Jump to content
Drone

Каква кола да си купя ?

Recommended Posts

Откъм интериор не ме впечатлява, ама хич.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Drone написа:

те тва е добра находка

Определено е находка. Само ти и още няколко хиляди души сте я видели.

 

Само че, те ще наддават, а ние тук само си говорим. В хонда форума за аудита.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали сме в офтопика ;) Може да си говорим за каквото искаме :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая статия е доста бошлаф :D Първо 3.0 tfsi не е 221 коня, а 272 ;) 

Иначе съм изчел всички де що има за тоя модел, с какво масло е най-добре да се кара и т.н. 

 

Тази седмица мисля да пробвам едно Q5 да видя дали ще ми хареса големината. С на сестра ми CR-V то нямам проблеми, а то е една идея по-голямо като размери. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде айде, хондите са роски китки всичките :) 

 

Акурите имат същия проблем с PCV клапана, имат и проблем с помпата на хидравликата. Та да и те не са безпроблемни. 

 

едит: не е като да не горят и хондите масло :) 

 

 

 

нащо лайно мирише на рози

;)

Редактирано от Drone
  • Харесвам 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Drone желая ти да си вземеш уникална Q5ца и да се отвозиш :P ,базик да става. Да се похвалиш като избереш да я видим таз машина :drunk:

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.07.2021 г. at 16:40, Drone написа:

Нали сме в офтопика ;) Може да си говорим за каквото искаме :D 

 

Аз примерно бих се радвал да си говорим за това как от 20 годишно HR-V 1.6 бензин се скача на 300 коня Q5 на кредит от северна америка, а всичко между двете крайности излиза, че има твърде много компромиси. За мен е нелепо, но опитвам остана с отворено съзнание. И все пак всеки път като видя темата да се повдигне, ме гложди по малко :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Drone написа:

Тази седмица мисля да пробвам едно Q5

Е, стига де, нали обеща през вече миналия месец, да си отишъл до Враца за да покараш някакво там. Почвам да се обезверявам вече.

 

Преди 1 час, Drone написа:

нащо лайно мирише на рози

Завижда се тука само, не обръщай внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ши доди - ей го де е Враца.

Ама ако требе да е с парите ...

Иначе по-лесно е от 105 на 300 коня, отколкото обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Veseliq написа:

 

Аз примерно бих се радвал да си говорим за това как от 20 годишно HR-V 1.6 бензин се скача на 300 коня Q5 на кредит от северна америка, а всичко между двете крайности излиза, че има твърде много компромиси. За мен е нелепо, но опитвам остана с отворено съзнание. И все пак всеки път като видя темата да се повдигне, ме гложди по малко :)

Изказа си мнението доколкото знам :) . Сори ама CR-V 3 и 4, като дизайн и изпълнение хич не ме кефят. Акура споменах защо няма да е.  Просто няма части за тия коли в България. 
Или според теб е по-добре да дам 17-18000лв за кола 2007-8 година ? Която няма да е 20 годишна, но ще е 13-14 годишна, което обезсмисля цялата покупка. 

 

 

Преди 2 часа, Zlatozator написа:

Е, стига де, нали обеща през вече миналия месец, да си отишъл до Враца за да покараш някакво там. Почвам да се обезверявам вече.

 

Завижда се тука само, не обръщай внимание.


Не съм обещавал нищо :) Променливи планове имам :) Чул съм се с човек, който е гледал колата и ми е каза, че е ок. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Drone написа:

Сори ама CR-V 3 и 4, като дизайн и изпълнение хич не ме кефят. Акура споменах защо няма да е.  Просто няма части за тия коли в България. 
Или според теб е по-добре да дам 17-18000лв за кола 2007-8 година ? Която няма да е 20 годишна, но ще е 13-14 годишна, което обезсмисля цялата покупка.

