dimkaraganchev 61 #1 Публикувано 12 Февруари, 2021 Имам странен проблем с ППХ на газ. При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. На бензин не го прави. Газаджията не успя да хване проблема. Според него, ГИ е супер. Някой има ли идеи, какъв би могъл да е проблема? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #2 Отговорено 13 Февруари, 2021 Провери си маркучите за вакуума,почистване на дросел и стъпковото моторче IACV(EACV) или както се казва.При мен имаше клатене на обороти и се оказа прегоряло маркуче и стъпковото. Преди 13 часа, dimkaraganchev написа: ...двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне... Когато оборотите са 0 винаги гасне . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #3 Отговорено 13 Февруари, 2021 (Редактирано) Всичко хубаво е да го направи, но защо проблема е само на газ. Редактирано 13 Февруари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #4 Отговорено 13 Февруари, 2021 Преди 3 часа, tony® написа: Когато оборотите са 0 винаги гасне . Имах пред вид, че падат до 0 и се вдигат. Явно трябва повечко да обяснявам... CARPERA, точно затова посетих газаждията. Включи я на лаптопа си и дълго време се спускахме надолу по Козница. Не успя да открие проблем. След това за около2-3 дни се беше пооправила, но пак започна да го прави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 13 Февруари, 2021 (Редактирано) Според теб аз не го разбрах така ли. Или просто бърза и отговари по инерция. Проблем щом го има само на газ си е от газовата. Погледна накой от филрите,от мръсна газ да е запушен. Пробвай при друг,може той да хване проблема. Но колко хил км е газовата. Имах подобен проблем с заминал изпарител , в гаранция беше. Редактирано 13 Февруари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #6 Отговорено 13 Февруари, 2021 Не, нали цитирах колегата, който се правеше на духовит. ГИ е нов, няма и година още и е на около 8000 км. Миналата седмица смених филтъра на изпарителя. преди 6 минути, CARPERA написа: Имах подобен проблем с заминал изпарител , в гаранция беше. За проблем с ППХ ли става въпрос? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #7 Отговорено 13 Февруари, 2021 (Редактирано) Проблеми като твоите с оборотите. Клапаните са проверени нали,предната ми газова ги натягаше на 12 хил сериозно. Отиди при друг газаджия. Редактирано 13 Февруари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #8 Отговорено 13 Февруари, 2021 преди 12 минути, CARPERA написа: Проблеми като твоите с оборотите. Пак да питам. Проблеми с оборотите или с ППХ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #9 Отговорено 13 Февруари, 2021 19 hours ago, dimkaraganchev said: При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. Принудителен празен ход,напиши го че да ни разберат и други. Това е ограденото , не се разбрахме нещо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #10 Отговорено 13 Февруари, 2021 Off Topic Ако не беше пост #9 още да се чудя що е то ППХ. Мислех, че е някаква част от ГИ Първата чертичка на оборотомера не е ли 500об/мин? Стрелката при загасен ДВГ е малко под нея, ама не е 0. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #11 Отговорено 13 Февруари, 2021 Оборотомера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #12 Отговорено 13 Февруари, 2021 (Редактирано) Off Topic Преди 3 часа, dimkaraganchev написа: Имах пред вид, че падат до 0 и се вдигат. Явно трябва повечко да обяснявам... Преди 2 часа, dimkaraganchev написа: ... колегата, който се правеше на духовит. На загасен ДВГ колко са оборотите-0 и как могат да се вдигнат?При мен се вдигат като завъртя ключа.Стрелката на снимката показва около 500.Имаш проблеми и с оборотите и с ППХ.ГИ щом е нов натискаш газаджиятя или търсиш друг или... Редактирано 13 Февруари, 2021 от tony® 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #13 Отговорено 14 Февруари, 2021 М-да. Благодаря за компетентните мнения. За съжаление, не са ми от полза... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #14 Отговорено 19 Февруари, 2021 (Редактирано) На 13.02.2021 г. at 0:00, dimkaraganchev написа: Имам странен проблем с ППХ на газ. При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. На бензин не го прави. Газаджията не успя да хване проблема. Според него, ГИ е супер. Някой има ли идеи, какъв би могъл да е проблема? Мразя да се меся , а и не пиша по газовите теми, защото са ми чужди и не са ме интересували, но ще си позволя да споделя едно две неща. -За да има ППХ, автомобила трябва да се движи с над определени обороти и на висока предавка. Различните производители залагат и различна настройка за горните условия. Обаче освен ППХ, двигателя се използва и като МС (моторната спирачка). Та идеята ми е , че това придърпване, може да е и от второто, защото не си имал необходимите обороти, скорост и т.