Jump to content
Legend91

Оригинални спирачни дискове и накладки или афтърмаркет?

Recommended Posts

Някъде някой ми беше казал, че толеранса за оригиналните е 10 пъти по-малък и са много по-трайни. Моля, споделете мнението си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните дискове за модела не се произвеждали вече. Поръчах дискове Цимерман и оригинални накладки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър избор за Цимермана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цимерман били с 2 мм по-тънки. Спрях се (при не особено голям избор) на Herth&Buss

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах в едно видео, че ако не се почисти ръждата отдолу, новият диск се изкривява само за няколко спирания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.03.2025 г. at 21:54, Legend91 написа:

 Herth&Buss

1 колега преди години ми подари леко карани такива, щот му тресяли и се обу с ПауърСтоп от щатите.

Носих ги на майстор - пусна им стружка, но каза че нямат оправяне - личало си по звука на ножа че не са от еднороден материал.

Ама нали са аванта - сложих ги.

Изхвърлих ги на следващия ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми... Бяха дори по-скъпи от Блупринт. И просто няма друг вариант. А горивен филтър Блупринт ми протече още със слагането, от това повече незаинтересованост за качеството, че ще потече бензин, не нафта, здраве му кажи.

 

А принципно махат ли ръждата преди да сложат новите дискове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде да махат ръждата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мястото където ляга диска

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, разбира се, иначе може да бие от нов.

Аа, питал си "махат ли"?

Тва вече е друг въпрос и "мастерска" компетентност!

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дано да е така

А Powerstop ги видях. Вървят само с накладки, доставка 260$ и са с 6 мм по-тънки (22 срещу 28 мм) отколкото трябва да бъдат. Не знам твоят колега как ги е сложил 🤔 

 

1761258839_Screenshot_20250403-1947312.thumb.png.10293c78fd81eac20e33436aa6daa53a.png

Интересно, те дават 28,1 мм за Acura TL, което трябва да е еквивалентна за V6 Accord там. Обаче диаметърът пък не отговаря

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък карам моята с Блупринт дискове и на 4те колела. Вече близо 70к нямам оплаквания. Палил съм ги не веднъж, минавал съм със студена вода по автомивки на доста загрели дискове, но те просто не се предават. Вече имат очевиден ръб, даже щях да търся инфо за допуските като за този автомобил, но все нещо друго ме повлича. Вярно опита ми с тази марка се ограничава до тия дискове - може да е до късмет с партида, предвид мненията в нета. Но на база моя опит, следващите пак ще са Блупринт.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят колега, както и аз сме с КВ1 и там има само 1 правилен размер,

За Акорди не съм гледал.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поискаха ми 230 лв за труд за смяна на два предни диска, накладките и спирачната течност, всичко с мои материали !!! Аз ли откачам или ме правят на такъв????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако не е имало драма и скъсани пробки, откачили са ти дисковете барабар с окачването.

Не очаквам да идеш пак там.

Редактирано от ceco_accord
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност бяха много вежливи, но цената ме шашна. В градска среда не усещам Херт+Буса да вибрират. Но почвам като че ли да се ориентирам към правенето на капака на клапаните да бъде мое дело, да видим ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шашкаща е - откачили са ти и ченето.

Здраве да е - дано дисковете са легнали добре и не излязат калпави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гарнитурата на всмукателния пленум, задължително ли трябва да се смени (метална е) и после да се затегне с динамометричен ключ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Legend91 написа:

Поискаха ми 230 лв за труд за смяна на два предни диска, накладките и спирачната течност, всичко с мои материали !!! Аз ли откачам или ме правят на такъв????

 

Миналата седмица, (вярно че монтьора ми е познат), но смениха предни дискове и накладки, обезвъздушиха предните апарати, смениха ми зимните гуми с летните + баланс (летните са си на джанти) и ми взеха 70 лева. 

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е подарък цена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, Emicha said:

 

Миналата седмица, (вярно че монтьора ми е познат), но смениха предни дискове и накладки, обезвъздушиха предните апарати, смениха ми зимните гуми с летните + баланс (летните са си на джанти) и ми взеха 70 лева. 

Само за смяна на предни накладки взеха 50лв и то пак при познат добре че колата беше на приятел и той си плаща.

Баланса е от 5 до 10лв в различни сервизи на гума.

 @Emichaтрябва да черпиш този майстор.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е черпя си го понякога😉 - клиент ми е 😄

Майтапа на страна, никога не съм го питал предварително и не съм се пазарил за цена - май съм късметлия че го познавам. 

Дисковете пак той ми ги взе (ATE) на цена 228 лв. двата. 

На другата Хонда, 18-ки , сваляне, демонтаж, монтаж, баланс и качване 50 лв. 

