Jump to content
Sign in to follow this  
Bobkata

акумулатор стартов ток.

Recommended Posts

С какви акумулатори карате Hrv-тата си. Питам защото 45ан с 410а стартов ток не намирам никъде по нашите ширини. Този с който съм в момента е 330а стартов и когато паля всичко примигва и касетофона се рестартира. Касетофона ми е андроид и няколко пъти вече се срива операционната от внезапното спиране. А пък и мисля че заради тормоза при палене акуто издържа 2 години вече 4ти сменям различни марки. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,това уатройва ли те?

YUASA 50Ah YBX5057.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дали ще влезе, защото 45ан са му точно за мястото без никакъв аванс. А и трябва да е другият плюс R+, но предполагам ще има и обърнат. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заповядай има размерите.

http://akumulatori.bg/335/Product/YBX5000#prodAnshor

Винаги е хубаво стартовия ток да е над 350А особенно за зимата.

Ако вземеш едно зарядно минимум 4А и ги зареждаш от време на време ще изкарват доста по-дълго.

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

в момента го зареждам :) Винаги го правя преди зимата. Просто си спомням че оригиналният с който я купих беше 410а и не е примигвала по време на палене.  И вероятно се съсипват от това че се тормозят при палене. В русия е пълно с 45Аh с 400 и нагоре CCA а тук в България не намирам нито един.П. С. това което си дал е перфектно. Благодаря уж рових и в този сайт, но не съм ги видял.  YBX5053 това е моделът  направо поръчвам :)

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

винаги съм смятал, че търсенето в гугъл ми е една от силноте страни :D, но за акумулаторите направо се изложих :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега гледах снимки и си с десен + .А при мен  на сивика е с ляв +,затова и ти изтипосах такъв.Иначе 4-та година карам EXCELL с 330А и не съм имал проблеми,а и има 3г.гаранция.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

да видях им цялата гама :) Аз съм карал с бош с4 с гигават и тудор всичките кретат по 2 години. като преди зимата ги зареждам с 4А зарядно. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

А задавал ли си си въпроса дали всичко по колата е наред ?  Измервал ли си за пад на напрежение по силовите вериги,  както при заряд така и при стартиране? За наличие на утечка при покой правена ли е проверка? и понеже винаги има такава колко е? 

Смяната на акумулатора е най-лесното нещо, но това не е решение ако има проблем някъде по ел системата.

Edited by CCord

Share this post


Link to post
Share on other sites

замервали сме нали, за да ти важи гаранцията на акуто се мери. всичко е в норма. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радко мерят за утечка,при попълване на гаранцията .

На колко зарежда алтернатора без консуматори,и с консуматори,утечката колко е.Все важни неща.

Знаеш ли ги.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Bobkata написа:

замервали сме нали, за да ти важи гаранцията на акуто се мери. всичко е в норма. 

Колега опитвам се да помогна и преди да продължа искам да те уверя че има голяма разлика между ИЗМЕРВАНЕ и ЗАМЕРВАНЕ. Приемам че не разбираш разликата или просто си използвал жаргонната дума на набедените електротехници!

Понеже всяко измерване е съпроводено с някакви стойности в зависимост от това какво измерваме, а ти никакви такива не споделяш ще приема че измерванията не си ги правил ти, а може би не искаш да ги споделиш! 

Измерванията в твоя случай са няколко и явно ти не можеш да ги направиш но човека който ги прави или не му се занимава или не знае какво да прави. 

Първо - няма как да измериш чувствителен пад на напрежението по всяка връзка на силовите вериги ако акумулатора е нов, а ВИЕ сте измервали след като сте "закачили" новия акумулатор - грешка!

Второ - колегата ти каза, а и аз се съмнявам да СТЕ измерили утечка! все пак ако греша моля да бъда извинен! - но все пак би ли споделил колко е, ако не е тайна разбира се!  

И да ти споделя, качествения заряд на акумулатора в колата много зависи от това как се експлоатира автомобила, ако например градското кормуване е късо (до15 мин.) никога не можеш да "върнеш" в Аку-то това което си "взел" от него, особено зимата. В такъв режим иска поне 3-4 пъти дозареждане през годината със зарядно.

 

Edited by CCord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, никога не съм измервал сам. Имам бегли познания а и  току що намерих подробно как се прави, но да не слагам линк от друг форум тук съм ти го изпратил на лично да си кажеш мнението. Сега като се замисля никога никой не е чакал два часа, за да заспи автомобила напълно както е описано.  Утре мога да сляза с мултицета. Благодаря за направеното предложение. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо не вземеш първо да си почистиш клемите на акумулатора. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с клемите съм го направил :)  все си мисля че стартовият ток му е слаб и просто го убива за 2 години.  Утре ще измеря за отечки както колегата CCord ме посъветва. Лошото е, че изкарват 2 години и един месец :D точно да избута гаранцията. Повече ме притеснява примигването на всичко когато паля и съответното рестартиране на касетофона, което е много дразнещо, но не е болка за умиране. Даже си бях направил една схема от два кондензатора които съумяваха да запазят касетофона жив по време на палене ама ги махнах щото съм виждал как гърмят и не ми се иска да гръмнат в таблото :D а и са излишни манипулации след като не трябва да става така попринцип :)

 

 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега проблема не е в стартовия ток, в ръководството пише да не се държи повече от 5 сек. на стартер. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя пали почти веднага няма и секунда никога не съм я държал 5 сек. на стартер. Нямам проблеми със запалването.  Просто в момента на запалване  за част от секундата сякаш всичко освен запалването губи ток. Съответно касетофона се рестартира. Което ме навежда на мисълта че стартовият му е слаб и не му достига и спира всичко, за да има достатъчно за стартера. 

Edited by Bobkata
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема може да е в акумулатора но не в стартовият ток, няма нужда да търсиш такъв с по висок ст. ток

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стартовият ток не е ли колко максимално може да отдаде акумулатора без да падне напрежението. ако на 330а акумулатора пада на 11 волта на 410а не би трябвало да пада до толкова. Аз така го разбирам. Скоро четох някъде за този модел препоръчват 410а стартов. При всички положения като умре този акумулатор ще взема някой от горните и ще разбера. Просто ми беше интересно на някой от вас дали се е случва подобно нещо (рестартиране на касетофон, примигване на фарове - табло ако са пуснати) по време на палене и  какви акумулатори ползвате. Схемата с кондензаторите за касетофона за която споменах по- горе  работи, но все пак по-голям кондензатор от акумулатора няма и не би трябвало да се случва. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен го правеше на Сивика а сега ЦР-В-то го правеше когато ми се скапа акумулатора. Другаря Японец малко ги е изтънил нещата и в комбинация с качеството на техниката по наще ширини и се явяват проблеми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вземи си горния показан.

Японеца ги е измислил  работите и са ок акумулаторите за първоначално вграждане.

Просто европейския пазар не ги произвежда,и като ги подмени тук  с такива всичко отива по дяволите.

Хубаво е и да се провери освен до сега казаното, и масите дали са добре затегнати. 

Edited by CARPERA
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

мерси за предложението. Със сигурност ще е японският :) масите съм ги  проверил където са  видими и достъпни от мен. Днес ще си поиграя с мултицета, но от всичко казано до тук ми става ясно - акумулаторите които продават просто са боклуци и си карат по толкова. Явно теорията ми  със стартовият ток не е както си я мисля аз. 

Edited by Bobkata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оригенален е 200лв ,а този  от линка  е може да се каже  един добрите на нашия пазар.

Искай да ти разчитат топлия печат ако купуваш,колкото по нов е акумулатора  толкова по-добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж си и "масата" между двигателя и купето.

Също така, ако направиш една профилактика на стратера (втулки, смазка, четки), ще намалиш малко и стартовия ток.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

до стартера надали ще стигна :) като и свърши майчинството на жена ми и се видим с пари :D ще оставя това на професионалист. Човек неможе и не трябва да разбира от всичко :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 16.10.2020 г. at 11:28, Bobkata написа:

С какви акумулатори карате Hrv-тата си. Питам защото 45ан с 410а стартов ток не намирам никъде по нашите ширини. Този с който съм в момента е 330а стартов и когато паля всичко примигва и касетофона се рестартира. Касетофона ми е андроид и няколко пъти вече се срива операционната от внезапното спиране. А пък и мисля че заради тормоза при палене акуто издържа 2 години вече 4ти сменям различни марки. 

      Това е моя бюджетен 400 А. Не си спомням точно цената,но като върнах стария- към 90-95 лв платих.Единствено си спомням,че този ,с като моя плюс беше произведен предната година , затова взех с обратен прюс- в годината на закупуване.

 

20201017_191402.jpg

20201017_191307.jpg

20201017_190644.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, леко встрани от темата искам да попитам нещо, защото съм много на Вие с всякакъв вид тоци.

Какъв трябва да е нормалният волтаж на акумулатора, измерен с мултицет, при загасен двигател, след няколко часов престой на автомобила в покой?

Нормално ли е, показание от 12,5 волта (при горните условия), след като акумулаторът е бил на заряд около 13 часа?

Edited by seiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заповядай

1297937454_.thumb.png.3797dd96b4c3b6bab65ed123e5107cc4.png

 

 

Хубава тема с доста данни.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 10 минути, seiko написа:

Нормално ли е, показание от 12,5 волта (при горните условия), след като акумулаторът е бил на заряд около 13 часа?

Да!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви, за своевременните отговори!

Явно 13 часа не са достатъчни, да се дозареди напълно акумулаторът.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи от много неща като почнеш от най важното,състоянието на самия акумулатор,та стигнеш и до самото зарядно.

Оригиналния моя е този от темата горе,беше преди два дни на лидълско електронно зарядно 24ч.и показваше,че е напълно зареден с 12.5v индикация на зарядното,което беше минало в поддържаща степен.На малко повече от година е.Режима му на експлоатация е тежък с къси преходи,но колата е в гараж.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За една година с този режим на експлоатация,клетките достатъчно са сулфатизирали да станат невъзпреимчиви на заряд.

Трябва ти хубаво зарядно с повече мощ,и да има десулфатизиращ режим.

В колата аумулатора винаги е на 75-85%,затова се сваля и зарежда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам проблеми с  него,зареждам го на два месеца веднъж,профилактично!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно. И аз зареждам моите акумулатори с лидълско зарядно, но стоят на 13,2V при поддържане.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно за това поснах таблицата  няма как след зареждане  с зарядно да е в графата полузареден.

Нещо пречи на акумулатора да се зареди на 100%,и това е сулфата по плочите. 

Най -достъпниа начин за премахване на сулфата е заряд разряд  но да не пада под 11V батерията.Трабва да се следи това .

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Не е проблем да го закача пак и да видя на колко поддържа!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз купих моето харви с акумулатор 540 стартов ток. Джамбазите бяха успели да набутат голям акумулатор, като бяха разчекнали поставката и бяха приспособили захващането с дебели телове. Служи ми вярно 5 години и умря изведнъж посред лято. Купих Варта на 330 стартов ток за 105 лв. с размер като оригиналния. Вярно, че сега е топло и акумулаторът е нов, но няма разлика в паленето сега с 330 и преди с 540. Дано и през зимата да е така. Симптомите, които описваш при мен са се появявали на други коли, ако акумулаторът е мнооого изтощен, лоша маса или стартерът има проблем с лагеруването. При последния случай с износени втулки роторът не е в ос и при стартиране вместо да се върти нормално, се опитва да залепне в най-близката точка на статора и консумацията е огромна. Според мен трябва на почнеш от проверка на връзките на масата - както колеги са писали по-горе и след това профилактика на стартера. Може за масите да пробваш да подадеш маса директно на корпуса на стартера с подходящ дебел кабел и ако нормално стартира - значи лоша маса. Или да пробваш с друг по-голям акумулатор, дори и с кабели от друга кола, за да провериш дали проблемът е в акумулатора. Кофти проблем, който изисква различни проби.  И да пишеш като решиш проблема какъв е бил. Успех!

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Вярно, че сега е топло и акумулаторът е нов, но няма разлика в паленето сега с 330 и преди с 540.

Ето тук е разковничето колкото повече падат температурите толкова повече е нужен стартов ток,тоест по-добре ще се справи този с по големия от 330 СС.

Това може да се намали като ефект ако го сваляш и дозареждаш,ако не караш само градско с къси преходи.

Като нищо не заменя зарядното.Новите импулсни зарядни имат точно режим на десулфатизация.

Ето една снимка на сулфатизирали клетки,като това се появява от системен недозаряд от късите преходи,тоест градско.

c501a3f4a9df113cba8013c0c145308e.thumb.jpg.099c78509a6353274bfc9e79960a7d22.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...