Jump to content
beby2010

Екостикер

Recommended Posts

Коя година ти е колата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

petal_20240615_09.thumb.jpg.9323e08fdf359468a68889ee13d6f120.jpg

EKO-2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Rakeem написа:

Коя година ти е колата? 

2004, 1,4 iDSI двигателя + LPG. Уж еко4 беше за по-по-най-новите коли и само електричките бяха еко5, ама логика - йок.

Редактирано от pspa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е доста екологичен и покрива нормите за еко 4, но годината не предполага такава категория, странно! 

Преди 10 часа, dandilov написа:

 

EKO-2.

Дани, това ЦРВ-то ли е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Това е снимката на Цецо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Rakeem написа:

По-скоро почват да отчитат и зачитат данните от газанализаторите, а не по презумпция да ти дават еко категория на база еврото, макар и да чадиш като параход.

 

На този етап нищо не отчитат, пак сондите си стоят на земята и се "вкарват" ръчно данните в системата. Поголовно там са технически неграмотни и не са наясно кога и как да измерят "газовете". Кой отчита температура на катализатора(нали все пак и той трябва да влезе в режим)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/15/2024 at 8:02 AM, ceco_accord said:

Миналият петък минах преглед със Сивика.

Под колата никой не е слизал. Газове мериха и на 2-те горива, но сега на мин. обороти. Всичко било ОК.

ЕКО стикер вече няма.

Сега лепят това - долу в ляво на предното стъкло.

Правилата работят когато са дългосрочни. Ако всяко правителство ги сменя, .ахтаздържава.

Всяко чудо за 3 дни.

IMG_20240615_072625.jpg

с номера за да не го лепнеш на друга кола :D Ами ако колата смени собственика и номера - нов преглед :rant:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам.

По наще земи всяко решение на институциите е предпоследно. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Type R, от Еко 3, станах Еко 4. Как и защо, не питам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим другият ти Сивик къде ще го турят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, доста време има, догодина той. Януари месец мина и си е Еко 3 ама ще видим :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят беше 3-та, но стана двойкаджия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, при мен обратното. Беше 2 и стана 3. Не знам как ги правят тия неща. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по различен въпрос? След месец ми предстои годишен технически преглед, вече всички знаем какво става на канала и как колите не могат да влезнат в норми, заради липса на катализатор и други.

Моята кола е Сивик Д13 с два карбуратора, жигльори от 1.8 една карама истории и след всичко това на прегледа половината монитор светва червено. Колата за 1.3 върви отлично има си ряз. Карам е средно 5/6 хил, км на година, през другото време съм с велосипед. Сега съм решил да взема втора средна тръба, която е част от генерацията и на нея да заваря катализатор, който го дават по сайтовете за модела 1.4/1.5, средна цена 200/300 лв, но имам съмнения, че ако пак немога да влезна в норма, след първия катализатор, мога ли да заваря втори следващ, може би универсален някакъв има много в олх по 150/200 лв. или каквото намеря да ми свърши работа.

Искам да разбера с 2 катализатора имам ли шанс, ако с един не мога да покрия нормите и някой ползвал ли е такъв катализатор от тези универсалните заместите, ламбда сонда нямам никъде, моля да направим дискусия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е сложно.

Не за монтаж, а за предвиждане.

И оригинален да сложиш, на нова кола ще влезе в нормите, но наще са вехти, а и данни какви точно са нормите - кой да каже?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За начало, виж дали двигателя попада в някоя от евро категориите. Ако нямаш стандарт за измерване и покриване, каквото и да покажеш, попадаш в категория Еко1, което пак значи преминат преглед. Това е естествено, стига да не покажеш много високи стойности на замърсители в отработените газове, спрямо измислените норми в наредбата за прегледите.

D13B1 и D13B2 доколкото разбирам са с карбуратор, което значи, че вероятно попадат в Евро 0, тоест извън измерваните категории. Инжекционите (в D13) от това поколение попадат в Евро 2 категорията, което вече е проблем.

 

Едит 1: Попитай и в пункт, защото на места се тълкува различно наредба Н-32!

Едит 2: На единия бензинов автомобил подменяхме катализатор, препоръчаха ни такъв за модела (марка заместител, но специфичен за модела), защото "в катализатор за 100-200лв, познай колко платина и други материали, намаляващи емисиите, ще има".

Редактирано от s7r3l0k
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

s7r3l0k прав си колега, първо ще попитам за колите с карбуратор какви са изискванията и ще преценя, какви стъпки да следвам. Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, стара ти е информацията. От 23.10.2023 има нова таблица  с ново разпределение на екогрупите. Хубаво е преди да се постне нещо да се проверява, за да не вкарваме в заблуждение колегите!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата таблица не се различава особено за автомобилите, вече попадащи в Еко1 категорията, да не кажа изобщо. Това в частта за бензиновите двигатели. Най-жестоко в новата таблица са ударени групи 2 и 3.

Същевременно, дизелите понасят доста големи облекчения по година на производство, но според мен, някои от облекченията могат да бъдат коварни. Не е това обаче въпросът на колегата.

 

В момента проблема му, представляват тези 4.5% CO на празен ход с ниски обороти. Тях трябва да ги покрие. Не би трябвало да е трудно, но с въпросните модификации при него, нещата доста се усложняват. Не знам дали биха се съгласили някъде, просто да му премерят отработените газове, без реално да минава пълен технически преглед.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 7 часа, marto_bo написа:

Цецо, стара ти е информацията. От 23.10.2023 има нова таблица  с ново разпределение на екогрупите.

Сори - това излезе в нета, но не съм ровил "надълбоко".

Просто ми стана любопитно, та "чекнах", явно не където трябва. :(

Но за колегата 626 ще свърши работа.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@marto_bo, нещата са пак объркани. Нови или стари, таблиците не са точни. На Type R, който е 2007-ма година, Euro 4, до сега беше в еко категория 3 и пак трябва да остане там, но му дадоха 4-та категория.   Тия таблици и тия прегледи си ги правят малко кой както му дойде. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е миналата година ми дадоха Еко 3 предния месец минах прегледа Еко 4.

Пииятаел мина на пункт 500м по надолу и му дадоха Еко 5 ,и двете коли са CRV3 бензин 2008г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали освен годината, сега приоритет са измерените газове. Та вероятно е според тях, ама кой да каже?

Предполагам не сте си снимали данните от монитора при ГТП?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са данните от последния преглед на старото ми ЦРВ. За съжаление нямам снимка на ниски обороти.

Screenshot_30.thumb.png.c3bf2e2cac156a84fe4017e1dd6c0ab0.png

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чудесно!

На ниски СО-то да е най-много 0.02. Там винаги е нагоре.

Сигурно са му дали Еко 5?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за црв 2002 беше супер. Аз си го подържах и хората от пункта ми казваха да не го продавам. Ама акурата вече беше на път.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да се похваля и аз - от 3та на 4та категория с новите ГТП-та!

 

viber_image_2024-08-09_20-04-25-557.jpg

viber_image_2024-08-09_20-04-26-164.jpg

viber_image_2024-08-09_20-04-26-596.jpg

viber_image_2024-08-09_20-04-26-893.jpg

viber_image_2024-08-09_20-16-46-457.jpg

Редактирано от I_Yordanov
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!

На какво гориво е това?

Ламбда-та е на малко бедничка смес... ;)

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Снимките са на бензин -"празен" ход и около 2хил. оборота. Вторите 2 са на газ - "празен" ход и около 2хил. оборота. Последната (за печат) си мисля, че е от газовата, но не попитах - може нещо средно да е.

 

Миналата година, по това време, смених ламбда сондата, защото колата се държеше ужасяващо, харчеше гориво като ЗИЛ 130 и светна в червено на ГТП. След смяната минах ГТП без проблем, но нещо не ми харесваше как работи двг. По разни, разнообрани причини, едва онзи ден стигнах до по-сериозен преглед. Главно заради завишен разход на гориво. Майстора също посочи бедната смес, но засега само отделихме газовата от сметките на ЕКУ-то и докато е отпуска, ще въртя километри тестово. Мисля да пусна един запис с ХИМ-а, за да се видят данни на живо. Ако някой има предложения и съвети по въпроса - с радост ги приемам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завишен разход, при бедна смес? Не намирам логика...

Хубавото е, че си минал прегледа.

Но иначе си е необходимо да се направят малко прецизни настройчици на газовата, а и на бензин, при някой спец. , който разбира от нещата.

Почисти си и бензиновите инжектори, и им виж "тайминга". Гледам, при бензин, на празен ход, ламбдата е на границата към висока, а на обороти е ок. При газ, на празен ход е извън нормата = бедна смес, а на обороти е височка - пак към бедна смес.

 

Успех и пиши за развитието! :thumbs1:

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май нещата ги поотпуснаха, щом и аз минах преглед. При нас се появиха няколко пункта където и с танк може да минеш, а иначе аз реших да пробвам при пункта където минавам последните 10 години, попитах нормално хората как мислят, че колата е маганена без катализатор и те казаха ела ще проверим. Записах си нормален час за ГТП, явих се и като вдигнах капака тея откачиха, какви са тези филтри, какви са тези карбуратори, че тези неща много ще ми пречат и т.н. направо ми се смаза кефа. А предварително от една седмица карам на 100 октана Шел В поуър и пъхат пищова в аспуха и хоп от допустими 3.5 вредни емисии, моята показа 2.3 YESSSSS, като знам каква смрад излиза от аспухаа, останах много доволен. 

Успех на останалите

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Критериите за вехтите ни бангии са други.

А иначе с танк можеш да минеш почти отвсякъде - проверено. ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...