Jump to content
boiskii

Изправяне на калник

Recommended Posts

Здравейте, вчера с един колега хондаджия се чукнахме странично и левия калник леко се деформира в предната част откъм фара. Няма щети по боята. Ръчно с натискане на калника надолу и навън оправих луфта между предния капак и калника, както и този между калника и бронята. Остава вдлъбнатото да се изпъне. Дайте съвет с каква техника да го излъжа? Гледам, че има разни вакууми и комплекти с пластмасов/гумен чук и приставки лепящи се с горещо лепило. Вършат ли работа? 

Имам спрей с цвета на колата, така че дори да се появи някоя люпка, мога да замаскирам после. 

IMG_20220112_163353.thumb.jpg.c0a7f051678e019c9c0034c02daee94c.jpg

IMG_20220112_163240.jpg

IMG_20220112_163346.jpg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закарай колата на човек , който знае за какво иде реч. Според мен не се пробвай въобще сам. Може още повече да се влоши ситуацията. Това без кит и боя няма да мине.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди при кадърен тенекиджия и не се занимавай сам. Най-много следващия ти въпрос да е "насочете ме към тенекиджия". 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влушах се в съветите ви и не съм опитвал да матретирам калника повече. Засега си карам така, понеже няма оголен метал. Лятото ще я закарам на бояджия да разпъне калника и да оправи и някои други дребни ръждиви точки. Покрай другата ми кола намерих човек, който предлага цени в средния диапазон и се справя задоволително добре. :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не се занимавай с тия глупости. Един калник струва 40-50 лева. Даже може да намериш същия цвят и само с пастиране да се разминеш. Стига с това китосване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такава ситуация само че отзад.така карам вече 3 година .един комшия ме рънка да я правим.но трябва кит.шкурка.боя и време.интересно ми е колко ще ти вземе за труд майстора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне 150лв. за целия калник. Скоро правихме шоф. врата на Корола Версо - 200лв., с изправяне на подгънат ръб (ръждопреобразувател, грунд, филер, боя).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак ще се повторя. Ако е сменяема част, не се занимавайте да изправяте и китосвате. Разбира се ако не нещо много дребно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен, това на снимката е "нещо много дребно". Всеки уважаващ себе си тенекеджия, със днешните технологии, ще го дръпне за нула време. Ще се справи по-бързо, отколкото да монтира нов калник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, ръбът на веждата е як и няма да се мине без кит, а и калника така или иначе трябва да се пипа, понеже се е изместил и опира в капака.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако калника се сваля и слага за 30 мин. Този който ще вземе ще го занесе ще му го боядисат както трябва (без облепяне) после ще си го монтира когато му е кеф. Иначе 3 дена колата ще е закотвена. Това е малка вдлъбнатина но е на ръб и там ще се слага кит за изправяне на ръба. От бояджии съм чувал - ако може да се смени - сменяй, Изправяне, изчукване нарушават покритието и после там може да тръгнат ръжди.Това е мое мнение. Всеки сам решава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Оборудвах се с калник и капак втора ръка същия цвят (моя капак е натиснат на няколко места). Имат малки забележки, но могат да се монтират и така. Работата е там, че вече имам компресор за въздух и пистолет за боядисване, така че май няма да им се размине новата боя и лак. Със стария натиснат калник мога да си поиграя като го сваля (за целите на експеримента и обучението). В допълнение имам тръгнала ръждичка на веждите на преден десен и заден ляв калник. Там ще го мисля дали ще мине само с локално боядисване или ще правя целите детайли.

IMG_20221005_205223.jpg

IMG_20220928_205656.jpg

IMG_1758.jpg

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са забележките по капака, че моят е леко градобитен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака е натискан от паяк в предната част, а откъм стъклото има вдлъбнатини като от едър плод (ябълка). Без разпъване и кит няма да мине. 

Градушковия капак предполагам ще е по-лесен за пълнене с кит и филер. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, не, ситни са моите хлътки, но дузина и ще се издърпат с вакуумче, но спецът вика - ако си намериш сив и здрав за 80 лв, ще ти излезе по-евтино. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да, ама здрав детайл с читава оригинална боя от кола, която вече е на 25г - трудна работа. Ще е рядко съвпадение. Капака, който взех бих казал е направо отличник за годините си - с оригиналната боя, без ръжда, и все пак има 4-5 хлътвания + една дълбока драскотина. В смисъл, ако искаш да е огледало, няма как без доработка.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой знае ли колко мм е дебела ламарината на тия коли? Нямам детайл под ръка в момента, а искам да си взема материал за изкърпване на задния калник. 0.5/0.8/1мм?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е 1мм., по-скоро 0,5мм.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е кърпена по задните вежди с 0,8мм. По-лесен е за работа.

Повечето части дето идват, пак са с нея.

Ти като имаш стар калник, може от него да си резнеш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламарината по каросерията е 1 ММ. Калници и врати са по тънки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерих 0.8 през боята, значи някъде там. Още не съм ги изкърпил тия две малки дупчици, че все с други неща се занимавам. Ще проиграя на сухо как да се точкова без да измята преди да скоча на калниците. Мисля че ще стане добре. Имам и забъркана боя по спектрофотометър + спрей за преливка на стар/нов лак. Ще щракна някоя снимка преди/след. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-после се хванах да оправям козметиките по ламарините. Намерих ламарина 0.75 и на демо пробата се наварява добре. Обаче искам да напълня гредите с течен парафин и после да изпръскам подкалниците и цялото дъно с течна гума. В тази връзка някой мяркал ли е ръководство за точките на пълнене с парафин, антикор по дъното и заварки на панелите? В това голямото дето е 2000стр. не видях такъв раздел. В менуала на Грандис ги имам, затова ги издирвам за ЕК3. Някой ако е мяркал да пише.  

Screenshot_2024-01-07-20-01-26-320_com.facebook.orca.jpg

IMG_20240109_205412.jpg

IMG_20240107_195016.jpg

IMG_20240109_205352.jpg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черните гумени предпазители в задните вежди ги махни и никога повече не ги слагай!

Махни задните седалки и свали корите под задните прозорци. Кола гние отвътре навън, а от тук виждам че това петънце дето се каниш да кръпнеш, отвътре е 1 педя високо и стига до вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поне при мен бе така и от 2-те страни. По-скоро гние от конденз.

Това е външната ламарина от задния калник до вратата - от вътрешната страна:

352604056_251559717563038_2519411491969889587_n.jpg

Мината е с ръждопреобразовател:

352447063_216371410753369_7672026715778347312_n.jpg

Арките на задните вежди гният заради тези гумени предпазители:

352464950_1445010206310081_3405609623235706689_n.jpg

После е обмазано с това:

IMG_20230708_204039.jpg.c9da62140ed9253427e6601a69d98f46.jpg

IMG_20230708_204241.jpg.407fc87d7437bc759587808e247e6119.jpg

В кухините на купето и вратите (там дето се събират 2 ламарини отвътре), както и в праговете ползвах този спрей:

357624164_2537077886454557_6080150737765392976_n.jpg.d6118cd5d19fdb7b9ecde3aa002c4bde.jpg

Шлаухът му има накрайник с дюзички в 4-те посоки.

Като махнеш пластмасовите прагове и откачиш предните подкалници (там се събира кал и гние), имаш достъп до праговете отпред и през отворите им отдолу, за да напръскаш и там.

IMG_20230826_191356.jpg.5d1aed6c475c894563823af0ad3b2e85.jpgIMG_20230826_190841.jpg.1152f04e89fc346069006088e6586f61.jpgIMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

 

Външно за арките на калниците и праговете ползвах това:

IMG_20230718_082834.jpg.94c8bc601836f4ae032e7632d7a6cc0f.jpgIMG_20230729_221525.jpg.e581a814e17edaf0d9607356e667b882.jpg

 

 Стискам палци и твоята да няма много скрити поражения, и да минеш само с обработка и консервация.

 

IMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

IMG_20230826_191924.jpg.2e0945890265c579eba176772c56e90d.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато свършиш с кърпенето, боята и обработката с парафин, добре е да сложиш и едни подкалници. Пасват много добре и покриват чупката на веждата, чак до челото на калника.

 

https://www.avtosklad.bg/podkalnik-plastichen-zaden-92345/po/honda-civic-hatchback-1999-1-2001-7-119365

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи?

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Язвата не е много голяма отвътре на страната с кръпката:

IMG_20240110_203258.thumb.jpg.eaf5fa8e68570f31e44059fa13dd3dca.jpg

Интересното е, че малко преди проблемната зона има отвор към прага за отичане на конденз:

IMG_20240110_203229.thumb.jpg.5fa90896cd02681cf45b134b8bc137b0.jpg

Хипотеза 1: задната част с язвата седи по-ниско и събира вода.

 

Хопотеза 2: Цепката между вътрешен и външен панел, която фабрично е пълнена с лепило е дала фира първа (при мен се виждаше през нея като разчоплих гнилото отвън):

IMG_20240110_202407.thumb.jpg.274dacee6b2f1426448d48c7c9fcc54d.jpgIMG_20240110_202432.thumb.jpg.bca8cfbba8de8a2b0f5b606476c2c508.jpg

Отдясно не е пробило още, но процеса върви:

IMG_20240110_203406.thumb.jpg.ca6a19b03e91094ab7e2c485d0ba810b.jpgIMG_20240110_203334.thumb.jpg.5f09c4e77f42c810f475907f5a96000c.jpg

 

Ще огледам как е зоната с лепилото отдясно да видим дали пуска вода.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си супер - доста малко е.

Под онези черни декорации по веждите се събира кал и държи влага.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Измагерих я някак кръпката като за сефте. Материала е пипкав и прогаря, но с правилния ток и охлаждане с въздух става. Отзад също го наварих да запълни фугата и да не влиза вода. И вече отгоре май ще наклепам обилно от течната гума. 

IMG_20240112_185521.thumb.jpg.ca74168f1f8db2562e2288e21b063998.jpgIMG_20240112_185541.thumb.jpg.494ac595f896cf09ca0ffba20c8e65c9.jpg

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.01.2024 г. at 12:39, boiskii написа:

Мерси за идеите. Корите отвътре ще ги махна преди кърпенето. На пръв поглед петното е предимно в зоната на изрязаното по задния панел, не пречи да огледам в по-голям мащаб. За ръждата чистене колкото може и където може да се бръкне и после с млякото на Вюрт. Парафина и антикора са на Боди. За платмасовите подкалници е доста идейно. Готови отвори ли се ползват за монтажа или се дупчи?

 

 

 

 

 

 

Привет.

В предната част го хванах с два рапида тип "копче" за пластмасовия праг, на челото към гумата. Отзад първо свалих калобрана, след подкалника го върнах и само пробих дупка в подкалника да мине рапида / захваща се за бронята/. По средата, зад гумата, гледано челно от към нея, вече пробих една дупка в ламарина, която обаче е, като планка и не влиза обургията в багажника, а излиза пак отвън и отдолу на багажника.

Това всичко, обаче, е за английското купе. :thumbs1:

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес малко се правих на бояджия ама ще има втори дубъл. Олях се със спрея за преливка на лака. :D

Като дръпне ще му ударя една паста да хвана колко се доближава до истината и после шкуря за нов лак. IMG_20240209_184158.thumb.jpg.22336384c7d933e7d847a456f4d16748.jpg

 

Паралелно я подготвям за парафиниране и течна гума и зачиствам ръждиците, където видя че има. 

IMG_20240208_200956.thumb.jpg.725b4d7b76b4c363880aed3b4c2734f3.jpgIMG_20240208_201159.thumb.jpg.ca10fb0b4448800cde9a7d9d3ee8a32c.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай направо със шкурката, много си се олял, няма нужда да си играеш с пасти.

И следващия път по-леко с лака като преливаш.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е че гният тея греди над предните колела.

И аз имам там (на левия даже дупка), ама напролет ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То вътре е раздуло ама няма как да бръкна. Ти поне като изкърпваш можеш да бръкнеш и да обработиш. Според мен тая мизерия става от каналите за отичане на стъклоизмивната течност. Там е вечно пълно с листа, кал, клечки и пр. Там долу на прага обикновено има буца кал, но и вляво над гумата също се пълни с листа и заблатява. Така се стича мръсотията:

Resizer_17079401577763.thumb.jpeg.92ea4a23231972cdc31fed13cf9d2313.jpegIMG_20240214_214029.thumb.jpg.c75dd5525cbe57ae0ad95c096f297ea1.jpg

Отделно самата ламарина е перфорирана отгоре и отдолу и ако се ползва агресивна пяна за миене на автомобила (моя случай), може да влезе там и да работи необезпокоявано.

Намазах с вюрт колкото можах и вътре ще клепам парафин.

Resizer_170794015972215.thumb.jpeg.4a4fef2a1c75ba838e393a5d8cbe496e.jpegResizer_170794015910211.thumb.jpeg.b1948bdae34b074df7e9013425ca4ba7.jpeg

С верния помощник :D

Resizer_170794015938113.thumb.jpeg.7283f43e769b9e0475b6ba3a5ec4477b.jpeg

Зашкурих за втори опит боя и лак:

Resizer_17079401587759.thumb.jpeg.d8c47983fc5c31377d0e0e789af6c806.jpegResizer_17079401584357.thumb.jpeg.cfa94cfb9672cd28da3c0c4894135fb8.jpegResizer_17079401581415.thumb.jpeg.fdcf139eba49f6cce6a5800f92127458.jpeg

И дори си тествах новия тенекеджийски чук по накривения калник:

IMG_20240214_200828.jpgResizer_17079404244683.thumb.jpeg.a71ce10599d4c53027aa7f637e1295b1.jpegIMG_20240214_200900.thumb.jpg.6694b5f63039bf8b5382a8dc1d4073d1.jpg

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ударих една боя върху вюрта и започнах клепам парафин в кухините.

IMG_20240215_152137.thumb.jpg.c10b0310fe3af0f4f911f06d9e776ec6.jpgIMG_20240215_152158.thumb.jpg.4111cb39c892e3a7bb84f82363155a94.jpg

 

Уви, Body 900 нещо ми стои гъсто и не пръска добре през маркуча с дюзата за кухини. Грях го с въздух, слагах разредител, играх с налягането до 8 бара...не и не. Като махна маркуча клепа добре, ама файда за кухините...

IMG_20240215_201819.thumb.jpg.7dfcdd4f264766ed082680a0e0f22b8b.jpg

Някакви идеи? Дали е бодито, пистолета ми за шагрен или нещо друго?

Дупката за въздух на пистолета е мъничка, мислех дали да не я разширя уж да има мегдан да дърпа повече. Или просто да сменя парафина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема бил в пистолета (Geko). Взех още един парафин (Novol 640) и друг пистолет и работата стана за 30мин. Остана ми само да мина врати, капак и централните греди под салона. Употребих 500мл, т.е. с 1л се минава преспокойно цяла кола. 

Resizer_170810454843221.thumb.jpeg.a8eff6370ec451cc5cb9fe4b2608667a.jpegResizer_170810454796117.thumb.jpeg.ddc295fcc4f8f38c73650d29ab53c13a.jpegResizer_170810454821119.thumb.jpeg.6563af88591fd294ca3e3ee308cc22c9.jpegResizer_170810454870923.thumb.jpeg.9345d446093baaaf32caa0a50e709594.jpegResizer_170810454721111.thumb.jpeg.127be5ecd2f99569b782e6d94144cf11.jpegResizer_170810454739013.thumb.jpeg.f3e4ea5745b4548d18d6269c7d438b30.jpegResizer_170810454766715.thumb.jpeg.4e14231ae0a237020e4cda44ad65b88b.jpegResizer_17081045461423.thumb.jpeg.7612fcf555c1c85671875f712e9a35d6.jpegResizer_17081045464425.thumb.jpeg.64663ddea8b8a6ca2aa25eb4dd9bbd84.jpegResizer_17081045466697.thumb.jpeg.69646b2e65ea720689f501d7a081ba68.jpegResizer_17081045468829.thumb.jpeg.5e4699a4fe4ab6ebd37ee4b12f3d69e2.jpegResizer_17081045457571.thumb.jpeg.30b30474344f093d2231bf9c18146a13.jpeg

За отдолу съм подготвил Novol 600.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болния калник е в реанимация:

IMG_20240218_175001.thumb.jpg.b5e447fca51f82ab3c7dc894b84be098.jpgIMG_20240218_175009.thumb.jpg.ca9fc63dac785a49e7eeb3c269da38f5.jpgIMG_20240218_175017.thumb.jpg.0c2875fed1658fe367c9dc8ebd8a378e.jpgIMG_20240218_175855.thumb.jpg.8737e1c490368e32d97ff18f2846c70b.jpg

Чака го малко шкурене и боя.

 

Клепнах още малко парафин зад ламарините:

IMG_20240218_181441.thumb.jpg.63268d498778f91bc796eaa6010a5495.jpgIMG_20240218_181446.thumb.jpg.e140e01cacf502dc40707defceead286.jpg

 

Зад калниците ще е или парафин, или гума. 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да поглезя старите тенекии и вече имат шагре по гърбовете.

IMG_20240220_190923.thumb.jpg.963187d2302fc990cf6ececf8469a63b.jpgIMG_20240220_190913.thumb.jpg.aee241197c00ca2921733c127d22dbd2.jpgIMG_20240220_190933.thumb.jpg.3a16be33f5f23336b03223c620237572.jpgIMG_20240220_190947.thumb.jpg.a66afae384105a1537f40122f7fb9f08.jpg

 

Със същия продукт ще се пръска и купето отдолу. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще стане по-добра от нова! :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко съм изтървал момента за консервация, но не е и прекалено късно :) Ако го бях направил 2015-та когато беше свежарка от Италия и това сега нямаше да го има. 

 

IMG_20240217_185717.thumb.jpg.e06fdeb5a804ad91fc3bc7186686fe04.jpgIMG_20240217_185750.thumb.jpg.20f4e971259350bc62ee8c84d6d7d23e.jpg

 

Утре захващам боята. Реших да го правя с панели на колата (да трупам преднина в занаята). Вече имам два фалстарта, но поуките са налице. 

IMG_20240221_135112.thumb.jpg.25ebded1e92c4d5efda137eac4722124.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...