Jump to content
Sign in to follow this  
dimkaraganchev

Проблем с ППХ

Recommended Posts

Имам странен проблем с ППХ на газ. При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. На бензин не го прави. Газаджията не успя да хване проблема. Според него, ГИ е супер. Някой има ли идеи, какъв би могъл да е проблема?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Провери си маркучите за вакуума,почистване на дросел и стъпковото моторче IACV(EACV) или както се казва.При мен имаше клатене на обороти и се оказа прегоряло маркуче и стъпковото.

Преди 13 часа, dimkaraganchev написа:

...двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне...

Когато оборотите са 0 винаги гасне ;).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко хубаво е да го направи, но защо проблема е  само на газ.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, tony® написа:

Когато оборотите са 0 винаги гасне ;).

Имах пред вид, че падат до 0 и се вдигат. Явно трябва повечко да обяснявам...

CARPERA, точно затова посетих газаждията. Включи я на лаптопа си и дълго време се спускахме надолу по Козница. Не успя да открие проблем. След това за около2-3 дни се беше пооправила, но пак започна да го прави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според теб аз не го разбрах така ли.

Или просто бърза и отговари по инерция.

Проблем щом го има само  на газ си е от газовата.

Погледна  накой от филрите,от мръсна газ да е запушен.

Пробвай при друг,може той да хване проблема.

Но колко хил км е газовата.

Имах подобен проблем с заминал изпарител , в гаранция беше.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, нали цитирах колегата, който се правеше на духовит. ГИ е нов, няма и година още и е на около 8000 км. Миналата седмица смених филтъра на изпарителя. 

преди 6 минути, CARPERA написа:

Имах подобен проблем с заминал изпарител , в гаранция беше.

За проблем с ППХ ли става въпрос?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблеми като твоите с оборотите.

Клапаните са проверени нали,предната ми газова ги натягаше на 12 хил сериозно.

Отиди при друг газаджия.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, CARPERA написа:

Проблеми като твоите с оборотите.

Пак да питам. Проблеми с оборотите или с ППХ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, dimkaraganchev said:

При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. 

Принудителен празен ход,напиши го че да ни разберат и други.

Това е ограденото , не се разбрахме нещо.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Ако не беше пост #9 още да се чудя що е то ППХ. Мислех, че е някаква част от ГИ :D

Първата чертичка на оборотомера не е ли 500об/мин? Стрелката при загасен ДВГ е малко под нея, ама не е 0.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оборотомера.

1573379764_.thumb.png.05fb96cc8f84b6d78846d26ffcb70246.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic
Преди 3 часа, dimkaraganchev написа:

Имах пред вид, че падат до 0 и се вдигат. Явно трябва повечко да обяснявам...

Преди 2 часа, dimkaraganchev написа:

... колегата, който се правеше на духовит.

На загасен ДВГ колко са оборотите-0 и как могат да се вдигнат?При мен се вдигат като завъртя ключа.Стрелката на снимката показва около 500.Имаш проблеми и с оборотите и с ППХ.ГИ щом е нов натискаш газаджиятя или търсиш друг или...

 

 

Edited by tony®
  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

М-да. Благодаря за компетентните мнения. За съжаление, не са ми от полза...

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.02.2021 г. at 0:00, dimkaraganchev написа:

Имам странен проблем с ППХ на газ. При спускане по наклон на скорост, колата съвсем леко придърпва. При освобождаване от скорост двигателят понижава оборотите до 0 и поняга гасне. На бензин не го прави. Газаджията не успя да хване проблема. Според него, ГИ е супер. Някой има ли идеи, какъв би могъл да е проблема?

 

Мразя да се меся , а и не пиша по газовите теми, защото са ми чужди и не са ме интересували, но ще си позволя да споделя едно две неща.

-За да има ППХ, автомобила трябва да се движи с над определени обороти и на висока предавка. Различните производители залагат и различна настройка  за горните условия. Обаче освен ППХ,  двигателя се използва и като МС (моторната спирачка). Та идеята ми е , че това придърпване, може да е и от второто, защото не си имал необходимите обороти, скорост и т.н.. Та забеляза ли когато спускаше, на колко оборота беше и на коя скорост -  просто си разсъждавам на глас, макар да съм сигурен, че знаеш какво е МС:).

-Относно освобождаването от скорост, (когато си на ППХ), според доста капацитети, било съвсем нормално оборотите да ти паднат почти до 0, след което да се стабилизират, а понякога можело и да изгасне колата.  Та точно това поведение, според тях показва, че горивната и запалителна система е била изправна - колкото и странно да ти звучи. За да вкараш двигателя от ППХ , в режим на ПХ (празен ход), това трябва да става в състояние на нормално (не на прекъснато) подаване на гориво, демек първо да подадеш леко газ, за да възстановиш работата на двигателя , пък после да натискаш съединителя и изключиш от скорост. Ако приемеш това за вярно, това означава, че газаджията ти е прав и ГИ ти няма проблем и си е супер.

-А това че на бензин не го прави, може да са били други условията и да не си го хванал, това го предполагам от факта, че и на газ няколко дни ти се е била пооправила, а после пак е почнала. 

Не знам дали не търсиш, несъществуващ проблем, но ако смяташ че имаш, почвай едно по едно - маркучета, клапана, дросела клапани и .....

Пиши ако решиш проблема .

 

 

Edited by Emicha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти за намесата. Като написах, че имам проблем с ППХ на Хондата, имах пред вид, че от доста години карам японски коли. В момента, освен Хондата, имам две Примери P11 с двигатели GA16DE (едната е фейслифт) и една Алмера N16 с двигател QG15DE (фейслифт). При нито една от тях не съм забелязал такова поведение. Та, затова...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих добавил към написаното от колегата Маркони, има ли включена опция в настройките на ГИ " изпускане на налягането в режим cut- off". Защото ако нялягането на газта от редуктора до инжекторите се вдигне много при ППХ, когато липсва импулс към инжекторите, и е включена тази опция, при превишаване на лимита на нялягането зададено в софтуера на ГИ започва определени цикли контролирано отваряне на инжекторите на ГИ, за да се понижи това налягане. Тогава се случват тези неприятни придърпвания. Има още няколко варианта това да се случва, но по-добре колега Димкараганчев опиши компонентите на ГИ- Компютър, редуктор и инжектори,за да ти помогнем адекватно. Хубава вечер. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...