Jump to content
Sign in to follow this  
boiskii

Изправяне на калник

Recommended Posts

Здравейте, вчера с един колега хондаджия се чукнахме странично и левия калник леко се деформира в предната част откъм фара. Няма щети по боята. Ръчно с натискане на калника надолу и навън оправих луфта между предния капак и калника, както и този между калника и бронята. Остава вдлъбнатото да се изпъне. Дайте съвет с каква техника да го излъжа? Гледам, че има разни вакууми и комплекти с пластмасов/гумен чук и приставки лепящи се с горещо лепило. Вършат ли работа? 

Имам спрей с цвета на колата, така че дори да се появи някоя люпка, мога да замаскирам после. 

IMG_20220112_163353.thumb.jpg.c0a7f051678e019c9c0034c02daee94c.jpg

IMG_20220112_163240.jpg

IMG_20220112_163346.jpg

Edited by boiskii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Закарай колата на човек , който знае за какво иде реч. Според мен не се пробвай въобще сам. Може още повече да се влоши ситуацията. Това без кит и боя няма да мине.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иди при кадърен тенекиджия и не се занимавай сам. Най-много следващия ти въпрос да е "насочете ме към тенекиджия". 

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Влушах се в съветите ви и не съм опитвал да матретирам калника повече. Засега си карам така, понеже няма оголен метал. Лятото ще я закарам на бояджия да разпъне калника и да оправи и някои други дребни ръждиви точки. Покрай другата ми кола намерих човек, който предлага цени в средния диапазон и се справя задоволително добре. :honda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хич не се занимавай с тия глупости. Един калник струва 40-50 лева. Даже може да намериш същия цвят и само с пастиране да се разминеш. Стига с това китосване.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имам такава ситуация само че отзад.така карам вече 3 година .един комшия ме рънка да я правим.но трябва кит.шкурка.боя и време.интересно ми е колко ще ти вземе за труд майстора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поне 150лв. за целия калник. Скоро правихме шоф. врата на Корола Версо - 200лв., с изправяне на подгънат ръб (ръждопреобразувател, грунд, филер, боя).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пак ще се повторя. Ако е сменяема част, не се занимавайте да изправяте и китосвате. Разбира се ако не нещо много дребно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За мен, това на снимката е "нещо много дребно". Всеки уважаващ себе си тенекеджия, със днешните технологии, ще го дръпне за нула време. Ще се справи по-бързо, отколкото да монтира нов калник.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми, ръбът на веждата е як и няма да се мине без кит, а и калника така или иначе трябва да се пипа, понеже се е изместил и опира в капака.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако калника се сваля и слага за 30 мин. Този който ще вземе ще го занесе ще му го боядисат както трябва (без облепяне) после ще си го монтира когато му е кеф. Иначе 3 дена колата ще е закотвена. Това е малка вдлъбнатина но е на ръб и там ще се слага кит за изправяне на ръба. От бояджии съм чувал - ако може да се смени - сменяй, Изправяне, изчукване нарушават покритието и после там може да тръгнат ръжди.Това е мое мнение. Всеки сам решава.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Оборудвах се с калник и капак втора ръка същия цвят (моя капак е натиснат на няколко места). Имат малки забележки, но могат да се монтират и така. Работата е там, че вече имам компресор за въздух и пистолет за боядисване, така че май няма да им се размине новата боя и лак. Със стария натиснат калник мога да си поиграя като го сваля (за целите на експеримента и обучението). В допълнение имам тръгнала ръждичка на веждите на преден десен и заден ляв калник. Там ще го мисля дали ще мине само с локално боядисване или ще правя целите детайли.

IMG_20221005_205223.jpg

IMG_20220928_205656.jpg

IMG_1758.jpg

Edited by boiskii
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какви са забележките по капака, че моят е леко градобитен?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Капака е натискан от паяк в предната част, а откъм стъклото има вдлъбнатини като от едър плод (ябълка). Без разпъване и кит няма да мине. 

Градушковия капак предполагам ще е по-лесен за пълнене с кит и филер. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аа, не, ситни са моите хлътки, но дузина и ще се издърпат с вакуумче, но спецът вика - ако си намериш сив и здрав за 80 лв, ще ти излезе по-евтино. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, да, ама здрав детайл с читава оригинална боя от кола, която вече е на 25г - трудна работа. Ще е рядко съвпадение. Капака, който взех бих казал е направо отличник за годините си - с оригиналната боя, без ръжда, и все пак има 4-5 хлътвания + една дълбока драскотина. В смисъл, ако искаш да е огледало, няма как без доработка.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, някой знае ли колко мм е дебела ламарината на тия коли? Нямам детайл под ръка в момента, а искам да си взема материал за изкърпване на задния калник. 0.5/0.8/1мм?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едва ли е 1мм., по-скоро 0,5мм.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята е кърпена по задните вежди с 0,8мм. По-лесен е за работа.

