Jump to content
dinko833

Сивик 8 твърдо вози.

Recommended Posts

Дайте идея как на накарам сивик 8 генерация да вози малко по- меко, сложих 16 с по високи гуми но пак не е много добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-високите гуми могат да се карат с по-ниско налягане - в разумни граници (- 0,2 / 0,3 атм.) при градско шофиране.

Извънградско, при скорост около и над 100 не е препоръчително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те гумите са стандартните 205 55 16 но пак доста си тръска, да сменя окачването ли незнам... 

 

Редактирано от dinko833

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко си ги напомпал? Трябва да са 2.1 по каталог, но под 2 не е ок да падаш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как да омекотиш окачването стъпка по стъпка: 

1. Изпускаш гумите до заводските препоръки.

2. Продаваш колата

3. Купуваш нещо високо дето вози като лодка или някой готин Мерцедес (извън 124 визирам).

4. Кефиш се на меко.

  • Харесвам 1
  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като я тества преди покупката, не забеляза ли че вози твърдо? 

Хондите са си твърдички, а Сивик 8 е безспорно твърде твърд но за мнозина това е + .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможеш да го омекотиш повече от това което си направил. Колегите са прави или продаваш или свикваш. Колата е със спортни характеристики и няма нищо общо с другите Хонди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По какъв път караш, че друса толкова? По хубав път не се усеща да е толкова твърда. По лоша настилка обаче не е от най-приятните коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове проблема беше че смених гумите и гумаджията който ги монтира явно му е повреден манометара и ги наблъскал на 3.2 атмосфери, яко блъскане ви казвам сега са на 2.4 и всичко е наред благодаря на всички все пак. 😀

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1
  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако си ги напомпаш по спецификация на 2.1, както е посочил производителя и по-добре ще стане. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що за гумаджия? Уж това работи, а не усеща налягането!

Гума с джанта, дори без да е на колата, се усеща по търкалянето кога е мека, или пренапомпена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То добре, че не оцелил някоя дупка с това налягане, че щеше да отбележи преждевременно новата година.

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам не ги ли карате тия коли преди да ги купите? Сивика си вози като обира всяка неравност по настилката но на хубав асфалт е екстра като аз съм и на 18 цола джанта. В крайна сметка който иска комфорт не си купува Сивик а като колегата @ceco_accord, "Легенда" и му е през .... от къде минава и какъв е пътя. Ето, Акорда е по-комфортен от към возия, FR-V, Stream, CR-V та дори Jazz, избор има. Все пак Сивика не е нито висок клас, нито извънградски круизър, че да вози все едно човек е във фотьойла пред ТВ-то и като се купува се кара/пробва за да няма подобни въпроси. Да, такъв е но пък плюсовете на колата са в пъти повече от минусите. Аз от първоначалното обслужване до момента ( 4-та година ) на Сивика мисля какви чистачки да купя и каква благинка да добавя а не да ставам приятел с майстора като на едни други марки. Това на 3.2 атмосфери дори не искам да го коментирам, че трябва човек да получил инсулт и да му е заял пръста, че да напомпи толкова гумата.

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че колегата Динко все пак се е усетил че има нещо нередно и е проверил налягането.

Като знам как вози Сивик 8 на стандартно налягане в гумите, не ми се мисли какво е било усещането с + 1 атмосфера отгоре. :)

Повечето хора избираме колите си с очи и отчасти с ясна концепция за предназначението им, а тестовете преди покупка не винаги се преценяват трезво.

Отделно, Хондите си возят твярдо, но това е грешен термин. Всъщност имат стегнато окачване, за да осигурят ниво на управляемост над средното и с това са известни, а проблемът е че в гранични режими се карат рядко, а през другото време се оказват некомфортни, но такъв е японският подход - обратен на френския, където се возиш ОК, но не смееш да се израдваш, щото ооо ... .:) Нашите настройки се правят по пистите, а там дупки и неравности няма. Газил съм и френски шосета, еми, няма как - мекици са им колите. :)

Балансът между 2-те крайности е труден и не случайно новите коли от среден и нагоре клас, имат няколко режима на твърдост на окачването, или направо адаптивно (в реално време). Вече луксовите са и с пневмобалони вместо пружини, но там вече е цифромания, така че, като няма кеш за адаптивно окачване се адаптираме ние. :)

Противно на мненията и Ледженда вози стегнато - все пак е Хонда, но дългата база и почти 2-та тона маса компенсират, а и при него комфорта идва от седалките, каквито му се полагат за висок клас автомобил. Но и при него макар и по-приглушено се усещат / чуват фугите в асфалта, и както споменах, в града карам с по-ниско от предписаното налягане. Обут съм с 245х45х18 и ги карам на 2 атмосфери. Поне аз усещам разлика от нормалните стойности и така практикувах и с Акордите. Като излизам извънградско, не ми е проблем да ги донапомпя по спецификация. 

Няма лошо всеки да експериментира (в разумни граници) и да си намери безопасната зона на поносимост. Отделно от това, предписаното налягане е ориентировъчно и важи за серийните гуми, с които не всеки кара, а се придържа само към стандартните за модела размери, но не следи за твърдост и брой слоеве по бордовете на гумите които обува, а нещата се променят с годините след разработването на модела кола.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Mkilla написа:

Не знам не ги ли карате тия коли преди да ги купите? Сивика си вози като обира всяка неравност по настилката но на хубав асфалт е екстра като аз съм и на 18 цола джанта. В крайна сметка който иска комфорт не си купува Сивик а като колегата @ceco_accord, "Легенда" и му е през .... от къде минава и какъв е пътя. Ето, Акорда е по-комфортен от към возия, FR-V, Stream, CR-V та дори Jazz, избор има. Все пак Сивика не е нито висок клас, нито извънградски круизър, че да вози все едно човек е във фотьойла пред ТВ-то и като се купува се кара/пробва за да няма подобни въпроси. Да, такъв е но пък плюсовете на колата са в пъти повече от минусите. Аз от първоначалното обслужване до момента ( 4-та година ) на Сивика мисля какви чистачки да купя и каква благинка да добавя а не да ставам приятел с майстора като на едни други марки. Това на 3.2 атмосфери дори не искам да го коментирам, че трябва човек да получил инсулт и да му е заял пръста, че да напомпи толкова гумата.

Пич само да ти обясня, понеже помолих за съвет а ти нещо се опитваш да ме нападаш че Сивика го купих с джанти 18 високи на 40 и ми беше ясно защо вози"стегнато", сега с 16-те е отлична. 

Редактирано от dinko833

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dinko833, никой не те напада а обсъждаме защо повечето хора, включително и ти като си купят Сивик 8 и първата тема и въобще първият въпрос е "Защо вози толкова твърдо?". Така си вози и на 16 и на 18, сигурно и на 20 цола. Няма да стане много по-мека возията с по-малкият цолаж. Понеже темата ти е как да стане по-меко возенето, няма как да стане. Вози си така и леката корекция с цолажа временно дава надежда, че нещата са ок. При приличен асфалтиран път, разликата е минимална с някоя по-меко возеща кола.

Ако разглеждаш темите за Сивик 8 ще видиш колко хора питат това. На мен ми е странно, защо човек който не му харесват няколко неща в 1 кола си я купува като не визирам теб специално а принципно. На доста места има масов хейт за този модел а всъщност колата е много добра за това за което е предназначена - семеен здрав градски хечбек с леко спортен характер, лека поддръжка, здрава и практична. Ако возията беше и по-мека, предполагам, че щеше да е една от най-продаваните коли въобще.

P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? :) 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Mkilla написа:

P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? :) 

Това е нищо, аз цял апартамент обзаведох с Хондата, като всичко в него съм превозил с нея, говорим за гардероби по 240, кухня от-до, маси, мека мебел, легла, матраци и какво ли още не, така че твърдата возия, мога да кажа, че е единствения й кусур, но то само при нас, защото пътищата ни са като в Кербала след войната. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mkilla написа:

@dinko833, никой не те напада а обсъждаме защо повечето хора, включително и ти като си купят Сивик 8 и първата тема и въобще първият въпрос е "Защо вози толкова твърдо?". Така си вози и на 16 и на 18, сигурно и на 20 цола. Няма да стане много по-мека возията с по-малкият цолаж. Понеже темата ти е как да стане по-меко возенето, няма как да стане. Вози си така и леката корекция с цолажа временно дава надежда, че нещата са ок. При приличен асфалтиран път, разликата е минимална с някоя по-меко возеща кола.

Ако разглеждаш темите за Сивик 8 ще видиш колко хора питат това. На мен ми е странно, защо човек който не му харесват няколко неща в 1 кола си я купува като не визирам теб специално а принципно. На доста места има масов хейт за този модел а всъщност колата е много добра за това за което е предназначена - семеен здрав градски хечбек с леко спортен характер, лека поддръжка, здрава и практична. Ако возията беше и по-мека, предполагам, че щеше да е една от най-продаваните коли въобще.

