Plamen-CRV 624 #1561 Отговорено 8 Ноември Преди 19 часа, Honda_Z написа: съм ги обслужвал (първите две собственоръчно) с това оригинално масло, а след като наскоро излезе, го смених с това. И мен ме интересува състаеа и качествата не тези масла. Първото налято масло тук в България беше Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection. След това направих една промивка с Амсойл. Сега съм с това масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1521 #1562 Отговорено 8 Ноември Предвид, че мен ме интересуваше специално мнението на @dandilov, други отговори не очаквам и си позволявам да пренеса ЛС отговора му тук, за да е полезна дискусията за всички: Цитат Не е проблемът в това, че е хидрокрек ОЕМ-ското, а цената му. За малко по-висока цена можеш да си позволиш масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели. За целта ти, да използваш едно масло за всички, бих препоръчал да пробваш: 1. RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20 2. RAVENOL FES SAE 0W-30 - не гледай, че е 0W-30, на долната граница на 30-ката е и на горната, на 20-ката. С което ти хареса повече как работят двигателите, това си го оставяш за нататък. Може би трябваше да спомена, че не смея да променям вискозитета на маслото, а само вида и марката му. Аз нямам оплаквания как работят двигателите и не търся някакво подобрение. По-скоро по-добро съхранение е целта. От тези двете по-горе не намирам 0W20 на Равенол, Oil finder-a им свежда избора до тези, а Honda/Acura се споменава само в това и това. Първото има и изгодна 20л кутия с канелка, от която може да се точи, и която през литър излиза по-евтино и от ОЕМ-ското. Въпросът сега е влиза ли в тази графа? Цитат масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1563 Отговорено 8 Ноември A, замислял ли си се, с тази нула има ли файда в нашия климат да се ползва?И другото ако ти меша горивото и си с верига дали й е по добре с този визкозитет?Просто си задавам и аз въпроси към маслените оракули. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1564 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) Ма тая тая 0W е условна ,щото динамичния вискозитет е един при 5° и съвсем друг при -30°.Аз съм карал с 0W40 25 годишна кола 🙂. Едно време съвецките автомобили се караха целогодишно с M8Д (SAE 20) и M10Д (SAE 30) -моноградни минерални масла с много опоскан пакет присадки. Редактирано 8 Ноември от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mandata 2 #1565 Отговорено 8 Ноември От скоро съм с Хонда ЦР-В, хибрид. Пред дилема, какво масло да сложа - Масло HONDA Type 2.0 0W-20 - оригинално по каталог на Хонда, Масло MOTUL HYBRID 0w-20 - разработка на Мотул, специално за хибридни двигатели Масло RAVENOL Eco Synth ECS или EFS EcoFullSynth 0W-20 Моля за мнение от хора с опит от този клас масла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1566 Отговорено 8 Ноември Motul-а е обикновена минералка ,двата Равенола са съвсем друга бира -едното е с много ниска(EFS) сулфатна пепел 0,47 . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1567 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) Здравейте, имам питане относно ACEA C3 с допуск 504.00/507.00, че срещам различна информация. За Акорд 8 R20A3 става въпрос,на който му дават A3/B4 и А5/B5 Ще се радвам, ако някой може да обясни каква е разликата между A5/B5 и C3. Повечето казват, че не е добра идея да се слага С3, защото бил за дизели, а аз искам защото има ниска сулфатна пепел и HTTS >3.5( по-добра защита на двигателя). Колата се кара на газ в съотношение 90 градско и 10 извънградско. Последните смени е с Mobil 1 Esp 5w30, което издържа може би 320-330 моточаса и почна да изчезва. Втората смяна беше с Shell Helix ultra a5/b5 то още по малко. Сега ми се иска нещо различно. Колебая се между : Ravenol FES 0w30 и Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30 ,което го дават C3. И заради това, че се кара на газ и Mobil ESP 5w30 го дават C2/C3 реших да потърся информация, но не намерих, в други източници и форуми срещнах,че C3 превъзхожда A5/B5. Може ли да сложа в този конкретен двигател масло със спецификацията C3 и по конкретно Shell- а при положение ,че се кара на газ? Цената ми се струва добра, въпреки че винаги може да има по-добро и на по- добра цена. Автомобилът се кара малко като такси - за месец се навъртат 6500-7000 км градско/ средна скорост 23 км. За това търся нещо по-евтино и по честа смяна на маслото.По километраж е на 260 К, масло не гори само като се раздава газ светка ламБата за масло (жълтата) , че няма навик да проверява нивото на маслото. Редактирано 8 Ноември от Niko2Niko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 403 #1568 Отговорено 8 Ноември Вискозитетния (и HTHS) еквивалент на A5/B5 е С2, а на A3/B4 - С3. Разликата е, че С-маслата са нископепелни и подходящи за афтъртрийтмънт системите като ДПФ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1569 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) Да разбирам, че може. Дори ще е по-добра защита за двигателя, но не толково горивоспестяващо. А ако чисто финансово сравняме характеристики на хартия дали Petroto Canda ще е по добра алтернатива примерно : PETRO-CANADA SUPREME C3 SYNTHETIC 5W-30 - 80лв /5л вместо SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 0W-30 AV-L - 95лв/5л Би трябвало 2-то да изкара повече като часове ,но дали си заслужава разликата. Редактирано 8 Ноември от Niko2Niko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1570 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) A5/B5 пълен пакет присадки но намаленв вискозитет и HTHS от 2.9-3.5 АСЕА С3 mid saps масла със сулфатна пепел до 0.8 % и вискозитети 0W30,5W30,5W40 ACEA C5 същата работа относно сулфатната пепел но вискозитета е свален до 0W20 Принципно маслата по VW 504/507 BMW LL-04 са със доста строги и завишени критерии . Няма проблем за който и да било автомобил да се кара с такова масло ,стига да са му предписани вискозитети 0W30 или 5W30 .И няма нещо извратено като ангренажен ремък във маслена среда -като форд некои модели Shell Ultra е GTL база ,Petro Canada са на база минерално масло 3-та група На хартия маслата от природен газ имат по-чиста база,по-ниска точка на течливост и по-висока пламна температура . Редактирано 8 Ноември от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1571 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) @Honda_Z Не се доверявай сляпо на Oil finder-a, на Равенол. И не се вторачвай единствено в 0W-20. Има масла от други вискозитетни класове, които имат х-ки като на 0W-20, а пък предоставят по-добри други х-ки. За твоето изискване да позваш едно масло за всичките ти автомобили, по-добро от OEM, тези, които ти препоръчах PAO + естери бих избрал за себе си, ако бях на твое място. Всички Равеноли имат 20л. кутия. Не само EFS 0W-20. Направих една сравнителна таблица, специално за твоите автомобили. Виж и сравни характеристиките на маслата, и прецени дали да ми се довериш в избора. RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 би бил също много подходящ избор, ако имаше малко по-висок HTHS. Щото с неговия 2,64 mPa*s не бих рискувал при значителен процент градско. Затова и не го препоръчах. За съжаление на двете ОЕМ-ски нямам данни за NOACK, HTHS, Flashpoint, Pourpoint, които също са важни да се знаят. А и да се сравнят с другите, разбира се. Редактирано 8 Ноември от dandilov 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1572 Отговорено 8 Ноември @Niko2Niko Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти? И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1573 Отговорено 8 Ноември Лично мнение -Всичките тия коли бих ги карал само с 0W20 C5 зимата и 0W30 C3 лятото .Вече марката масло е въпрос на портфейл. Кой твърди ,че масла с MoDTC не са подходящи за ДВГ с турбина? 🤣🤣😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #1574 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) @dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни. Редактирано 8 Ноември от emod 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1575 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) @Ивайло Димов Ами така са ме учили, че масла с молибден над 100 mg/kg, могат да оставят отлагания в турбото, в следствие на високите температури там. За разлика от маслосъбирателните сегменти, където температурата може да достигне (в определение моменти) до 350°C, то при лагерите на турбината, температурата може да надмине 600°C. Ако обърнеш внимание колко е молибденът при АСЕА С - спецификациите, може да се подсетиш. А пък АСЕА С беше въведена първоначално най-вече за съвременните дизелови двг с DPF, които по стечение на обстоятелствата са с турбо. ... После се появиха и "down sizing" бензинките, и те турбилирани. Редактирано 8 Ноември от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1576 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) Благодаря, @emod! Много полезни линкове! Само информацията за Honda Full Synthetic 0W-20 е от 12/9/2017, а моята в табличката е от 07/07/2023 ILSAC GF-5 vs ILSAC GF-6A и се различават. Редактирано 8 Ноември от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1577 Отговорено 8 Ноември Кои масла с молибден ?Двуядрения MoS2 ,който се ползва масово във вискозитети 10W40 и 15W40 наистина се натрупва по определени детайли на ДВГ .Но това се случва много бавно във времето и при постоянно използване на подобни масла. MoDTC или триядрен органичен молибден не води до наслагвания ,той си се отича със отработеното масло .Напълно безопасен е за двигатели с турбо ,повечето маслата по ilsac GF-5/GF-6 по правило го имат в рецептите си . П.П Една от гаражните митологии ,че кат остарее ДВГ и му се качва вискозитета и от тва се "уплътнява" и е по-тих идва точно от масла с MoS2 .Редовно гаражни мастери препоръчват 10W40 за коли дето принципно се карат с 5W30 или 0W30 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1578 Отговорено 8 Ноември За MoDTC става въпрос. MoS2 никога не е използван при ACEA C - спецификациите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1579 Отговорено 8 Ноември Tук говорим, за японски автомобили..не за немски..Дебелите масла са максимум 5 30..С годините се появяват хлабини,но по определени части от мотора не на всички.И да се лекува с дебело масло е голяма грешка..Златното правило..Колкото повече се доближават цифрите на вискозитетите толкова по добре..И другото, хондите са с вериги,никой не каза че веригите обичат по гъсто масло,и като влезе гориво е хубаво да има 5 вместо 0.Лека. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1580 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) @jivetz 5W-30 има с работен вискозитет 12.9, но има и с 9.0 Разликата е голяма и не могат да се обобщават само по вискозитетен клас. Редактирано 8 Ноември от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1581 Отговорено 8 Ноември Нещо друго ,което мен ме дразни адски мн в тоя форум..Равенола е на пиедестал и препоръчване.. Да не е спонсор на форума?Няма други марки ли какво..Да припомняме ли че равенол е един миксер на масло..И то скъп.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1582 Отговорено 8 Ноември MoDTC не води до натрупване 🙂,а стандарта ACEA C3 e въведен още преди да бъдат масово ползвани DPF и FAP .Ниско и средно пепелните масла не пазят само EGR и DPF ,а удължават живота на дюзите при дизела и инжекторите при бензиновите коли с директно впръскване. И като е с верига кво 🧐,да не мислиш ,че само джапанките са с подобно ангренажно задвижване . 0W20 е идеален вискозитет ,за типично градски автомобил дори е в пъти по-добре .По-бързо стига работна температура ,по-лесно се изпаряват бензиновите и водни пари от картера . Ако ще водим сериозна ,техническа дискусия ОК .Ако ще се налагат гаражни митове и легенди съм пас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #1583 Отговорено 8 Ноември 1 hour ago, dandilov said: @Niko2Niko Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти? И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s... Работата е там ,че исках да имам "евтина" алтернатива. Не винаги имам достъп до ползваното от мен масло, но в тази необятна маслена вселена се изгубих. Четох и накрая реших да питам, че много противоречиви мнения има в нет-а. Годината на производство е 2009. Двигателят е да извършва работа, но защо да не го предпазим от износване доколкото е възможно. Честно казано съм традиционалист в едно нещо, трудно бих се разделил/заменил ,ако върши работа, но от друга страна винаги има нещо по- добро стига да ти го покажат, че съществува, та така. С тези км , които навърта определено си е разход, а и по някава причина си въобразявам,че може да ползвам и на двете Хонди едно и също масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 15 #1584 Отговорено 8 Ноември Тъй като съм. Прочел всички постове за масла в този,форум и мнения, @емод преди 2 г е постнал в тази тема нещото което мен ме блазни..