dandilov 2829 #1681 Отговорено преди 3 часа (Редактирано) ACEA A5 и C3 са коренно различни. И по работен вискозитет, и по HTHS вискозитет, и по ZDDP пакет, и по TBN. Особено, пък ако се сравнява А5 (API SL) със С3. По- подходящо би било да се сравнят съвременно А5 (API SP) и С2. Вече има масла, които отговарят едновремено и на двете спецификации. И тогава, при бензин, наличието на спецификация ACEA А5 е за предпочитане. Ако маслото е само по С2, бензинът ще му смачка TBN-а напълно за има - няма 100 м.ч. Например две масла за сравнение по горната теза: RAVENOL FES 0W-30 - (ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP (RC), ILSAC GF-6A). RAVENOL FEL SAE 5W-30 - (ACEA C2, API CF, API SN, JASO DL-1). Между другото, 650 часовите тестове на VW504/507 са предимно за устойчивост на окисление. Но маслото не се разгражда само от окисление. Има и други важни процеси като нитриране, сулфатиране, овъгляване, които водят до края на ресурса, на едно масло и трябва да се вземат предвид. Редактирано преди 3 часа от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 37 #1682 Отговорено преди 2 часа Не само ,износоустойчивия тест е най-важния ,нали в крайна сметка това масло с орязан пакет присадки трябва да пази ДВГ .И не го сравнявай с C5 ,там си ограничен във вискозитет 0W20 ,HTHS по същество е важен но за един ежедневен автомобил е несъществен.Ако не се лъжа тва е измислица на инжинерите от VW .Когато човек пита за масло с определен вискозитет 0W30 или 5W30 ,избора се свежда до ACEA C3 и ACEA A5/B5 ,вече се обосновах какво аз бих избрал с оглед факторите и спецификите на отделните масла .Изобщо идеята за full saps но пък горивоспестяващо масло ми се вижда по-скоро маркетинг .Такава икономия е доказуема в идеални ,лабораторни условия които в реалния живот на пътя няма . C5 е сравнимо с Ilsac GF-6 ако трябва да правим паралел между два визкозитета 0W20 .Между другото ,руснаците предпочитат C2 и дори в някои случаи в бензинови японски коли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1683 Отговорено преди 2 часа Правилната насока е да се подходи съобразно това което е предписано. За по-новото поколение бензинови двигатели на Honda с PF в Европа от 2018г знаете че се изискват Mid SAPS масла. ACEA A5/B5 там нямат приложение. Избора на вид формула High / Mid SAPS е строго индивидуален, но само ако представителите на двете масла отговарят на изискванията за двигателя. Иначе става побългаряване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1684 Отговорено преди 2 часа On 11/23/2024 at 8:01 PM, Rakeem said: Всичко се прави за екологията, тоест за нашето здраве, уж, а не за здравето на двигателя. За това ги измислиха тия С масла през не толкова далечната 2000г. и ги въведога през 2004г.. С е съкращание на Catalyst Compatible, тоест масла съвместими със системи за отработка на газовете(дпф и катализатори) и нищо повече. Ама като гледам как цял свят е опасан от курсовете на хвърчатите и как почти празни хварчила се реят из амтосферата и бълват тонове емисии, щото видиш ли имало норматив, ами много лицемерно взе да ми идва тая еврогейщина. аз им викам зелени кхмери или талибани на тия около Мърсулата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 37 #1685 Отговорено преди 2 часа Предписанията са насока за избор ,но за свежи коли и пак е въпрос на интерпретации 🙂.Извинявай ама за моята 25 годишна кола е предписано ACEA A3/B3 API SJ VW 501.01 ,на пазара няма масла с такива специфики .Или за някоя японска кола примерно е предписано Ilsac GF-3 /GF4 API SL ...Успех с намирането 🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1686 Отговорено преди 2 часа (Редактирано) Думата е прогрес. ACEA A3/B3 се заменя от ACEA A3/B4, VW 501.01 от VW 502.00/VW 504.00, дори и в API’S MOTOR OIL GUIDE e посочено че: GF-4 Obsolete Use GF-6A where GF-4 is recommended. GF-3 Obsolete Use GF-6A where GF-3 is recommended. Няма какво да се търси, просто трябва да се знае еволюцията на стандартите. Редактирано преди 2 часа от georgi.ivanov1975 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #1687 Отговорено преди 2 часа преди 17 минути, georgi.ivanov1975 написа: ACEA A5/B5 там нямат приложение. Не е така. Прочети пак постът ми малко по-горе. ACEA A5 с API SL е "Full SAPS", но ACEA A5 с API SP и с ILSAC GF-6A е "Mid SAPS". https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-fes-sae-0w-30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 37 #1688 Отговорено преди 2 часа (Редактирано) Четох го ,основното в избора на масло е вискозитета ,другото са подробности от пейзажа .Ти лично колко такива продукта познаваш ,които да са широкообхватни ? Рядкост са и по дефиниция са в премиум сегмента с 4 и 5 та групи 🙂.Сиреч скъпи масла . Георги баш на мен ли ше обясняваш за прогрес 😂🤣,идеята на поста беше ,че препоръките в user manual не трябва да се спазват като 10-те божи заповеди . Редактирано преди 2 часа от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1689 Отговорено преди 1 час (Редактирано) Пак да кажа аз като потребител, че бих си бухал (и съм го правил) А/B масло на дизел без дпф. Нали от там почнах ме/те. Чел съм мислил съм. Не на научно ниво, но то самото дизелово гориво при горенето прави такава мизерия в мотора, че маслото му е най-малкия проблем. Като си избушен изцяло няма никаквандрама. Особено на 10 годишна кола на 200 хил км, и особено ако сменяш на 10 хил км и повече. Да маже там каквото е останало от ресурса и това е. Редактирано преди 1 час от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #1690 Отговорено преди 1 час преди 22 минути, dandilov написа: Не е така. Прочети пак постът ми малко по-горе. ACEA A5 с API SL е "Full SAPS", но ACEA A5 с API SP и с ILSAC GF-6A е "Mid SAPS". https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-fes-sae-0w-30 Действително маслото на Ravenol е така. По някакъв начин са успели да отговаря и на ACEA A5/B5 и ето вмества се в критериите за F.E., TBN, SA, HTHS за ACEA A5/B5-23. Но то ще стане правилно за двигателя с PF, не защото е ACEA A5/B5, а защото е по ACEA C2. В случая подходящ комбиниран избор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове