преди 8 месеца, когато ми ги смениха, преди да сложат новите дискове и накладки, почистиха много старателно апаратите. Но сега всичко изглежда доста зле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1808 #6 Отговорено 12 Януари Преди 1 час, jivko furlinski написа: Дисковете ръждясъха цялостно. Дори и там където се трият накладките. Значи,че не се трият,това хич не е добре! За кои колела говориш,предни или задни,уточни с някоя снимка? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #7 Отговорено 12 Януари Ее, това значи че не спира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #8 Отговорено 12 Януари Преди 3 часа, JHM написа: Значи,че не се трият,това хич не е добре! За кои колела говориш,предни или задни,уточни с някоя снимка? Всичките 4 диска са ръждясали. Качих снимки отпред и отзад Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #9 Отговорено 12 Януари Преди 3 часа, ceco_accord написа: Ее, това значи че не спира! За момента спира, но при спиране много стърже. Аз ще ги смена пак. Но сега се чудя дали за модела са един размер дисковете или има разновидности? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #10 Отговорено 12 Януари Някакви пукнатини се виждат. Това дефект на снимката ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1808 #11 Отговорено 12 Януари Преди 8 часа, jivko furlinski написа: Преди 7-8 месеца ми смениха дисковете и накладките и сега са в много лошо състояние. Пак се зачудих...🤔,от тогава как и колко си карал автомобила,защото за три дни не каране мокрия диск се по крива сънък слой оранжево. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6249 #12 Отговорено 12 Януари (Редактирано) преди 47 минути, jivko furlinski написа: За момента спира, но при спиране много стърже. Нормално е да стърже, докато накрадките махнат повърхностната ръжда. В норвални условия и тяколко дни некаране, това се случва с няколко спирания от средна скорост. Учудва ме как хем има ръжда, хем диска на снимката (тя не е на фокус де) има огледален ефект. Намали таколко пъти от 90-100, до към 20 - където и когато е безопасно. Редактирано 12 Януари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2883 #13 Отговорено 12 Януари Това на снимките, ако действително са пукнатини, тогава тези дискове трябва да се сменят веднага! Надявам се, че това е ефект от камерата на телефона. Пукнато стъкло на камерата може би, понеже пукнатината изглежда еднакво на двете снимки. Иначе втората снимка, изглежда е на предните дискове. Там накладките са работили добре и са остъргали ръждата. Останали са шуплите по повърхостта. По пътища хвърлят много сол през зимата, която корозира дисковете още по-бързо и по-дълбоко. Задните дискове изглеждат по-лошо. Може би е необходима една профилактика, рздвижване на буталата и смазване на водачите на спирачните апарати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 63 #14 Отговорено 12 Януари За 7-8 месеца колко километра си минал? На едната снимка ми прилича да има хубав ръб диска около 1мм, което е доста километри! Другото, което виждам е неравномерно износване на задните дискове. Все едно не си ги сменял, а си сменил само накладките! Имай предвид, че високовъглеродните стомани в случая чугуна ръждясват та стой та гледай! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1286 #15 Отговорено 12 Януари (Редактирано) Преди 2 часа, jivko furlinski написа: За момента спира, но при спиране много стърже. Аз ще ги смена пак. Но сега се чудя дали за модела са един размер дисковете или има разновидности? Не съм 100% сигурен но май си има значение дали е за седан или за комби, на кутията не дисковете си пише това са задни. Не попълнен профил имаш колега и за това повечето колеги тук не взимат отношение по темата ти. Иначе задните изглеждат така: а накладките така: Това е за модела от аватара. Иначе моето мнение, че дисковете са ти на язви, твърде рано е станало дори и при луга което говори за ниско качество. Каквото и да е времето тръгне ли колата и след петия