 

Това, което казвам е, че за мен е неразбираем скокът от 20 годишно HR-V с почти никакви екстри и слаб двигател, на 300 коня луксозен автомобил (който е загубил близо 3/4 от стойността си за 6г) и че не съм сигурен дали очакванията ти ще бъдат оправдани. Тези коли са някакви противоположности. Това Audi има причина да се обезценява толкова бързо - колкото и да е "корав" двигателят му, такъв автомобил не е евтин за поддръжка - за старт каското е 2000лв на година, а после хилядарки ще си вървят с лекота по него при влизане в сервиз. А цената на Q5 за 40 хиляди лева ще падне на 20 много по-бързо от колкото CR-V за 20к лв ще заструва 10к лв и ще ти коства много повече разходи през това време. Напълно бих го оправдал ако имаш излишни пари и си готов да ги трошиш за кеф без мислиш за последствията - ама говориш за кредити :)

 

След като до сега си бил ок с HR-V със 100 коня двигател, вероятно не си комплексар, който иска да кара с 200 и да му правят път на магистралата. Вероятно искаш колата ти да е хубава и удобна, искаш да ти е по-лесно да правиш безопасни изправервания. За всичко това не ти трябва стара лимузина. По-лесно ми е да разбера да искаш да вземеш нещо по-новичко, по-нисък клас, на лизинг (без изобщо да посочвам марка), от колкото топ изпълнение на стара Q5ца.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов автомобил......днес случайно попаднах на авто-ревю, ел.модел северната съседка. Цена у нас 33к плащаш на момента, цена там 36к -800лв връщаш старо -20к държавна помощ = 15к лв. 

Извод: скъпо е да бъдеш български гражданин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, Drun написа:

днес случайно попаднах на авто-ревю, ел.модел северната съседка

 

Това да не е оная ел. Дачия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Veseliq написа:

 

Това, което казвам е, че за мен е неразбираем скокът от 20 годишно HR-V с почти никакви екстри и слаб двигател, на 300 коня луксозен автомобил (който е загубил близо 3/4 от стойността си за 6г) и че не съм сигурен дали очакванията ти ще бъдат оправдани. Тези коли са някакви противоположности. Това Audi има причина да се обезценява толкова бързо - колкото и да е "корав" двигателят му, такъв автомобил не е евтин за поддръжка - за старт каското е 2000лв на година, а после хилядарки ще си вървят с лекота по него при влизане в сервиз. А цената на Q5 за 40 хиляди лева ще падне на 20 много по-бързо от колкото CR-V за 20к лв ще заструва 10к лв и ще ти коства много повече разходи през това време. Напълно бих го оправдал ако имаш излишни пари и си готов да ги трошиш за кеф без мислиш за последствията - ама говориш за кредити :)

 

След като до сега си бил ок с HR-V със 100 коня двигател, вероятно не си комплексар, който иска да кара с 200 и да му правят път на магистралата. Вероятно искаш колата ти да е хубава и удобна, искаш да ти е по-лесно да правиш безопасни изправервания. За всичко това не ти трябва стара лимузина. По-лесно ми е да разбера да искаш да вземеш нещо по-новичко, по-нисък клас, на лизинг (без изобщо да посочвам марка), от колкото топ изпълнение на стара Q5ца.

При чисто нова кола, трябва да плащам каско 3бона, лизинг и трябва да си плащам като поп в оторизирания сервиз. Ти защо не взе чисто нова кола, а лексус от 2016та ?  
CR-V то е старо. Искам кола на 6-7 години максимум. 
Другия вариант е Lexus RX450, но там няма адекватни сервизи за поддръжка и рано или късно батерията ще здаде багажерията. Та ще трябва да се кара до Варна :) 
Ако исках нова кола до сега да съм взел. Един Приятел има Шкода, друг има Рено. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като долети Дрона до Враца, ще отскоча до там и ще пробва мойта вехта тинейджърка, и да си решава с какво я превъзхожда Кю-то, освен в цена, багажник и малко клиренс.

Сравнение между "тинейджърки" Q5 и MDX не може да има по нито 1 показател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Drone написа:

... и трябва да си плащам като поп в оторизирания сервиз.

 

С извинение за втория ми пост без да изчакам отговор на първия - забравих да върна няколко изречения и по това перо. Каква според теб е разликата в обслужването на автомобил в оторизирания и неоторизиран сервиз?  Не коментирам цените на ремонти, а само на обслужване и консумативи - като е гаранционно, ремонтите си ги правят за сметка на производителя, това е идеята. Като не е гаранционно - си ходиш където те устройва.