Повечето части дето идват, пак са с нея.

Ти като имаш стар калник, може от него да си резнеш.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ламарината по каросерията е 1 ММ. Калници и врати са по тънки.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Измерих 0.8 през боята, значи някъде там. Още не съм ги изкърпил тия две малки дупчици, че все с други неща се занимавам. Ще проиграя на сухо как да се точкова без да измята преди да скоча на калниците. Мисля че ще стане добре. Имам и забъркана боя по спектрофотометър + спрей за преливка на стар/нов лак. Ще щракна някоя снимка преди/след. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Най-после се хванах да оправям козметиките по ламарините. Намерих ламарина 0.75 и на демо пробата се наварява добре. Обаче искам да напълня гредите с течен парафин и после да изпръскам подкалниците и цялото дъно с течна гума. В тази връзка някой мяркал ли е ръководство за точките на пълнене с парафин, антикор по дъното и заварки на панелите? В това голямото дето е 2000стр. не видях такъв раздел. В менуала на Грандис ги имам, затова ги издирвам за ЕК3. Някой ако е мяркал да пише.  

Screenshot_2024-01-07-20-01-26-320_com.facebook.orca.jpg

IMG_20240109_205412.jpg

IMG_20240107_195016.jpg

IMG_20240109_205352.jpg

Edited by boiskii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Черните гумени предпазители в задните вежди ги махни и никога повече не ги слагай!

Махни задните седалки и свали корите под задните прозорци. Кола гние отвътре навън, а от тук виждам че това петънце дето се каниш да кръпнеш, отвътре е 1 педя високо и стига до вратата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Поне при мен бе така и от 2-те страни. По-скоро гние от конденз.

Това е външната ламарина от задния калник до вратата - от вътрешната страна:

352604056_251559717563038_2519411491969889587_n.jpg

Мината е с ръждопреобразовател:

352447063_216371410753369_7672026715778347312_n.jpg

Арките на задните вежди гният заради тези гумени предпазители:

352464950_1445010206310081_3405609623235706689_n.jpg

После е обмазано с това:

IMG_20230708_204039.jpg.c9da62140ed9253427e6601a69d98f46.jpg

IMG_20230708_204241.jpg.407fc87d7437bc759587808e247e6119.jpg

В кухините на купето и вратите (там дето се събират 2 ламарини отвътре), както и в праговете ползвах този спрей:

357624164_2537077886454557_6080150737765392976_n.jpg.d6118cd5d19fdb7b9ecde3aa002c4bde.jpg

Шлаухът му има накрайник с дюзички в 4-те посоки.

Като махнеш пластмасовите прагове и откачиш предните подкалници (там се събира кал и гние), имаш достъп до праговете отпред и през отворите им отдолу, за да напръскаш и там.

IMG_20230826_191356.jpg.5d1aed6c475c894563823af0ad3b2e85.jpgIMG_20230826_190841.jpg.1152f04e89fc346069006088e6586f61.jpgIMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

 

Външно за арките на калниците и праговете ползвах това:

IMG_20230718_082834.jpg.94c8bc601836f4ae032e7632d7a6cc0f.jpgIMG_20230729_221525.jpg.e581a814e17edaf0d9607356e667b882.jpg

 

 Стискам палци и твоята да няма много скрити поражения, и да минеш само с обработка и консервация.

 

IMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

IMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

Edited by ceco_accord
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, когато свършиш с кърпенето, боята и обработката с парафин, добре е да сложиш и едни подкалници. Пасват много добре и покриват чупката на веждата, чак до челото на калника.

 

https://www.avtosklad.bg/podkalnik-plastichen-zaden-92345/po/honda-civic-hatchback-1999-1-2001-7-119365

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Язвата не е много голяма отвътре на страната с кръпката:

IMG_20240110_203258.thumb.jpg.eaf5fa8e68570f31e44059fa13dd3dca.jpg

Интересното е, че малко преди проблемната зона има отвор към прага за отичане на конденз:

IMG_20240110_203229.thumb.jpg.5fa90896cd02681cf45b134b8bc137b0.jpg

Хипотеза 1: задната част с язвата седи по-ниско и събира вода.