километър трябва да са така: Редактирано 12 Януари от Митко Йотов 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #16 Отговорено 12 Януари преди 32 минути, bogomildimov написа: За 7-8 месеца колко километра си минал? На едната снимка ми прилича да има хубав ръб диска около 1мм, което е доста километри! Другото, което виждам е неравномерно износване на задните дискове. Все едно не си ги сменял, а си сменил само накладките! Имай предвид, че високовъглеродните стомани в случая чугуна ръждясват та стой та гледай! Да задните изглеждат по зле. Не знам защо, нали по принцип колата спира основно с пресните. Често пипам джантите, но те винаги са хладки. Не съм усетил да задържа някое колело. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #17 Отговорено 12 Януари преди 28 минути, Митко Йотов написа: Не съм 100% сигурен но май си има значение дали е за седан или за комби, на кутията не дисковете си пише това са задни. Не попълнен профил имаш колега и за това повечето колеги тук не взимат отношение по темата ти. Иначе задните изглеждат така: а накладките така: Това е за модела от аватара. Иначе моето мнение, че дисковете са ти на язви, твърде рано е станало дори и при луга което говори за ниско качество. Каквото и да е времето тръгне ли колата и след петия километър трябва да са така: Благодаря ти за мнението. Аз също смятам, че много рано приключиха. За първи път ми се случва подобно нещо, а платих 600 Евро за тези боклуци. А какво имаш предвид, че не ми е попълнен профила? Какво съм пропуснал да направя? Ще съм ти благодарен ако ми обясниш, защото този форум ми харесва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #18 Отговорено 12 Януари Преди 1 час, dandilov написа: Това на снимките, ако действително са пукнатини, тогава тези дискове трябва да се сменят веднага! Надявам се, че това е ефект от камерата на телефона. Пукнато стъкло на камерата може би, понеже пукнатината изглежда еднакво на двете снимки. Иначе втората снимка, изглежда е на предните дискове. Там накладките са работили добре и са остъргали ръждата. Останали са шуплите по повърхостта. По пътища хвърлят много сол през зимата, която корозира дисковете още по-бързо и по-дълбоко. Задните дискове изглеждат по-лошо. Може би е необходима една профилактика, рздвижване на буталата и смазване на водачите на спирачните апарати. Да задните са по зле. Когато ги сменяха уж всичко почистиха, но за много кратко време всичко се скапа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1286 #19 Отговорено 12 Януари (Редактирано) jivko furlinski Начинаещ Фен 0 14 мнения Кара:honda accord Място:mainz Това горе ти е аватара а това долу е попълнен аватар Митко Йотов Кара:Honda Accord VIII Wagon 2.0 (156 Hp) AT EX. 2009 R20A3 Място:Плевен Това червеното гледай да попълниш. Редактирано 12 Януари от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #20 Отговорено 12 Януари Преди 2 часа, JHM написа: Пак се зачудих...🤔,от тогава как и колко си карал автомобила,защото за три дни не каране мокрия диск се по крива сънък слой оранжево. Аз я карам всеки ден. Аз съм шофьо на камион и по навик не натискам спирачката безразборно, но резултата пак е трагичен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #21 Отговорено 12 Януари преди 8 минути, Митко Йотов написа: jivko furlinski Начинаещ Фен 0 14 мнения Кара:honda accord Място:mainz Това горе ти е аватара а това долу е попълнен аватар Митко Йотов Кара:Honda Accord VIII Wagon 2.0 (156 Hp) AT EX. 2009 R20A3 Място:Плевен Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #22 Отговорено 12 Януари Ти да видиш на електричките какви са дисковете, твоите ще ти се сторят цвете. Ако не тресат,спират и имат достатъчно ресурс(дебелина), карай си колата и не го мисли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #23 Отговорено 12 Януари Преди 4 часа, inspektora написа: Някакви пукнатини се виждат. Това дефект на снимката ли е? Да, това е дефект на снимката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gladiator_BG 38 #24 Отговорено 12 Януари (Редактирано) 10 hours ago, jivko furlinski said: преди да сложат новите дискове и накладки, почистиха много старателно апаратите. Джазката 4 години я карах със задни дискове като на снимката - никакъв проблем. Но да не се маха ръждата от предните дискове ми се вижда крайно не приемливо. Само отвън ли са така или и от вътре ... да не са клеясали водачите, в следствие на което от вътрешната страна (буталата) да натиска по силно отколкото от вън? Ако е така по добре рециклирай целия апарат. Редактирано 12 Януари от Gladiator_BG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #25 Отговорено 14 Януари На 12.01.2025 г. at 22:43, Gladiator_BG написа: Джазката 4 години я карах със задни дискове като на снимката - никакъв проблем. Но да не се маха ръждата от предните дискове ми се вижда крайно не приемливо. Само отвън ли са така или и от вътре ... да не са клеясали водачите, в следствие на което от вътрешната страна (буталата) да натиска по силно отколкото от вън? Ако е така по добре рециклирай целия апарат. Тези дни ще ходя в сервиз, за видим какво е положението. Аз все си мисля, че попаднах на супер скапани дискове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1286 #26 Отговорено 14 Януари Не се ли изчистват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 84 #27 Отговорено 14 Януари (Редактирано) Погледни дали дисковете са в същото състояние и от другата страна. Ако са - значи дисковете са боклук. Ако не са - значи този който е почиствал апаратите е за бой. Или този , който е слагал накладките. При всички положения отиди в друг сервиз. П.П. Ръждясали от некаране дискове се изчистват след 10-20 натискания на спирачката. Няма нужда да се карат емнайсе дни. Още повече автора на темата казва, че кара 50 км градско всеки ден. Редактирано 14 Януари от spase 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #28 Отговорено 14 Януари Преди 13 часа, Митко Йотов написа: Не се ли изчистват? Не. Дори стават все по зле. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #29 Отговорено вторник в 19:12 Да, аз ще ходя в друг сервиз. Мисля пак да сменя всички дискове и накладки. Само че има още нещо което ме притеснява: Поръчвам си части по талона на колата и излизат три размера дискове ( 282мм.,296мм. и 320мм.)В момента на колата са сложини 296мм. Възможно ли е да са ми объркали размера? Или ако са го объркали, няма да паснат? Може ли да ми поясниш какво имаш предвид под :не правилно почистване на апаратите и поставяне на накладките. Благодаря ти предварително за отделеното време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #30 Отговорено вторник в 19:17 преди 4 минути, jivko furlinski написа: Да, аз ще ходя в друг сервиз. Мисля пак да сменя всички дискове и накладки. Само че има още нещо което ме притеснява: Поръчвам си части по талона на колата и излизат три размера дискове ( 282мм.,296мм. и 320мм.)В момента на колата са сложини 296мм. Възможно ли е да са ми объркали размера? Или ако са го объркали, няма да паснат? Може ли да ми поясниш какво имаш предвид под :не правилно почистване на апаратите и поставяне на накладките. Благодаря ти предварително за отделеното време. Преди 12 часа, spase написа: Погледни дали дисковете са в същото състояние и от другата страна. Ако са - значи дисковете са боклук. Ако не са - значи този който е почиствал апаратите е за бой. Или този , който е слагал накладките. При всички положения отиди в друг сервиз. П.П. Ръждясали от некаране дискове се изчистват след 10-20 натискания на спирачката. Няма нужда да се карат емнайсе дни. Още повече автора на темата казва, че кара 50 км градско всеки ден. Да, аз ще ходя в друг сервиз. Мисля пак да сменя всички дискове и накладки. Само че има още нещо което ме притеснява: Поръчвам си части по талона на колата и излизат три размера дискове ( 282мм.,296мм. и 320мм.)В момента на колата са сложини 296мм. Възможно ли е да са ми объркали размера? Или ако са го объркали, няма да паснат? Може ли да ми поясниш какво имаш предвид под :не правилно почистване на апаратите и поставяне на накладките. Благодаря ти предварително за отделеното време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 84 #31 Отговорено сряда в 12:23 За части поръчани по талона можеш да си сигурен само ако поръчваш ОЕМ (оригинални). Иначе по същия парт номер ако търсиш примерно в аутодок, може да ти излязат и повече размери. Най сигурно е да се премерят тези, които са на колата ако са оригиналните. Ако стария диск е бил 282 а си сложил 296 няма да е фатално, важно е да не е по-малък от оригиналния. Апаратите щом са сваляни е важно как са сложени водачите. Неправилен монтаж може да води до заклинване на апарата и спирачното усилие се предава върху накладката само от към страната на буталото. За това казах да погледнеш диска от вътрешната страна. Ако отвътре не е ръждясал, значи апарата не се движи по водачите. Колата спира зле, чува се шум. По-лошото на това е , че вероятно дисковете вече са изкривени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #32 Отговорено сряда в 14:00 Преди 1 час, spase написа: За части поръчани по талона можеш да си сигурен само ако поръчваш ОЕМ (оригинални). Иначе по същия парт номер ако търсиш примерно в аутодок, може да ти излязат и повече размери. Най сигурно е да се премерят тези, които са на колата ако са оригиналните. Ако стария диск е бил 282 а си сложил 296 няма да е фатално, важно е да не е по-малък от оригиналния. Апаратите щом са сваляни е важно как са сложени водачите. Неправилен монтаж може да води до заклинване на апарата и спирачното усилие се предава върху накладката само от към страната на буталото. За това казах да погледнеш диска от вътрешната страна. Ако отвътре не е ръждясал, значи апарата не се движи по водачите. Колата спира зле, чува се шум. По-лошото на това е , че вероятно дисковете вече са изкривени. Много ти благодаря за изчерпателния отговор. Ще обърна внимание на това. Хубав ден ти желая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasjo 27 #33 Отговорено сряда в 18:06 296мм са при мен за същият модел. Това с рециклиране и раздвижване на бутала в Германия го забрави, ще излезе по-изгодно да си купиш апарати. За какво точно плати 600€? Ако е само за дискове, накладки и труд, малко скъпо ми се струва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivko furlinski 2 #34 Отговорено сряда в 20:06 Преди 1 час, Krasjo написа: 296мм са при мен за същият модел. Това с рециклиране и раздвижване на бутала в Германия го забрави, ще излезе по-изгодно да си купиш апарати. За какво точно плати 600€? Ако е само за дискове, накладки и труд, малко скъпо ми се струва. Да, само за това ги платих тези пари. Казаха ми, че дисковете и накладките са 500 Евро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasjo 27 #35 Отговорено сряда в 22:09 Другия път ми се обади за частите, ще ти помогна. Аз поръчвам от ATP, Autodoc и Motointegrator. Идват за 3-5 дни и ако не станат, можеш да ги върнеш. Ако искаш ми прати номер на лично. Аз съм в Саарбрюкен 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gladiator_BG 38 #36 Отговорено четвъртък в 06:55 Поразгледах в немските amazon и eBay ... дисковете са около 80-90€ ... накладките около 40-50€ ... да предположим, че са сменили и водачите с уплътненията - още около 20€. Вярно, че труда там е скъп, но 300% надценка за части 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasjo 27 #37 Отговорено четвъртък в 14:54 Ако купиш частите от магазин за авточасти, наистина са много скъпи. Търговците които имат разнос за сервизите, също взимат дете от майка. Удобството за тях е, че могат да поръчат по телефона и има доставка два пъти на ден. Ако нещо не пасне, могат да го заменят същият ден и сервиза не се бави ненужно. Единственият начин да се мине тънко в Германия е онлайн. За радост онлайн търговци има много. Човек трябва само да си намери сервиз, който работи с части купени от клиента. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове