dinko833 4 #1 Публикувано 24 Декември, 2020 Дайте идея как на накарам сивик 8 генерация да вози малко по- меко, сложих 16 с по високи гуми но пак не е много добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #2 Отговорено 24 Декември, 2020 По-високите гуми могат да се карат с по-ниско налягане - в разумни граници (- 0,2 / 0,3 атм.) при градско шофиране. Извънградско, при скорост около и над 100 не е препоръчително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko833 4 #3 Отговорено 24 Декември, 2020 (Редактирано) Е те гумите са стандартните 205 55 16 но пак доста си тръска, да сменя окачването ли незнам... Редактирано 24 Декември, 2020 от dinko833 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #4 Отговорено 24 Декември, 2020 На колко си ги напомпал? Трябва да са 2.1 по каталог, но под 2 не е ок да падаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko833 4 #5 Отговорено 24 Декември, 2020 На 2.3 мисля че бяха. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #6 Отговорено 24 Декември, 2020 Ето как да омекотиш окачването стъпка по стъпка: 1. Изпускаш гумите до заводските препоръки. 2. Продаваш колата 3. Купуваш нещо високо дето вози като лодка или някой готин Мерцедес (извън 124 визирам). 4. Кефиш се на меко. 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #7 Отговорено 24 Декември, 2020 Ти като я тества преди покупката, не забеляза ли че вози твърдо? Хондите са си твърдички, а Сивик 8 е безспорно твърде твърд но за мнозина това е + . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 80 #8 Отговорено 25 Декември, 2020 Неможеш да го омекотиш повече от това което си направил. Колегите са прави или продаваш или свикваш. Колата е със спортни характеристики и няма нищо общо с другите Хонди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #9 Отговорено 25 Декември, 2020 По какъв път караш, че друса толкова? По хубав път не се усеща да е толкова твърда. По лоша настилка обаче не е от най-приятните коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko833 4 #10 Отговорено 27 Декември, 2020 Пичове проблема беше че смених гумите и гумаджията който ги монтира явно му е повреден манометара и ги наблъскал на 3.2 атмосфери, яко блъскане ви казвам сега са на 2.4 и всичко е наред благодаря на всички все пак. 😀 1 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #11 Отговорено 27 Декември, 2020 А ако си ги напомпаш по спецификация на 2.1, както е посочил производителя и по-добре ще стане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #12 Отговорено 27 Декември, 2020 Що за гумаджия? Уж това работи, а не усеща налягането! Гума с джанта, дори без да е на колата, се усеща по търкалянето кога е мека, или пренапомпена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #13 Отговорено 27 Декември, 2020 То добре, че не оцелил някоя дупка с това налягане, че щеше да отбележи преждевременно новата година. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #14 Отговорено 27 Декември, 2020 (Редактирано) Не знам не ги ли карате тия коли преди да ги купите? Сивика си вози като обира всяка неравност по настилката но на хубав асфалт е екстра като аз съм и на 18 цола джанта. В крайна сметка който иска комфорт не си купува Сивик а като колегата @ceco_accord, "Легенда" и му е през .... от къде минава и какъв е пътя. Ето, Акорда е по-комфортен от към возия, FR-V, Stream, CR-V та дори Jazz, избор има. Все пак Сивика не е нито висок клас, нито извънградски круизър, че да вози все едно човек е във фотьойла пред ТВ-то и като се купува се кара/пробва за да няма подобни въпроси. Да, такъв е но пък плюсовете на колата са в пъти повече от минусите. Аз от първоначалното обслужване до момента ( 4-та година ) на Сивика мисля какви чистачки да купя и каква благинка да добавя а не да ставам приятел с майстора като на едни други марки. Това на 3.2 атмосфери дори не искам да го коментирам, че трябва човек да получил инсулт и да му е заял пръста, че да напомпи толкова гумата. Редактирано 27 Декември, 2020 от Mkilla 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #15 Отговорено 28 Декември, 2020 Добре е че колегата Динко все пак се е усетил че има нещо нередно и е проверил налягането. Като знам как вози Сивик 8 на стандартно налягане в гумите, не ми се мисли какво е било усещането