 

Моят опит е ограничен, но ти давам паралел между два несъпоставими автомобила и два несъпоставими сервиза. В Бултрако имам 2 неприятни истории (не заради цени, а отношение и качество на работа), за това обслужвам хондите само в Юби и Мотобокс.

 

Едно пълно обслужване на Лексусът в ТМ Ауто - с оригинални масла и филтри е 550лв, обслужва се веднъж на 15 000км. Връщат ти колата измита. За бензиновото CR-V беше 320лв в Юби-ко - с неоригинални масла и филтри. Стара Хонда няма да е много по-евтина за обслужване от нова Хонда или нова Шкода. За Ауди, очаквам всичко да е по-скъпо - и в оторизирания и в неоторизирания. Ама нали караш 300 коня Ауди, очаква се да не питаш за цени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е по-скъпо. Разбира се няма как да сравняваме 6так с 4цилиндров двигател. Маслото е 200лв, филтрите са около 60-70. Свещите са по 30тина лв едната. 
 

Спомням си, че като си купувах моята кола тогава на мода беше поверието, че частите за хонда са скъпи. 

Наясно съм с цените и че ще плащам повече.
Чудя се едно, тези коли като ги купувате, гледате колко ще се продадат след х на брой години или дали ще ви е кеф.HR-V то като го купувах бях с ясната представа, че следващия собственик ще е Надин :) 

 

 

@Veseliq Мм да напълно съм съгласен с мнението ти и не го успорвам. За това съм създал темата, за да обсъдим нещата и да избера нещо, което хем да ми доставя удоволствие, хем да не е прекалено старо. Разбирай прекалено старо за мен е 2008-2010 година кола. 

 

 

 

 
 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече фактори се вземат под внимание, толкова по-прагматичен е изборът, но и харесването от пръв поглед никой не е отменял, обаче щом се колебаеш, явно то не е твоят случай.

Наясно сме че те плаши не обслужването, а евентуално наложилите се ремонти на "хамериканката" спрямо "немеца", който е по-лесен - чаркове има навред - друг е въпросът защо. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, от другата тема за културата на Българските шофьори си видял за какво става въпрос. При евентуален проблем по тенекиите, ще остана без кола за 2-3 месеца :D

И пак стигам до дилемата Кеф+повече разходи(Аудито не е 100% безпроблемно, то такива коли така или иначе няма) с възможност за по-голям тунинг чип, ролка и т.н, което пак води до още разходи разбира се, но пък води до повече кеф.

 
Хонда, лексус са по-малко кеф, но пък от към разходи са по бюджетни и горят по-малко от аудито. Лексуса в Града ще гори 10-12 с хибрида, аудито гори 15-16. 


Димо, сестра ми като гледаха каква да им е следващата кола и се спряха на CR-Vто се отказаха от Бултрако поради 2 причини: 1во плащаш 65000лв и си задължен да ходиш при тях да ти обслужват колата, да застраховаш се за ремонтите, но спрямо кола за 40000лв, не знам какви ремонти трябва да правиш за 25000... 
В момента обслужването на CR-Vто е около 200-250лв. Взимам масло и Филтри от Тино. А сервизирането става в един сервиз в град Сопот, където цените са смешни. Имаше проблем с климатика, ремонта при Цецо зад Библиотекарския беше 400лв. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тенекиите е така, особено ако са невъзстановими, или ги няма по моргите. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ценови диапазон и сегмент съвсем правилно си се насочил към Q5цата, жалко че в ауди форума набързо ти заключиха темата, ама там това си е често явление...

Мерцедеса от тия години е грозен, БМВ-тата имат кахъри още с инжекторите. Други европейки марки да предлагат 6таци не се сещам. 3.0тфси е бетон в това отношение, от Америка и Канада се куплира със 8 степенния зф. Хайпа покрай тази комбинация хич не е случаен, ауди форума вече сигурно има повече тфси отколкото тди ако говорим за моделите след 2011та. Да не говорим, че вече и газ се научиха да им слагат в съотношение с бензин естествено, тъй че след още някоя и друга тесла срещу дизела, този мотор ще стане още по-желан. Това го споменавам в случай, че не ти хареса или ти дойде нагорна поддръжката, мисля че лесно ще го продадеш.

 

Потенциален най-голям разход би ти бил дистроника, ако вземеш кола с такъв и ти откраднат датчиците... Всичко друго не би ме притеснило. Ако трябва да говорим в цифри едно първончално обслужване - масло на двигател и дифове, обслужване на кутията и смяна на дискове и накладки ще е около 3-3.5к. Верига още толкова на около 250-300 000км ако ги достигнеш. Окачването ако е въздхух се рециклира всичко, възглавници има афтърмаркет.

PCV-то ако го сменяш с всичко прилежащо още около 1000лв, ама може и да не се наложи.

 

То е ясно, че поддръжката е дърво, ама не си мислете, че като е ауди край, през 2 месеца е в сервиза, пък ако е нещо друго само масла и филтри ще е.. а и лагер главина максимум да се скапе, както се изказа веднъж най-великия автомобилен журналист в България. С аудито поне дървото може да избереш да го ядеш в 6-7 сервиза в София и 2 официални, а не да обикаляш и да се молиш на 2ма човека да те приемат и да си чакаш частите по 2-3 седмици и часа за преглед след 5.

Имам и познат с Q5, ама дизел. Проблеми имаше само с дпф-а и скоростите, които при него бяха s-tronic. Ти нито дпф ще имаш, нито кутия с двоен съединител. От нищо друго не е оплаквал за периода, в който я има, а я продаде на около 250 000км.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии аз го смятах около 2500 цялото обслужване първоначалното. Със смяна на PCV, Термсотат и водна помпа. PCV-то вече е по 200-300лв. А и там в ауди форума имат хора, които се занимават с дистрибуция на части и дават отстипки. 
Маслата ги има в ato24 и са на приемливи цени. 

Темата ми я заключиха, защото аз така поисках :) Почна се троленето. 

Редактирано от Drone
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да караш хонда, е като да членуваш в елитен клуб недостъпен за простосмъртните. Всяка една стотинка вложена в поддръжка е инвестиция, която после ще избиеш от продажбата. За това като видиш акорд 7-ца фрйслифт за 17800, макар и бясна базовица, си казваш, че и ти ще станеш член на тоя клуб и се нареждаш на опашката от кандидати за покупка.

При хонда рециклиращ носач, щото е излят при лятното слънцестоене и е зареден с японска аура и е благословен от японски шаман. Не, че е скъп, само 1000 лева е, просто няма да е като оригиналния. Или пък да си поръчаш врата за 10 000 лева и да я чакаш 3 месеца. Да ти се счупи панорамния таван на ЦРВ-то за 4 000 дето го няма никъде. Ама няма проблем, това е инвестиция, ще я избием.

  • Харесвам 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете е доста относително. Тежък и бърз джип, според мен включи в най-лош сценарий и дискове с накладки. Иначе без тях сумата, която си сметнал си е ок и според мен. pcv-то много гърбят за труд, ако имаш доверен добър техник, който няма 50 000 последователя във фейсбук може и да ти го смени както трябва и без да те одере. 

 

Много хора като сменят pcv-то обслужват и компресора. Там е 1л масло, но цената е оле майко. Също е въпрос на избор ще го обслужиш или не. Ако да, компресорът не трябва да се обръща. Извинявай ако ги знаеш тези неща. 

Редактирано от Cap_Slow
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се източва маслото като не се обръща ? Защото гледах клипчета в youtube и баш така го обслужиха, изляха маслото в една кофичка, замериха го колко милилитра е и доляха същото количество ново. 

 

Това конкретно гледах.

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В детайли не съм гледал, но тъй като известно време време проучвах закупуване на A6 3.0tfsi от същите години многократно попаднах на мнения, че по елса процедурата пишело да не се обръща с главата надолу. 

 

Много хора така или иначе никога не го обслужват. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лошо няма в скока от 20-годишно HR-V към 6-7 годишно Ауди или какъвто и да е автомобил от премиум сегмента. Въпрос на вкус и състояние. И все пак автомобил се купува, да върши работа и да доставя удоволствие при ползването му. С мощността и разликата в управлението се свиква доста бързо, спомням си добре, когато преди години се качих от сивик на Ц-класа.