Иноваторството..Никой тук не се усмели да каже нещо положително..Само пао естери и молибден..Хора нещата се развиват разберете го. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1585 Отговорено 8 Ноември Много се пише и малко се пие 🍻.Най -хубавото масло е свежото ,карате японски коли -бъдете като японците ....след гаранция асматиците се обслужват на 5 хил км,турбиниранитв на 3,5 хил .При такъв пробег и Приста ойл ще е перфектно. Има ги в API ,VAG,MB approved oil list . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1586 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) @jivetz Off Topic Колега, никой не се заяжда с теб. Не разбирам кое те дразни. Равенол е единствената компания, която за сега не изневерява на политиката си да предлага качествени продукти. По специално, след Ковид-а, всички масови производители минаха на хидрокрек. Дори и Мобил! Само Равенол предлагат до момента гамата си USVO, която е със съдържание на PAO и естери, а някои масла са с алкилирани нафталини. Да, "блендер" са, както и 99% от производителите на масла, на пазара. Но разполагат с ресурс и екип да изследват и въвеждат иновации. Още повече, че като германска компания, трябва да отговарят на жестоки изисквания по германското законодателство. За това, лично аз ги предпочитам пред останалите - мое мнение. Нека запазим добрия тон, все пак. Редактирано 8 Ноември от dandilov 3 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1587 Отговорено 8 Ноември Тва щото всички очаквате некви свръхестествени неща от тия масла😂🤣.За спокоен градски трафик и M8Д да сипеш и то ще изкара 150 моточаса 🙂 Лично аз правя една смяна ранна пролет и една смяна есента ,масла,всички филтри ,свещи на 15 000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1588 Отговорено 8 Ноември И аз ходя къде ходя и все на Риванолчето се връщам. преди 56 минути, emod написа: @dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни. Майко..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1589 Отговорено 8 Ноември Некой знае ли кой дяла ОЕ маслата за Хонда в Европа 🙂?В Япония са изцяло Idemitsu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #1590 Отговорено 8 Ноември За Европа преди бяха Total, а сега Castrol. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1591 Отговорено 8 Ноември (Редактирано) Сега май са кастрол Те имат и линия масла Кастрол хонда, което още повече подсилва тезата. Редактирано 8 Ноември от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1592 Отговорено 8 Ноември Тц Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1593 Отговорено 8 Ноември преди 12 минути, Ивайло Димов написа: MoDTC не води до натрупване MoDTC води до натрупване на МоS2 по металните повърхности, това е антифрикциионният слой, който се цели. МоDTC се ползва като прекурсор за синтеза на МоS2, но директното приложение на MoS2, не се препоръчва. Така че натрупвания и отлагания си има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1594 Отговорено 8 Ноември 🧐 Тва от де го измисли бре 😂🤣 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1595 Отговорено 9 Ноември Е ти пък са, не ме ласкай, не съм толкова умен, че сам да си ги измислям тези закономерности. Онази сива 'лепенка' от двете страни на буталото е MoS2. При нормални работни условия молекулата на MoDTC в следствие на триенето в металните повърхности и повишенета температура от това триене се разпада до МоS2 и други серни съединения, но само в тези участаци и прилепва към металните повърхности, тоест наблюдаваме контролиран и достатъчeн разпад на MoDTC. Но при по-високи температури от порядъка на 200+гр. започва екстензивен разпад на MoDTC, което води до излишно количествено натрупване в маслото на MoS2 и други серни съединения, които водят до така наречените отлагания и абразиви в маслото. Както се казва, всичко е до правилните пропорци, на правилните съставки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1596 Отговорено 9 Ноември (Редактирано) Няма как MoDTC да се разпадне на MoS2,тотално различни съединения са -едното е триядрен органичен ,другото двуядрен неорганичен. Двете "страни " на буталото се наричат "поли" 🙂 и там се полага тефлоново покритие ,което с времето се амортизира и изтрива .Но това няма нищо общо с молибдена . Тези рецепти се изготвят от екипи сериозни учени ,в последствие минават тежки тестове по сертифициране .Ако MoDTC има такова вредно въздействие във времето то нямаше да се слага в конски дози в някои масла .И то ОЕ брандирани Редактирано 9 Ноември от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1597 Отговорено 9 Ноември Да живеехме в друго време, да можеше да блестиш убедително, ама днес.... https://www.google.com/search?q=the+decomposition+of+modtc+to+mos2&sca_esv=fbd782787e425adc&sxsrf=ADLYWIJuwfsAreiQkKwsO00UVkIMLVGCwQ%3A1731140984286&ei=eB0vZ7uVEeGH7NYPrL2wuQk&ved=0ahUKEwi7sbLb6s6JAxXhA9sEHaweLJcQ4dUDCA8&uact=5&oq=the+decomposition+of+modtc+to+mos2&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiInRoZSBkZWNvbXBvc2l0aW9uIG9mIG1vZHRjIHRvIG1vczIyBRAhGKABMgUQIRigAUjKKVC8CFibKHAGeACQAQCYAeYBoAGEEaoBBjAuMTIuMbgBA8gBAPgBAZgCE6ACtxHCAgcQIxiwAxgnwgILEAAYgAQYsAMYogTCAgsQABiwAxiiBBiJBcICBBAjGCfCAggQABiABBiiBMICCBAAGKIEGIkFmAMAiAYBkAYGkgcGNi4xMi4xoAfXLQ&sclient=gws-wiz-serp И да погледнем под полата на буталата. https://www.google.com/search?q=piston+molybdenum+disulfide+coating&oq=piston+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqDggAEEUYJxg7GIAEGIoFMg4IABBFGCcYOxiABBiKBTIGCAEQRRg5MgcIAhAAGIAEMgcIAxAAGIAEMgcIBBAAGIAEMgcIBRAAGIAEMgcIBhAuGIAEMgkIBxAAGAoYgAQyBwgIEAAYgAQyBwgJEAAYgATSAQgyMzEyajBqN6gCCLACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1598 Отговорено 9 Ноември Това са интересни четива ,въпроса е до колко са реални и доказуеми в процеса на работа 🙂.Защото според тези твърдения инжинерите на Idemutsu,Total,Amsoil,Exxon Mobil тря си късат ризите щото в техните масла има до 800 единици MoDTC .Според твоята теория в ДВГ използващи такива масла би следвало да е бардак от шлака и мизерия . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #1599 Отговорено 9 Ноември То за това си има изисквания, които трябва да покрива едно масло за конкретния двигател. Къде в С масло ще видиш такива големи концентрации на MoDTC, то и като цяло вече 99% от маслата са с молибден около и под 200, също и Амсойл СС. Примерно при атмосферките не е голям проблем по-големи концентрации, но при турбинирате вече става проблем. Аз за това съм писал, че ако двг гори масло не е добре да се ползват хай сапс масла, именно заради отлаганията, които се образуват. Ти нали си виждал двг отвътре, та навярно си и виждал слой отлагания по буталата. Чистото масло изгаря сравнително чисто, всичко идва от присадките, то и за това двутактовите масла са лол сапс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 71 #1600 Отговорено 9 Ноември Хубаво ми ги постваш тези статии но четеш ли ги изцяло и вникваш ли в корена на написаното 🙂? Всичко описано е строго теоретично при специфични условия ,като например в масло с висок MoDTC сипеш някоя олд скуул добавка със конски дози ZDDP .Апропо- ZDDP в такива дози е отречено още 90-те когато масово навлизат катализаторите защото имат вредно въздействие на питатата .Такива масла в момента се продават изключително само за олд таймери от 50-60-70-те години,а отделни добавки се ползват от любители в автоспорта. В реалния авто свят такава ситуация е реално много трудно осъществима и чисто теоретична при злоупотреба с допълнителни добавки и то много дълго напред във времето. Принципно в маслата C2/C3/C4/C5 присадъчния пакет е конструиран ,за да пази периферията -дюзи,ЕГР ,ДПФ . П.П Една от причините да съм противник на всякакви доп. присадки в маслото е точно тва ,че от незнание някой може да се подлъже и да скъси живота на ДВГ . Трябва да се чете много и да се вниква в същината на маслената тематика и страничните добавки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове