beast_hd 10 #1 Публикувано 7 Юни, 2023 (Редактирано) Здравейте на всички!Колата е акорд 7 фейс дизел.Всипко започна с шум в динамото.Сменихме всичко по него.След това имах проблем с хидравличната помпа.Както си карах, колата започна да се тресе и изгасна.Цялата хидравлична течност изби от казанчето.Днес смених помпата заедно с Оригинално масло на хонда за хидравликата.Сложих и късия ремък също.Колата я запалих и пак имаше същия шум като преди да блокира помпата и да изгасне.Изгасих я колата.Свалих и ремъка и я запалих без него.Нямаше никакви шумове и работеше добре.Върнах си го ремъка и колата едвам запали,все едно няма обороти.Светеха VSA ABS като беше с ремъка.Пак се появи шума и я изгасих.Къде да го търся проблема,колеги?Направо ми омръзна с тая кола вече.Съмнявам се в демеферната шайба на динамото. Редактирано 8 Юни, 2023 от Honda_Z Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #2 Отговорено 7 Юни, 2023 Огледай и другите агрегати, които са "вързани" към тоя ремък - климатик, водна помпа и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #3 Отговорено 7 Юни, 2023 Огледах ги,всичките са наред.Ако е сложена менте демферна шайба ,чак да гасне колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 7 Юни, 2023 Не е динамо, а генератор..., но все едно. Взимаш 50-60 см дървена или метална пръчка. Единия край опрян в ухото, с другия опираш близо до въртящите се части. Може в болта на ролки, обтегач, на място където не се върти, или близо... Може да опиташ и със слушалка от апарат за кръвно или пръчката опряна в микрофона ѝ... Така ще установиш източника на шум. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1228 #5 Отговорено 7 Юни, 2023 Тук някоя ролка или шайба блокира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #6 Отговорено 8 Юни, 2023 1. Помпа 2. Хидравлични маркучи. 3. Хидравлична рейка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #7 Отговорено 9 Юни, 2023 Смених хидравличната помпа, а днес смених и демферната шайба на коляновия вал.Гумата беше изядена буквално.Днес я запалих с новата шайба и пак същото.Пак се чува едно тропане и тръгва да гасне колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #8 Отговорено 9 Юни, 2023 Колега,помпата ,рейката и маркучите са сменени.Няма логика,като махна ремъка колата пали и няма шумове,а когато го сложа трудно запалва и има шум(тропане и чукане) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #9 Отговорено 9 Юни, 2023 преди 22 минути, beast_hd написа: Колега,помпата ,рейката и маркучите са сменени.Няма логика,като махна ремъка колата пали и няма шумове,а когато го сложа трудно запалва и има шум(тропане и чукане) И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...? След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер? Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1228 #10 Отговорено 10 Юни, 2023 Климатика работи ри? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #11 Отговорено 10 Юни, 2023 Преди 9 часа, JapCar написа: И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...? След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер? Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах... Смених ги,защото помпата беше блокирала,а шайбата я нямаше гумата .Не искам да сменям нещо, което не е за смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #12 Отговорено 10 Юни, 2023 Преди 2 часа, Митко Йотов написа: Климатика работи ри? Да,работи без проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #13 Отговорено 10 Юни, 2023 (Редактирано) Преди 9 часа, JapCar написа: И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...? След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер? Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах... Всички шайби се въртят леко и няма шумове.Не искам да работи много,защото ме е страх да не блокира пак. Редактирано 10 Юни, 2023 от beast_hd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 77 #14 Отговорено 10 Юни, 2023 Може би е хубаво и на сервиз да я закараш. Явно не можеш да установиш проблема. Успех. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #15 Отговорено 10 Юни, 2023 преди 38 минути, А. Д. написа: Може би е хубаво и на сервиз да я закараш. Явно не можеш да установиш проблема. Успех. Мислех, че в този форум липсват такива мъдри съвети..., все едно питащия никога няма да се сети... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #16 Отговорено 10 Юни, 2023 Преди 1 час, JapCar написа: Мислех, че в този форум липсват такива мъдри съвети..., все едно питащия никога няма да се Темата я написах ,за да може ако някой е имал същия проблем да сподели. Ако на някой в бъдеще се появи да прочете тази тема.Може да му бъде полезна.Нали за това е този форум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #17 Отговорено 10 Юни, 2023 преди 3 минути, beast_hd написа: Темата я написах ,за да може ако някой е имал същия проблем да сподели. Това имах предвид..., форумите са за това... Репликата беше към безсмислените предложения- иди на сервиз... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #18 Отговорено 10 Юни, 2023 (Редактирано) преди 8 минути, beast_hd написа: Темата я написах ,за да може Нещо не може да се трие... сори. Редактирано 10 Юни, 2023 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 77 #19 Отговорено 10 Юни, 2023 То хубаво помощ, но отива работата на гледане на боб. Може от това, може от онова и кое е полезното. Както се вижда няма решение и не е отстранен проблема. Най-логичното е сервиз. Другото са локуми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #20 Отговорено 10 Юни, 2023 Преди 1 час, А. Д. написа: Най-логичното е сервиз. Другото са локуми. За логичното може сам да се сети, ако не се оправи с питане... По- важното е, след като се оправи, да сподели какъв е бил проблема, защото някои питат, има някакви предположения... и никаква обратна връзка от питащия как се е оправил... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #21 Отговорено 10 Юни, 2023 Ще пиша,стига да има решение на проблема.Да не излезе само за мотор колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1228 #22 Отговорено 10 Юни, 2023 (Редактирано) Преди 11 часа, beast_hd написа: Всички шайби се въртят леко и няма шумове.Не искам да работи много,защото ме е страх да не блокира пак. Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно или е махната някоя от ролките и е сложен къс ремък, ако е така трябва да знаеш, че всяка една ролка разтоварва системата на въртене тоест на мотора му е по леко. Благодарение на ефективното взаимодействие на блокове и въжета, става възможно значително да се спечели сила. В сила, ние печелим толкова пъти, колко пъти губим по дължина. Това е едно от основните правила на механика, чрез които един обикновен човек може лесно да вдигне тежки маси, като харчи минимални физически усилия а под човек разбирай двигателя. източник: https://bggehat.com/bio/1699-mehanizmt-na-rolkite-za-tezi-koito-ponjakoga-iskat.html А това ти са схеми на твоя мотор и ще трябва да се ориентираш сам, ако не можеш послушай съвета на колегата @А. Д. https://www.google.com/search?q=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&sxsrf=APwXEddz0GwfChfwUA1WmuJbsBvxoK-pFw%3A1686418124899&source=hp&ei=zLKEZKPSM5GMxc8Po-qfgAU&iflsig=AOEireoAAAAAZITA3NjSbtDx9Jm2j1emDwKXb1twZMME&ved=0ahUKEwij6JiKnbn_AhURRvEDHSP1B1AQ4dUDCAk&uact=5&oq=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEKIEMgUIABCiBDIFCAAQogQyBQgAEKIEMgUIABCiBDoHCCMQigUQJzoLCAAQgAQQsQMQgwE6DgguEIoFELEDEIMBENQCOgsIABCKBRCxAxCDAToFCAAQgAQ6CwguEIAEEMcBENEDOgYIABAWEB46BQghEKABOggIIRAWEB4QHToKCCEQFhAeEA8QHToHCCEQoAEQClAAWNSLAmD8lwJoAXAAeACAAaABiAHQHZIBBDEuMzCYAQCgAQGgAQI&sclient=gws-wiz#imgrc=iqwn93JeQI2eiM&imgdii=kt8DL1idziAGTM И аз ти пожелавам бързо откриване на проблема и ще следя с интерес и.... ще чакаме отзиви. Редактирано 10 Юни, 2023 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #23 Отговорено 10 Юни, 2023 Преди 15 часа, А. Д. написа: Преди 4 часа, Митко Йотов написа: Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно ... Не знам дали има начин за поставяне на ремъка неправилно... Правил съм го на дизеловата 7-ца, маха се една паразитна ролка, слага се по- къс ремък и няма никака разлика в работата на двигателя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #24 Отговорено 11 Юни, 2023 Преди 18 часа, Митко Йотов написа: Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно или е махната някоя от ролките и е сложен къс ремък, ако е така трябва да знаеш, че всяка една ролка разтоварва системата на въртене тоест на мотора му е по леко. Благодарение на ефективното взаимодействие на блокове и въжета, става възможно значително да се спечели сила. В сила, ние печелим толкова пъти, колко пъти губим по дължина. Това е едно от основните правила на механика, чрез които един обикновен човек може лесно да вдигне тежки маси, като харчи минимални физически усилия а под човек разбирай двигателя. източник: https://bggehat.com/bio/1699-mehanizmt-na-rolkite-za-tezi-koito-ponjakoga-iskat.html А това ти са схеми на твоя мотор и ще трябва да се ориентираш сам, ако не можеш послушай съвета на колегата @А. Д. https://www.google.com/search?q=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&sxsrf=APwXEddz0GwfChfwUA1WmuJbsBvxoK-pFw%3A1686418124899&source=hp&ei=zLKEZKPSM5GMxc8Po-qfgAU&iflsig=AOEireoAAAAAZITA3NjSbtDx9Jm2j1emDwKXb1twZMME&ved=0ahUKEwij6JiKnbn_AhURRvEDHSP1B1AQ4dUDCAk&uact=5&oq=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEKIEMgUIABCiBDIFCAAQogQyBQgAEKIEMgUIABCiBDoHCCMQigUQJzoLCAAQgAQQsQMQgwE6DgguEIoFELEDEIMBENQCOgsIABCKBRCxAxCDAToFCAAQgAQ6CwguEIAEEMcBENEDOgYIABAWEB46BQghEKABOggIIRAWEB4QHToKCCEQFhAeEA8QHToHCCEQoAEQClAAWNSLAmD8lwJoAXAAeACAAaABiAHQHZIBBDEuMzCYAQCgAQGgAQI&sclient=gws-wiz#imgrc=iqwn93JeQI2eiM&imgdii=kt8DL1idziAGTM И аз ти пожелавам бързо откриване на проблема и ще следя с интерес и.... ще чакаме отзиви. С късия ремък съм.Махнах паразитната ролка и го поставих по същия начин като на тази схема.Не мисля,че това има общо от шума.Този шум се появи след като рециклирах динамото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #25 Отговорено 11 Юни, 2023 преди 41 минути, beast_hd написа: Този шум се появи след като рециклирах динамото. Значи логично, около него някъде е проблема, щом тогава се е появил шум... Какво/защо рециклира, само смяна на лагери ли? 1.Може да закачиш мултиметър на акумулатора и да вдиш (за малко) дали зарежда. 2.Не знам дали е възможно да разкачиш кабелите към генератора, или дали има предпазител в тая верига. Идеята е всичко да се върти, но генератора да върти напразно, да не зарежда, да не се товари... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #26 Отговорено 11 Юни, 2023 И аз мисля, че проблемът може да се търси в алтернатора (така нареченото динамо). Това, че се върти леко на ръка, нищо не означава, защото не е натоварено. Въздушната междина между ротора и статора е много малка и ако е разместена оста, при натоварване може да опират и да издават въпросните звуци. Другият вариант е да има проблем с хидравликата на волана - например запушване в системата, заради което е избила и старата помпа. Всичко това обаче е теоретизиране. Докато не се обърнеш към опитен автомеханик, не виждам как ще излезеш от положението. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #27 Отговорено 11 Юни, 2023 Преди 7 часа, JapCar написа: Значи логично, около него някъде е проблема, щом тогава се е появил шум... Какво/защо рециклира, само смяна на лагери ли? 1.Може да закачиш мултиметър на акумулатора и да вдиш (за малко) дали зарежда. 2.Не знам дали е възможно да разкачиш кабелите към генератора, или дали има предпазител в тая верига. Идеята е всичко да се върти, но генератора да върти напразно, да не зарежда, да не се товари... Всичко е сменено по него.Лагери,нова шайба и е отваряно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #28 Отговорено 12 Юни, 2023 Преди 7 часа, beast_hd написа: Всичко е сменено по него.Лагери,нова шайба и е отваряно. А защо се наложи всичко това? Провери предложенията по т.1 и 2 от предния пост... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 974 #29 Отговорено 12 Юни, 2023 (Редактирано) Вероятно аз нещо не разбирам от тази тема, защото я чета 2 пъти вече. Маха се ремъка - няма проблем. Слага се ремъка - има проблем. Тогава каква е драмата да се види/чуе от къде шуми колата? Така хванах компресора на климатика, че виеше на умиране лагера на ролката му. По-внимателно ако не можеш сам то бъдете 2ма и слушайте и проверете всичко 1 по 1 там където минава ремъка. Ти сменяш части но ги сменяш пак с 20 годишни а не с нови. Нямаш гаранция, че това което монтираш няма да е като твоето. Редактирано 12 Юни, 2023 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #30 Отговорено 12 Юни, 2023 преди 26 минути, Mkilla написа: Вероятно аз нещо не разбирам от тази тема, защото я чета 2 пъти вече. Маха се ремъка - няма проблем. Слага се ремъка - има проблем. Тогава каква е драмата да се види/чуе от къде шуми колата? Така хванах компресора на климатика, че виеше на умиране лагера на ролката му. По-внимателно ако не можеш сам то бъдете 2ма и слушайте и проверете всичко 1 по 1 там където минава ремъка. Ти сменяш части но ги сменяш пак с 20 годишни а не с нови. Нямаш гаранция, че това което монтираш няма да е като твоето. Само помпата е втора ръка.Всичко друго е ново.Колкото и странно да звучи е така.Без ремъка работи тихо ,а сложа ли го издава звуци все едно ще умре двигателя.Нещо като стържене и яко чукане се чува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #31 Отговорено 12 Юни, 2023 Преди 6 часа, JapCar написа: А защо се наложи всичко това? Провери предложенията по т.1 и 2 от предния пост... Почнаха да свирят много силно лагерчетата,а и блокира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #32 Отговорено 12 Юни, 2023 (Редактирано) Колегата ти беше казал по-горе да "прослушаш" всичко поотделно, докато работи мотора и чуваш необичайните звуци. На 7.06.2023 г. at 21:24, JapCar написа: Взимаш 50-60 см дървена или метална пръчка. Единия край опрян в ухото, с другия опираш близо до въртящите се части. Може в болта на ролки, обтегач, на място където не се върти, или близо... Може да опиташ и със слушалка от апарат за кръвно или пръчката опряна в микрофона ѝ... Така ще установиш източника на шум. Става и с това устройство : https://www.aliexpress.com/item/1005005183890953.html?spm=a2g0o.productlist.main.5.5900361dN8hOiR&algo_pvid=b8f37528-559b-4b04-95ba-b782114bc4ce&algo_exp_id=b8f37528-559b-4b04-95ba-b782114bc4ce-2&pdp_npi=3%40dis!BGN!5.55!4.44!!!!!%4021227e5116865818386671182d07c6!12000032016308029!sea!BG!934732740&curPageLogUid=NrpU6Ymka3Qh Или виж какво представлява и от някакъв стар стетоскоп или от апарат за кръвно, както ти е казал колегата, си го направи и пробвай. Редактирано 12 Юни, 2023 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #33 Отговорено 12 Юни, 2023 Мисля, че ако човек не може да чуе или види мястото на проблема, е по - добре да намери друг, който да го направи вместо него. Прекрасно е да си ремонтираш сам колата. Ако след всички мнения не успяваш е по - добре да се обадиш на приятел. В противен случай няма да се разреши проблема или ще си без кола още дълго време. Поздрави и успех с ремонта! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #34 Отговорено 12 Юни, 2023 На моята 2.4 чукаше обтегача на пистовия ремък, но това лесно се локализира. Между другото - шум от лагер по навесното оборудване понякога не се установява просто като го връткаш на ръка. На ролката се навива подходящ кабел или въженце около 2 м. и се дърпа яко, за да развърти ролката доста бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 12 Юни, 2023 преди 44 минути, psp 276 написа: Прекрасно е да си ремонтираш сам колата. Ако след всички мнения не успяваш е по - добре да се обадиш на приятел. На два пъти предлагах каквото се сещам и бих направил, лесно изпълнимо- слушането с пръчка/стетоскоп и и изключване кабелите на генератора, но очевидно авторът има други схващания за диагностика...и ще стигне до майсторите/сервизите със-смени това, ааа щом не е смени онова... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #36 Отговорено 14 Юни, 2023 Днес се прибрах,че не бях в България и реших да я запаля.За три дни няма никакъв ток.Нищо не съм забравил включено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beast_hd 10 #37 Отговорено 19 Юни, 2023 Здравейте на всички!Проблема се оказа в лагерчетата на динамото.Надявам се да е полезна темата за в бъдеще!Благодаря на всички участвали в нея!Колата е 6 точки😁 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #38 Отговорено 19 Юни, 2023 При този разпад на лагера, нима лампата за зареждането не е светнала, че и акумулатора изтощен...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #39 Отговорено 19 Юни, 2023 (Редактирано) При този разпад на лагера няма как да не се усети при въртене на ръка с махнат ремък, което говори че, или този който го е въртял нищо не разбира и няма никакъв усет или никой не го е барал със свален ремък. Просто не,ам думи. Редактирано 19 Юни, 2023 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #40 Отговорено 19 Юни, 2023 преди 36 минути, CCord написа: При този разпад на лагера няма как да не се усети при въртене на ръка с махнат ремък, което говори че, или този който го е въртял нищо не разбира и няма никакъв усет или никой не го е барал със свален ремък. Просто не,ам думи. Нещо такова намекнах и аз... Дадох някои предложения за диагностика и това веднага щеше да бъде установено..., но сляпо вярване на на логиката, а на майстори... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове