Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Е към кой ,ти си местния гуру в маслата 🙂,един юзер се опита да ме изгони споменавайки ,че си имат теб .Като гледам ....познанията ти са повърхностни ....лишени от инжинерна логика ,причинно-следствени връзки и въобще непознаване в детайли на ДВГ и периферията му .

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една туба от 10л. минерална вода(на няколко месеца), в нея съм източил последното масло на 12к., пазя я да си импрегнирам дървения(херметически затворена).

Ако приемем, че в маслото е имало вода и бензин, след продължителен престой, следва да имаме три разграничени слоя, вода-масло-бензин( утаени в този ред, според относителната си плътност), е да де, но аз виждам единствено хомогенна смес, та колко значимо количество вода и бензин има в тубата, се пита в загадката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Ивайло Димов
 

Off Topic

 

Първо аз не съм никакъв "гуру"! !!!

Давам съвети само по определени критерии! На база, които съм придобил от собстевен опит, от градивните дискусии (от 10 - 12 години) в този и други форуми, преглед на много лабораторни анализи (включително и един мой собствен, инвестиран с мои средства 250 лв., и постнат в тоя форум за благото на форума), а и пак да спомена, впечатления от свой собствен опит, които споделям.


От какво е предизвикана твоята неприязан към това, което пиша в тоя форум, та са необходими такива нападки към мен?

И не е ли по-добре да допринесеш, за благото на форума с по-градивни "постове", съобразно твоите познания, вместо да нападаш този, или онзи?

 

Ти колко инвестира в тоя форум?

Или искаш само да се "дърляме"

Моля, замисли се върху всичко това!

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е неприязън ,не го приемай лично .Неправилните съвети от непонзнаване на тематиката в дълбочина не значи ,че си недобросъвестен .Но  лично аз не приемам да се вкарват в заблуда напълно незнаещи хора ,който питат за да направят правилен избор.Конкретиката в детайлите е важна ,за да се избере продукт който ще е най-подходящ .Нищо лично нямам към ,който и да било но се старая да минимизирам субективния фактор -какво аз предпочитам .Това не е релевантно за питащия и може да не добро за неговия автомобил .Истината трябва да се казва такава ,каквато е за да може лутащия се да намери пътя и да направи информиран избор .

 

Инвестирането във форума е благородно дело ,но това не е индулгенция за даване на неподходящи съвети 🙂🚬

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата с тубата ,не ставай смешен ,излагаш се с липса на елементарни познания .Съдържанието вода в едно отработено масло е до към 1-3 % ,бензин също долу-горе толкова .Не достатъчно количество ,че да се слезе на дъното (за незнаещите -водата има по-високо относително число от масло,бензин и дизел) 

Разликите в телгото са много малки и такова % съотношение не може да се прояви в разслоение .

Но пък това води до влошаване на общата картина.

 

Примери бол да искаш ,особено актуално е за ДВГ с GDI система за впръскване ,който се ползват в градски къси пробези .Коли със Start/Stop система ,коли с AГУ пропан-бутан ...Влагата в маслото е смърт в дългосрочен план ,наличието на сяра в горивата и самото масло води до образуване на серни окиси в картера .Това сваля експлоатационните характеристики и снижава живота на маслото и респективно на ДВГ .

 

Налял си примерно 5W40 ,хубаво масло но колата се кара всеки ден от дома до работа 5-6 км .Зимата в такъв режим маслото никога няма да стигне работна температура,респективно всички странични продукти(водни и бензинови изпарения) от работата на двигателя не могат да се изпарят напълно .

 

Избора на продукт за конкретен автомобил е съвкупност от много фактори.

 

Нито един дизелов автомобил сGDI, PD или Common rail система за впръскване няма причина да му наливаш full saps масла.Дори и цялата еко периферия да е бастисана .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай за какви води и горива ми говориш, които изкуствено вдигат нивото на маслото и за това сме точили толкова, колкото сме сипвали.

Що ме караш да сипа 120мл. вода в тубата масло, което е около 4л.(точно 3%) и да ти покажа как работи физиката.

