Jump to content
Mkilla

Вериги за лед и сняг, мнения и препоръки

Recommended Posts

Колеги, нужно ми е вашето мнение за вериги, предимно за лед. За да не се разделям със Сивика все още, за да търся 4x4, събирам инфо относно веригите които ще се ползват на заледен път/отсечка а не толкова снежен такъв, 3-4 седмици в годината. Понеже има поне 5 вида на пазара а до момента ми се е налагало да ползвам точно 1 път и то преди 15 години, моля споделете какви наблюдения имате към следните :
- стандартни железни с обръч
- железни със закрепване с колан
- текстилни
- спрейове
- пластмасови

Ще се радвам най-вече на лично мнение. Знам, че в "youtube" има много клипове ;) Искам да се монтират сравнително бързо и също толкова бързо да се махат. Знам, че зависи и от възможностите на монтажника но все пак, да не се изисква още едно висше за да се монтират. Има ли проблем като е по-ниска колата за монтажа на обръчите да кажем? Относно здравина, информацията която имам от 1-ва ръка е, че не стават за нищо и се чупят много бързо. Ако някой друг има предложения, нека ги сподели. Надявам се, че си карате Хондите и зимно време :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железните не мислиш ли че са пагубни за окачването.

Не съм спирал моята Хонда зиме,и в заледените улици.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За условията в момента само джипове високопроходими и с 4x4 и с агресивен зимен грайфер .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, какво да му стане на окачването за 900 метра - 1км в посока и то няколко седмици в годината ако се налага? Твоята Хонда е SUV а темата е за вериги които ти не ползваш в 90% от случаите :D 
@borko 30, принципно си прав обаче хората си се движат както могат и с каквото могат. Та затова и таз тема но явно никой не ползва вериги или не му се налага да ги ползва. 

Ако трябва да гледам SUV то няма да е Хонда на 90% та хич не ми се иска да стигам до там. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Текстилни и пластмасови се късат лесно и/или са безполезни, не си хаби парите. Погледни в ютуб и бързо ще се откажеш. За спрейове не бях чувал, но ми звучи съмнително. Класическите метални вериги с обръч се слагат бързо – сигурно доста по-бързо от други варианти. Колкото до това дали е трудно – след няколко сухи тренировки не мисля, че е фактор. По-скоро да са надеждни и да се монтират и демонтират бързо ми звучи по-важно.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лед: зимни гуми с шипове. Проблема е че на наша територия са забранени. Основното преднзначение на веригите е да осигурят проходимост в сняг. Ако все пак решиш да купуваш вериги, насочи се към производители с традиции в тая област(KONIG, Thule), ще си спестиш главоболия по монтаж, демонтаж, разтягане, късане... Окачване ще разбиеш ако ги караш цяла зима(по сух път) и системно превишаваш максималната скорост, посочена в спецификацията на веригата(ама то това може да доведе и до скъсване).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тези шипове ги слагаш и махаш един по един на 4те гуми всеки път като стигнеш някъде с 500м лед?

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам спрей в багажника,но засега не съм го ползвал.Това нещо е силно лепкаво,използва се да те измъкне и се самоизмива от снега.Проблема тук е при нанасянето му-гумата трябва да се почисти от сняг.Като се замисля поставяне на вериги може би ще е по-бързата процедура.Като вариант съм виждал също "верига" от кабелни превръзки(свински опашки).Ето това:

5484.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Гледай от 5:45 някъде, за да видиш свинските опашки колко работа вършат.

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах тука от 2:00 до 4:20.Клипове бол и всеки тества по угоден за него си начин.Този с дъстъра даже е сложил линк за монтаж на веригите(с видео от фирмата производител),които на 99% сигурно продава,естествено другите продукти са за коша.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Нищо не продава. Не скачай лесно на конспирациите ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ок,не споря.Този клип спокойно може да се показва на млади шофьори как НЕ трябва да се кара кола при зимни условия(с подаване на много газ).

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам,гледам,гледам чудят се какви простотии да сложат,ама само не и хубави зимни гуми.

Още един път ще го кажа хубави зимни гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, хубави зимни гуми няма на лед, има вериги. И най-хубавите зимни гуми, приключват курса тук:
winter12.thumb.jpg.2c1f1ddf12bae699d68a842e6496b090.jpg
И с CR-V-то не знам дали ще успееш да се качиш. Този успява, че е с 20 цола и 500 коня.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Този успява, че е с 20 цола и 500 коня.

Не мисля че точно за това успява.

Ако това е наклона от снимката не виждам какъв е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 2 часа, tony® написа:

всеки тества по угоден за него си начин

Или за да угоди на някого.

 

Преди 1 час, tony® написа:

подаване на много газ

И неправилно подхождане към баира със цел да угоди на някого. :P

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си техника на каране, потегляне  на лед и сняг. Това с гумите за шипове не съм си го изсмукал от пръстите, живял съм известно време в една северна страна, където това явление сняг и лед е ежедневие. И въпреки това в определени условия си монтират веригите и си карат. Вериги монтират и на снегорините, които уж карат с някакви яки гуми, с големи грайфери ... защо ли. Ами няма зимна гума която да държи и на лед и на сняг. Отделно ако те барнат зимата че не караш със зимни гуми и тепературата е под 7 градуса ти праскат глобата, която  в по-вечето случаи значително надвишава покупкта на 4 премиум зимни гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 30.01.2021 г. at 11:21 AM, pln said:

И тези шипове ги слагаш и махаш един по един на 4те гуми всеки път като стигнеш някъде с 500м лед?

Тук дали някой е карал с шипове?....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, само, че шиповете си ги правихме сами, оригинални с шипове не съм карал. Преди около 27-28 години на москвич 412  и на приятел жигулито. Тогава имаше още вътрешни гуми, процедурата си беше трудоемка за направата на 2 гуми. С дрелката пробиваш външната гума и според това колко 6 mm болчета, гайки и шайби ще намериш, разполагаш шахматно или както дойде (експериментирахме).

Изживяването си беше просто уникално. Обикаляхме целия сливенски балкан и околните села без проблеми. Пропуснах да кажа, че в багажника задължително имаше два бордюра за баланс 😀. До варианта с болчета стигнахме, след като накъсахме всички възможни вериги, които ни попаднаха тогава. Включително и заварени синджири директно на джантата и пак не издържаха достатъчно дълго и се късаха. Но болчета си бяха супер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Два бордюра заемат обем. Моята Жигула я карах зимата със 6 тротоарни плочки. Заемаха точно дъното на багажника. Един балатум отгоре и всичко е шес'. Една плочка, ако помня добре, беше 9кг.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Accord 1,8i LS 2001 написа:

Тук дали някой е карал с шипове?....

Да, карал съм! Те са само за лед и "на бяло". При черен асфалт поднасят по един особен, гаден начин. Един път при боксуване няколко шипа ми се бяха набили в подкалниците като пирони.

За мен понякога си трябват вериги. Не може да минеш през пресен, мокър сняг 10-15 см. и при път с наклон с каквито и да  е зимни гуми. Те не случайно спират по проходите. Не, че евентуално не би минал, а защото ако закъсаш, ще задръстиш и останалите.

Веригите трябва да са "вериги" с обръча е най-добре. Спираш, вдигаш, слагаш обтягаш и караш. Свършва снега, спираш и махаш. Иначе се късат на асфалт.

Изглежда лесно но е доста гадно, защото вали, като вдигаш колата се измята и иска да слезне от крика. Ръцете са ти замръзнали и нещо постоянно се оплита или го няма.

Пиша го защото няколко зими/когато имаше по 2-3м. сняг/ пътувах м/у Пампорово и Смолян. Тогава беше съвсем друго. Сега е смешка. Имаше даже едни огромни роторни снегорини с танкови двигатели и наистина все едно пътуваш в бял тунел. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е вярно, но това  със слагането и махането на шипове е някаква научна фантастика...пък и за две години с  шипована Хакапелита ми бяха паднали само няколко броя при доста зверско карана и по асфалт

Редактирано от emod
Не цитирай предходния пост!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...