P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? :) 

Виж ся никъде не писах че не ми харесва, просто попитах дали мааааалко по добре има начин да вози и вярвай ми с 16 е в пъти по добре, тва беше питането ми благодаря за помошта на всички все пак грешката беше в гумаджията. ХАХА

Редактирано от dinko833

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mkilla написа:

P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? :) 

 

Аз си купих камина от Пещера, обиколих целите Родопи (4 дни) и после ходих на море на юг с камината отзад, а съм от Варна :D Това разбира се е едно от нещата, возили се отзад у сивику :D

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично твърдата возия не ми е проблем, що се касае до комфорта, проблем са ми последиците, тъй като се отразява на автомобила и почва да се 'раздрънква' и не само. Като я взех единственият паразитен шум идваше от сд-то, а сега започват да се обаждат и други неща, а и всички тези вибрации, които не се обират от окачването, оказват влияние и на 'хардуера', което си е проблем.  

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост е така - гумите са първият елемент от окачването и това което не абсорбират се разпраща по-навътре, а преодолялото защитата на пружини, амове, шарнири и тампони, влияе на купето и монтираното в него.

От Хонда требе по 1 медал да ни дадат че им тестваме и поддържаме колите ежедневно и с десетилетия по пътища за които не са подозирали.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, преди няколко години ходих в Бултрако за нещо с един френд, не си спомням вече за какво. Спомняме си и 2-мата обаче един Акорд БГ едишЪн 7-ма генерация. Така си беше брандиран с фолиото на него - БГ едишЪн. Та специалното на Акорда беше, че е със заден мост :D Гледахме като изтървани и 2-мата. Те японците вероятно и това не са виждали.

Редактирано от Mkilla
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега, "заден мост" е компановъчно понятие - има го всяка кола. На този какво му е било различното от стандартния?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, като на Сивик 8-ма генерация беше задното окачване. Цял мост, няма носачи най-общо казано. Съответно и цената беше малко по-ниска като нова :) Здраво но грубо та БГ едишън...

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, не е стандартното мултилинк, а торсионна греда?

Що за птица е това?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кон бе, кон :D Това за OEM вариант ли говорим или побългарен такъв? И пак не ми го побира главата

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, с гредЪ, да. Явно затова беше брандирано така, защото и ние се чудихме какво му е БГ-то на Акорда :D  Може би има и други хора които по това време са ходили там и са го виждали. Все пак беше преди 10-тина години, че и повече :) Звъннах и на моя френд, запомнил е, че е бил дори с 1/3 по-ниска цена от стандартният с ръчна кутия и най-малкият бензинов двигател.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсиона при хечбеците е добро решение тъй като спестява място. 

Като недостатък определят по-нестабилното поведение и накланяне в завои, но конкретно при Сивика аз не съм забелязал подобно. 

Дори веднъж на една дъга за качване на магистралата, подходих с много висока скорост и човекът отзад от дясната седалка се премести на лявата, просто си се плъзна неусетно, без дори да се наклони, е и кожените седалки спомогнаха, но все пак това говори, че колата се държи стабилно и не се накланя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова с лъзгането по задните (уж кожени) седалки го могат много коли, но 8-мака е доста податлив на фуги и неравности по бързите виражи.

Требе да си мастер и да знаеш кво те чака като си измести рязко задницата с 1 педя, отскачайки от някоя бабуна. :)

Иначе, да - торсионната греда пести място и пари, ама си е "греда".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то торсиона не е състезателно окачване, но иначе съм взимал завои с обратен вираж и множество неравности и като цяло много кофти настилка( след Мирово посока Костенец има такъв, та дори S образен) с около 90-100 и не съм усетил поднасяне на задницата, камо ли пък отскачане, държи се много добре за предназначението си, а и надали от Хонда ще сложат същото окачване и на Тайп Р версиите, ако не става. 

Иначе кожата в моята кола е естествена, за другите не знам. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам написаното от @Rakeem :) Не съм сменил много коли но това определено е една от най-стабилните които съм карал. И при завои и при леки неравности по настилката с хубави летни гуми не съм имал абсолютно никакви "поддавания".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло бих и простил всичко само заради визията и кокпита, и я препоръчвам на всеки, който е на половината ми години.

Следейки историята на модела, тя вероятно ще си остане един от трите най-добри Сивика за всички времена.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам и аз още няколко въпроса свързани с возията - кои гуми возят по-комфортно, зимни, летни или сезонни? И предполагам че щом с 205/55/16 има леко подобрение(от личен опит), то с 205/60/16 ще е още по-добре ( но колата вече ще изглежда малко като камион)?

 

Другото е, разбити/стари шарнир и тампон ще влошат ли возията?

Редактирано от NesTea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбити шарнири и тампони влошават управляемостта и сигурността - на комфорта не влияят, ако изключим акустичния аспект.

Най-комфортно возят гумите с най-мека смес, тоест зимните, особенно когато вън е топло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, NesTea написа:

кои гуми возят по-комфортно, зимни, летни или сезонни?

Тези, с точното налягане в тях!Аз харесвам лятната гума,заради по тихото им "стъпване":thumbs1: и "облекчение" на автомобила.

Цецо с легендата, не му пука,с какви е...-"як матор":D!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, не е верно, чекам а се стопли, щото зимните са по-шумни и с по-твърди бордове и ги карам на 2 атмосфери, за да "стъпва по тарлъци".

Да, на мотора не му дреме с кво съм я обул, дали е на климатик (и др екстри), или колко ора съм качил - влачи като диво прасе - само не го дразни. :)

 

Но май е всеобща заблудата че Ледженда вози меко? Това може да го каже само който не е пробвал и си мисли че като е "голем шлеп" е "мекица". :)

Да, разликата между него и Акордите е осезаема, да не говорим за още по-леките Сивик 8, но и Легенда си е Хонда - стъпва солидно. Усещаш че го пилотираш, а не просто му показваш посоката. Проектиран е за 3-цифрени км. стойности (където всъщност е комфортен), но на малки градски скорости ти напомня къде стъпваш.

 

Всяка кола се проектира да вози сигурно с 5 човека и багаж (тоест - да е стабилна на хандлинг) и комфортна само с водач (тоест да е "мека" по неравности). Еми, това е много трудно, понеже тези критерии са крайности и всеки производител се опитва да намери баланс - според своето си разбиране.

Колкото по-тежък е 1 автомобил, толкова по-малък % е допълнителната маса от пътници и багаж.

Сивика е 1350 кила + 550 до макс разрешеното 1900, а багажника при свалени задни облегалки събира доста.

Ледженда е 1860 кила празен, а макс не помня, ама и той е за 5 човека, а багажника му е колкото на Сивика и е седан, с фиксирани задни облегалки.

Видно е какъв % допълнителна маса празен / пълен има всеки модел, а останалото е гравитация. :)

Да, опити се правят - на Сивик 9 и 10 в горните нива на оборудване има електромагнитни задни амове, които помагат в тая битка, но е трудно.

 

Карал съм всички Сивици от 3-та ген. насам, но той ми е любимият. Сантиментално е, вехт е, но е 805 кила със 101 коня, събира си 5 човека (и 2 каси бира) и над 160 ляга като Бентли на асфалта, а празен в града е стремглав, но не "табуретка". Обаче окачването му е на торсиони - как са го сътворили и калибрирали не знам, но е неповторимо удачен компромис.

 

Но, приключИло се е, болшинството иска хондата да върви леко и да вози меко.

Сивик 10 и 11 станаха Акорди, Акорд 8 стана като Ледженд (ама не е), Акорд 9 и особено 10 станаха Камри. Така върви света.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, ceco_accord написа:

Всяка кола се проектира да вози сигурно с 5 човека и багаж (тоест - да е стабилна на хандлинг) и комфортна само с водач (тоест да е "мека" по неравности).

В този ред на мисли ...

 

На табелката с налягането на гумите има различни стойности при различно натоварване.

1148534582_20150118_081704_MagdalenRd.thumb.jpg.ccd0e6ebda718428e220e610c6a37867.jpg

 

Освен това има значение и, колко, и какви пластове има гумата.

 

Иначе да, колкото по-висок е борда, толкова по-ниско е налягането, оттам и по-меко возене.

 

И все пак - дали една и съща кола вози меко, или твърдо е въпрос на лично усещане, и личен комфорт.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Както се вижда - според товара се регулира задния мост. На предния има какво да му тежи, водач и спътник отпред се базират между 2-та моста, пътници и багаж се падат предимно на задния, така че - справка на прага.

Принципно, добре разпределеният багаж в караваната не тежи на теглича, а на своята си ос, но с цел курсова устойчивост при спиране в завой се качва и налягането в задните гуми на колата.

На Акорда има и графа до и над 160 км/ч, което адаптира и 2-та моста - за стабилност при високи скорости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 minutes ago, ceco_accord said:

Принципно, добре разпределеният багаж в караваната не тежи на теглича, а на своята си ос, но с цел курсова устойчивост при спиране в завой се качва и налягането в задните гуми на колата.

Много излязохме от темата, но добре разпределен това в ремаркето означава ~10% от теглото да е на теглича, а тегличът се намира доста назад от задния мост и го товари значително повече отколкото да сложиш примерно 75кг в багажника над моста.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...