н.. Та забеляза ли когато спускаше, на колко оборота беше и на коя скорост - просто си разсъждавам на глас, макар да съм сигурен, че знаеш какво е МС. -Относно освобождаването от скорост, (когато си на ППХ), според доста капацитети, било съвсем нормално оборотите да ти паднат почти до 0, след което да се стабилизират, а понякога можело и да изгасне колата. Та точно това поведение, според тях показва, че горивната и запалителна система е била изправна - колкото и странно да ти звучи. За да вкараш двигателя от ППХ , в режим на ПХ (празен ход), това трябва да става в състояние на нормално (не на прекъснато) подаване на гориво, демек първо да подадеш леко газ, за да възстановиш работата на двигателя , пък после да натискаш съединителя и изключиш от скорост. Ако приемеш това за вярно, това означава, че газаджията ти е прав и ГИ ти няма проблем и си е супер. -А това че на бензин не го прави, може да са били други условията и да не си го хванал, това го предполагам от факта, че и на газ няколко дни ти се е била пооправила, а после пак е почнала. Не знам дали не търсиш, несъществуващ проблем, но ако смяташ че имаш, почвай едно по едно - маркучета, клапана, дросела клапани и ..... Пиши ако решиш проблема . Редактирано 19 Февруари, 2021 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #15 Отговорено 19 Февруари, 2021 Благодаря ти за намесата. Като написах, че имам проблем с ППХ на Хондата, имах пред вид, че от доста години карам японски коли. В момента, освен Хондата, имам две Примери P11 с двигатели GA16DE (едната е фейслифт) и една Алмера N16 с двигател QG15DE (фейслифт). При нито една от тях не съм забелязал такова поведение. Та, затова... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #16 Отговорено 20 Февруари, 2021 Проблема е елементарен стига да знаеш какво е ППХ и как работи. Това към газаджията ,не към теб.В този режим впръскването е нула милисекунди, коефициента на умножение в газовата карта няма значение според математиката.Остава газова дюза ,която пропуска газ без управление или неправилен монтаж на газовите инжектори...голямо количество газ в запас в пълнителния колектор. Да седне господина с лаптопа до теб и се пуснете по един голям баир да види какво става.Тия детонации им трябва гориво,за да се получат... 4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #17 Отговорено 20 Февруари, 2021 (Редактирано) Off Topic Бранко, добре дошъл отново - липсваше. Редактирано 1 Април, 2021 от dindin 3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mi67 20 #18 Отговорено 22 Февруари, 2021 Аз бих добавил към написаното от колегата Маркони, има ли включена опция в настройките на ГИ " изпускане на налягането в режим cut- off". Защото ако нялягането на газта от редуктора до инжекторите се вдигне много при ППХ, когато липсва импулс към инжекторите, и е включена тази опция, при превишаване на лимита на нялягането зададено в софтуера на ГИ започва определени цикли контролирано отваряне на инжекторите на ГИ, за да се понижи това налягане. Тогава се случват тези неприятни придърпвания. Има още няколко варианта това да се случва, но по-добре колега Димкараганчев опиши компонентите на ГИ- Компютър, редуктор и инжектори,за да ти помогнем адекватно. Хубава вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #19 Отговорено 28 Март, 2021 И както се случва в доста от темите, дори да има развитие накрая няма отговор от запитващия. Какво е свършил, защо, как. За да е полезно и на други. То форумите са затова по принцип. Не да се цъкат минуси за щяло и нещяло. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #20 Отговорено 28 Март, 2021 (Редактирано) Ако имаше развитие, бих го споделил. Карам си Хондата и не се занимавам с глупости. А ти не се изхвърляй толкова. Че ти си по минусите за щяло и нещяло. Редактирано 28 Март, 2021 от dimkaraganchev 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #21 Отговорено 29 Март, 2021 На 13.02.2021 г. at 0:00, dimkaraganchev написа: При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. На 13.02.2021 г. at 19:24, CARPERA написа: Принудителен празен ход,напиши го че да ни разберат и други. Поправете ме ако бъркам, но ППХ няма при освобождаване от скорост. Възможно е с нещо по/около дросела да има проблем. Редакция: На 13.02.2021 г. at 0:00, dimkaraganchev написа: На бензин не го прави Не съм го видял това... Връщам си мнението за дросела. Бранко си го е обяснил по-горе. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове