Jump to content
TheaverageHondaFan

Струва ли си Акорда?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте почитатели на Хонда! Преди всичко искам да кажа, че съм нов член на форума, и че за първи път пиша тема във форуми за коли като цяло. В търсене на автомобил съм и се спрях на Хонда акорд 7-ма генерация.

 

- Млад шофьор съм и автомобила, който съм карал до сега е E-class 320 diesel, който е 204 коня, автоматик. Поради тази причина си търся Акорд (бензин) автомат, защото на такова съм си свикнал. Неща, които ме притесняват за автомобила след безбожното търсене и четене от 2-3 седмици:

   - Някой хора ми казват, че колата особено автомата се чувствали мудни. 190 коня, ама се усещали като 130. Това мен не ме засяга тъй като аз търся комфорт, а не бързина, но ми е интересно да чуя вашето мнение.
   -  Каква е окей цена за тези екземпляри, 2.4, 2.0 автомати, седани (2004-2007). Питам, защото не съм намерил в България поне и една такава, която да е по-ниска сума от 8500лв.
   -  Освен за ръжда над гумите и при шибидаха (ако има такъв) кое е нещо специфично, за което да се оглеждам. Също така освен обикновен kickdown тест на автомата, има ли някакъв друг тест, който да направя?

И най-важният ми въпрос е: Като хора с опит смятате, ли че автомобила си заслужава за тази сума. Защото според мен на фона на всички аудита, бмвта, мерцедеси и т.н в тази ценова област, акорд 7ма генерация е най-добрия избор откъм подръжка и надеждност за годините напред. Бюджетът ми е между 8500-10000.

 

Имам още мн неща, които бих споделил, но не искам да го правя твърде дълго за четене, ако имате някакви въпроси просто ще ги отговоря долу. Надявам се да не съм звучал мн некомпетентно. :)

Редактирано от TheaverageHondaFan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, аз карам 2.4 автоматик от близо 3 години и за мен си струва. Здрава и надеждна кола, търсих малко по-дълго (може би около половин година) докато намеря ‘executive’ вариант, който да ми допадне и въобще не съжалявам за покупката.. Може би е добре да поразучиш кои са уважаваните от колегите сервизи, в които можеш да закараш избран от теб автомобил за оглед преди покупка..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще се изкажа по въпроса за мудността. Не, не мисля, че ще ти е мудна, но зависи и какво очакваш. Има определени ситуации, в които се усеща по-тромава – най-вече при максимално ускорение от 50–60км/ч на 2ра тръгва от доста ниски обороти защото 2ра предавка е доста дълга. Та като комбинираш загубите на автомата и тази конкретна ситуация – да, усеща се като по-малко от 190 коня, но не чак пък 130. Е, то зависи и колко кила теглят тия коне разбира се. За сравнение на дино автоматът дава около 15–20 коня по-малко мощност на колела. Плюс малко по-дългите предавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е първи скок от дизел на бензин е възможно да останеш разочарован... Особено от редови 6естак( доколкото разбирам) :P  да се хвърлиш на бензинов четирицилиндров сешоар , както биха го нарекли по други форуми... Не малко са хората дето разправят ,че комби автоматът е умрял. Но пък други доста си го хвалят. И от комфорт не очаквай много, особено слизайки от мерц(така съм чувал). Аз лично от 15 години карам само бензинови Хонди , не познавам други марки и за мен си е перфектният автомобил и от към комфорт ,вървеж , поддръжка.... Чета и слушам какво казват някои други ,които са карали различни автомобили и правят сравнения, обаче си признавам ,че не ме интересуват. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, TheaverageHondaFan написа:

  - Някой хора ми казват, че колата особено автомата се чувствали мудни. 190 коня, ама се усещали като 130. Това мен не ме засяга тъй като аз търся комфорт, а не бързина, но ми е интересно да чуя вашето мнение.

Първата ти задача е да намериш случаен Акорд 7 АТ 2,4 и да пробваш как ще ти пасне. Даже е добре да пробваш няколко екземпляра - за да придобиеш представителна извадка. Пробвай и комбито - има защо - чисто технически, стига да не ти е грозно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В момента карам Хонда #11 в семейния автопарк. Това от 2003-а, а от 2009 само автоматик. Карам Хонда най-вече заради рентабилността - рядко се чупи, достъпни части, и като цена, и като наличност. Екстрите, и донякъде комфорта не са ми чак такъв приоритет. 

Не знам, колко е муден К24 автомат в Акорд комби, но лично мен К20, в моето високо комби CR-V ме устройва. Всичко е въпрос на лично усещане. Качваш се, пробваш, и ако те грабне, това е твоят автомобил. Какво мисля аз няма значение.

 

Цена - височка е, ама това не е само в България. Причина за високата цена - рентабилност.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт, който колкото да ти говори докато не пробваш сам няма как да прецениш за себе си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пропуснах

Преди 11 часа, TheaverageHondaFan написа:

освен обикновен kickdown тест на автомата, има ли някакъв друг тест, който да направя?

 

Включваш на D, натискаш спирачка и даваш газ. Оборотомерът трябва да спре на около 2000-и-малко об/мин. Ако не спре - проблем. Прави се за 1-2 секунди, не прекалявай.

Когато включваш от P на R, или на D не трябва да има удар в скоростите. Удар, или форсиране при агресивно ускоряване също са нежелателни. Ако колата е паркиран на наклон може да усетиш удар. Това е заради неправилно паркиране и не е притеснително. Правилното е - спираш, натискаш крачна спирачка, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната, местиш лоста на P.

Проверяваш маслото в скоростите - ниво, състояние, цвят. Нивото се проверява на загрят и загасен двг.

Предполагам и Мерцедес имат lock-up. Тук също има и ако можеш го провери.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за мненията и за съветите. 

19 hours ago, drav4o said:

Може би е добре да поразучиш кои са уважаваните от колегите сервизи, в които можеш да закараш избран от теб автомобил за оглед преди покупка..

Ако, някой гледа темата вмомента и е запознат със подобни сервизи ще бъда мн благодарен, ако сподели за подобни сервизи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 глас ЗА. От няколко месеца имам седан бензин 2.0 автомат, изобщо не съжалявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди няколко месеца и аз бях като теб. Грабна ме автомобила като философия, визия, комфорт. Разбира се и аз се чудех дали си заслужава парите, защото ако сравняваме с другите автомобили от този клас и година си има едно 2к-3к отгоре, няма какво да се лъжем. Дали са оправдани обаче само времето може да покаже при всеки човек отделно. Аз съм 4ти месец на хондичката и нямам от какво много да се оплача. 2.4 автомат, който наистина не е много пъргав особено при високите скорости си е направо бавен според мен, идвайки от сааб 2001г 2.0 турбо бензин. В града обаче по светофари, бързи изнасяния и подобни е много приятна за каране. Като кутия ако говоря за мен поне не са най-плавните превключвания на света, особено от първа на втора си има едно забавяне. Маслото съм решил да го сменям на 20 000км, филтъра на кутията на всяка втора смяна. Относно чуканията, които колега преди мен беше написал аз съм имал такива чукания при превключване от P на D или R, но дори да не чука при студена кутия винаги има един шум на усукване. Така, че като гледаш колите имай предвид, че не е задължително на умирачка все пак са стари коли. Пожелавам ти успех в търсенето, защото няма много екземпляри за продан и да не му мислиш много! Колкото повече знаеш толкова по-трудно става...

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Dennis написа:

Маслото съм решил да го сменям на 20 000км,

За маслото на скоростната кутия, предполагам. Иначе би било "гротеска"... 🙂

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, dandilov said:

За маслото на скоростната кутия, предполагам. Иначе би било "гротеска"... 🙂

Даа, разбира се! На мотора на - 7000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вървенето чипосваш ... на ръчката става друга кола за автоматите незнам .... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дали си струва колата: ДА

Сега конкретно по твоите въпроси:
- Колата не е състезателна. Няма да го има това усещане от турбо дизела и със сигурност ще ти се струва значително по-бавна. Автоматът е изключително надежден и плавен АКО е обслужван и експлоатиран както трябва. Колата има достатъчно сила да изпреварваш безпроблемно. Щом търсиш комфорт, а не спорт - ще си доволен по тази точка.
- Цената зависи - трябва да се запознаеш добре с годините на производство (има фейслифт) както и нивата на оборудване. За фейслифт екзекютив 2.4 AT с всички екстри си подготви 11-12к минимум. За базов Акорд може и да стигнат 8500, но повярвай ми има причина да е такава разликата в цената и е оправдана.
- Ръждата е проблем и гледай внимателно веждите особено задните. За кутията - вече колегите преди мен са изписали доста неща. Трябва да превключва плавно без камшици. Кутията има локъп - усеща се все едно колата превключва още 1 скорост над 5та. Има ръчен режим - когато сменяш предавките не трябва да има дълго замисляне на кутията и не трябва да бие камшици или да приплъзва. Когато си в спряло положение и включиш на режим D не трябва да има придърпване. Същото и от спряло положение към режим R. При паркиране под наклон не трябва ако си на D колата да се връща сама назад. Трябва да тръгне напред или да остане на място.

И най-най-най-важното - ЧИТАВ МАЙСТОР. Колите са надеждни, но ако нямаш доверен майстор специалист на японски автомобили ще береш много ядове.

Поздрави и успех. Може да ползваш темата за обсъждане на конкретни обяви, за да дадат мнение колегите ако си харесаш нещо конкретно.

Редактирано от SvetlinMarkov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, SvetlinMarkov написа:

И най-най-най-важното - ЧИТАВ МАЙСТОР. Колите са надеждни, но ако нямаш доверен майстор специалист на японски автомобили ще береш много ядове.

Защо плашиш човека?

Моята я поддържаха в обикновено (комшийското) сервизче и не съм имал ядове - не че нещо специфично (за 5 години) е трябвало, де. :)

Единствено реглаж на клапаните ми прави Маркони, но и те са си обикновени - нищо сложно за грамотен механик, но е задължително да е доверен майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, SvetlinMarkov said:

При паркиране под наклон не трябва ако си на D колата да се връща сама назад. Трябва да тръгне напред или да остане на мястo.

Това е мит.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е така, за разлика от другите автомати, хондовския не "държи в наклон", нито пълзи, което не означава че е повреден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И е тъй и не е тъй - всичко зависи от наклона!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По стечение на обстоятелствата имам под ръка Хонда автомат и друг автомат.

Всичко си има лимит, зависи от наклона.

Авенсиса също не държи и тръгва наобратно, но в интерес на истината при по-голям наклон от на Хондата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми то много фактори влияят върху точно това поведение на автомата. 

1. Налягането на маслото - респективно състоянието на помпата и хидро-трансформатора.

2. Предавателното отношение на първа предавка - може да е различно при двата автомобила.

3. И най-важното е  вискозитета на маслото, а той е силно зависим от вида на маслото, оставащия му ресурс и най-вече моментната му температура. 

Така че такова заключение за състоянието на автомата е грешно да се прави, още по-малко да се генерализира за конкретна марка автомобил.

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е.

Важното е от място и на равна хоризонтална повърхност, колата да тръгва сама, когато е на скорост и мотора е топъл - тоест на мин. работни обороти. Това е тест както на кутията, така и на спирачките - тоест, няма задържащо (макар и слабо) колело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та понеже и на мен ми се намира Акорд автомат под ръка си направих труда тази вечер да паркирам под максимален наклон и да ви направя видео.

Няколко уточнения:
1) Жена ми стои в колата, за да може да дръпне веднага ръчна ако усети, че колата тръгва в някоя посока.
2) НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА ако няма кой друг да стои в колата и да реагира веднага ако нещо се обърка.

Мястото, на което съм паркирал:

parking_1.thumb.png.c3e26d2b958642f450f6875ed8c8a7f7.png

parking_2.thumb.jpg.7b049d9b75919cda0208e2b0b26eb02a.jpg

Може да гледате видеото тук: 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя максимален наклон няма как да се опише с думи или да се покаже добре на видео. А и гаранция, че ако наклонът е някоя по-стръмна рампа на подземен паркинг колата може да тръгне леко назад.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В крайна сметка нека да заключим, че размерът има значение и ,че факторите са много и да спрем с този спор, защото темата залитва в друга посока :)

 

Редактирано от SvetlinMarkov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко месеца притежавам такъв, комби, 2.4 АТ префейс и досега съм предимно с позитивни впечатления. В сравнение с предишната ми кола - W202 220 CDI - 125 кс, не мисля, че има съществена разлика във вървенето при високите скорости - Хондата сваля предавки, за да се получи нужното ускорение за изпреварване, докато с мерцедеса същото ускорение постигам без смяна на предавки. Хондата обаче, е значително по-пъргава при старт и ниски предавки.

 

Мерцедеса, въпреки своите 600к км, преминава доста по-безшумно през неравности и дупки, докато Акорда предава в по-голяма степен вибрациите в купето и имам усещането, че нещо може да се разкачи някой път :). Така че идвайки от Е-класа, най-вероятно ще останеш разочарован от гледна точка на комфорт.

Високите скорости се усещат значително по-малко при Хондата, а и е по-тихо при 140 км/ч, въпреки че оборотите на двете коли са еднакви при тази скорост.

Това е първия автоматик, който карам и не мога да изкажа особено мнение, все пак смяната на предавки е доста бърза и бегло се усеща. А и е доста надежден, според публикациите, които изчетох последните няколко месеца.

 

Цената й е такава, понеже е бензин (които автомобили в последните години са си завишили цените предимно заради ограничението не дизеловите двигатели в населените места), и носи емблема H отпред. А и са по-рядко срещани от Авенсис и Мазда 6 по пътищата.

Когато търсех кола карах един Авенсис на същите години и определено не ми хареса мекото возене, а и имаше някакъв проблем с автомата, за който собственика се опитваше да ме убеди в противното.

 

Определено колата си струва, особено ако намериш хубав и поддържан екземпляр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...