Преди година, сменявах пълен ангренажен комплект ( от 15 части)  на 2-ката , естествено + ново масло и филтър (маслото и филтра от него) + смяна на хидравлична помпа, че протече  (маслото от мен), та за всичко това  ми взе около 650 лв. (може и да бъркам с +-50 лв. - ако трябва ще проверя точната цена, че си ги записвам тези ремонти, но едва ли е толко важно). 

Вярно че сме познати, но е точен и не взима скъпо - дори и да не сте познати. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сиренето и то беше 10лв килото, сега е 20лв. Цените на частите се вдигнаха, цената на труда, също. Цената от 200лв за всичко това е нормална, поне за мен и за град София. Извън столицата, може да има гаражни майстори и да вземат 50% надолу на приятелски начала.

Цимерманите са хубави дискове, Blue Print са пакетажна фирма и вътре обикновенно частите са добри, намирал съм преди години и оригинални такива, дори EBC редовно си слагаха Blue Print на стандартната серия дискове а може и още да е така, Jacoparts са евтини алтернативи за японските/корейските коли, да кажем, че стават ако няма други алтернативи. Дисковете им са средно качество, не са зле ама не са и супер добри. Оригиналните дискове са добри но и афтърмаркет има доста хубави такива. Няма общо, че били 10 пъти по-здрави, по-дебели и тн.. Ако не вярваш, вземи шублера и мери. Горивен филтър, особено на по-старите хонди, не знам как протича. То си е пресована ламарина с филтър вътре. Трябва да е деформиран на "канче", че да тече. Или не е монтиран като хората или не знам и аз. В кутийката с него си има едни медни пръстени, подобно на дифтунгите на пробката на картера. Ако не са сложени или са ползвани старите смачкани, ще тече, ама пак няма да е от него а от тръбичките. 

Накладки според джоба, в момента съм сложил, преди да хвърля старите дискове на Type R-a, Galfer. Супер съм доволен, цената е идеална, не свирят, спират, не цапат много. Приготвил съм ОЕ накладки на новите дискове, но бих сложил отново Galfer или TRW от които също бях доволен. Задни карам с Textar, че такива бяха и ОЕ-то преди. 


Смяна на съединител преди беше 150 - 200лв. Понеже нямах никакво време да си го сменя, сега ми взеха 500лв заедно с г-ра v-tec. Времето е най-ценно и хората започнаха да си го ценят по-добре от преди. 
 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, Emicha said:

Преди година, сменявах пълен ангренажен комплект ( от 15 части)  на 2-ката , естествено + ново масло и филтър (маслото и филтра от него) + смяна на хидравлична помпа, че протече  (маслото от мен), та за всичко това  ми взе около 650 лв

😯😯😯😯

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla Горивният филтър на моята (и на европейската версия) е пластмасов, протече на снадката на двете пластмасови части които го съставят:

Screenshot_20250417-135835.thumb.png.eadb38540394e8169068b57412d62263.png

За гарнитурата на капака на клапаните ми поискаха на едно място 500 лв, а то се разглабя за 15 мин и дори не се слага силикон или каквото и да е. Еми няма да ги дам! Или ще го направя сам, или ще отида на друго място където ми искат наполовина (макар и това да ми се вижда много) Аз за тия 250 лв работя 4 дни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Mkilla написа:



 Приготвил съм ОЕ накладки на новите дискове, но бих сложил отново Galfer или TRW от които също бях доволен. Задни карам с Textar, че такива бяха и ОЕ-то преди. 

 

 

Скоро сменях накладки на Акорда от подписа. На тези с който дойде от Швейцария пише Textar на лепенката, а има щампа Trw.

20250417_190817.jpg

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете добър начин да почистя всмукателния пленум и основата за капака на клапаните от останките от старата гарнитура без да попадне нищо в маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шабър и внимаваш какво правиш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Legend91 написа:

@Mkilla

... За гарнитурата на капака на клапаните ми поискаха на едно място 500 лв...... 

 

Кажи честно..!?! 

Кои са тези "рицари"...? 

В Бултрако да я закараш, ще ти вземат мах 200 лв. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако труда вече е 100 на час без ДДС. 1 литър PSF е 60 лева там. Та труда поскъпна дори и при гаражните майстори. В провинцията е малко по-евтино от София, но и там ще се регулират нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Црв4 трябва да сменям всички дискове и накладки. Сега съм с оригиналните, мисля Техтар са. Ако заложа на ЕЦБ дискове и накладки, дали има ли голям шанс да свирят яко?

Ако отида в Бултрако за оригинал пък сигурно 1500лв няма да ми стигнат 😀.

 

Гледам че пишете за новите цени, миналата седмица бързайки за смяна на гуми отидох в Диана на околовръстния в Сф. 17" демонтаж, монтаж и баланс - 145лв.. Още не мога да проумея как не си тръгнах...ама нали все няма време...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

По-страшно от това, колко струва 1ч работа е, за колко време ще ти свършат тази работа.

Не знам, как "работят" в България, ама при мен в Англия повечето големи сервизи работят "по книга".

 

Трябва да се направи нещо. Отваря се компютъра, и се гледа, за колко време се върши съответната работа "по книга". Клиентът си плаща по книга, без значение, че монтьорът е свършил работата за два пъти по-кратко време.

 

Преди 15-ина годинки работех в сервиз, помагах на извършващия ГТП.

Един ден се мотая без работа и шефа идва при мен:

- Дойде клиент за смяна на стъклото на страничното огледало. Да вземеш да го смениш ти, че монтьорите ми са заети?!

- Добре, няма проблем.

- Знам, че ще го направиш за 3мин на паркинга, ама вкарай колата в халето и я дръж там поне 15-20мин, за да мога да го таксувам за 30мин работа. :D

 

Тааа, тетака.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Никой не обича да му се пазарят за трудочас, та и аз не го правя.

Ако свършената работа е ОК и цената не е "през кръста", пак отивам там, ако не - "ня там" казват старите ора.

Технически грамотен съм, макар и без инструменти и място, но знам "коги ма мятат по върбите", та " сам си преценям".

А за труд вече и у нас в приличните сервизи си има "разкладка" и няма мърдане.

Скоро в оторизиран за марката питах за изгорял преден десен габарит.

Казаха ми - "По добре недейй, щот се сваля бронята и фара и трудът ще е майка плаче".

Колега сподели, че има по-лесен, но и по-тесен начин, и е по-евтин, особено когато псуваш себе си, а не някой друг. ;)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тука е така в поне 2 от официалните в Пловдив. По книга смятат, пък за колкото го направят. Сега ако нещо се закучи не знам как процедират, защото аз няма как да закарам 10 годишна Шкода в официалния сервиз и да ме сюрпризират във смяна на предна лагер главина за 600 левя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има една приказка, че ако караш стара кола си я правиш сам и не би трябвало да ходиш на майстор. Ако ходиш, просто плащаш. Иначе в магазина, лизинга и нова. Старите коли навън затова ги карат или хора, които могат сами да си ги поддържат или си купуват чисто нови в 90% от случаите. На баджанака ремонта на Туарега 2007-ма модел му беше цената на колата и ги плати, смяна диференциал, фарове и още неща, нови от VW. Цялата кола не струва толкова в някоя автокъща в БГ, но дърпа караваната с нея и му е удобна и я иска. Ама там не можеш да минеш TUV иначе. За афтърмаркет части не са и чували. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая плоча с новите коли отдавна се изтърка. Средната възраст на колите в ЕС е 10+ години. И да не мислиш, че всички се бутат по официалните сервизи. Хората не са будали и търсят по- евтини алтернативи и няма да гладуват, като тука, само и само да се покажем с купчината ламарини, която не можем да си позволим.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Krasi-mir написа:

в Англия повечето големи сервизи работят "по книга".

Ама тя тяхната "книга"(техническа),няма кой да я чете!

Сменят на поразия здрави части и модули,щот другото (отремонтирането),иска учене и практика.

Доста такива случаи,с невежи монтьори,в официалните там съм слушал,че направо тук сме светлинни години по напред технически.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо да, тук не се рециклира на момента. Никой няма да ти смени на момента уплътненията на протеклата сп.помпа.

Добрата новина е, че има фирми специализирани в отремонтиране на повредени устройства по колата. Запекъл сп.апарат - няма проблем. Връщам моя и получавам отремонтиран, с гаранция, на половината от цената за нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/18/2025 at 1:33 AM, Emicha said:

Кои са тези "рицари"...?

Еми един "гуру" който преди време чисти дросела и регулира клапаните, за 300.  Уж доволни от него, хвалят го, още като питам къде се намира, гледам чак от другия край на България идват Хонди при него. И тогава ми беше казал 300 за капака, а сега 500. Дори не отворих дума защо и от какво разликата, не ми се разправяше....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
20 hours ago, Mkilla said:

Старите коли навън затова ги карат или хора, които могат сами да си ги поддържат или си купуват чисто нови в 90% от случаите

И аз все повече се убеждавам в това! Виждал съм такива БМВта и други класики,ама лъснати, по-добре от нови изглеждат и винаги съм се чудел: къде, кой ги прави тия красавици.

 

А как със сигурност да проверя дали не опират в повечко накладките в новите дискове? Защото, може и аз да си въобразявам, но някак "по-тежко" ми се струва че върви. Иначе ако отпусна спирачка си тръгва без газ.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...