vespa 337 #241 Отговорено 23 Юли Логиката е голяма, трябва нищо да не стърчи зад бронята. Накрайника с ябълката се монтира само като ползваш теглича.Сега ще се включи с коментар онзи,на който му е всичко ясно как е в Европата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 712 #242 Отговорено 25 Юли Само тук се ползват за "парктроник". Един приятел имаше ЦРВ 1 с теглич. Като ходеше в Гърция монтираше багажник за велоципад. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #243 Отговорено 25 Юли Относно средната скорост, сутринта гледах Димитър Илиев по ТВ-то. Защо парламата не ползват експертизата му, а 100% има и други хора с опит и добри идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #244 Отговорено 1 Август Глобите на КАТ – законен рекет или превантивност? 01.08.2025 Преди седмица депутатите приеха поредните промени в Закона за движението по пътищата, с които се узакони измерването на средна скорост от камерите на ТОЛ системата. В летния период КАТ вади всички налични камери на пътя и от години ведомството твърди, че това е ефективният начин за справяне с жертвите по пътя. Дали обаче наистина е така? България е в челото по смъртност в ЕС - 74 жертви на милион, зад нас е само съседна и братска Румъния със 77. Двете страни сме на първо място през 2023 година със среден показател 81. През 2024 г. индексът също се запазва. От 7159 катастрофи у нас са загинали 479 души, а 9046 са били ранени, или 74 загинали на един милион. Допреди 20 години, когато у нас нямаше опериращи камери и контролът се осъществяваше с аналогови радари на пътя и палка, България бе в средата по смъртност по пътя в Европа. В същото време за 15 години броят на наложените глоби скочи с над 10 пъти. На въпрос към МВР и Пътна полиция как се определя къде да бъдат поставени камерите у нас и дали това са местата с концентрация на катастрофи? „На проведеното национално съвещание на МВР на 28.05.2025 г. и при направен анализ на пътнотранспортния травматизъм е отчетено, че една от най честите причини за настъпване на тежки пътно транспортни произшествия е високата скорост, неправилните маневри и отнемането на предимство на ППС. След направения последващ анализ от страна на ОДМВР-София са набелязани конкретни мерки и действия от страна на „Пътна полиция“ при ОДМВР-София за намаляване на тежките катастрофи на територията“, се казва в отговора ни от МВР. В същото време обаче МВР явно не обича да цитира данните от европейската мрежа на пътните полицаи ROADPOL, изнесени от Росен Рапчев, дългогодишен експерт по пътна безопасност и бивш шеф на КАТ Пътна полиция, според когото „контролът има отношение между едва 9 и 11% към пътната безопасност“. Основен фактор е инфраструктурата - между 50 и 55%, след което обучението. Т.е. колкото и камери да разположи КАТ по пътищата, ефектът им е минимален и в Пътна полиция знаят това, а глобите действат като допълнителен данък за населението. Публична тайна е, че глобите влизат като взематия в приходната част на бюджета и служат за надуването му, макар да е ясно, че събираемостта им не е голяма. Съвсем логично няма отговор на въпроса към Пътна полиция дали има задължителна квота за хванати нарушения на ден от редовите служители на пътя, но пък имаме признание на един от тях от столично РПУ, пожелал анонимност – „Аз съм изключително за превантивност. Когато обаче в моят район няма нито едно ПТП или акт, началникът се сърди. Казвам – след като няма нарушения, значи съм си свършил добре работата, застанал съм на правилните места и няма нарушения. Но според него не е така“. Да разгледаме един участък тип „хранилка“, разположен на пътя за Европа – единственият от София до Лондон, който не е магистрала. По първокласен път I-8 след Божурище в посока Калотина има местност Кантона, част от село Хераково, където имате 4 пътни ленти, а ограничението на скоростта е 50 км/ч. Остават още само няколко месеца от завършването на магистрала „Европа“ и КАТ явно бърза да покрие нормата преди пускането на участъка. Камерите във въпросната махала са често явление, макар точно в този участък да няма концентрация на катастрофи. За да оправдае „хранилката“, МВР определя отсечката като рискова по линия на чл. 89 от Инструкция 8121з-749/2014 г. от 20 октомври 2014 г . „ за реда за осъществяване на дейностите по контрол на пътното движение“. Макар да няма катастрофи, за МВР пътят се характеризира с висока натовареност особено на тежкотоварни превозни средства с чужда регистрация, пътуващи в двете посоки. МВР официално не води отделна статистика за броя на наложените глоби на чужди превозни средства и тяхната събираемост. Вероятно поради факта, че от години има проблем с тази събираемост. „От двете страни на пътното платно в непосредствена близост има изградени крайпътни заведения и паркоместа, които благоприятстват за струпване на много хора и превозни средства, които при потегляне и включване в движението създават предпоставки за възникване на пътни инциденти. За последната година и половина от кмета на с. Хераково и от граждани са получавани множество сигнали и жалби, отнасящи се за нарушаване на скоростните режими в района Първокласен път I-8, с. Хераково местност Кантона. Една от мерките е набелязването на точки за контрол на скоростните режими, според натовареността на трафика, като участъка на Първокласен път I-8 в района на км.38+100 с. Хераково местност Кантона е включен приоритетно в изготвения план за контрол на скоростните режими от ОДМВР-София, поради интензивния трафик и получените сигнали“, се казва в отговора на МВР до нас. С други думи, въпреки че няма катастрофи и жертви на пешеходци, МВР определя този участък като рисков и затова там се поставят камери. Участъкът не фигурира в съставените от Държавната агенция за безопасност на движението карта - https://www.sars.gov.bg/uchastatsi-s-kontsentratsia-na-patnotransportni-proizshestvia-ukptp/. 36 са отсечките у нас с висока концентрация на катастрофи и на тях не може да видите често камери, защото често ограничението на тях е 90 км/ч, а камерите с предимство се поставят на места с 50 км/ч и под тази скорост. Например 30 км/ч до завода за Минерална вода в Банкя, където въпреки честото спиране на коли в активните ленти, няма концентрация на катастрофи. Но пък има концентрация на приходи от глоби. Пътна полиция обаче не глобява спрелите множество коли, които са предпоставка за инциденти, вероятно защото това би отнело време, а камерата „на гюме“ е доста по-ефективна. По настоящата система за контрол с камери, може да карате примерно 500 км, но в едно населено място да пропуснете знак на махала и така да получите глоба 400 лв. Но ако влезете в насрещното и се ударите, както вчера двама шофьори на столичния бул. "Цар Борис III" поради тотално неориентиране в пътната обстановка, ще се разминете с 200 лв. Подобна „хранилка“ е и често поставяна камера на шоурума на Mazda при ограничение 40 км/ч, която лови нарушители, бързащи за полетите на Летище София. Опасен обаче е участъкът точно от другата страна, където идващите от Терминал 1 влизат на естакадата без предимство и без ускоряваща лента, което често води до катастрофи. Но там нито има разпоредби за поставяне на мобилни камери, нито има желание за промяна на платната и поставяне на знаци за осигуряване на ускоряваща лента. Нямаме отговор от МВР за това какви последствия носи при липсата на намаляване на ПТП в места, на които има използване на автоматизирано техническо средство? Както вече казахме, ясно е от данните на ROADPOL, че камерите са допълващо с 10% средство за намаляване на катастрофите, а не основно. И най-ясното доказателство за това е стационарната камера на Орлов мост, където често стават катастрофи, но МВР не отделя внимание и ресурс да реши проблема с пристрояването на някои шофьори, макар да има нарушения всяка минута. Само за миналата година на Орлов мост има 47 катастрофи. И само два акта за неправилно преминаване в съседна пътна лента, също така 28 за цяла година за отнемане предимство на кръстовище. Концентрация има и на кръговото до столичния квартал Филиповци, но този участък липсва на картата като опасен, но пък „забавлява“ потребителите в групата във Фейсбук Катастрофи в София. В момента МВР има общо 17 технически средства за контрол на скоростните режими, като през юли 2025 г. са закупени още 12 технически средства. Според МВР - те „се поставят на всички места с концентрация на ПТП и пътни отсечки, които предразполагат за нарушаване на скоростните режими, и на които има висока опасност от възникване на пътни инциденти. Точките за контрол на скоростните режими включени в плановете са АМ Тракия, АМ Хемус, АМ Европа включващ Първокласен път I-8, Първокласен път I-6 и други“. Общо наложените глоби с електронни фишове от ОДМВР-София за цялата 2024 г. са 104 805. През 2024 г. на територията на страната са настъпили общо 34 705 катастрофи, от които 7173 тежки с 478 загинали и 9054 ранени. Спрямо 2023 г. катастрофите са с 2254 повече, а тежките със 180 повече. Основната причина за смърт е удар между автомобили или единично напускане на колата на платното и сблъсък с дърво или стълб. В участъците, където настъпват тези фатални инциденти, обаче няма камери. Бричка Та така. Прости ли сме, или просто меркантилно законната бездарност не ни засяга, народе ???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokopeykov 8 #245 Отговорено 2 Август В момента използват и си дрънкат с най - нежните чувства на хората! Кой не обича детето си или не тъжи и не се гневи за причинена болка на близък. Действайки прикрити под борбата с хулиганите по пътя се вършат абсолютни безобразия и се взимат "мерки" , които да прикрият безхаберието и грозното увеличение на правомощията и рязкото увеличение на доходите на силовите структури на държавата . / Щях да напиша групировки , вместо структури , което не е далеч от истината/ Истината е че ,ще се приберат някви кинти за оборудване, за тва -онова , ще си припишат активност, ще изгорят няколко хиляди беззащитни водачи / Тея дето си плащат ще си джикат пак безпрепятствено ескортирани от хора със сини униформи./ Като се надигне народа , като 2010 -12 ще скрият копоите от пътя , пак ще вдигнат леко скоростта и -Пито пратено, В гюрултията около приемането на мерки. Се наслушахме на тонове мазни глупости, но истината тук там прозираше. Един мастит хоноруван пътен експерт в една от телевизиите се изтърва да каже , че съда му е върнал 4 пъти експертизата, щото е писал, че е виновен пътя . Докато не изнамерил виновен водач връщали доклада му?!? Един от мотивите на съда бил , че ще се ройне изградения ред и ще завалят хиляди дела срещу държавата и собствениците на пътя. Като пренебрегнеш някой безумен знак и "пилота на лунохода" те пита "Ко прам ся" . Като възроптаеш , чуваш отговор "Не ги слагаме Ние , просто ги вардим, дай да пием едно кафе и бягай" . След 5 мин пазвантина също пренебрегва знака, ма е със син буркан. Докато няма пряко отговорност на държавата и нейните служители, допускат се пускане в експлоатация участъци с явно некачествен ремонт, Докато има като решения като оная кавалджийка Дебора ли беше е пусната след катострофа пияна със детето си и то за втори път- не можела да се грижи за него и "хапчететата " объркала - противозачатъчните със сиропче ма то било с 40 градуса. Да не би АПИ да е останало без директор - що е допуснал пътищата да са в такова състояние а не ги е затворил, да търси отговорност от служителите си, а държавата- Ние от него! Да не би, като се изсира един знак ей така за някъв лев в комисията да няма КАТ и АПИ и ДАИ, те що са си чоплили носа? ТАКА ША Я КАРАМЕ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #246 Отговорено 2 Август Докато си траем, понеже ни "набиват" чувство за вина, така ще е. Клавиатурата е отдушник, но дела трябват, а не думи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #247 Отговорено 2 Август Твърдо съм ЗА набиването на канчето на ганьо и яко ритане по кокълчетата и слабините. Зад храсти, под храсти, над храсти, все ми е тая как, важното е ганьо да реве и киха. Защото ганьо навънка е мишка и движи по устав, а тука фърчи и не мисли, че от високо се пада тежко. За няколко дена бяха отбили движението на главен път през нашата квартална улица, по която с преко сили трябва да движиш с 40, но ганьовци хвърчаха с двойно и тройно. Как да се оправиш с такива ганьовци, да изляза с бухалката и да им строша колите, и главите ли? Как ганьо ще се научи да спазва правилата, освен да почне яко да киха и олеква. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #248 Отговорено 2 Август Оо, много мърша има в стадото ни, но далеч не е най-важният фактор. https://www.facebook.com/share/r/1B9V8Tohtf/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #249 Отговорено 3 Август Българинът трябва да се научи да спазва правилата, по един или друг начин. Разпуснатите нрави се лекуват с яко опъване на струната на дисциплината. Няма какво да мрънкаме, на първо място сме в европата по смъртност и травматизъм по пътищата, така че си трябват крути мерки. От няколко години усилено се стремя да карам по правилата и не е трудно. Факт е, че на места има курт капани с неадекватни ограничения, но това са изключения, които не костват повече от минута от времето ни, ако се съобразим с тях. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #250 Отговорено 3 Август (Редактирано) Кото е сам на пътя, човек има избор как да кара, но в трафик вече не винаги по-ниската скорост е безопасна. А и далеч не всички бързат заради няколкото минути. При накои е манталитет, при други съобразителност. Не скоростта като стойност е проблем, а съобразяването и с останалите фактори и участници, и това е ясно от изследванията. Просто трябва да се разбират и вземат адекватни мерки. Все някъде това вярнам се случва, нооо ... А статистиката си е трагична, но в нея няма анализ, а само обществен факт пълен с лични трагедии. Редактирано 3 Август от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #251 Отговорено 3 Август Обсъждат се още по-крути мерки за алкохол и дрога, и дано влязат в сила, но най-важното е да има масирани проверки и да се прилагат бързо и ефективно! Разбира се че съм ЗА такива, защото е малоумие застрашаващо околните, да седнеш неадекватен зад волана - тук си требе яка СЕЧ! Същото е и за агресивно шофиращите, които всяват напрежение и риск! Но тези групи слава Богу са малцинство и си требе конкретика за работа и превенция с тях, но тук ще има немалък латентен период. А лесното решение за скоростта "всички под ножа" не е добър метод, макар и печеливш за хазната, което е кел файда за нас, щот парите потъват в бездънна яма. Да те е страх да не пострадаш от, или причиниш ПТП е едно, а от "скъпа снимка" е съвсем друго и второто няма пряка връзка с първото. Изнервен водач не е от полза никому. Колкото и да се варди човек от всякакви камери и радари, щом те се ползват неадекватно, все някога изгаря. А и въобще номерът не е във варденето да не се опариш, а в толерантността към околните, а това ако не е възпитано отколе у всеки, само премахването от пътя е ефективно, та и за немедлено временно отнемане на книжките съм ЗА, но да е за умишлените вредители, а не за неволно прекрачилите границата. @Rakeem Почти 2 години се борех с кмета и други институции, за да оправят улиците в квартала ни. Трябваше ли да оставя дупките и да си трошим колите и краката, само и само кварталните джигити "да са не излатат"? НЕ. Е сега на всички е добре, а те пак го правят, но познай - правеха до и преди - между дупките. Онзи ден ми протече 1 уплътнение на мивката дом. Смених го на другия ден, но врътнах крана в къщи, а не на целия вкод, блок, или па в квартала. Требе си директна работа с всеки беснеещ нарушител (КАТ си ги знаят), а не масова "законова" диктатура! Дано съм разбран - правилно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #252 Отговорено 3 Август (Редактирано) Вчера, на изхода от квартала ни, до знака спрял тоз инкасо бус! Не защото трябва "по служба", а да си вземел колегата 2 кебапчета! Забележката ми не подейства - този е "над закона". Някой друг корумпиран е позволил там да има будка (зад стълба), която ограничава видимостта. Веднага след нея има пешеходна пътека! Нулева видимост и никога не тръгвам рязко, особено ако по главната в моята лента идва кола (пред която да се шмугна), защото пресича ли някой невидим в началото на маневрата, това си е набиване на спирачки и онзи отзад е в паника! Пресичащият също не ме вижда зад будката и решава че идващият по главната е далеч. Кой е разрешил това там? Защо пътеката (снимал съм от нея) не е по-напред по улицата? А точно срещу това У образно кръстовище има спирака - кой я сложи там? Държавата ни е осеяна с невралгични точки, създаващи видими предпоставки за травматизъм, а ние ще борим скоростта със "знаково стопанство" от средата на миналият век, когато колите бяха много по-малко и много по рискови! Тук си е село, а човек може да напусне селото, но то него не. И не с лоши чувства. Просто на село предимство има тоз който си е от селОто. https://www.google.com/maps/@43.3961695,23.2327835,3a,75y,315.16h,87.72t/data=!3m10!1e1!3m8!1sU8ojvaCOnR11kNJjz_4jiQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D2.275976292438969%26panoid%3DU8ojvaCOnR11kNJjz_4jiQ%26yaw%3D315.16104530905545!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i38?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Редактирано 3 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1633 #253 Отговорено 3 Август Преди 8 часа, ceco_accord написа: Кой е разрешил това там? Някой е намерил "вратичка", през която да заобиколи подписа от КАТ. Щото тя, кебапчийницата, е на паркинга, т.е. не е крайпътен обект. Нали?! п.п. Цецо, дай едно шише ракия на некой с "мотокар" да я премести няколко метра у лево, пред дувара, там зад черния Пасат. Най-много да отрежеш един кабел. Не вярвам това творение да има водопровод. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #254 Отговорено 5 Август От 5.09 и тва няма да помага. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #255 Отговорено 7 Август (Редактирано) https://www.facebook.com/reel/1598914571069223 Дали ш са вдигнем, или ш са снишаваме - пословицата за сабята и главата? Уууправниците си гонят интереса - да привлекат и структурите на КАТ към НАП. Редактирано 7 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #256 Отговорено 10 Август След краткото ми пътуване до Асеновград, ясно ми се наби в съзнанието разликата между северна и южна България. На север от Стара планина шосетата (включително Хемус) са в дооста окаяно състояние, но и трафикът е много по-лек. Има джигити, но и някак са по-малобройни сякаш. На юг от Стара планина, пътищата, както и Тракия са с дооста по-добро качество, но е толкова пренаселено, че просто не може да се шофира спокойно. Ся, не знам кое е по-добре: Да няма къде да карам, или да няма как да карам, но е факт, че средната скорост дет ще влезе скоро е най-малкият ми проблем. На север, заради плачевното покритие, а на юг, заради липсата на място. На север - тапи от ремонти, а на юг - тапи от катастрофи. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #257 Отговорено 15 Август Нов баварец с камера - на всеки километър. Но мургавец с бело А5 вдига 170 за по-кратко и само автобус може да го спре. Кога държавниците (без значение кво е правителството), ще схванат че пълненето на хазната не е превенция? Тоз имал глоби и преди да вземе книжка (wtf), а и след като са му я дали! Инстукторът му, казал че имал опит преди курса и ИМАЛ "склонност към високи скорости"! Еее - кой му даде книжка? Кой му даде ключовете? Кой му е "родителско тяло"? Кой му е "пример за подражание"? Кой саботира закона новите водачи да шофират до 100 коня кола? Кой от каруца се качва на карета? Все "КОЙ" - риторични въпроси. Резултатите са между интензивното и гробището. Които оцелеят, нама да питат "кой", а защо и как? КАТ и МАТ с пишката. Мургавелко голяма я извади, да видим ко ша стане с новоприетият закон и дали ще получи по-голяма и отзад в зандана, или ша играе парАта? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #258 Отговорено 15 Август Камикадзета има навсякъде и нищо не може да ги спре, превантивно, а ефективно първо трябва да утрепат някой. Последната седмица ми се налага интензивно да пътувам по ускорителя за елементарни частици и ми прави впечатление, че доста са се узаптили, чак не е за вярване. Не знам, може някакъв морален катарзис да са преживяли или пък мерките да дават резултат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3090 #259 Отговорено 15 Август А дано, ама надали. Ама а дано!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #260 Отговорено 15 Август Вчера минах от там - някак нормално ми се видя. Какво е нормално у нас? - Ало, здравей. Вече пътувам - прибирам се ..................................................... Времето не е най-относителното понатие в уравнението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 337 #261 Отговорено 15 Август Първопричината не е КАТ а творците на законите. Ще дам пак за пример с тези на Запад, млад шофьор 3г. автомобил до 90кс , през нощта задължително с придружител с над 10г стаж и ограничения в скоростта извън населените места и магистралата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3090 #262 Отговорено 15 Август И какво стана? Не се разбира.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 213 #263 Отговорено 16 Август Преди 5 часа, vespa написа: Първопричината не е КАТ а творците на законите. Ще дам пак за пример с тези на Запад, млад шофьор 3г. автомобил до 90кс , през нощта задължително с придружител с над 10г стаж и ограничения в скоростта извън населените места и магистралата. И това къде е на запад, че на мен не ми е много ясно? Пътувъл съм навсякъде, с изключение на (великия остров) и на всякаде е едно и също. Може да се каже, че в родината се чувстват ненаказани и е по очевидно, но на всякаде нивото на култура и умения е под всякаква критика. Ще дам един пример: преди няколко години пътувах от София за Сърбия и един колега с Хонда Акорд 7 караше както е у село: изпреварваше на забранено, караше с превишена скорост, а бе пълен идиот. В момента, когато влязохме в Сърбия, той стана най примерният шофьор. Това какво ви говори? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 337 #264 Отговорено 16 Август Явно не си ме разбрал става въпрос за ограниченията на младите шофьори през първите три години. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #265 Отговорено 16 Август (Редактирано) Ако няма други мерки, страхът винаги помага, но ни превръща в полицейска държава с огромен ресурс от данъците ни. Тоест за други пера - йок пара. Лошото е че е скъпо и угнетяващо за обществото, но групичката от арогантно безчинстващи пак не се трогва, защото или парите не са огромни за техният джоб, или са корупционно спасително средство. Според мен, за таквиз не глобите трябва да са фактор, а ефективните присъди и отнеманията на книжки. Редактирано 16 Август от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1633 #266 Отговорено 16 Август На великия остров, ограниченията за нов шофьор идват от застрахователите. Колкото "по-яка" е колата, толкова "по-яка" е застраховката. Обаче, застраховката тук се прави на човек, за точно определена кола. Значи, правя си аз еквивалента на българската ГО за личната ми кола и НЯМАМ право да карам чужда кола. Ако се случи ПТП, дори и да не е по моя вина, НЕ получавам обезщетение. Ако си направя еквивалента на Пълно Каско, получавам право да карам чужда кола, но застраховката ми автоматично става ГО, т.е. отрязват ми обезщетението. Първата ми застраховка тук беше около £800 ГО за Форд Фиеста 1.1, въпреки 20+ годишния ми шофьорски стаж в БГ. Към настоящия момент плащам £180 Пълно Каско за CR-V-то. На дъщеря ми, която ще вземе книжка тези дни, ще е над £2000 за същата кола. Ако я впиша 2-ри шофьор към моята застраховка, ще плащам между 1000 и 2000. На "нашия" столичен убавец, ако е на острова, застраховката му за тази RS-ка ще е над 3000 паунда за година, или изобщо няма да го застраховат. Не е като в България, "изкаралият" книжка вчера, да безчинства с "инвалидната" кола на баба си. На острова, нещата се случват по Рег.номер и централна база данни. След първата камера за наблюдение, този, който има достъп вече знае, кой съм, от къде съм и имам ли Каско, ГТП, Пътен Данък и, какво кафе съм пил сутринта. Ако нещо не ми е у ред, въпрос на минути е да ме спре КАТ. От 2 месеца съм "на трупчета" по здравословни причини, защото при изписването от болницата веднага вкарват в базата данни, че нямам право да карам кола с моята диагноза, докато не оздравея. Таааа, те това е полицейска държава. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #267 Отговорено 16 Август Те парите са ясни. Какво се случва с такъв елемент, на който те не са му проблем и шофира така, та и катастрофа с жертви причинява? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 893 #268 Отговорено 16 Август Аз до сега не съм видял някой ербап с мощна кола, който да не кара като мишка при наличие на скоростен контрол, за който знае. Всички са на спирачките с поне 10км/ч под ограничението. Друг е въпросът, че в градовете контролът е под всякаква критика. София е оставена на самоконтрол, има няколко камери, за които и бабите с количките за пазаруване знаят и няколко триноги, които уейза разкрива за 5мин и до там, за други градове да не говоря на какъв хал са. Колкото и да не им се иска на някои, това е решението, яко контрол и солени глоби, книжки и в момента се отнемат, но няма как да ти отнемат книжката за това, че два пъти си превишил скоростта с по 10км/ч и 3 пъти си спрял неправилно. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1633 #269 Отговорено 16 Август (Редактирано) Цецо, за ПТП с жертви, не знам. Иначе има и затвор за превишена скорост, но не знам, с колко над разрешената. Глобите са солени. Има и по няколко месечни, дори и годишна заплата. За една нощ ми пратиха 2 снимки, че съм влязъл с дизеляка в зоната за ниски емисии в Лондон. По £90 всяка. Цялото летище на Бристол е забранена за спиране зона. Влязох по грешка в улица без изход, което наложи триточково обръщане. Упражнението ми струваше £100. Неправилно СПИРАНЕ (бях в колата, докато половинката изтича до магазина) в центъра на града, и каране незаконно с БГ книжка ме прати в съда, щото още бях чужд гражданин - £120 глоба (при заплата 800, по него време), и 3 точки от бъдещата ми английска книжка. Това автоматично ме вкара в базата данни, което ме принуди да изкарам английска книжка кат."В", за да не ме хванат повторно. Четири месеца по-късно влязохме в Европа и си смених английската, и българската книжки за английска (всички категории, като българската). От 22г. карам в Англия и нямам глоби за неправилно спиране/паркиране и превишена скорост със личната кола. И не, не е да карам като мишка. Стигал съм до 120Mph, при ограничение 70Mph на магистралата. Със камиона имам само глоби за неправилно паркиране, ама тях ги плаща фирмата, щото доставката понякога го налага, за да си свърша работата. Редактирано 16 Август от Krasi-mir 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #270 Отговорено 16 Август (Редактирано) И сега въпросът е, доколко полицейската държава там те е дисциплинирала, и доколко ти сам си си бил нормален гражданин и преди глобите, а те са просто част от житие/битието? Страх ли те е че ща глобнат, или просто си добър човек и после водач? Имаш ли усещането че всичките рестрикции ти помагат да си социално адекватен, или и без тях си си такъв априори? Шофираш ли тук "как ти душа сака", а там си "по-нисък от тревата"? Редактирано 16 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1633 #271 Отговорено 16 Август (Редактирано) Когато дойдох в Англия определено бях снишаващ се под тревата джигит. От страх да не остана без книжка. Глобите не са били чак толкова определящи. С годините, станах социално адекватен. Започнах да карам по-ниско от тревата в България. Редактирано 16 Август от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #272 Отговорено 16 Август (Редактирано) Значи все пак външните рестрикции работят. Мен ме дразнят и то не забраните (които са належащи), а ограниченията, които нямат общо с безопасността, а с контрола, който е ... Все едно нямам избор и преценка. Има толкова места на които е разрешено изпреварването, а не бих и обратното - плътна осева и перфектна видимост, но някой е "теглил чертата". С годините спрях да им вярвам и остана само безумието да ме наказват за чужди малоумия, но системата е такава - контролът е количествен, а не качествен. Редактирано 16 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #273 Отговорено 17 Август (Редактирано) За с колело е ОК. Нулев трафик и нов асфалт. Взета е и контролна проба. Остава само маркировката. Дали, кога и каква - ха да видим? Редактирано 17 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 337 #274 Отговорено 17 Август На 16.08.2025 г. at 0:41, dandilov написа: И какво стана? Не се разбира.. Как така, денят в който ниско прелитащото Ауди се приземи в автобуса е било спряно за проверка. Ако законът е като в Италия щяха да конфискуват автомобила и шофьорът без книжка за 6 месеца. Собственикът по талон под тежка наказателна отговорност. После КАТ били виновни при липса на адекватни закони. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 337 #275 Отговорено 17 Август Преди 21 часа, ceco_accord написа: Значи все пак външните рестрикции работят. Мен ме дразнят и то не забраните (които са належащи), а ограниченията, които нямат общо с безопасността, а с контрола, който е ... Все едно нямам избор и преценка. Има толкова места на които е разрешено изпреварването, а не бих и обратното - плътна осева и перфектна видимост, но някой е "теглил чертата". С годините спрях да им вярвам и остана само безумието да ме наказват за чужди малоумия, но системата е такава - контролът е количествен, а не качествен. Първопричината е в некомпетентността на АПИ която отговаря за състоянието на пътищата,знаци и маркировки, след това е контролният орган. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #276 Отговорено 17 Август Именно! Контролният орган няма право да разсъждава върху недомислиците на АПИ, макар някои от служителите на КАТ да проявяват разум и вникване в ситуацията, а други точно обратното - ловуват. Нарушил - заловен - глобен. Докато КАТ не почне да глобява АПИ, а държавата да ползва органа за поделение от НАП, така ще сме - виновни поради липса на адекватност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 337 #277 Отговорено 17 Август Де да можеше КАТ да глобява АПИ, щях да стана полицай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #278 Отговорено 17 Август По закон може, но не иска, защото една държавна структура глобява друга. Тоест - парите от данъците ни вместо да отиват за камери, ще отиват за глобите на АПИ. Също както ако някой осъди държавата за нещо - тя му плаща от нас - държавата сме ние, ама не я владеем, а само финансираме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6814 #279 Отговорено 22 Август Някой да е получавал електронни фишове от eGov по Вайбър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
july`s 35 #280 Отговорено 22 Август Преди месеци бях получил по имейл.Като се разговорихме с колегите, имаше получили и по viber.Sent from my LE2123 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове