Rakeem 774 #201 Отговорено 3 Юли Коя година ти е колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #202 Отговорено 3 Юли EKO-2. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pspa 21 #203 Отговорено 3 Юли (Редактирано) Преди 4 часа, Rakeem написа: Коя година ти е колата? 2004, 1,4 iDSI двигателя + LPG. Уж еко4 беше за по-по-най-новите коли и само електричките бяха еко5, ама логика - йок. Редактирано 3 Юли от pspa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #204 Отговорено 4 Юли Двигателят е доста екологичен и покрива нормите за еко 4, но годината не предполага такава категория, странно! Преди 10 часа, dandilov написа: EKO-2. Дани, това ЦРВ-то ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #205 Отговорено 4 Юли Не. Това е снимката на Цецо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #206 Отговорено 4 Юли Преди 18 часа, Rakeem написа: По-скоро почват да отчитат и зачитат данните от газанализаторите, а не по презумпция да ти дават еко категория на база еврото, макар и да чадиш като параход. На този етап нищо не отчитат, пак сондите си стоят на земята и се "вкарват" ръчно данните в системата. Поголовно там са технически неграмотни и не са наясно кога и как да измерят "газовете". Кой отчита температура на катализатора(нали все пак и той трябва да влезе в режим)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #207 Отговорено 4 Юли On 6/15/2024 at 8:02 AM, ceco_accord said: Миналият петък минах преглед със Сивика. Под колата никой не е слизал. Газове мериха и на 2-те горива, но сега на мин. обороти. Всичко било ОК. ЕКО стикер вече няма. Сега лепят това - долу в ляво на предното стъкло. Правилата работят когато са дългосрочни. Ако всяко правителство ги сменя, .ахтаздържава. Всяко чудо за 3 дни. с номера за да не го лепнеш на друга кола Ами ако колата смени собственика и номера - нов преглед Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #208 Отговорено 4 Юли Не знам. По наще земи всяко решение на институциите е предпоследно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #209 Отговорено 8 Юли При мен на Type R, от Еко 3, станах Еко 4. Как и защо, не питам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #210 Отговорено 8 Юли Ще видим другият ти Сивик къде ще го турят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #211 Отговорено 8 Юли @ceco_accord, доста време има, догодина той. Януари месец мина и си е Еко 3 ама ще видим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #212 Отговорено 8 Юли И моят беше 3-та, но стана двойкаджия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #213 Отговорено 8 Юли @ceco_accord, при мен обратното. Беше 2 и стана 3. Не знам как ги правят тия неща. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 410 #214 Отговорено 29 Юли Малко по различен въпрос? След месец ми предстои годишен технически преглед, вече всички знаем какво става на канала и как колите не могат да влезнат в норми, заради липса на катализатор и други. Моята кола е Сивик Д13 с два карбуратора, жигльори от 1.8 една карама истории и след всичко това на прегледа половината монитор светва червено. Колата за 1.3 върви отлично има си ряз. Карам е средно 5/6 хил, км на година, през другото време съм с велосипед. Сега съм решил да взема втора средна тръба, която е част от генерацията и на нея да заваря катализатор, който го дават по сайтовете за модела 1.4/1.5, средна цена 200/300 лв, но имам съмнения, че ако пак немога да влезна в норма, след първия катализатор, мога ли да заваря втори следващ, може би универсален някакъв има много в олх по 150/200 лв. или каквото намеря да ми свърши работа. Искам да разбера с 2 катализатора имам ли шанс, ако с един не мога да покрия нормите и някой ползвал ли е такъв катализатор от тези универсалните заместите, ламбда сонда нямам никъде, моля да направим дискусия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #215 Отговорено 29 Юли Това е сложно. Не за монтаж, а за предвиждане. И оригинален да сложиш, на нова кола ще влезе в нормите, но наще са вехти, а и данни какви точно са нормите - кой да каже? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s7r3l0k 25 #216 Отговорено 29 Юли (Редактирано) За начало, виж дали двигателя попада в някоя от евро категориите. Ако нямаш стандарт за измерване и покриване, каквото и да покажеш, попадаш в категория Еко1, което пак значи преминат преглед. Това е естествено, стига да не покажеш много високи стойности на замърсители в отработените газове, спрямо измислените норми в наредбата за прегледите. D13B1 и D13B2 доколкото разбирам са с карбуратор, което значи, че вероятно попадат в Евро 0, тоест извън измерваните категории. Инжекционите (в D13) от това поколение попадат в Евро 2 категорията, което вече е проблем. Едит 1: Попитай и в пункт, защото на места се тълкува различно наредба Н-32! Едит 2: На единия бензинов автомобил подменяхме катализатор, препоръчаха ни такъв за модела (марка заместител, но специфичен за модела), защото "в катализатор за 100-200лв, познай колко платина и други материали, намаляващи емисиите, ще има". Редактирано 29 Юли от s7r3l0k 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 410 #217 Отговорено 29 Юли s7r3l0k прав си колега, първо ще попитам за колите с карбуратор какви са изискванията и ще преценя, какви стъпки да следвам. Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #218 Отговорено 30 Юли https://bg.wikipedia.org/wiki/Европейски_стандарти_за_изгорели_газове https://dizzyriders.bg/post/8459/vizhte-v-koya-eko-grupa-popada-kolata-vi-i-kakyv-stiker-shte-poluchite-sled-12-y Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #219 Отговорено 30 Юли Цецо, стара ти е информацията. От 23.10.2023 има нова таблица с ново разпределение на екогрупите. Хубаво е преди да се постне нещо да се проверява, за да не вкарваме в заблуждение колегите! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s7r3l0k 25 #220 Отговорено 30 Юли Новата таблица не се различава особено за автомобилите, вече попадащи в Еко1 категорията, да не кажа изобщо. Това в частта за бензиновите двигатели. Най-жестоко в новата таблица са ударени групи 2 и 3. Същевременно, дизелите понасят доста големи облекчения по година на производство, но според мен, някои от облекченията могат да бъдат коварни. Не е това обаче въпросът на колегата. В момента проблема му, представляват тези 4.5% CO на празен ход с ниски обороти. Тях трябва да ги покрие. Не би трябвало да е трудно, но с въпросните модификации при него, нещата доста се усложняват. Не знам дали биха се съгласили някъде, просто да му премерят отработените газове, без реално да минава пълен технически преглед. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #221 Отговорено 30 Юли (Редактирано) Преди 7 часа, marto_bo написа: Цецо, стара ти е информацията. От 23.10.2023 има нова таблица с ново разпределение на екогрупите. Сори - това излезе в нета, но не съм ровил "надълбоко". Просто ми стана любопитно, та "чекнах", явно не където трябва. Но за колегата 626 ще свърши работа. Редактирано 30 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #222 Отговорено 30 Юли @marto_bo, нещата са пак объркани. Нови или стари, таблиците не са точни. На Type R, който е 2007-ма година, Euro 4, до сега беше в еко категория 3 и пак трябва да остане там, но му дадоха 4-та категория. Тия таблици и тия прегледи си ги правят малко кой както му дойде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #223 Отговорено 3 Август Така е миналата година ми дадоха Еко 3 предния месец минах прегледа Еко 4. Пииятаел мина на пункт 500м по надолу и му дадоха Еко 5 ,и двете коли са CRV3 бензин 2008г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #224 Отговорено 3 Август Нали освен годината, сега приоритет са измерените газове. Та вероятно е според тях, ама кой да каже? Предполагам не сте си снимали данните от монитора при ГТП? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #225 Отговорено 3 Август Това са данните от последния преглед на старото ми ЦРВ. За съжаление нямам снимка на ниски обороти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #226 Отговорено 3 Август (Редактирано) Чудесно! На ниски СО-то да е най-много 0.02. Там винаги е нагоре. Сигурно са му дали Еко 5? Редактирано 3 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 604 #227 Отговорено 3 Август Като за црв 2002 беше супер. Аз си го подържах и хората от пункта ми казваха да не го продавам. Ама акурата вече беше на път. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 158 #228 Отговорено 9 Август (Редактирано) Да се похваля и аз - от 3та на 4та категория с новите ГТП-та! Редактирано 9 Август от I_Yordanov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #229 Отговорено 9 Август Честито! На какво гориво е това? Ламбда-та е на малко бедничка смес... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 158 #230 Отговорено 9 Август Снимките са на бензин -"празен" ход и около 2хил. оборота. Вторите 2 са на газ - "празен" ход и около 2хил. оборота. Последната (за печат) си мисля, че е от газовата, но не попитах - може нещо средно да е. Миналата година, по това време, смених ламбда сондата, защото колата се държеше ужасяващо, харчеше гориво като ЗИЛ 130 и светна в червено на ГТП. След смяната минах ГТП без проблем, но нещо не ми харесваше как работи двг. По разни, разнообрани причини, едва онзи ден стигнах до по-сериозен преглед. Главно заради завишен разход на гориво. Майстора също посочи бедната смес, но засега само отделихме газовата от сметките на ЕКУ-то и докато е отпуска, ще въртя километри тестово. Мисля да пусна един запис с ХИМ-а, за да се видят данни на живо. Ако някой има предложения и съвети по въпроса - с радост ги приемам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #231 Отговорено 9 Август Завишен разход, при бедна смес? Не намирам логика... Хубавото е, че си минал прегледа. Но иначе си е необходимо да се направят малко прецизни настройчици на газовата, а и на бензин, при някой спец. , който разбира от нещата. Почисти си и бензиновите инжектори, и им виж "тайминга". Гледам, при бензин, на празен ход, ламбдата е на границата към висока, а на обороти е ок. При газ, на празен ход е извън нормата = бедна смес, а на обороти е височка - пак към бедна смес. Успех и пиши за развитието! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 410 #232 Отговорено 3 Октомври Май нещата ги поотпуснаха, щом и аз минах преглед. При нас се появиха няколко пункта където и с танк може да минеш, а иначе аз реших да пробвам при пункта където минавам последните 10 години, попитах нормално хората как мислят, че колата е маганена без катализатор и те казаха ела ще проверим. Записах си нормален час за ГТП, явих се и като вдигнах капака тея откачиха, какви са тези филтри, какви са тези карбуратори, че тези неща много ще ми пречат и т.н. направо ми се смаза кефа. А предварително от една седмица карам на 100 октана Шел В поуър и пъхат пищова в аспуха и хоп от допустими 3.5 вредни емисии, моята показа 2.3 YESSSSS, като знам каква смрад излиза от аспухаа, останах много доволен. Успех на останалите 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #233 Отговорено 3 Октомври Критериите за вехтите ни бангии са други. А иначе с танк можеш да минеш почти отвсякъде - проверено. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове