Jump to content
Dysphoria

Acura MDX 2016 сериозен проблем

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам огромен проблем с новата ми кола Acura MDX 2016...

 

Накратко историята. 6 години карах Legend  и имах планове за поне още толкова (невероятен автомобил, както всеки тук знае), но с жена ми чакаме близнаци скоро и трябваше да мина на нещо по-голямо. След 4 месеца четене, обикаляне, каране на какво ли не и т.н. се спрях на Acura MDX.

 

Колата мина пълна диагностика (една шапка пари ми взеха) в Бултрако, като според тях всичко беше перфектно - двигател, ходова част, електроника. Бях се насочил към друга кола с дребни проблеми, но реших да се доверя на сервиза и купих тази на следващия ден. 

 

Навъртях около 350 км за 4 дни в София и се влюбих в колата (не очаквах да е възможно след Легендата). 5тия ден след покупката пътувах до Стара Загора, като целта беше и в двете посоки да карам възможно най-икономично (може и да има значение, затова го отбелязвам). На другата сутрин пътувам към София и на няколко километра преди Вакарел (бях с около 110км/ч в този момент) таблото светна като елха (чек-а, VSA, проблем със скоростна кутия, системата за мъртвите точки, за следене на лента и т.н.) като колата влезе в някакъв авариен режим. Минах 2-3км с около 70км/ч и спрях на една отбивка. Рестарт на двигателя не помогна. След разговори с продавача откачих и закачих клемата на акумулатора и нещата се оправиха. До София всички беше идеално според мен и отидох директно в Бултрако. И тук започва тъжната, за мен, част. Проверка на компютъра - всичко е ок. Изкарват я и преди да тръгна човекът (който я беше проверявал предходната седмица и каза, че е перфектна) спомена, че има някакъв шум, който изобщо не му харесва (като я купувах мен един звук ме притесняваше и затова държах на диагностика, но според Бултрако бил друг и нямал връзка с това). Така или иначе исках да сменя масла на скоростна кутия, диференциал, раздатка и т.н. дреболии и я оставих за това, както и да проверят шума.

 

След еднодневни мъки ми сервираха, че биелният лагер е превъртял, коляновият вал е изкривен и подобни ужасяващи неща... В момента чакам оферта от Бултрако за НОВ!!!! двигател/блок, защото според тях така ще е по-евтино отколкото да разглобяват всичко. На шестия ден след купуването на колата ми сервират, че ми трябва нов двигател, след като я купих най-вече заради тяхната "диагностика"., абсурдно!!!!! Та, имам няколко въпроса (подчертавам, че не разбирам абсолютно нищо от двигатели, електроника по автомобилите и т.н. и винаги съм се доверявал на сервизите (Юбико за Легендата, ама при нея така или иначе нямаше нищо освен обслужвания и консумативи).

 

1) Възможно ли е от Бултрако наистина да не са хванали проблема (казаха ми, че това се случва изведнъж, без индикации)? Не че ще промени кофти ситуацията, ама поне да науча нещо.;

2) Възможно ли е да се е случило, защото карах няколко километра в авариен режим (според Бултрако е изключено да е заради това);

3) Възможно ли е всичко по таблото да е светнало заради този проблем (ако приемем, че се е случило на магистралата)?;

4) Има ли сервизи, които бихте препоръчали за второ мнение и евентуално ремонт там? Колата в момента е бая разглобена и не е ок да се кара според Бултрако, ама...;

5) Какви са другите варианти освен нов блок и има ли смисъл от тях?;

6) Как може да се реши тази ситуация най-бързо, защото ако чакам блок от Бултрако, сигурно ще съм 3 месеца без кола (имам какво да карам, но не решава предстоящите събития), което е абсурдно...

 

Накратко, в шок съм. Не съм предполагал, че мога да купя проверена от официален сервиз кола за толкова пари и след по-малко от седмица да слушам как трябва да сменям двигател (за неясно още колко много пари, но очаквам да са ужасно много). А аз я купувам най-вече заради "надеждността", към която бях свикнал заради Легендата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В авариен режим се влиза по много причини.

Биелин лагер, ама кой от всичките?

Ако е от там, и е повлякъл, има спад на налягането и моторът почва да се пази - аварийно.

Принципно ДВГ си иска налягане на масло, което се осигурява от маслената помпа в прилични обороти. Под 2000 об/мин не се кара в дълъг баир и на висока предавка, което лесно се постига с автоматик в ръчен режим. Моторът има въртящ момент, но не си осигурява добро мазане.

Не смятам че ти нещо си му направил от веднъж, а и както разбирам е имало подозрения още преди купуването. Защо не са ти ги акцентирали е друг въпрос.

Отваряне на мотора, обследване, чакане за части и сглобяване си е дълъг процес, но и с друг мотор от донор няма да е по-кратко, макар да е по-евтино. 

Ще кажеш какво / що, като се проясни и сори за случката. Мен също ме е страх да заменя Легендата с нещо по-ново.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай далеч от тези, събират 'майсторите' от околовръстното. Как биелен лагер ще превърти, ще изкриви колянов вал и колата ще светне с въпросните лампи и как въобще се диагностицира превъртял биелен лагер без да се разглоби двг. 

Карай си колата, щом не е записала грешка, значи може нещо моментно да се е бъгнало, примерно със системата за изключване на някои от цилиндрите, май има такава при теб, и ако пак влезе в авариен режим я карай при някои от доказаните сервизи в София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Свалиха кората откъм кардана и ми показаха биелен лагер и някаква ламаринка от горната страна (на самия лагер), която била превъртяла и не трябвало да е там. Пак казвам - нищо не разбирам, така че може и да пиша глупости. Просто преразказвам. Иначе и аз не мисля, че проблемът е при мен. Да бях правил някакви глупости, ок, ама освен да пробвам 3те режима на скоростната кутия и баналните неща като дистроник, следене на лентите и т.н. не съм пипал нищо. Дори и над 130 не съм отивал... 

 

Иначе кой сервиз би препоръчал за това?

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега.

Двигателят в колата ли е, или е свален от нея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Dysphoria написа:

Здравейте,

 

Имам огромен проблем с новата ми кола Acura MDX 2016...

 

Накратко историята. 6 години карах Legend  и имах планове за поне още толкова (невероятен автомобил, както всеки тук знае), но с жена ми чакаме близнаци скоро и трябваше да мина на нещо по-голямо. След 4 месеца четене, обикаляне, каране на какво ли не и т.н. се спрях на Acura MDX.

 

1) Възможно ли е от Бултрако наистина да не са хванали проблема 

5) Какви са другите варианти освен нов блок и има ли смисъл от тях?;

6) Как може да се реши тази ситуация най-бързо,  А аз я купувам най-вече заради "надеждността", към която бях свикнал заради Легендата...

В Бултрако са ти казали правилно. В Америка има сервизна акция за Акура с мотор 3.5 проблем с бензиновата помпа, проблем с маслената помпа, проблем с лагерите на коляновият вал и още нещо беше май сигменти. това важеше за 2013 до 2020 година изобщо са осрали двигателя. В някои случай там направо сменят мотора. Явно в Бултрако знаят за този проблем но интересно защо не са ти го казали когато си отишъл за преглед първият път. Тва важи и за МДХ и за РДХ и изобщо всичко на което е качен 3.5 мотора през тези години. Това важи само за Акура произведена в Америка.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, ceco_accord написа:

Чакай сега.

Двигателят в колата ли е, или е свален от нея?

Свалена е някаква кора отдолу, показаха ми този лагер и още нещо дребно. Почти целият си е на мястото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Митко Йотов написа:

 

 

Открих тази информация по други международни сайтове, Бултрако пуснаха запитване, но ги отсвириха, защото "не важи за Европа" по техни думи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Европа не важи нищо което е произведено в САЩ или Канада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Dysphoria написа:

Свалена е някаква кора отдолу, показаха ми този лагер и още нещо дребно. Почти целият си е на мястото.

Маслото източено ли е?

Има ли метални отлагания по пробката и в масления филтър.

Каква кора? Свален ли е картерът на мотора?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В масления филтър казаха, че имало малко стружки. Предполагам е свален и картерът, щом са свалили биелния лагер (ако той е под него).

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май наистина не знаеш какво са правили, като чета какво пишеш.

Свалянето на картера на този двигател не е лесна манипулация и някак си дълбоко се съмнявам да са стигнали до там, също и с рязането на филтъра, за да търсят стружки. 

Къде е колата, при тях ли е? 

Чували се чукане като дадеш и отнемеш газта на празен ход?

Това с лампите е много странно, тъй като нещата трябва много тегаво да се предобрят, за да ти светне нещо заради лагер, а ти твърдиш, че след откачане на клемата колата си е работила нормално.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Свалиха с доста трудности някаква кора под двитагеля (доколкото разбрах, която пази кардана - явно от тук идва недоразумението, вчера съм писал картера...) и съответно от там стигнаха до биелния лагер, който ми показаха. Колата е разглобена при тях и в момента не може да се кара/пали по техни думи. Ако съм искал, щели да я сглобят обратно, но силно препоръчват да не карам. Филтъра не знам дали са го рязали - показаха ми масло от него (по техни думи) в някаква чашка, в което масло имаше проблясъци от малки стружки - това го видях.

 

Като звучене за мен двигателят беше преди да я вземат миналата седмица по същия начин, по който звучеше по време на диагностиката. 

 

За лампите не казвам, че са светнали заради биелния лагер, а дали е възможно да е от това. И, да, след откачане на клемата се прибрах до София и Бултрако без абсолютно никакъв проблем и всичко работеше безупречно, според мен.

 

Вижте, склонен съм да вярвам, че има такъв проблем и не поставям под съмнение какво ми казват Бултрако - може аз да не представям нещата както трябва затова уточних, че тази тема ми е тъмна Индия. Целта на темата беше да си отговоря на някои въпроси, за да успея да разбера в моите очи какво е станало и защо се е получило. Просто не искам да повярвам, че това е изключително лош късмет както изглежда за момента.

 

Най-вече ми се иска някаква препоръка в кой сервиз освен Бултрако (Юбико, Омбре, този в Овча Купел) биха могли да оправят този проблем и дали разглобяването и сменяване на проблемните неща и по-удачен вариант от нов блок. Естествено опира и до какви пари ще се искат за едното и другото.

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да се стигне до биелен лагер трябва да се свали картера. 

Отделно не е ясно какъв лагер е превъртял, основен или биелен, казват, че вала бил крив, което поражда въпроса как превъртял биелен лагер криви вал, ако лагера всъщност е основен, как криви вал при положение, че двг работи нормално, без екстремни звуци(трябва да чука страшно) и как въобще са установили, че вала е крив.

Ако действително има превъртял лагер, би следвало все още да е в начален стадий и да може да се ремонтира.

Звънкай на други сервизи, може да включиш и Фена от Дупница и Маркони от Русе, даже е за предпочитане.

 

https://owners.acura.com/service-maintenance/recalls?id=

Провери ли си колата по ВИН, дали влиза в някой от бюлетините? 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Dysphoria написа:

 

... може аз да не представям нещата както трябва затова уточних, че тази тема ми е тъмна Индия. Целта на темата беше да си отговоря на някои въпроси, за да успея да разбера в моите очи какво е станало и защо се е получило. Просто не искам да повярвам, че това е изключително лош късмет както изглежда за момента.

Той и Титаник е бил непотопяем.

Имаш пълното право да се интересуваш, както и лична отговорност (по неволя), да навлезеш в двигателната тема! Да видиш в нета какво са биелни лагери - къде стоят и как изглеждат

За достъп до тях се сваля минимум картета на мотора. За достъп до него минимум се маха част от генерацията която минава под картера - (от изпускателният колектор и катализатора на предния блок) и каквото друго пречи. Ако конструкцията на колата е като на Ледженда, 6 цилиндровият двигател е на подрамник (магаре му викат), заедно с кутията, и най-бързият и лесен начин е да се свали всичко това от колата. Откачат се пътем и предните полуоски + кардана.

Но там може да са намерили алтернативен начин. ;)

Бих се радвал, ако някои от "вещите" колеги столичани дойде с теб и погледне по-компетентно какво са правили и да изслуша с разбиране диагнозата им.

Кураж и ще е любопитно какво в крайна сметка се е оказало, и да не стане "попиляхме колата, а то някаква клема се била откопчала"!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

За да се стигне до биелен лагер трябва да се свали картера. 

Отделно не е ясно какъв лагер е превъртял, основен или биелен, казват, че вала бил крив, което поражда въпроса как превъртял биелен лагер криви вал, ако лагера всъщност е основен, как криви вал при положение, че двг работи нормално, без екстремни звуци(трябва да чука страшно) и как въобще са установили, че вала е крив.

Ако действително има превъртял лагер, би следвало все още да е в начален стадий и да може да се ремонтира.

Звънкай на други сервизи, може да включиш и Фена от Дупница и Маркони от Русе, даже е за предпочитане.

 

https://owners.acura.com/service-maintenance/recalls?id=

Провери ли си колата по ВИН, дали влиза в някой от бюлетините? 

 

По ВИН не излиза, но пък покрива като години няколко бюлетина, един от които е точно за биелен лагер. Показаха ми в Бултрако биелния лагер (убедене съм, че казват биелен, а не нещо друго), който нека го нарека метална полуокръжност, не изглеждаше надран или нещо такова. Обаче имаше някаква друга ламаринка/пластина от горната му страна, като ми обясниха, че тя трябвало да е захваната долу за него и като е превъртяла, се е озовала отгоре. По техни думи, ако карам колата, може да стане много по-зле положението. Съжалявам, че ти губя времето може би с недобри обяснения, но това знам до момента. А няма и кой разбиращ познат да хвана с мен да дойде в сервиза, за да прецени дали наистина е толкова зле положението или просто преувеличават. Защото преди години точно в Бултрако ми казаха за Прелюд-а ми, че едва ли не е като лейка и е за боклука или основен ремонт, а аз му навъртях 100к километра без да правя нищо по него освен обслужвания...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се там майсторите (които и да са сега), да си разбират от работата, защото периодично ги викат на обучение в Хонда Европа.

Частите навсякъде са с аналогични цени (а и трудът) и да местиш колата другаде, поне без точна диагноза за сега е неоправдано. Събират я, плащаш за направеното до момента и някой друг започва от начало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

 

Направо връщай колата и да ти дават парите, това си е чиста измама, ако си минал 350км.

 

МДХ с коя скоростна кутия, с 9 степенната ли?  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Потърси второ мнение !!! Не ми се влиза в подробности, но при посещение на сервиза на Бултрако на ботевградско казаха, че за лек теч на антифриз, трябва да се разглоби мотора и да се изпрати главата на рентген (според тях била спукана, без значение, че колата не загрява, не надува маркучи и прочее). Тест за изгорели газове НЕ правиха, просто не виждали от къде идвал теча и предположението било за спукана глава без да е видимо с невъоръжено око. На мен това ми звучеше нелепо и си тръгнах, отидох за втори оглед на друго място. Проблема в действителност се оказа: 2 броя О пръстена на охладителната система (на топлообменник) изпечени с времето и трябва да се сменят, на цена по 9 лева бройката (цена за оригинални Хонда О пръстени). И всичко се виждаше с просто око, стига да се свали кората под мотора и погледне отдолу нагоре и се виждаше от къде сълзеше. Заключенията оставам на вас относно диагностичните способности на Бултрако. 

Редактирано от ADH-Honda
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонта требе да е голям и скъп - иначе немат интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, Dysphoria написа:

таблото светна като елха (чек-а, VSA, проблем със скоростна кутия, системата за мъртвите точки, за следене на лента и т.н.) като колата влезе в някакъв авариен режим.

Тези лампи могат да светнат и от слаб акумулатор.

На мен ми се случи да падне акумулатора и така светна таблото и колата не искаше да запали (явно е някаква защита). След зареждане всичко се оправи.

За другия проблем няма какво да коментирам, той си има име - Бултрако.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не е и акумулатора, а слаба маса от него към купето. На мен пък и това ми се е случвало.

Грейва кат коледна елха, но ако запали, не влиза в авариен режим, а всичката електроника по екстрите за сигурност е OFF, докато не угася и запаля повторно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МДХ си имат форум в Щатите, хубаво е да се порови за bearing rod / crankshaft issues: 

 

 https://www.mdxers.org/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето видео на цялата драма с тези лагери и как се решава, в общи линии няколко часа работа, без да се сваля двг.

Най-добре търси второ мнение, но преди това от Бултрако искай да видиш това, което виждаш на видеото, за да си сигурен, че там е проблема.

Особено след като колата ти не е включена в сервизния бюлетин, но все пак е хубаво да изпратиш един мейл с ВИН-а до Акура САЩ или Канада, в зависимост откъде е вкарана, за да ти потвърдят със сигурност.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
9 hours ago, Dysphoria said:

….Обаче имаше някаква друга ламаринка/пластина от горната му страна, като ми обясниха, че тя трябвало да е захваната долу за него и като е превъртяла, се е озовала отгоре…

Тая пластина, която е превъртяла е лагера, реално останалото от него. Полуокръжността от метал, която описваш е долната част на биелата, на нея лежи точно тоя биелен лагер, от другата страна на биелата е горния лагер, като коляновия вал е между двете части на биелата. Като превърти именно тоя долу отива горе. Надирането и повреждането на вала е неизбежно, ремонт при такъв вариант е болезнено скъп, но не и невъзможен, има и случай където щетите са поправими дори и с шкурка, но при теб едва ли е възможно. Всичко, което си видял е преразказано като история по развален телефон, затова и объркваш голяма част от хората, които изобщо си нямат и на идея какво се случва и просто говорят, истината е, че нов (втора ръка) двигател е по-лесният и безболезнен вариант, но задължително при такива проблеми да върви ръка за ръка в комплект с нови поне биелни лагери. Успех!

Редактирано от sashua
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега въобще не взимай от тях каквото и да е било. Миналата година купувах вал от тях за моя мотор и към 1500 лева струваше, представям си каква би била цената на един блок, най-вероятно повече от това, което си дал за самата кола. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, sashua написа:

 

А как се нарича заклинването на легера в шийката на вала и ротацията се прехвърля между лагера и биелата. 

Объркването идва отдругаде....примерно как се криви, а не надира, колянов вал, най-здравото нещо в една кола и защо светят лампи.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Просто преразказа на автора е объркан, тва е кристално ясно, личи си че слуша, но не подрежда чутата информация правилно, съответно и не я представя така. Освен тия изброените от него е светнал и чек, може и лампата на Аладин, може и още нещо, в крайна сметка, ако е продължил пътя на тая биела е бил начертан, да бяга през блока, та кривото е само в нея, или болта и, другото е надрано и на 99% непоправимо без намесата на струг и използването на ремонтни комплекти, пък и да намери същата биела, че и да е същия грамаж, без да купи и другите… просто смисъла изчезва да се прави квото и да е.

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той си казва, че не разбира от материята и е нормално да не може да обясни адекватно видяното и чутото.

Работата е в това не какво е превъртял лагер, а как за по-малко от 1000км. уж перфектен двигател стига до коша, заради превъртял лагер, за това съм скептичен, че е толкова зле положението, колкото го описват от Бултрако.

В канала на механика от видеото има клип с Акура с този проблем, където се чува брутално чукане, а при него имало някакъв шум.

Не е толкова лесно просто да се смени двг, откъде ще го вземе тоя двигател и кое му гарантира, че няма да се наложи основен ремонт, тъй като надали може да си позволи нов.

Според мен трябва да търси начин да си ремонтира този, ако се налага. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко снимки от автора - на отворения отдолу мотор + биелният лагер и конкретната шийка на коляновия вал, биха спестили няколкостотин думи, ама ...

J35 се намира в БГ и Полша, а там вероятно има и J37. Едва ли са кът и от Америка, но никога не се знае в какво състояние са и как са им биелните лагери. Донори на прилично малък пробег с тотал купета винаги ще излязат.

Тръгнал е по пътя, ще го довърши, но резонно е да пита продавача "Що така бе Миме" и дано от Бултрако му ударят 1 рамо, щом е "имало нещо гнило" в колата още при огледа при тях.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо мисля, че мотора му не е нито J35 нито J37. Неговият мотор се прави в Америка и то не от японци, там е егати збюротака. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора се води J35Y5. Това са двигателите с директна инжекция влагани в Пилот(J35Y6)  и МДХ.

Мисля, че това е бюлетина от тази година http://www.urvi.net/forumfiles/SB/B24-001.PDF

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Митко Йотов написа:

Цецо мисля, че мотора му не е нито J35 нито J37. Неговият мотор се прави в Америка и то не от японци, там е егати збюротака. 

Всички J мотори са правени в Щатите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...