 

Хопотеза 2: Цепката между вътрешен и външен панел, която фабрично е пълнена с лепило е дала фира първа (при мен се виждаше през нея като разчоплих гнилото отвън):

IMG_20240110_202407.thumb.jpg.274dacee6b2f1426448d48c7c9fcc54d.jpgIMG_20240110_202432.thumb.jpg.bca8cfbba8de8a2b0f5b606476c2c508.jpg

Отдясно не е пробило още, но процеса върви:

IMG_20240110_203406.thumb.jpg.ca6a19b03e91094ab7e2c485d0ba810b.jpgIMG_20240110_203334.thumb.jpg.5f09c4e77f42c810f475907f5a96000c.jpg

 

Ще огледам как е зоната с лепилото отдясно да видим дали пуска вода.

Edited by boiskii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти си супер - доста малко е.

Под онези черни декорации по веждите се събира кал и държи влага.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Измагерих я някак кръпката като за сефте. Материала е пипкав и прогаря, но с правилния ток и охлаждане с въздух става. Отзад също го наварих да запълни фугата и да не влиза вода. И вече отгоре май ще наклепам обилно от течната гума. 

IMG_20240112_185521.thumb.jpg.ca74168f1f8db2562e2288e21b063998.jpgIMG_20240112_185541.thumb.jpg.494ac595f896cf09ca0ffba20c8e65c9.jpg

Edited by boiskii
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.01.2024 г. at 12:39, boiskii написа:

Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи?

 

 

 

 

 

 

Привет.

В предната част го хванах с два рапида тип "копче" за пластмасовия праг, на челото към гумата. Отзад първо свалих калобрана, след подкалника го върнах и само пробих дупка в подкалника да мине рапида / захваща се за бронята/. По средата, зад гумата, гледано челно от към нея, вече пробих една дупка в ламарина, която обаче е, като планка и не влиза обургията в багажника, а излиза пак отвън и отдолу на багажника.

Това всичко, обаче, е за английското купе. :thumbs1:

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес малко се правих на бояджия ама ще има втори дубъл. Олях се със спрея за преливка на лака. :D

Като дръпне ще му ударя една паста да хвана колко се доближава до истината и после шкуря за нов лак. IMG_20240209_184158.thumb.jpg.22336384c7d933e7d847a456f4d16748.jpg

 

Паралелно я подготвям за парафиниране и течна гума и зачиствам ръждиците, където видя че има. 

IMG_20240208_200956.thumb.jpg.725b4d7b76b4c363880aed3b4c2734f3.jpgIMG_20240208_201159.thumb.jpg.ca10fb0b4448800cde9a7d9d3ee8a32c.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Давай направо със шкурката, много си се олял, няма нужда да си играеш с пасти.

И следващия път по-леко с лака като преливаш.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Странно е че гният тея греди над предните колела.

И аз имам там (на левия даже дупка), ама напролет ще е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То вътре е раздуло ама няма как да бръкна. Ти поне като изкърпваш можеш да бръкнеш и да обработиш. Според мен тая мизерия става от каналите за отичане на стъклоизмивната течност. Там е вечно пълно с листа, кал, клечки и пр. Там долу на прага обикновено има буца кал, но и вляво над гумата също се пълни с листа и заблатява. Така се стича мръсотията:

Resizer_17079401577763.thumb.jpeg.92ea4a23231972cdc31fed13cf9d2313.jpegIMG_20240214_214029.thumb.jpg.c75dd5525cbe57ae0ad95c096f297ea1.jpg

Отделно самата ламарина е перфорирана отгоре и отдолу и ако се ползва агресивна пяна за миене на автомобила (моя случай), може да влезе там и да работи необезпокоявано.

Намазах с вюрт колкото можах и вътре ще клепам парафин.

Resizer_170794015972215.thumb.jpeg.4a4fef2a1c75ba838e393a5d8cbe496e.jpegResizer_170794015910211.thumb.jpeg.b1948bdae34b074df7e9013425ca4ba7.jpeg

С верния помощник :D

Resizer_170794015938113.thumb.jpeg.7283f43e769b9e0475b6ba3a5ec4477b.jpeg

Зашкурих за втори опит боя и лак:

Resizer_17079401587759.thumb.jpeg.d8c47983fc5c31377d0e0e789af6c806.jpegResizer_17079401584357.thumb.jpeg.cfa94cfb9672cd28da3c0c4894135fb8.jpegResizer_17079401581415.thumb.jpeg.fdcf139eba49f6cce6a5800f92127458.jpeg

И дори си тествах новия тенекеджийски чук по накривения калник:

IMG_20240214_200828.jpgResizer_17079404244683.thumb.jpeg.a71ce10599d4c53027aa7f637e1295b1.jpegIMG_20240214_200900.thumb.jpg.6694b5f63039bf8b5382a8dc1d4073d1.jpg

Edited by boiskii
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ударих една боя върху вюрта и започнах клепам парафин в кухините.

IMG_20240215_152137.thumb.jpg.c10b0310fe3af0f4f911f06d9e776ec6.jpgIMG_20240215_152158.thumb.jpg.4111cb39c892e3a7bb84f82363155a94.jpg

 

Уви, Body 900 нещо ми стои гъсто и не пръска добре през маркуча с дюзата за кухини. Грях го с въздух, слагах разредител, играх с налягането до 8 бара...не и не. Като махна маркуча клепа добре, ама файда за кухините...

IMG_20240215_201819.thumb.jpg.7dfcdd4f264766ed082680a0e0f22b8b.jpg

Някакви идеи? Дали е бодито, пистолета ми за шагрен или нещо друго?

Дупката за въздух на пистолета е мъничка, мислех дали да не я разширя уж да има мегдан да дърпа повече. Или просто да сменя парафина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема бил в пистолета (Geko). Взех още един парафин (Novol 640) и друг пистолет и работата стана за 30мин. Остана ми само да мина врати, капак и централните греди под салона. Употребих 500мл, т.е. с 1л се минава преспокойно цяла кола. 

Resizer_170810454843221.thumb.jpeg.a8eff6370ec451cc5cb9fe4b2608667a.jpegResizer_170810454796117.thumb.jpeg.ddc295fcc4f8f38c73650d29ab53c13a.jpegResizer_170810454821119.thumb.jpeg.6563af88591fd294ca3e3ee308cc22c9.jpegResizer_170810454870923.thumb.jpeg.9345d446093baaaf32caa0a50e709594.jpegResizer_170810454721111.thumb.jpeg.127be5ecd2f99569b782e6d94144cf11.jpegResizer_170810454739013.thumb.jpeg.f3e4ea5745b4548d18d6269c7d438b30.jpegResizer_170810454766715.thumb.jpeg.4e14231ae0a237020e4cda44ad65b88b.jpegResizer_17081045461423.thumb.jpeg.7612fcf555c1c85671875f712e9a35d6.jpegResizer_17081045464425.thumb.jpeg.64663ddea8b8a6ca2aa25eb4dd9bbd84.jpegResizer_17081045466697.thumb.jpeg.69646b2e65ea720689f501d7a081ba68.jpegResizer_17081045468829.thumb.jpeg.5e4699a4fe4ab6ebd37ee4b12f3d69e2.jpegResizer_17081045457571.thumb.jpeg.30b30474344f093d2231bf9c18146a13.jpeg

За отдолу съм подготвил Novol 600.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Болния калник е в реанимация:

IMG_20240218_175001.thumb.jpg.b5e447fca51f82ab3c7dc894b84be098.jpgIMG_20240218_175009.thumb.jpg.ca9fc63dac785a49e7eeb3c269da38f5.jpgIMG_20240218_175017.thumb.jpg.0c2875fed1658fe367c9dc8ebd8a378e.jpgIMG_20240218_175855.thumb.jpg.8737e1c490368e32d97ff18f2846c70b.jpg

Чака го малко шкурене и боя.

 

Клепнах още малко парафин зад ламарините:

IMG_20240218_181441.thumb.jpg.63268d498778f91bc796eaa6010a5495.jpgIMG_20240218_181446.thumb.jpg.e140e01cacf502dc40707defceead286.jpg

 

Зад калниците ще е или парафин, или гума. 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реших да поглезя старите тенекии и вече имат шагре по гърбовете.

IMG_20240220_190923.thumb.jpg.963187d2302fc990cf6ececf8469a63b.jpgIMG_20240220_190913.thumb.jpg.aee241197c00ca2921733c127d22dbd2.jpgIMG_20240220_190933.thumb.jpg.3a16be33f5f23336b03223c620237572.jpgIMG_20240220_190947.thumb.jpg.a66afae384105a1537f40122f7fb9f08.jpg

 

Със същия продукт ще се пръска и купето отдолу. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко съм изтървал момента за консервация, но не е и прекалено късно :) Ако го бях направил 2015-та когато беше свежарка от Италия и това сега нямаше да го има. 

 

IMG_20240217_185717.thumb.jpg.e06fdeb5a804ad91fc3bc7186686fe04.jpgIMG_20240217_185750.thumb.jpg.20f4e971259350bc62ee8c84d6d7d23e.jpg

 

Утре захващам боята. Реших да го правя с панели на колата (да трупам преднина в занаята). Вече имам два фалстарта, но поуките са налице. 

IMG_20240221_135112.thumb.jpg.25ebded1e92c4d5efda137eac4722124.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...