Нали разбираш, че като говорим за разход на масло, който оказва влияние, не става дума за 100-200мл. на 10 000км., а за литър-два.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята беше ,че всички твърдят как колите им не горят масло щото квот налеят таквоз точат .Което го няма в реалния живот ,всички изразходват някво количество масло .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво ако ще го тъним толкова, но нали разбираш, че ще ми се изсмеят, ако кажа, че колата ми гори масло, защото имам 200мл. загуби за 10к.км..

Има си там едно количество, което условно си се води технически 'разход', било то от двг или ноак-а на маслото, което не се включва в сметките и в крайните съждения. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "тънък " разход в цялата картинка ,в дългосрочен план влияе на цялата периферия на ДВГ .Това се опитвам да обясня ,няма проблем да сипеш full saps масло където се препоръчва mid или low но само при форсмажорни обстоятелства.Ако се превърне в практика това е вредно за дюзи,турбо ,ЕГР ,ДПФ .На практика чисто като желязо -КММ,ГРМ ,бутала ,цилиндри може да бъдат смазвани и с M10Д .Това няма да им навреди ,моноградните масла чисто като смазващ фактор имат по-добри качества от 3/4/5 групи.Но заради мръсотията в тях щото са слаборафинирани са вредни .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря много за изчерпателните отговори, ще се опитам да избера най-правилното масло, на база всички ваши обяснения и предложения, и нека запазим добрия тон, целта на форума е да се обогатяваме взаимно с познания, а не да се фокусираме върху липсите на такива.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Димитров написа:

Здравейте, благодаря много за изчерпателните отговори, ще се опитам да избера най-правилното масло, на база всички ваши обяснения и предложения, и нека запазим добрия тон, целта на форума е да се обогатяваме взаимно с познания, а не да се фокусираме върху липсите на такива.

 

И аз карах дизела без дпф с Ravenol SSV 0w30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още карам дизела с Ravenol SSV 0w30 - вече 80-100хил. км. Дюзите, турбото, всичко е наред, но сега почнах и аз да се филмирам и притеснявам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма от какво да се притесняваш, ако си без дпф.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма място за притеснения!

Този "тънък" разход оказва толкова нищожно влияние, че не си заслужава да се коментира.

Много по-голяма вреда на дюзите, турбото и EGR-а оказва не дотам качественото гориво на нашия пазар. Повишеното съдържание на сяра, с което е известен руският петрол и последиците от горенето на такова гориво. Също и парафини в нафтата и др. От това трябва да се притеснявате истински, а не от маслото.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е без ДПФ съм фабрично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивата се обогатяват 🙂,при рафинирането на дизела освен вредните примеси се отстраняват и полезните .Тези ,които спомагат за високото цетаново число,смазването .Налага се в рафинериите да се добавят присадки за подобряване качеството ,съвременните comon rail системи са капризни .Archoil 6900-D max ,Keropur D на BASF ...и други има но се продават в промишлени количества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се прави за екологията, тоест за нашето здраве, уж, а не за здравето на двигателя.

За това ги измислиха тия С масла през не толкова далечната 2000г. и ги въведога през 2004г..

С е съкращание на Catalyst Compatible, тоест масла съвместими със системи за отработка на газовете(дпф и катализатори) и нищо повече.

Ама като гледам как цял свят е опасан от курсовете на хвърчатите и как почти празни хварчила се реят из амтосферата и бълват тонове емисии, щото видиш ли имало норматив, ами много лицемерно взе да ми идва тая еврогейщина. 

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт ,но трябва да се нагаждаме според ситуацията каквато е .Не зависи от нас ,щом сме влезли в ЕС ,тря спазваме определени правила -харесва ли ни или не .

 

Но пък има избор на продукция ,на съответна цена разбира се.

 

Аз лично имам тежка тежка непоносимост към дизелови коли,особено незнайно коя употреба ,на незнайни какъв пробег .Това по същество е бомба със закъснител.