с + 1 атмосфера отгоре. Повечето хора избираме колите си с очи и отчасти с ясна концепция за предназначението им, а тестовете преди покупка не винаги се преценяват трезво. Отделно, Хондите си возят твярдо, но това е грешен термин. Всъщност имат стегнато окачване, за да осигурят ниво на управляемост над средното и с това са известни, а проблемът е че в гранични режими се карат рядко, а през другото време се оказват некомфортни, но такъв е японският подход - обратен на френския, където се возиш ОК, но не смееш да се израдваш, щото ооо ... .:) Нашите настройки се правят по пистите, а там дупки и неравности няма. Газил съм и френски шосета, еми, няма как - мекици са им колите. Балансът между 2-те крайности е труден и не случайно новите коли от среден и нагоре клас, имат няколко режима на твърдост на окачването, или направо адаптивно (в реално време). Вече луксовите са и с пневмобалони вместо пружини, но там вече е цифромания, така че, като няма кеш за адаптивно окачване се адаптираме ние. Противно на мненията и Ледженда вози стегнато - все пак е Хонда, но дългата база и почти 2-та тона маса компенсират, а и при него комфорта идва от седалките, каквито му се полагат за висок клас автомобил. Но и при него макар и по-приглушено се усещат / чуват фугите в асфалта, и както споменах, в града карам с по-ниско от предписаното налягане. Обут съм с 245х45х18 и ги карам на 2 атмосфери. Поне аз усещам разлика от нормалните стойности и така практикувах и с Акордите. Като излизам извънградско, не ми е проблем да ги донапомпя по спецификация. Няма лошо всеки да експериментира (в разумни граници) и да си намери безопасната зона на поносимост. Отделно от това, предписаното налягане е ориентировъчно и важи за серийните гуми, с които не всеки кара, а се придържа само към стандартните за модела размери, но не следи за твърдост и брой слоеве по бордовете на гумите които обува, а нещата се променят с годините след разработването на модела кола. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko833 4 #16 Отговорено 28 Декември, 2020 (Редактирано) Преди 14 часа, Mkilla написа: Не знам не ги ли карате тия коли преди да ги купите? Сивика си вози като обира всяка неравност по настилката но на хубав асфалт е екстра като аз съм и на 18 цола джанта. В крайна сметка който иска комфорт не си купува Сивик а като колегата @ceco_accord, "Легенда" и му е през .... от къде минава и какъв е пътя. Ето, Акорда е по-комфортен от към возия, FR-V, Stream, CR-V та дори Jazz, избор има. Все пак Сивика не е нито висок клас, нито извънградски круизър, че да вози все едно човек е във фотьойла пред ТВ-то и като се купува се кара/пробва за да няма подобни въпроси. Да, такъв е но пък плюсовете на колата са в пъти повече от минусите. Аз от първоначалното обслужване до момента ( 4-та година ) на Сивика мисля какви чистачки да купя и каква благинка да добавя а не да ставам приятел с майстора като на едни други марки. Това на 3.2 атмосфери дори не искам да го коментирам, че трябва човек да получил инсулт и да му е заял пръста, че да напомпи толкова гумата. Пич само да ти обясня, понеже помолих за съвет а ти нещо се опитваш да ме нападаш че Сивика го купих с джанти 18 високи на 40 и ми беше ясно защо вози"стегнато", сега с 16-те е отлична. Редактирано 28 Декември, 2020 от dinko833 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #17 Отговорено 29 Декември, 2020 (Редактирано) @dinko833, никой не те напада а обсъждаме защо повечето хора, включително и ти като си купят Сивик 8 и първата тема и въобще първият въпрос е "Защо вози толкова твърдо?". Така си вози и на 16 и на 18, сигурно и на 20 цола. Няма да стане много по-мека возията с по-малкият цолаж. Понеже темата ти е как да стане по-меко возенето, няма как да стане. Вози си така и леката корекция с цолажа временно дава надежда, че нещата са ок. При приличен асфалтиран път, разликата е минимална с някоя по-меко возеща кола. Ако разглеждаш темите за Сивик 8 ще видиш колко хора питат това. На мен ми е странно, защо човек който не му харесват няколко неща в 1 кола си я купува като не визирам теб специално а принципно. На доста места има масов хейт за този модел а всъщност колата е много добра за това за което е предназначена - семеен здрав градски хечбек с леко спортен характер, лека поддръжка, здрава и практична. Ако возията беше и по-мека, предполагам, че щеше да е една от най-продаваните коли въобще. P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? Редактирано 29 Декември, 2020 от Mkilla 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #18 Отговорено 29 Декември, 2020 (Редактирано) преди 19 минути, Mkilla написа: P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? Това е нищо, аз цял апартамент обзаведох с Хондата, като всичко в него съм превозил с нея, говорим за гардероби по 240, кухня от-до, маси, мека мебел, легла, матраци и какво ли още не, така че твърдата возия, мога да кажа, че е единствения й кусур, но то само при нас, защото пътищата ни са като в Кербала след войната. Редактирано 29 Декември, 2020 от Rakeem 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dinko833 4 #19 Отговорено 29 Декември, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, Mkilla написа: @dinko833, никой не те напада а обсъждаме защо повечето хора, включително и ти като си купят Сивик 8 и първата тема и въобще първият въпрос е "Защо вози толкова твърдо?". Така си вози и на 16 и на 18, сигурно и на 20 цола. Няма да стане много по-мека возията с по-малкият цолаж. Понеже темата ти е как да стане по-меко возенето, няма как да стане. Вози си така и леката корекция с цолажа временно дава надежда, че нещата са ок. При приличен асфалтиран път, разликата е минимална с някоя по-меко возеща кола. Ако разглеждаш темите за Сивик 8 ще видиш колко хора питат това. На мен ми е странно, защо човек който не му харесват няколко неща в 1 кола си я купува като не визирам теб специално а принципно. На доста места има масов хейт за този модел а всъщност колата е много добра за това за което е предназначена - семеен здрав градски хечбек с леко спортен характер, лека поддръжка, здрава и практична. Ако возията беше и по-мека, предполагам, че щеше да е една от най-продаваните коли въобще. P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? Виж ся никъде не писах че не ми харесва, просто попитах дали мааааалко по добре има начин да вози и вярвай ми с 16 е в пъти по добре, тва беше питането ми благодаря за помошта на всички все пак грешката беше в гумаджията. ХАХА Редактирано 29 Декември, 2020 от dinko833 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 69 #20 Отговорено 29 Декември, 2020 Преди 1 час, Mkilla написа: P.S Превозих матрак на руло с размер 164/200 в позиция лек диагонал, без да притеснявам особено седящият до мен. Колко хечбека да се похвалят с това? Аз си купих камина от Пещера, обиколих целите Родопи (4 дни) и после ходих на море на юг с камината отзад, а съм от Варна Това разбира се е едно от нещата, возили се отзад у сивику 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #21 Отговорено 29 Декември, 2020 На мен лично твърдата возия не ми е проблем, що се касае до комфорта, проблем са ми последиците, тъй като се отразява на автомобила и почва да се 'раздрънква' и не само. Като я взех единственият паразитен шум идваше от сд-то, а сега започват да се обаждат и други неща, а и всички тези вибрации, които не се обират от окачването, оказват влияние и на 'хардуера', което си е проблем. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #22 Отговорено 30 Декември, 2020 За жалост е така - гумите са първият елемент от окачването и това което не абсорбират се разпраща по-навътре, а преодолялото защитата на пружини, амове, шарнири и тампони, влияе на купето и монтираното в него. От Хонда требе по 1 медал да ни дадат че им тестваме и поддържаме колите ежедневно и с десетилетия по пътища за които не са подозирали. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #23 Отговорено 30 Декември, 2020 (Редактирано) @ceco_accord, преди няколко години ходих в Бултрако за нещо с един френд, не си спомням вече за какво. Спомняме си и 2-мата обаче един Акорд БГ едишЪн 7-ма генерация. Така си беше брандиран с фолиото на него - БГ едишЪн. Та специалното на Акорда беше, че е със заден мост Гледахме като изтървани и 2-мата. Те японците вероятно и това не са виждали. Редактирано 30 Декември, 2020 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #24 Отговорено 30 Декември, 2020 Чакай сега, "заден мост" е компановъчно понятие - има го всяка кола. На този какво му е било различното от стандартния? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #25 Отговорено 30 Декември, 2020 (Редактирано) @ceco_accord, като на Сивик 8-ма генерация беше задното окачване. Цял мост, няма носачи най-общо казано. Съответно и цената беше малко по-ниска като нова Здраво но грубо та БГ едишън... Редактирано 30 Декември, 2020 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #26 Отговорено 30 Декември, 2020 Тоест, не е стандартното мултилинк, а торсионна греда? Що за птица е това? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 69 #27 Отговорено 30 Декември, 2020 Кон бе, кон Това за OEM вариант ли говорим или побългарен такъв? И пак не ми го побира главата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #28 Отговорено 30 Декември, 2020 (Редактирано) @ceco_accord, с гредЪ, да. Явно затова беше брандирано така, защото и ние се чудихме какво му е БГ-то на Акорда Може би има и други хора които по това време са ходили там и са го виждали. Все пак беше преди 10-тина години, че и повече Звъннах и на моя френд, запомнил е, че е бил дори с 1/3 по-ниска цена от стандартният с ръчна кутия и най-малкият бензинов двигател. Редактирано 30 Декември, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #29 Отговорено 30 Декември, 2020 Торсиона при хечбеците е добро решение тъй като спестява място. Като недостатък определят по-нестабилното поведение и накланяне в завои, но конкретно при Сивика аз не съм забелязал подобно. Дори веднъж на една дъга за качване на магистралата, подходих с много висока скорост и човекът отзад от дясната седалка се премести на лявата, просто си се плъзна неусетно, без дори да се наклони, е и кожените седалки спомогнаха, но все пак това говори, че колата се държи стабилно и не се накланя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #30 Отговорено 30 Декември, 2020 Tова с лъзгането по задните (уж кожени) седалки го могат много коли, но 8-мака е доста податлив на фуги и неравности по бързите виражи. Требе да си мастер и да знаеш кво те чака като си измести рязко задницата с 1 педя, отскачайки от някоя бабуна. Иначе, да - торсионната греда пести място и пари, ама си е "греда". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 773 #31 Отговорено 30 Декември, 2020 Е то торсиона не е състезателно окачване, но иначе съм взимал завои с обратен вираж и множество неравности и като цяло много кофти настилка( след Мирово посока Костенец има такъв, та дори S образен) с около 90-100 и не съм усетил поднасяне на задницата, камо ли пък отскачане, държи се много добре за предназначението си, а и надали от Хонда ще сложат същото окачване и на Тайп Р версиите, ако не става. Иначе кожата в моята кола е естествена, за другите не знам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #32 Отговорено 30 Декември, 2020 Потвърждавам написаното от @Rakeem Не съм сменил много коли но това определено е една от най-стабилните които съм карал. И при завои и при леки неравности по настилката с хубави летни гуми не съм имал абсолютно никакви "поддавания". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #33 Отговорено 30 Декември, 2020 Като цяло бих и простил всичко само заради визията и кокпита, и я препоръчвам на всеки, който е на половината ми години. Следейки историята на модела, тя вероятно ще си остане един от трите най-добри Сивика за всички времена. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NesTea 96 #34 Отговорено 2 Януари, 2021 (Редактирано) Искам да попитам и аз още няколко въпроса свързани с возията - кои гуми возят по-комфортно, зимни, летни или сезонни? И предполагам че щом с 205/55/16 има леко подобрение(от личен опит), то с 205/60/16 ще е още по-добре ( но колата вече ще изглежда малко като камион)? Другото е, разбити/стари шарнир и тампон ще влошат ли возията? Редактирано 2 Януари, 2021 от NesTea Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #35 Отговорено 2 Януари, 2021 Разбити шарнири и тампони влошават управляемостта и сигурността - на комфорта не влияят, ако изключим акустичния аспект. Най-комфортно возят гумите с най-мека смес, тоест зимните, особенно когато вън е топло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #36 Отговорено 2 Януари, 2021 Преди 1 час, NesTea написа: кои гуми возят по-комфортно, зимни, летни или сезонни? Тези, с точното налягане в тях!Аз харесвам лятната гума,заради по тихото им "стъпване" и "облекчение" на автомобила. Цецо с легендата, не му пука,с какви е...-"як матор"! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #37 Отговорено 2 Януари, 2021 Ванка, не е верно, чекам а се стопли, щото зимните са по-шумни и с по-твърди бордове и ги карам на 2 атмосфери, за да "стъпва по тарлъци". Да, на мотора не му дреме с кво съм я обул, дали е на климатик (и др екстри), или колко ора съм качил - влачи като диво прасе - само не го дразни. Но май е всеобща заблудата че Ледженда вози меко? Това може да го каже само който не е пробвал и си мисли че като е "голем шлеп" е "мекица". Да, разликата между него и Акордите е осезаема, да не говорим за още по-леките Сивик 8, но и Легенда си е Хонда - стъпва солидно. Усещаш че го пилотираш, а не просто му показваш посоката. Проектиран е за 3-цифрени км. стойности (където всъщност е комфортен), но на малки градски скорости ти напомня къде стъпваш. Всяка кола се проектира да вози сигурно с 5 човека и багаж (тоест - да е стабилна на хандлинг) и комфортна само с водач (тоест да е "мека" по неравности). Еми, това е много трудно, понеже тези критерии са крайности и всеки производител се опитва да намери баланс - според своето си разбиране. Колкото по-тежък е 1 автомобил, толкова по-малък % е допълнителната маса от пътници и багаж. Сивика е 1350 кила + 550 до макс разрешеното 1900, а багажника при свалени задни облегалки събира доста. Ледженда е 1860 кила празен, а макс не помня, ама и той е за 5 човека, а багажника му е колкото на Сивика и е седан, с фиксирани задни облегалки. Видно е какъв % допълнителна маса празен / пълен има всеки модел, а останалото е гравитация. Да, опити се правят - на Сивик 9 и 10 в горните нива на оборудване има електромагнитни задни амове, които помагат в тая битка, но е трудно. Карал съм всички Сивици от 3-та ген. насам, но той ми е любимият. Сантиментално е, вехт е, но е 805 кила със 101 коня, събира си 5 човека (и 2 каси бира) и над 160 ляга като Бентли на асфалта, а празен в града е стремглав, но не "табуретка". Обаче окачването му е на торсиони - как са го сътворили и калибрирали не знам, но е неповторимо удачен компромис. Но, приключИло се е, болшинството иска хондата да върви леко и да вози меко. Сивик 10 и 11 станаха Акорди, Акорд 8 стана като Ледженд (ама не е), Акорд 9 и особено 10 станаха Камри. Така върви света. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #38 Отговорено 2 Януари, 2021 преди 57 минути, ceco_accord написа: Всяка кола се проектира да вози сигурно с 5 човека и багаж (тоест - да е стабилна на хандлинг) и комфортна само с водач (тоест да е "мека" по неравности). В този ред на мисли ... На табелката с налягането на гумите има различни стойности при различно натоварване. Освен това има значение и, колко, и какви пластове има гумата. Иначе да, колкото по-висок е борда, толкова по-ниско е налягането, оттам и по-меко возене. И все пак - дали една и съща кола вози меко, или твърдо е въпрос на лично усещане, и личен комфорт. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #39 Отговорено 2 Януари, 2021 Да. Както се вижда - според товара се регулира задния мост. На предния има какво да му тежи, водач и спътник отпред се базират между 2-та моста, пътници и багаж се падат предимно на задния, така че - справка на прага. Принципно, добре разпределеният багаж в караваната не тежи на теглича, а на своята си ос, но с цел курсова устойчивост при спиране в завой се качва и налягането в задните гуми на колата. На Акорда има и графа до и над 160 км/ч, което адаптира и 2-та моста - за стабилност при високи скорости. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #40 Отговорено 2 Януари, 2021 15 minutes ago, ceco_accord said: Принципно, добре разпределеният багаж в караваната не тежи на теглича, а на своята си ос, но с цел курсова устойчивост при спиране в завой се качва и налягането в задните гуми на колата. Много излязохме от темата, но добре разпределен това в ремаркето означава ~10% от теглото да е на теглича, а тегличът се намира доста назад от задния мост и го товари значително повече отколкото да сложиш примерно 75кг в багажника над моста. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове