Jump to content
beast_hd

Всичко започна с шум в динамото.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте на всички!Колата е акорд 7 фейс дизел.Всипко започна с шум в динамото.Сменихме всичко по него.След това имах проблем с хидравличната помпа.Както си карах, колата започна да се тресе и изгасна.Цялата хидравлична течност изби от казанчето.Днес смених помпата заедно с Оригинално масло на хонда за хидравликата.Сложих и късия ремък също.Колата я запалих и пак имаше същия шум като преди да блокира помпата и да изгасне.Изгасих я колата.Свалих и ремъка и я запалих без него.Нямаше никакви шумове и работеше добре.Върнах си го ремъка и колата едвам запали,все едно няма обороти.Светеха VSA ABS като беше с ремъка.Пак се появи шума и я изгасих.Къде да го търся проблема,колеги?Направо ми омръзна с тая кола вече.Съмнявам се в демеферната  шайба на динамото.

Редактирано от Honda_Z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай и другите агрегати, които са "вързани" към тоя ремък - климатик, водна помпа и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледах ги,всичките са наред.Ако е сложена менте демферна шайба ,чак да гасне колата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е динамо, а генератор..., но все едно.

Взимаш 50-60 см дървена или метална пръчка. Единия край опрян в ухото, с другия опираш близо до въртящите се части. Може в болта на ролки, обтегач, на място където не се върти, или близо... Може да опиташ и със слушалка от апарат за кръвно или пръчката опряна в микрофона ѝ...

Така ще установиш източника на шум.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Помпа

2. Хидравлични маркучи.

3. Хидравлична рейка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених хидравличната помпа, а днес смених и демферната шайба на коляновия вал.Гумата беше изядена буквално.Днес я запалих с новата шайба и пак същото.Пак се чува едно тропане и тръгва да гасне колата.

20230608_153607.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,помпата ,рейката и маркучите са сменени.Няма логика,като махна ремъка колата пали и няма шумове,а когато го сложа трудно запалва и има шум(тропане и чукане)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, beast_hd написа:

Колега,помпата ,рейката и маркучите са сменени.Няма логика,като махна ремъка колата пали и няма шумове,а когато го сложа трудно запалва и има шум(тропане и чукане)

И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...?

След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер?

Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, JapCar написа:

И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...?

След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер?

Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах...

Смених ги,защото помпата беше блокирала,а шайбата я нямаше гумата .Не искам да сменям нещо,  което не е за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Климатика работи ри?

Да,работи без проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 9 часа, JapCar написа:

И всичко това, при положение, че на ръка всички шайби, ролки се въртят на ръка леко...?

След като трудно пали с ремък, забелязва ли се да върти трудно/бавно на стартер?

Май предпочиташ да сменяш всичко наред, пред по-лесното, да установиш проблема преди това... Щом има шумове, опитай със слушане, както описах...

Всички шайби се въртят леко и няма шумове.Не искам да работи много,защото ме е страх да не блокира пак. 

Редактирано от beast_hd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е хубаво и на сервиз да я закараш. Явно не можеш да установиш проблема. Успех.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, А. Д. написа:

Може би е хубаво и на сервиз да я закараш. Явно не можеш да установиш проблема. Успех.

Мислех, че в този форум липсват такива мъдри съвети..., все едно питащия никога няма да се сети...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JapCar написа:

Мислех, че в този форум липсват такива мъдри съвети..., все едно питащия никога няма да се 

Темата я написах ,за да може ако някой е имал същия проблем да сподели. Ако на някой в бъдеще се появи да прочете тази тема.Може да му бъде полезна.Нали за това е този форум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, beast_hd написа:

Темата я написах ,за да може ако някой е имал същия проблем да сподели.

Това имах предвид..., форумите са за това...

Репликата беше към безсмислените предложения- иди на сервиз...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 8 минути, beast_hd написа:

Темата я написах ,за да може

Нещо не може да се трие...  сори.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво помощ, но отива работата на гледане на боб. Може от това, може от онова и кое е полезното.  Както се вижда няма решение и не е отстранен проблема. Най-логичното е сервиз. Другото са локуми.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, А. Д. написа:

 Най-логичното е сервиз. Другото са локуми.

 

За логичното може сам да се сети, ако не се оправи с питане...

По- важното е, след като се оправи, да сподели какъв е бил проблема, защото някои питат, има някакви предположения... и никаква обратна връзка от питащия как се е оправил...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша,стига да има решение на проблема.Да не излезе само за мотор колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, beast_hd написа:

Всички шайби се въртят леко и няма шумове.Не искам да работи много,защото ме е страх да не блокира пак. 

 

Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно или е махната някоя от ролките и е сложен къс ремък, ако е така трябва да знаеш, че всяка една ролка разтоварва системата на въртене тоест на мотора му е по леко. 

Благодарение на ефективното взаимодействие на блокове и въжета, става възможно значително да се спечели сила. В сила, ние печелим толкова пъти, колко пъти губим по дължина. Това е едно от основните правила на механика, чрез които един обикновен човек може лесно да вдигне тежки маси, като харчи минимални физически усилия а под човек разбирай двигателя.

източник: https://bggehat.com/bio/1699-mehanizmt-na-rolkite-za-tezi-koito-ponjakoga-iskat.html

 

А това ти са схеми на твоя мотор и ще трябва да се ориентираш сам, ако не можеш послушай съвета на колегата @А. Д.

 

https://www.google.com/search?q=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&sxsrf=APwXEddz0GwfChfwUA1WmuJbsBvxoK-pFw%3A1686418124899&source=hp&ei=zLKEZKPSM5GMxc8Po-qfgAU&iflsig=AOEireoAAAAAZITA3NjSbtDx9Jm2j1emDwKXb1twZMME&ved=0ahUKEwij6JiKnbn_AhURRvEDHSP1B1AQ4dUDCAk&uact=5&oq=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEKIEMgUIABCiBDIFCAAQogQyBQgAEKIEMgUIABCiBDoHCCMQigUQJzoLCAAQgAQQsQMQgwE6DgguEIoFELEDEIMBENQCOgsIABCKBRCxAxCDAToFCAAQgAQ6CwguEIAEEMcBENEDOgYIABAWEB46BQghEKABOggIIRAWEB4QHToKCCEQFhAeEA8QHToHCCEQoAEQClAAWNSLAmD8lwJoAXAAeACAAaABiAHQHZIBBDEuMzCYAQCgAQGgAQI&sclient=gws-wiz#imgrc=iqwn93JeQI2eiM&imgdii=kt8DL1idziAGTM

 

И аз ти пожелавам бързо откриване на проблема и ще следя с интерес и.... ще чакаме отзиви.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, А. Д. написа:
Преди 4 часа, Митко Йотов написа:

 

Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно ...

Не знам дали има начин за поставяне на ремъка неправилно... Правил съм го на дизеловата 7-ца, маха се една паразитна ролка, слага се по- къс ремък и няма никака разлика в работата на двигателя...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Митко Йотов написа:

 

Колега като чета това което пишеш и ако е вярно то остава ремъка да не е поставен правилно или е махната някоя от ролките и е сложен къс ремък, ако е така трябва да знаеш, че всяка една ролка разтоварва системата на въртене тоест на мотора му е по леко. 

Благодарение на ефективното взаимодействие на блокове и въжета, става възможно значително да се спечели сила. В сила, ние печелим толкова пъти, колко пъти губим по дължина. Това е едно от основните правила на механика, чрез които един обикновен човек може лесно да вдигне тежки маси, като харчи минимални физически усилия а под човек разбирай двигателя.

източник: https://bggehat.com/bio/1699-mehanizmt-na-rolkite-za-tezi-koito-ponjakoga-iskat.html

 

А това ти са схеми на твоя мотор и ще трябва да се ориентираш сам, ако не можеш послушай съвета на колегата @А. Д.

 

https://www.google.com/search?q=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&sxsrf=APwXEddz0GwfChfwUA1WmuJbsBvxoK-pFw%3A1686418124899&source=hp&ei=zLKEZKPSM5GMxc8Po-qfgAU&iflsig=AOEireoAAAAAZITA3NjSbtDx9Jm2j1emDwKXb1twZMME&ved=0ahUKEwij6JiKnbn_AhURRvEDHSP1B1AQ4dUDCAk&uact=5&oq=схема+на+пистов+ремък+на+мотор+Accord+2.2+i-ctdi+140&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEKIEMgUIABCiBDIFCAAQogQyBQgAEKIEMgUIABCiBDoHCCMQigUQJzoLCAAQgAQQsQMQgwE6DgguEIoFELEDEIMBENQCOgsIABCKBRCxAxCDAToFCAAQgAQ6CwguEIAEEMcBENEDOgYIABAWEB46BQghEKABOggIIRAWEB4QHToKCCEQFhAeEA8QHToHCCEQoAEQClAAWNSLAmD8lwJoAXAAeACAAaABiAHQHZIBBDEuMzCYAQCgAQGgAQI&sclient=gws-wiz#imgrc=iqwn93JeQI2eiM&imgdii=kt8DL1idziAGTM

 

И аз ти пожелавам бързо откриване на проблема и ще следя с интерес и.... ще чакаме отзиви.

С късия ремък съм.Махнах паразитната ролка и го поставих по същия начин като на тази схема.Не мисля,че това има общо от шума.Този шум се появи след като рециклирах динамото.

609385158__036.jpg.e297c4b96dc7ff7c3f56551291bcda59.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, beast_hd написа:

Този шум се появи след като рециклирах динамото.

Значи логично, около него някъде е проблема, щом тогава се е появил шум...

Какво/защо рециклира, само смяна на лагери ли?

1.Може да закачиш мултиметър на акумулатора и да вдиш (за малко) дали зарежда.

2.Не знам дали е възможно да разкачиш кабелите към генератора, или дали има предпазител в тая верига.  Идеята е всичко да се върти, но генератора да върти напразно, да не зарежда, да не се товари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че проблемът може да се търси в алтернатора (така нареченото динамо). Това, че се върти леко на ръка, нищо не означава, защото не е натоварено. Въздушната междина между ротора и статора е много малка и ако е разместена оста, при натоварване може да опират и да издават въпросните звуци. Другият вариант е да има проблем с хидравликата на волана - например запушване в системата, заради което е избила и старата помпа.

Всичко това обаче е теоретизиране. Докато не се обърнеш към опитен автомеханик, не виждам как ще излезеш от положението.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, JapCar написа:

Значи логично, около него някъде е проблема, щом тогава се е появил шум...

Какво/защо рециклира, само смяна на лагери ли?

1.Може да закачиш мултиметър на акумулатора и да вдиш (за малко) дали зарежда.

2.Не знам дали е възможно да разкачиш кабелите към генератора, или дали има предпазител в тая верига.  Идеята е всичко да се върти, но генератора да върти напразно, да не зарежда, да не се товари...

Всичко е сменено по него.Лагери,нова шайба и е отваряно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, beast_hd написа:

Всичко е сменено по него.Лагери,нова шайба и е отваряно.

А защо се наложи всичко това?

Провери предложенията по т.1 и 2 от предния пост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вероятно аз нещо не разбирам от тази тема, защото я чета 2 пъти вече. Маха се ремъка - няма проблем. Слага се ремъка - има проблем. Тогава каква е драмата да се види/чуе от къде шуми колата? Така хванах компресора на климатика, че виеше на умиране лагера на ролката му. По-внимателно ако не можеш сам то бъдете 2ма и слушайте и проверете всичко 1 по 1 там където минава ремъка. Ти сменяш части но ги сменяш пак с 20 годишни а не с нови. Нямаш гаранция, че това което монтираш няма да е като твоето. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Mkilla написа:

Вероятно аз нещо не разбирам от тази тема, защото я чета 2 пъти вече. Маха се ремъка - няма проблем. Слага се ремъка - има проблем. Тогава каква е драмата да се види/чуе от къде шуми колата? Така хванах компресора на климатика, че виеше на умиране лагера на ролката му. По-внимателно ако не можеш сам то бъдете 2ма и слушайте и проверете всичко 1 по 1 там където минава ремъка. Ти сменяш части но ги сменяш пак с 20 годишни а не с нови. Нямаш гаранция, че това което монтираш няма да е като твоето. 

Само помпата е втора ръка.Всичко друго е ново.Колкото и странно да звучи е така.Без ремъка работи тихо ,а сложа ли го издава звуци все едно ще умре двигателя.Нещо като стържене и яко чукане се  чува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, JapCar написа:

А защо се наложи всичко това?

Провери предложенията по т.1 и 2 от предния пост...

Почнаха да свирят много силно лагерчетата,а и блокира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата ти беше казал по-горе да "прослушаш" всичко поотделно, докато работи мотора и чуваш необичайните звуци.

 

На 7.06.2023 г. at 21:24, JapCar написа:

Взимаш 50-60 см дървена или метална пръчка. Единия край опрян в ухото, с другия опираш близо до въртящите се части. Може в болта на ролки, обтегач, на място където не се върти, или близо... Може да опиташ и със слушалка от апарат за кръвно или пръчката опряна в микрофона ѝ...

Така ще установиш източника на шум.

 

Става и с това устройство

 https://www.aliexpress.com/item/1005005183890953.html?spm=a2g0o.productlist.main.5.5900361dN8hOiR&algo_pvid=b8f37528-559b-4b04-95ba-b782114bc4ce&algo_exp_id=b8f37528-559b-4b04-95ba-b782114bc4ce-2&pdp_npi=3%40dis!BGN!5.55!4.44!!!!!%4021227e5116865818386671182d07c6!12000032016308029!sea!BG!934732740&curPageLogUid=NrpU6Ymka3Qh   

Или виж какво представлява и от някакъв стар стетоскоп или от апарат за кръвно, както ти е казал колегата, си го направи и пробвай.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ако човек не може да чуе или види мястото на проблема, е по - добре да намери друг, който да го направи вместо него. Прекрасно е да си ремонтираш сам колата. Ако след всички мнения не успяваш е по - добре да се обадиш на приятел. В противен случай няма да се разреши проблема или ще си без кола още дълго време. Поздрави и успех с ремонта!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята 2.4 чукаше обтегача на пистовия ремък, но това лесно се локализира.

Между другото - шум от лагер по навесното оборудване понякога не се установява просто като го връткаш на ръка. На ролката се навива подходящ кабел или въженце около 2 м. и се дърпа яко, за да развърти ролката доста бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, psp 276 написа:

Прекрасно е да си ремонтираш сам колата. Ако след всички мнения не успяваш е по - добре да се обадиш на приятел.

На два пъти предлагах каквото се сещам и бих направил, лесно изпълнимо- слушането с пръчка/стетоскоп и и изключване кабелите на генератора, но очевидно авторът има други схващания за диагностика...и ще стигне до майсторите/сервизите със-смени това, ааа щом не е смени онова...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се прибрах,че не бях в България и реших да я запаля.За три дни няма никакъв ток.Нищо не съм забравил включено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!Проблема се оказа в лагерчетата на динамото.Надявам се да е полезна темата за в бъдеще!Благодаря на всички участвали в нея!Колата е 6 точки😁

20230619_133034.jpg

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този разпад на лагера, нима лампата за зареждането не е светнала, че и акумулатора изтощен...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При този разпад на лагера няма как да не се усети при въртене на ръка с махнат ремък, което говори че, или този който го е въртял нищо не разбира и няма никакъв усет или никой не го е барал със свален ремък. Просто не,ам думи. 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, CCord написа:

При този разпад на лагера няма как да не се усети при въртене на ръка с махнат ремък, което говори че, или този който го е въртял нищо не разбира и няма никакъв усет или никой не го е барал със свален ремък. Просто не,ам думи. 

 Нещо такова намекнах и аз...

Дадох някои предложения за диагностика и това веднага щеше да бъде установено..., но сляпо вярване на на логиката, а на майстори...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...