Но ако имах дизелов автомобил бих го карал само с АСЕА С2/С3 и в нафтата Keropur D 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Пичове не се карайте, а карайте колите си. Извода е следния: гледаме производителя каква спецификация е препоръчал за конкретния двигател и търсим такова масло по възможност от някой голям производител, (а не примерно пикало ли беше онова дет се разпространява от уста на уста) а ко не ни се занимава с проучване и страх от ментаци, залагаме на "оригинално фирмено" и къси смени до 6000км. 
 Ивайло Димов, кои масла са "слаборафинирани" и има ли "силно рафинирани"? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло .По същество това базата ,от която се получават 1,2,3 групи минерални масла .Това масло в състава си съдържа тежки фракции,парафини,сяра ...елементи които влошават качествата му .1-ва група са депарафинирани ,много слабо изчистени  масла -използват се в тежка пътно-строителна техника ,за производство на моноградни масла тип M10Д.2-ра група хидроизомеризирани масла отделят се тежките фракции,сяра  но молекулите са с различна големина ,ползват се за масла от типа 15W40,хидравлични масла ...и т.н.3-та група твърд хидрокрекинг VHVI ,на 99% изчистване на всичко излишно и подреждане на веригата от молекули ,идеално равни и еднакви.Това е най-разпространената група и е известна като маркетингова "синтетика " 90 % от маслата в света се правят от нея .Най-големия производител в света на VHVI е корейската компания SK Lubricants-Yobase ,а маслата им са Zic .

Имайте предвид колеги ,че в този бизнес компаниите бидейки конкуренти не им пречи да търгуват по между си .Големите 7 ( супермейджъри ) си пазаруват една от друга ,за тях бизнеса с масла е традиция ,реклама ....но реално във финансови измерения тва им носи 2-3% от оборота..

 

П.П Оригиналните масла на Хонда са Idemutsu и се правят от немската компания SWD Lubricants ,базата се взима от Neste oil .Работят и с Castrol ....от 2-3 години ако не се лъжа.

Toyota -Exxon Mobil

BMW-Shell

VAG-Shell/Castrol

Renault-Dacia - Castrol

Mercedes Benz- Petronas

Nissan -Total 

Ford-Exxon Mobil

PSA- Total 

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Ивайло Димов написа:

От един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло .По същество това базата ,от която се получават 1,2,3 групи минерални масла .

Давай нататък ако може! 

1. 4-та и 5 та групи база-от какво се произвеждат - рафинират? - производители.

2. Как се комбинират с 3-та група (евентуално процентни съотношения при смесването при различните производители и класове масла)?  

3. Съществуват ли автомобилни масла със съдържание само на база 4-та  или 5-та група?  евентуално приложение.

Темата е всеобхватна но и доста фрагментирана по отношение лесната ориентация на не разбиращите за избор на масло за своя двигател, ако изобщо това е идеята на темата де. Ако е това, мисля че разбиращите трябва да внесат яснота за основните параметри на маслата, и споровете за сулфатна пепел, сяра и т.н. (не омаловажавам тези показатели) да останат като допълнение само между знаещите. 

Добре е да се систематизира например: 

1. Вискозитет - що е то? - колко е важен при избора и насоки за избора, важен ли е "климатичния пояс" 

2. Класове, например по АСЕА - "А", "В", "С" , какво значат цифрите след тях 1,2....5

3. Направете груба насока за класовете да речем: 

    турбиниран бензинов мотор от година до година -  с катализатор - без катализатор - примерно клас А3/В5

    атмосферен бензинов мотор от година до година - ....... с катализатор - без катализатор ....... ?                  

    турбиниран дизелов  мотор       .......         ........    с катализатор-без катализатор, с DPF - без DPF ........ ?

Съвсем ясно е че това ще е доста груба насока, но все пак ще е адекватна донякъде.  

Знам че всичко това го има много писано навсякъде, пък и темата е много добра, аз лично съм чел доста (не само темата) защото освен че ми е интересно, искам да мога да направя своя добре информиран избор, но болшинството от потребителите дори не могат и не искат да разберат, а и не ги интересува какво е сулфатна пепел. А и за да се намалят темите (евентуално) със заглавия от рода: - "какво масло да сложа на моя Акорд7, или Сивик8", аз лично такива които чакат всичко на готово и не си правят труда дори да се осведомят за каквото и да е, не ги уважавам, ма кой съм аз! 

 

 

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Ивайло Димов написа:

От един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло

Там някъде ама не съвсем.

Просто има икономически по-значими продукти, като бензин, керосин, дизел, газ и прочие, които са водещи при рафинирането.

Реално от 1 барел може да се извлече много по-голямо количество базово масло(над 20л.), но като се има предвид, че огромен процент от маслото на пазара е преработено отработено масло, просто няма нужда да хабят нефта за свежарка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от сорта петрол 🙂

 

PAO- 4 та група се произвежда от природен газ ,APG (свързан петролен газ) ,технологията е много сложна и скъпа и реално това е изкуствено създаден продукт(синтетика ) .Сама по себе си PAO -базата има по-лоши смазващи способности от маргарина в хладилника .Не се смесва с присадъчните пакети но се смесва отлично с останалите групи ,1-2% от пакета биха се разтворили в чиста PAO - база.Нулева полярност -не се задържа на метални повърности .Много лошо влияе на гумени изделия ,които не са пригодени за подобна база .Плюсове- Много ниска температура на течливост,висок вискозитетен индекс ,много голяма термостабилност ,огромна устойчивост на разкъсване на масления филм.

Не няма ,масла изцяло на база 4 и 5 ,никога не е имало и няма и да има поради горе изброените причини и финансово липса на изгода .1 тон PAO е към 3000 долара,1 тон ester -и към 7000 долара.За сравнение VHVI -около 700 долара,GTL -750

5-та група естери ,тяхното производство е още по-скъпо и сложно ,растителен продукт са .Отново много ниска смесимост с присадъчния пакет но отлична с другите групи,попиват влага при контакт  формулата им се разпада.Масла с високо съдържание на естери сработват по бързо- TBN им пада ,а расте TAN .Отново много ниска температура на течливост ,много висока полярност ,2-3 пъти  по-голям износоустойчив филм от PAO-база .Много висок вискозитетен индекс ,голяма термостабилност ,влиаят отлично на всякакви гумени изделия .Има 100% естерни масла но се използват в климатична и хладилна техника.В автомобилите се ползват като лубриканти за суперчарджъри но пак не са точно само естери .

Маслата с 4 и 5 групи поради изначално високия си VI нямат нужда от много полимерни подобрители на вискозитета .Полимерите по същество -пластмаса са огромен бич за всеки двигател и в частност маслените сегменти .При ненавременна смяна на мадлото  базата сработва ,полимерите изгарят и бавно трупат нагар,шлака,лак .

Присадъчните пакети се мешат в минерално масло от самите  производители на присадки и го правят в трета група ,за да свалят нивата на сулфатна пепел,сяра,фосфор .Това за високия клас масла тип 0W20,5W30 и т.н .За евтините 15W40 10W40 пакетите могат да бъдат смесени и с 1 и 2 ра група .

За ежедневен автомобил повече от 5-6% естери и 40-50% PAO не са нужни в състава .Така ,че 100% syntetic ,full syntetic това  са маркетингови надписи на тубата нямащи общо с реалния продукт в тубата.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да давам препоръки ,а и едва ли някой може без конкретика и детайли .Автомобил,населено място,начин и стил на шофиране ,има ли конкретния ДВГ необичайни родилни проблеми ...не е просто да ти кажа "Сипвай това"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за това си има сервизни, в които пише кой двигател с каква спецификация работи и респективно вискозитет, а не да хвърляме боб на база лични възприятия и убеждения.

Като ти пише С3 слагаш С3, като ти пише А5/В5 слагаш такова.

Вече избора на конкретно масло зависи от парата, която сме склонни да дадем, а вече колко и къде караме определя интервала на смяна, в зависимост от класа масло, за което стигнало парата.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В user manual гледам основно препоръките за вискозитет и ACEA но пак е строго индивидуално .Няма как да е заложено 5W30 или 5W40 и да сипеш 0W20 или 0W16 ,и обратното .Или да пише ACEA C5 ,а да налееш A3/B4 .А не забравяйте ,че болшинството от автопарка ни е 15+ годишен,лубрикантите когато е бил произведен са били с различни стандарти по API ,Ilsac,ACEA ,JASO.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма съществена промяна в спецификациите по ACEA, то и няма логика да има, ако трябва да се правят промени, просто се добавя нова такава.

Така че, масло по ACEA a5/b5 преди 10г. и сега си е напълно съвместимо с изискванията на производителя на двг.

Ето ти да търсиш разлики.

https://www.acea.auto/files/2010_ACEA_Oil_Sequences.pdf

https://www.acea.auto/files/2023_ACEA_oil_sequences_light-duty_engines.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм ги директно в Lubrizol advisor 🙂.Как се променят в годините .ACEA A5/B5 API SL не бих сипал дори и в жигула .Но това си е мое мнение и не ангажирам никой с него .Long Life маслата ACEA C2/C3/C4 превъзхождат останалите ако са на една база (VHVI) .

Не разбирам защо тези user manual ги четете дословно като Светото Писание .Там рядко пише за интервали на обслужване на охладителна течност,хидравлична ,спирачна 🙂.Масла в ръчна скоростна кутия кога се сменят ....Повечето използват витиеватия израз life time ,разбирай че тва там налято от поточната линия стои до края на живота на колата.Но не пише кога отива в Надин ,след 5-10-15 години,кога реално е края на експлоатационния срок на едно МПС.Ако вземем за отправна точка гаранцията против корозия,ами то има коли от премиум сегмента с 30 години срок ,или такива с алуминиево купе и шаси .Та кога тря спре да живее .

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Rakeem написа:

Няма съществена промяна в спецификациите по ACEA, то и няма логика да има, ако трябва да се правят промени, просто се добавя нова такава.

Така че, масло по ACEA a5/b5 преди 10г. и сега си е напълно съвместимо с изискванията на производителя на двг.

Ето ти да търсиш разлики.

https://www.acea.auto/files/2010_ACEA_Oil_Sequences.pdf

https://www.acea.auto/files/2023_ACEA_oil_sequences_light-duty_engines.pdf

 

Премахнати са: ACEA A3/B3, ACEA A1/B1, ACEA C1
Добавени са: ACEA A7/B7, ACEA C5, ACEA C6, ACEA C7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно сравнение между С3 и A5/B5.Единствения плюс на A5/B5 е някъв мижав % икономия на гориви ,съмнявам се да е повече от 1%

Screenshot_2024-11-24-15-58-10-812_mark.via.jpg

Редактирано от Ивайло Димов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете се към източника: sтр 6 vs стр 7 в 2023 ACEA Oil Sequences for Light-Duty Engines

Редактирано от georgi.ivanov1975

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Ивайло Димов написа:

Гледал съм ги директно в Lubrizol advisor 🙂.Как се променят в годините .ACEA A5/B5 API SL не бих сипал дори и в жигула .Но това си е мое мнение и не ангажирам никой с него .Long Life маслата ACEA C2/C3/C4 превъзхождат останалите ако са на една база (VHVI) .

 

Че какво му е на Амсойл или Равенол по А5В5, ей така от любопитство питам?

Тези ще ми счупят ли двг https://ato24.de/en/car/engineoil/acea-a5/b5/amsoil_ravenol.html

Сякаш имаш някаква фобия от определени спецификации, но не разбираш, че разлика между А/В и С масло, може да е само сулфатната пепел, сиреч пакета присадки, който да е силно орязан при С-то.

Явно има някакви нови технологии, при които по-бедния пакет присадки води до по-добри защитни свойства и дълготрайност на маслото, то и за това С маслата пазят по-добре двг и са лонг лайф.

Аз не знам защо въобще ги слагат тия присадки, само да цапат дюзите и турбото, дай по-добре само на база караме.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не им е ,имат ПАО и естери ,не обичаш да четеш обаче .Или да четеш с разбиране ,ако трябва да избирам между A5/B5 и C3 и двете VHVI ,бих избрал второто .Ако тря да избирам PAO +Естери A5/B5 и крекинг С3 бих избрал първото.Горе съм описал защо 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.11.2024 г. at 21:18, Ивайло Димов написа:

Японските дизелови коли не са по стандарта Ilsac ,a JASO DL-1

 

 

Какво общо има стандарта JASO DL-1 с дизелов двигател на Honda? От всичките азиатски производители само два го предписват и Honda не е измежду тях. Стандарта е толкова рядък за Европа и в този форум за първи път се споменава.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е техния стандарт за дизелови автомобили .Но в Япония и САЩ дизеловите коли принципно са рядкост така ,че не се учудвай ,че рядко се споменава .За японците нормите по АСЕА не са важни ,самите им интервали на обслужване изключват long life .Има достатъчно видеа от станции за обслужване в Япония където препоръките за турбо мотори са 2500 км .В тоя ред на мисли дали ilsac дали JASO e без голямо значение.В Европа ситуацията е корено различна ,примерно ОЕ маслото на Тойота за дизели е С2/С3 ,на Нисан е С4 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ивайло Димов написа:

Нищо не им е ,имат ПАО и естери ,не обичаш да четеш обаче .Или да четеш с разбиране ,ако трябва да избирам между A5/B5 и C3 и двете VHVI ,бих избрал второто .Ако тря да избирам PAO +Естери A5/B5 и крекинг С3 бих избрал първото.Горе съм описал защо 🙂

Чета те и те разбирам чудесно, жигули, ала бала.

Кажи сега с какво едно С масло превъзхожда едно А/В, при еднаква база, като се има предвид, че първото е с окастрен пакет, за да пази дпф-а и катализатора.

Кажи каква е ползата от присадките и имали въобще полза от тях, какво правят, аджеба, тия присадки и защо ги слагат в маслото(триенето ли намаляват, износването ли, оксидацията ли).

Ето като потребител, който нищо не разбира, не мога да разбера защо С маслото е по-добро за двигателя ми без дпф/катализатор, който не гори повече от 200мл. масло(не се хващай като удавник за сламка в това).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превъзхожда го по антиокислители ,сукцинимиди ,чистота на базата .С3 маслата по VW504/507,BMW LL04,MB 229,51 преминават 650 часови тестове на специализирани стендове .Тези масла се правят от сериозни екипи от учени ,не забравяй ,че основната функция на маслото е да смазва,охлажда,поддържа чист ДВГ ,да защитава от износване .Екологичната част е вторичен ефект ,и за това се тестват при доста по-сериозни и тежки параметри.В доста С3 масла може да намериш 10-20 % ПАО ,2-3 % естери .Гледал съм тестове на С4 масла ,които издържат без проблем 15-20 хил км пробег ,и износа е практически нулев .Тази тематика я изучавам повече от 5 години,масла ,антифризи ,хидравлични течности ,масла за скоростни кутии,раздатки ,дифове.Търся инфо от различни източници ,сравнявам ,правя си изводи .. ..Старая се бидейки с техническо образование да се уча и информирам за нови и нови неща.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.11.2024 г. at 23:15, Ивайло Димов написа:

Е към кой ,ти си местния гуру в маслата 🙂,един юзер се опита да ме изгони споменавайки ,че си имат теб .Като гледам ....познанията ти са повърхностни ....лишени от инжинерна логика ,причинно-следствени връзки и въобще непознаване в детайли на ДВГ и периферията му .

То е ясно, че ти си местния гуру. Във всички форуми, на всички видове коли пишеш и си компетентен. Всестранно развита личност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демокрация ,мога да пиша където реша и да споделя с други какво съм научил ,да науча нещо ново и т.н....Съжалявам ако съм те фрустирал и комплексирал .Та кой беше ти ,явно в различните форуми пишеш с различни имена? Или си воаьор на свободна практика ,разбирай че четеш инкогнито без регистрация 🤣😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...