Jump to content
rangchev

Масло за ЦРВ 5-та генерация 2018 год.

Recommended Posts

Здравейте колеги. Някой може ли да ми каже колко масло побира ЦРВ 5генерация 2018год.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да уточниш двигателя,но ето потърси тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Engine: L15BY

Capacity: 3,5 litre (Service fill)

Capacity: 4 litre (Initial fill)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

При такова малко количество масло и при толкова натоварен агрегат, с турбо при това, трябва да сменяш маслото на 5000км макс! Ако искаш да пазиш двигателя и турбото, разбира се...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да през 500км да се сменя. Ако го караш на пребиване може и да се сменя на 5000км иначе на 8000 максимум! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.07.2021 г. at 13:52, Drone написа:

Е да през 500км да се сменя. Ако го караш на пребиване може и да се сменя на 5000км иначе на 8000 максимум! 

 

Здравейте, при мен при нормално каране на 8000км вече съм на 5% живот на маслото...има някаква логика.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разчитайте сляпо на електрониката! Тя не е лаборатория! Дава някакви хипотетични проценти на база на инсталиран софтуер (алгоритъм).

При достатъчен процент градско и/или други фактори, това масло, в тоя двигател, е свършило преди да ти съобщи "изкуственият интелект". Именно защото е много изкуствен... ;) :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли какъв е тоя софт и дали просто не смята мото часове (които не се виждат директно) + коефициент за високи обороти и ниски предавки?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.12.2021 г. at 19:02, dandilov написа:

Не разчитайте сляпо на електрониката

Кой е казал че разчитам на електрониката...ако разчитах нямаше да знам на колко хиляди км съм го сменял.

По принцип не работеха покрай празниците и имам записан час за след 2 дни, но според мен при нормално каране  е добре да се сменя на 8000-10000км.

 

За много години на всички, здраве, щастие и повече късмет за нови брички.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги всеки случай да ви кажа, това с маслото е доста неприятно, да караш нов автомобил и постоянно да следиш нивото на маслото. При мен се получи надвишаване на нивото заради градското каране(колкото и да се старая да е загрял автомобила за да не вкара бензина в маслото, но той така ли иначе много трудно загрява) и то с 5мм над максимума, вече имам записан час, да ми източат малко от маслото и да покарам да видим какво ще се случи.

Следете си маслото да не стане друга авария!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смятай, при разреждане с гориво, какво се случва с качествата на маслото. И дали вече отговаря на първоначалните си спецификации и характеристики. ;)

Знам, че някои дилъри обясняват как не му се променят толкова много качествата. Но аз не вярвам на такива приказки. Няма как да разредиш съставките на една комплексна "структура" и нищо да й няма...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте 

Моята Хонда 2.4 я карам повече от 30 000 км с Revanol 0w16. 

До сега не съм видял промяна на нивото, дори и след 5к км цвета си е бистър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

30 000 км с Revanol 0w16.

Това за една смяна ли,колко изминаваш с едно масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, GUcIO написа:

Здравейте 

Моята Хонда 2.4 я карам повече от 30 000 км с Revanol 0w16. 

До сега не съм видял промяна на нивото, дори и след 5к км цвета си е бистър

 

Колега твоя двигател го няма този проблем или поне аз не съм чувал да има. Проблема е при 1.5 бензин с турбо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, CARPERA написа:

Това за една смяна ли,колко изминаваш с едно масло.

Не разбира се. 10к

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуера не винаги отчита еднакви км/ дни.Веднъж ми даде 210 дни след смяна веднъж 340дни и веднъж 160 дни.

Затова на всеки 10к го сменям 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся оригинално масло ...намерих този сайт.Някой ползвал ли е техни продукти?

Screenshot_20220731-134225_Chrome.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши на колегата @Tino той може да ти помогне за оригинално масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 7/31/2022 at 1:46 PM, krumtenev said:

Търся оригинално масло ...намерих този сайт.Някой ползвал ли е техни продукти?

Screenshot_20220731-134225_Chrome.jpg

Тук в общите поръчки в сайта има оригинално Хонда масло

https://www.ato24.de/en/car/engineoil/honda.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От оригиналните на хонда има и по качественни...на по добра цена.

 

Screenshot_20220731-155421_Chrome.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За следващата смяна ще го пробвам това масло :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах нов японски трактор Кубота.Всички масла които ползваха сервиза им бяха равенол, а там натоварванията са сериозни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вкарвайки данните за колата (Honda CR-V 1,5T) в "oil finder" на  Ravenol , ми изкарва препоръчителни само масла от типа 0W30 или 5W30. В сервизното ръководство всички знаем ,че е посочено препоръчително масло от типа 0W20. Та въпроса ми е, защо се получава тази разлика (Ravenol имат подходящи и 0W20 масла, например: EFS 0W20) и може ли въобще да му се вярва на този "oil finder"? Едно от препоръчителните масла, съобразено с коментара на колегата dandilov по-горе (с вискозитет при 40 градуса , по-малък от 50) е RAVENOL FES SAE 0W-30. Някой ползвал ли е досега въпросното масло на  CR-V 1,5T  и може ли да сподели опита си с него?

Редактирано от katri71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика във вискозитетите между производителите на масла и на тези които правят моторите ( в случая Хонда и не само... .)

От производителите на двигатели залагат първо нулата отпред 0/20. 0/30. 0/40  (та са най щадящи двигателя но са и по скъпи) до като производителите на масла залагат като приоритет масла които пазят околната среда (директива някаква следват) които започват обикновено с 5/30. 5/35. 5/40... . Това ми е инфо от представител на марка масла за БГ. Аз лично съм си избрал масло щадящо двигателя и го смятам за абсолютно законно след като го има на пазара (това го пиша с оглед ако някой се опита да ме клъвне).

А ти колега кое ще предпочетеш си е изцяло твоя работа но съобразявай се първо със състоянието на мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно 0 или 5W, моята информация от опитен майстор хондаджия е, че 0W, удължава живота на веригата, защото я маже по-добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нулата маже по-добре всичко във фазата на студения старт. Особено важно при наличие на турбина. За веригата са от съществено значение противоизносните присадки на маслото.

 

@katri71 от Ravenol, освен FES, много подобни х-ки има и SFE 5W-20.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня.

И двете масла са с много добри и подобни характеристики по data sheet. FES е "топ" масло от серията USVO.

PAO, естери, съвременен пакет присадки, много добри х-ки на "студен вискозитет" - приближаващи го до XW-20, но с работен "топъл" вискозитет и HTHS на нисковискозитетните серии XW-30.

SFE пък, освен характерният за 0W-20 "студен" вискозитет, притежава работен "топъл" вискозитет и HTHS, доближаващи го до нисковискозитетните серии на 0W-30.

Не съм виждал други такива х-ки, освен при маслата на Red Line.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде го гледате товамасло? Моята няма иконка с гаечен ключ, друг начин да се види има ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да търсиш иконки и т.н. Сменяш на 150 моточаса и всичко ще е перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава да разбера къде пише моточасовете. Прерових цялата мултимедия но не намерих инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...