Разбирам аргументите за избора и Q5 е добър такъв, като изключим тенденцията на фирмата да слагат "двигателя пред предната броня" и не толкова добрата надежност, но ако случиш да добър екземпляр и го поддържаш добре, не мисля, че ще останеш разочарован.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късметът е фактор при втора ръка, но и там важи приказката -  "колата е за да те вози, а моторът и, за да те радва". Viva la V6!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone , те са ти го казали в ауди форума още преди 7 години.

 

Цитат

Проблема на А4-ките е че цените им паднаха драстично , но частите за тях и самата поддръжка не е за всеки  джоб.

 

Та, къде ти е другото ауди, дето го взе тогава, казваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава възможностите ми бяха други, това е било преди 8 години.Ти преди 8 години щеше ли да имаш 3 коли, мотор и 2 косачки ? 

Пак не мога да разбера купувате ги тия коли да ги карате или да ги продавате изгодно след 3-5 години ? 

 

@jijane много добре го е казал ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Drone написа:

Пак не мога да разбера купувате ги тия коли да ги карате или да ги продавате изгодно след 3-5 години ?

 

Много тежкарско изказване. Може и да съм сбъркал в преценката си за някои неща по-горе. Пожелавам да вземеш Q5-цата и да е всичко, което си искал. В крайна сметка - веднъж се живее ;)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Drone, всички дето сме ти писали по нещо е било от добронамереност. Няма място за обиди или завист и дано никой (или ти) не тълкува думите превратно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да обидя никой, но от 2 страници се натяква как Хонда е велика марка и е над всички останали и едва ли не, ако взема друго, което на мен лично повече ми харесва значи съм в грешка. 
И @Zlatozator го натяква със всяко негово  мнение още откакто премести темата в Offtopic раздела :) 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си каквото те кефи. Така ще ти е по-лесно да му прощаваш, а и на себе си. Ние хОндажиите така я караме. :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone , аз систематично друго нещо натяквам, ама като не можеш да четеш между редовете (еле пък така си го интерпретирал), надали има смисъл да ти се казва каквото и да било. Рано или късно и останалите, които се навиват да отговарят в тази тема, ще го осъзнаят.

 

Цитат

“Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш.” - Николай Хайтов

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Няма най-добра марка...Всяка марка и модел си има предимства и съответно трески за дялане. Едни са по-капризни, но дават повече удовлетворение, други постни ,но не толкова податливи от към ремонти. Като цяло ние в БГ 80% караме използвани автомобили и си е чист късмет да хванем златната рибка било то и на гола кука( за малко пари), повечето случай взимаме нещо що-годе удовлетворяващо пиеме 3 бири и вече го възхваляваме. Дронето ще дава една чанта пари и едва ли ще купи куция кон, напротив 90% от тук ще им обърне огледалата ,ако се наложи. ;) Цецо , Леджънда му е като Светия Грал, човека си го възхвалява и му се радва ,сигурно има защо...Радвайте се на ближния и го подкрепяйте, а тези които се базикат със сърце и душа нека и те да имат два пъти повече . Всички други по една или др причина ги е яд или карат миксери до 130км/ч на газ и прехапват устни. Аз продадох Акорда ,след 8 год служба, но не съм отписал Хонда и те искат своето , да не би да са ввчни..Имат си слабости.Не и ли даваш каквото си иска ,оставаш с палец в устата..Сега карам колата от подписа , ами да не излизам някакъв наперен и "неразбран" в нечий очи, не знаете за какъв "бой" става на въпрос и то за премиум коли 3 пъти по скъпи от Лагуната. Просто 205-те коня турбо затварят страници, спираме после на бензиностанция и казват "пипана е" ...Ако е пипана от предния собственик може аз нз...пък нека и скърцат пластмасите и да е евтина отвътре...И да не забравяме че е с нисански мотор,нщ че е Рено😄

Вкус другар няма , важното е да пълниш гащите и да те лепи на седалката , пък ако гори по-малко от очакваното от теб и не цапа кюнците си оцелил джакпота , вс др написано ,казано е безмислено. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...