boiskii 357 #1 Публикувано 13 Януари, 2022 (Редактирано) Здравейте, вчера с един колега хондаджия се чукнахме странично и левия калник леко се деформира в предната част откъм фара. Няма щети по боята. Ръчно с натискане на калника надолу и навън оправих луфта между предния капак и калника, както и този между калника и бронята. Остава вдлъбнатото да се изпъне. Дайте съвет с каква техника да го излъжа? Гледам, че има разни вакууми и комплекти с пластмасов/гумен чук и приставки лепящи се с горещо лепило. Вършат ли работа? Имам спрей с цвета на колата, така че дори да се появи някоя люпка, мога да замаскирам после. Редактирано 13 Януари, 2022 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
katri71 23 #2 Отговорено 13 Януари, 2022 Закарай колата на човек , който знае за какво иде реч. Според мен не се пробвай въобще сам. Може още повече да се влоши ситуацията. Това без кит и боя няма да мине. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #3 Отговорено 13 Януари, 2022 Иди при кадърен тенекиджия и не се занимавай сам. Най-много следващия ти въпрос да е "насочете ме към тенекиджия". 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #4 Отговорено 1 Юни, 2022 Влушах се в съветите ви и не съм опитвал да матретирам калника повече. Засега си карам така, понеже няма оголен метал. Лятото ще я закарам на бояджия да разпъне калника и да оправи и някои други дребни ръждиви точки. Покрай другата ми кола намерих човек, който предлага цени в средния диапазон и се справя задоволително добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #5 Отговорено 3 Юни, 2022 Хич не се занимавай с тия глупости. Един калник струва 40-50 лева. Даже може да намериш същия цвят и само с пастиране да се разминеш. Стига с това китосване. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #6 Отговорено 6 Юни, 2022 И аз имам такава ситуация само че отзад.така карам вече 3 година .един комшия ме рънка да я правим.но трябва кит.шкурка.боя и време.интересно ми е колко ще ти вземе за труд майстора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #7 Отговорено 6 Юни, 2022 Поне 150лв. за целия калник. Скоро правихме шоф. врата на Корола Версо - 200лв., с изправяне на подгънат ръб (ръждопреобразувател, грунд, филер, боя). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #8 Отговорено 7 Юни, 2022 Аз пак ще се повторя. Ако е сменяема част, не се занимавайте да изправяте и китосвате. Разбира се ако не нещо много дребно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #9 Отговорено 7 Юни, 2022 За мен, това на снимката е "нещо много дребно". Всеки уважаващ себе си тенекеджия, със днешните технологии, ще го дръпне за нула време. Ще се справи по-бързо, отколкото да монтира нов калник. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #10 Отговорено 7 Юни, 2022 Ми, ръбът на веждата е як и няма да се мине без кит, а и калника така или иначе трябва да се пипа, понеже се е изместил и опира в капака. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #11 Отговорено 7 Юни, 2022 Ако калника се сваля и слага за 30 мин. Този който ще вземе ще го занесе ще му го боядисат както трябва (без облепяне) после ще си го монтира когато му е кеф. Иначе 3 дена колата ще е закотвена. Това е малка вдлъбнатина но е на ръб и там ще се слага кит за изправяне на ръба. От бояджии съм чувал - ако може да се смени - сменяй, Изправяне, изчукване нарушават покритието и после там може да тръгнат ръжди.Това е мое мнение. Всеки сам решава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #12 Отговорено 6 Октомври, 2022 (Редактирано) Здравейте, Оборудвах се с калник и капак втора ръка същия цвят (моя капак е натиснат на няколко места). Имат малки забележки, но могат да се монтират и така. Работата е там, че вече имам компресор за въздух и пистолет за боядисване, така че май няма да им се размине новата боя и лак. Със стария натиснат калник мога да си поиграя като го сваля (за целите на експеримента и обучението). В допълнение имам тръгнала ръждичка на веждите на преден десен и заден ляв калник. Там ще го мисля дали ще мине само с локално боядисване или ще правя целите детайли. Редактирано 6 Октомври, 2022 от boiskii 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #13 Отговорено 6 Октомври, 2022 Какви са забележките по капака, че моят е леко градобитен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #14 Отговорено 6 Октомври, 2022 Капака е натискан от паяк в предната част, а откъм стъклото има вдлъбнатини като от едър плод (ябълка). Без разпъване и кит няма да мине. Градушковия капак предполагам ще е по-лесен за пълнене с кит и филер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #15 Отговорено 6 Октомври, 2022 Аа, не, ситни са моите хлътки, но дузина и ще се издърпат с вакуумче, но спецът вика - ако си намериш сив и здрав за 80 лв, ще ти излезе по-евтино. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #16 Отговорено 8 Октомври, 2022 Е, да, ама здрав детайл с читава оригинална боя от кола, която вече е на 25г - трудна работа. Ще е рядко съвпадение. Капака, който взех бих казал е направо отличник за годините си - с оригиналната боя, без ръжда, и все пак има 4-5 хлътвания + една дълбока драскотина. В смисъл, ако искаш да е огледало, няма как без доработка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #17 Отговорено 15 Ноември, 2023 Здравейте, някой знае ли колко мм е дебела ламарината на тия коли? Нямам детайл под ръка в момента, а искам да си взема материал за изкърпване на задния калник. 0.5/0.8/1мм? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #18 Отговорено 15 Ноември, 2023 Едва ли е 1мм., по-скоро 0,5мм. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #19 Отговорено 15 Ноември, 2023 Моята е кърпена по задните вежди с 0,8мм. По-лесен е за работа. Повечето части дето идват, пак са с нея. Ти като имаш стар калник, може от него да си резнеш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #20 Отговорено 29 Ноември, 2023 Ламарината по каросерията е 1 ММ. Калници и врати са по тънки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #21 Отговорено 7 Декември, 2023 Измерих 0.8 през боята, значи някъде там. Още не съм ги изкърпил тия две малки дупчици, че все с други неща се занимавам. Ще проиграя на сухо как да се точкова без да измята преди да скоча на калниците. Мисля че ще стане добре. Имам и забъркана боя по спектрофотометър + спрей за преливка на стар/нов лак. Ще щракна някоя снимка преди/след. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #22 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Най-после се хванах да оправям козметиките по ламарините. Намерих ламарина 0.75 и на демо пробата се наварява добре. Обаче искам да напълня гредите с течен парафин и после да изпръскам подкалниците и цялото дъно с течна гума. В тази връзка някой мяркал ли е ръководство за точките на пълнене с парафин, антикор по дъното и заварки на панелите? В това голямото дето е 2000стр. не видях такъв раздел. В менуала на Грандис ги имам, затова ги издирвам за ЕК3. Някой ако е мяркал да пише. Редактирано 9 Януари от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #23 Отговорено 9 Януари Черните гумени предпазители в задните вежди ги махни и никога повече не ги слагай! Махни задните седалки и свали корите под задните прозорци. Кола гние отвътре навън, а от тук виждам че това петънце дето се каниш да кръпнеш, отвътре е 1 педя високо и стига до вратата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #24 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Поне при мен бе така и от 2-те страни. По-скоро гние от конденз. Това е външната ламарина от задния калник до вратата - от вътрешната страна: Мината е с ръждопреобразовател: Арките на задните вежди гният заради тези гумени предпазители: После е обмазано с това: В кухините на купето и вратите (там дето се събират 2 ламарини отвътре), както и в праговете ползвах този спрей: Шлаухът му има накрайник с дюзички в 4-те посоки. Като махнеш пластмасовите прагове и откачиш предните подкалници (там се събира кал и гние), имаш достъп до праговете отпред и през отворите им отдолу, за да напръскаш и там. Външно за арките на калниците и праговете ползвах това: Стискам палци и твоята да няма много скрити поражения, и да минеш само с обработка и консервация. Редактирано 10 Януари от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #25 Отговорено 10 Януари Колега, когато свършиш с кърпенето, боята и обработката с парафин, добре е да сложиш и едни подкалници. Пасват много добре и покриват чупката на веждата, чак до челото на калника. https://www.avtosklad.bg/podkalnik-plastichen-zaden-92345/po/honda-civic-hatchback-1999-1-2001-7-119365 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #26 Отговорено 10 Януари Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #27 Отговорено 10 Януари (Редактирано) Язвата не е много голяма отвътре на страната с кръпката: Интересното е, че малко преди проблемната зона има отвор към прага за отичане на конденз: Хипотеза 1: задната част с язвата седи по-ниско и събира вода. Хопотеза 2: Цепката между вътрешен и външен панел, която фабрично е пълнена с лепило е дала фира първа (при мен се виждаше през нея като разчоплих гнилото отвън): Отдясно не е пробило още, но процеса върви: Ще огледам как е зоната с лепилото отдясно да видим дали пуска вода. Редактирано 10 Януари от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #28 Отговорено 10 Януари Ти си супер - доста малко е. Под онези черни декорации по веждите се събира кал и държи влага. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #29 Отговорено 12 Януари (Редактирано) Измагерих я някак кръпката като за сефте. Материала е пипкав и прогаря, но с правилния ток и охлаждане с въздух става. Отзад също го наварих да запълни фугата и да не влиза вода. И вече отгоре май ще наклепам обилно от течната гума. Редактирано 12 Януари от boiskii 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #30 Отговорено 18 Януари На 10.01.2024 г. at 12:39, boiskii написа: Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи? Привет. В предната част го хванах с два рапида тип "копче" за пластмасовия праг, на челото към гумата. Отзад първо свалих калобрана, след подкалника го върнах и само пробих дупка в подкалника да мине рапида / захваща се за бронята/. По средата, зад гумата, гледано челно от към нея, вече пробих една дупка в ламарина, която обаче е, като планка и не влиза обургията в багажника, а излиза пак отвън и отдолу на багажника. Това всичко, обаче, е за английското купе. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #31 Отговорено 9 Февруари Днес малко се правих на бояджия ама ще има втори дубъл. Олях се със спрея за преливка на лака. Като дръпне ще му ударя една паста да хвана колко се доближава до истината и после шкуря за нов лак. Паралелно я подготвям за парафиниране и течна гума и зачиствам ръждиците, където видя че има. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 799 #32 Отговорено 10 Февруари Давай направо със шкурката, много си се олял, няма нужда да си играеш с пасти. И следващия път по-леко с лака като преливаш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #33 Отговорено 11 Февруари Странно е че гният тея греди над предните колела. И аз имам там (на левия даже дупка), ама напролет ще е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #34 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) То вътре е раздуло ама няма как да бръкна. Ти поне като изкърпваш можеш да бръкнеш и да обработиш. Според мен тая мизерия става от каналите за отичане на стъклоизмивната течност. Там е вечно пълно с листа, кал, клечки и пр. Там долу на прага обикновено има буца кал, но и вляво над гумата също се пълни с листа и заблатява. Така се стича мръсотията: Отделно самата ламарина е перфорирана отгоре и отдолу и ако се ползва агресивна пяна за миене на автомобила (моя случай), може да влезе там и да работи необезпокоявано. Намазах с вюрт колкото можах и вътре ще клепам парафин. С верния помощник Зашкурих за втори опит боя и лак: И дори си тествах новия тенекеджийски чук по накривения калник: Редактирано 14 Февруари от boiskii 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #35 Отговорено 15 Февруари Ударих една боя върху вюрта и започнах клепам парафин в кухините. Уви, Body 900 нещо ми стои гъсто и не пръска добре през маркуча с дюзата за кухини. Грях го с въздух, слагах разредител, играх с налягането до 8 бара...не и не. Като махна маркуча клепа добре, ама файда за кухините... Някакви идеи? Дали е бодито, пистолета ми за шагрен или нещо друго? Дупката за въздух на пистолета е мъничка, мислех дали да не я разширя уж да има мегдан да дърпа повече. Или просто да сменя парафина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #36 Отговорено 16 Февруари Проблема бил в пистолета (Geko). Взех още един парафин (Novol 640) и друг пистолет и работата стана за 30мин. Остана ми само да мина врати, капак и централните греди под салона. Употребих 500мл, т.е. с 1л се минава преспокойно цяла кола. За отдолу съм подготвил Novol 600. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #37 Отговорено 18 Февруари Болния калник е в реанимация: Чака го малко шкурене и боя. Клепнах още малко парафин зад ламарините: Зад калниците ще е или парафин, или гума. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #38 Отговорено 20 Февруари Реших да поглезя старите тенекии и вече имат шагре по гърбовете. Със същия продукт ще се пръска и купето отдолу. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6132 #39 Отговорено 21 Февруари Ще стане по-добра от нова! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #40 Отговорено 21 Февруари Малко съм изтървал момента за консервация, но не е и прекалено късно Ако го бях направил 2015-та когато беше свежарка от Италия и това сега нямаше да го има. Утре захващам боята. Реших да го правя с панели на колата (да трупам преднина в занаята). Вече имам два фалстарта, но поуките са налице. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове