Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 19 часа, Honda_Z написа:

съм ги обслужвал (първите две собственоръчно) с това оригинално масло, а след като наскоро излезе, го смених с това.

И мен ме интересува състаеа и качествата не тези масла. Първото налято масло тук в България беше Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection.

След това направих една промивка с Амсойл. Сега съм с това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид, че мен ме интересуваше специално мнението на @dandilov, други отговори не очаквам и си позволявам да пренеса ЛС отговора му тук, за да е полезна дискусията за всички:

 

Цитат

Не е проблемът в това, че е хидрокрек ОЕМ-ското, а цената му. За малко по-висока цена можеш да си позволиш масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели.

За целта ти, да използваш едно масло за всички, бих препоръчал да пробваш:

1. RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20

2. RAVENOL FES SAE 0W-30 - не гледай, че е 0W-30, на долната граница на 30-ката е и на горната, на 20-ката.

С което ти хареса повече как работят двигателите, това си го оставяш за нататък.

 

Може би трябваше да спомена, че не смея да променям вискозитета на маслото, а само вида и марката му. Аз нямам оплаквания как работят двигателите и не търся някакво подобрение. По-скоро по-добро съхранение е целта. 

 

От тези двете по-горе не намирам 0W20 на Равенол, Oil finder-a им свежда избора до тези, а Honda/Acura се споменава само в това и това. Първото има и изгодна 20л кутия с канелка, от която може да се точи, и която през литър излиза по-евтино и от ОЕМ-ското.

 

Въпросът сега е влиза ли в тази графа?

 

Цитат

масла с PAO и естери в състава си, които са много по-добър избор за турбилирани двигатели

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A, замислял ли си се, с тази нула има ли файда в нашия климат да се ползва?И другото ако ти меша горивото и си с верига дали й е по добре с този визкозитет?Просто си задавам и аз въпроси към маслените оракули.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ма тая тая 0W е условна ,щото динамичния вискозитет е един при 5° и съвсем друг при -30°.Аз съм карал с 0W40 25 годишна кола 🙂.

Едно време съвецките автомобили се караха целогодишно с M8Д (SAE 20) и M10Д (SAE 30) -моноградни минерални масла с много опоскан пакет присадки.

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм с Хонда ЦР-В, хибрид. Пред дилема, какво масло да сложа - 

Масло HONDA Type 2.0 0W-20  - оригинално по каталог на Хонда,

Масло MOTUL HYBRID 0w-20 - разработка на Мотул, специално за хибридни двигатели

Масло RAVENOL Eco Synth ECS или EFS EcoFullSynth 0W-20

 

Моля за мнение от хора с опит от този клас масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motul-а е обикновена минералка ,двата Равенола са съвсем друга бира -едното е с много ниска(EFS) сулфатна пепел 0,47 .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, имам питане относно ACEA C3 с допуск 504.00/507.00, че срещам различна информация. За Акорд 8 R20A3 става въпрос,на който му дават A3/B4 и А5/B5

Ще се радвам, ако някой може да обясни каква е разликата между A5/B5 и C3. Повечето казват, че не е добра идея да се слага С3, защото бил за дизели, а аз искам защото има ниска сулфатна пепел и HTTS >3.5( по-добра защита на двигателя).

 Колата се кара на газ в съотношение 90 градско и 10 извънградско. Последните смени е с Mobil 1 Esp 5w30, което издържа може би 320-330 моточаса и почна да изчезва. Втората смяна беше с Shell Helix ultra a5/b5 то още по малко.

Сега ми се иска нещо различно. Колебая се между : Ravenol FES 0w30 и Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30 ,което го дават C3.

И заради това, че се кара на газ и Mobil ESP 5w30 го дават C2/C3 реших да потърся информация, но не намерих,  в други източници и форуми срещнах,че C3 превъзхожда A5/B5.

Може ли да сложа в този конкретен двигател масло със спецификацията C3 и по конкретно Shell- а при положение ,че се кара на газ?

Цената ми се струва добра, въпреки че винаги може да има по-добро и на по- добра цена. 

Автомобилът се кара малко като такси - за месец се навъртат 6500-7000 км градско/ средна скорост 23 км.

За това търся нещо по-евтино и по честа смяна на маслото.По километраж е на 260 К, масло не гори само като се раздава газ светка ламБата за масло (жълтата) :D:rolleyes:, че няма навик да проверява нивото на маслото.

 

Редактирано от Niko2Niko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вискозитетния (и HTHS) еквивалент на A5/B5 е С2, а на A3/B4 - С3. Разликата е, че С-маслата са нископепелни и подходящи за афтъртрийтмънт системите като ДПФ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да разбирам, че може. Дори ще е по-добра защита за двигателя, но не толково горивоспестяващо.

А ако чисто финансово сравняме характеристики на хартия дали Petroto Canda ще е по добра алтернатива примерно :

PETRO-CANADA SUPREME C3 SYNTHETIC 5W-30 - 80лв /5л вместо 

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL 0W-30 AV-L -  95лв/5л

Би трябвало 2-то да изкара повече като часове ,но дали си заслужава разликата.

Редактирано от Niko2Niko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

A5/B5 пълен пакет присадки но намаленв вискозитет и  HTHS от 2.9-3.5 

 

АСЕА С3 mid saps масла със сулфатна пепел до 0.8 % и вискозитети 0W30,5W30,5W40 

ACEA C5 същата работа относно сулфатната пепел но вискозитета е свален до 0W20

 

Принципно маслата по VW 504/507 BMW LL-04 са със доста строги и завишени критерии .

Няма проблем за който и да било автомобил да се кара с такова масло ,стига да са му предписани вискозитети  0W30 или 5W30 .И няма нещо извратено като ангренажен ремък във маслена среда -като форд некои модели

 

 

Shell Ultra е GTL база ,Petro Canada са на база минерално масло 3-та група

На хартия маслата от природен газ имат по-чиста база,по-ниска точка на течливост и по-висока пламна температура .

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Honda_Z

Не се доверявай сляпо на Oil finder-a, на Равенол. И не се вторачвай единствено в 0W-20. Има масла от други вискозитетни класове, които имат х-ки като на 0W-20, а пък предоставят по-добри други х-ки. ;)

За твоето изискване да позваш едно масло за всичките ти автомобили, по-добро от OEM, тези, които ти препоръчах PAO + естери бих избрал за себе си, ако бях на твое място.

Всички Равеноли имат 20л. кутия. Не само EFS 0W-20.

Направих една сравнителна таблица, специално за твоите автомобили. Виж и сравни характеристиките на маслата, и прецени дали да ми се довериш в избора. ;)

image.thumb.png.dcfc58df4a4ad9551ce33a85e17aa8bb.png

 

RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 би бил също много подходящ избор, ако имаше малко по-висок HTHS. Щото с неговия 2,64 mPa*s не бих рискувал при значителен процент градско. Затова и не го препоръчах.

За съжаление на двете ОЕМ-ски нямам данни за NOACK, HTHS, Flashpoint, Pourpoint, които също са важни да се знаят. А и да се сравнят с другите, разбира се.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Niko2Niko

Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти?

И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение -Всичките тия коли бих ги карал само с 0W20 C5 зимата и 0W30 C3 лятото .Вече марката масло е въпрос на портфейл.

 

Кой твърди ,че масла с MoDTC не са подходящи за ДВГ с турбина? 🤣🤣😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@dandilov 

Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК

MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни.

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Ивайло Димов

Ами така са ме учили, че масла с молибден над 100 mg/kg, могат да оставят отлагания в турбото, в следствие на високите температури там.

За разлика от маслосъбирателните сегменти, където температурата може да достигне (в определение моменти) до 350°C, то при лагерите на турбината, температурата може да надмине 600°C.

Ако обърнеш внимание колко е молибденът при АСЕА С - спецификациите, може да се подсетиш. А пък АСЕА С беше въведена първоначално най-вече за съвременните дизелови двг с DPF, които по стечение на обстоятелствата са с турбо. :)

 

... После се появиха и "down sizing" бензинките, и те турбилирани.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, @emod! Много полезни линкове! :thumbs1:

Само информацията за Honda Full Synthetic 0W-20 е от 12/9/2017, а моята в табличката е от 07/07/2023

ILSAC GF-5 vs ILSAC GF-6A и се различават.

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои масла с молибден ?Двуядрения MoS2 ,който се ползва масово във вискозитети 10W40 и 15W40 наистина се натрупва по определени детайли на ДВГ .Но това се случва много бавно във времето и при постоянно използване на подобни масла.

MoDTC  или триядрен органичен молибден не води до наслагвания ,той си се отича със отработеното масло .Напълно безопасен е за двигатели с турбо ,повечето маслата по ilsac GF-5/GF-6 по правило го имат в рецептите си .

 

П.П Една от гаражните митологии ,че кат остарее ДВГ и му се качва вискозитета и от тва се "уплътнява" и е по-тих идва точно от масла с MoS2 .Редовно гаражни мастери препоръчват 10W40 за коли дето принципно се карат с 5W30 или 0W30 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За MoDTC става въпрос.

MoS2 никога не е използван при ACEA C - спецификациите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tук говорим, за японски автомобили..не за немски..Дебелите масла са максимум 5 30..С годините се появяват хлабини,но по определени части от мотора не на всички.И да се лекува с дебело масло е голяма грешка..Златното правило..Колкото повече се доближават цифрите на вискозитетите толкова по добре..И другото, хондите  са с вериги,никой не каза че веригите обичат по гъсто масло,и като влезе гориво е хубаво да има 5 вместо 0.Лека.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@jivetz

5W-30 има с работен вискозитет 12.9, но има и с 9.0

Разликата е голяма и не могат да се обобщават само по вискозитетен клас.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо друго ,което мен ме дразни адски мн в тоя форум..Равенола е на пиедестал и препоръчване.. Да не е спонсор на форума?Няма други марки ли какво..Да припомняме ли че равенол е един миксер на масло..И то скъп..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MoDTC не води до натрупване 🙂,а стандарта ACEA C3 e въведен още преди да бъдат масово ползвани DPF и FAP .Ниско и средно пепелните масла не пазят само EGR и DPF ,а удължават живота на дюзите при дизела и инжекторите при бензиновите коли с директно впръскване.

 

И като е с верига кво 🧐,да не мислиш ,че само джапанките са с подобно ангренажно задвижване .

 

0W20 е идеален вискозитет ,за типично градски автомобил дори е в пъти по-добре .По-бързо стига работна температура ,по-лесно се изпаряват бензиновите и водни пари от картера .

Ако ще  водим сериозна ,техническа дискусия ОК .Ако ще се налагат гаражни митове и легенди съм пас.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

@Niko2Niko

Коя година е Акорда? Да не е от фейслифтовите с проблемните маслосъбирателни сегменти?

И защо си мислиш, че при стоков R20A3, масло с HTTS >3.5 ще ти предостави по-добра защита на двигателя от HTTS = 2.8 или 2.9, например? Още повече пък при основно градско каране и излишно висок работен вискозитет от 12 mm²/s...

Работата е там ,че исках да имам "евтина" алтернатива. Не винаги имам достъп до  ползваното от мен масло, но в тази необятна маслена вселена се изгубих. Четох и накрая реших да питам, че много противоречиви мнения има в нет-а.

Годината на производство е 2009. Двигателят е да извършва работа, но защо да не го предпазим от износване доколкото е възможно. Честно казано съм традиционалист в едно нещо, трудно бих се разделил/заменил ,ако върши работа, но от друга страна винаги има нещо по- добро стига да ти го покажат, че съществува, та така.

С тези км , които навърта определено си е разход, а и по някава причина си въобразявам,че може да ползвам и на двете Хонди едно и също масло.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като съм. Прочел всички постове за масла в този,форум и мнения, @емод преди 2 г е постнал в тази тема нещото което мен ме блазни..Иноваторството..Никой тук не се усмели да каже нещо положително..Само пао естери и молибден..Хора нещата се развиват разберете го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се пише и малко се пие 🍻.Най -хубавото масло е свежото ,карате японски коли -бъдете като японците ....след гаранция асматиците се обслужват на 5 хил км,турбиниранитв на 3,5 хил .При такъв пробег и Приста ойл ще е перфектно.

 

Има ги в API ,VAG,MB approved oil  list .

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва щото всички очаквате некви свръхестествени неща от тия масла😂🤣.За спокоен градски трафик и M8Д да сипеш и то ще изкара 150 моточаса 🙂

 

Лично аз правя една смяна ранна пролет и една смяна есента ,масла,всички филтри ,свещи на 15 000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ходя къде ходя и все на Риванолчето се връщам. :) 

 

преди 56 минути, emod написа:

@dandilov 

Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК

MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни.

 

Майко.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некой знае ли кой дяла ОЕ маслата за Хонда в Европа 🙂?В Япония са изцяло Idemitsu 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Европа преди бяха Total, а сега Castrol.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега май са кастрол :ermm:

 

Те имат и линия масла Кастрол хонда, което още повече подсилва тезата.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Ивайло Димов написа:

MoDTC не води до натрупване

 

MoDTC води до натрупване на МоS2 по металните повърхности, това е антифрикциионният слой, който се цели.

МоDTC се ползва като прекурсор за синтеза на МоS2, но директното приложение на MoS2, не се препоръчва.

Така че натрупвания и отлагания си има. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти пък са, не ме ласкай, не съм толкова умен, че сам да си ги измислям тези закономерности.

Онази сива 'лепенка' от двете страни на буталото е MoS2.

При нормални работни условия молекулата на MoDTC в следствие на триенето в металните повърхности и повишенета температура от това триене се разпада до МоS2 и други серни съединения, но само в тези участаци и прилепва към металните повърхности, тоест наблюдаваме контролиран и достатъчeн разпад на MoDTC.

Но при по-високи температури от порядъка на 200+гр. започва екстензивен разпад на MoDTC, което води до излишно количествено натрупване в маслото на MoS2 и други серни съединения, които водят до така наречените отлагания и абразиви в маслото.

Както се казва, всичко е до правилните пропорци, на правилните съставки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма как MoDTC да се разпадне на MoS2,тотално различни съединения са -едното е триядрен органичен ,другото двуядрен неорганичен.

 

Двете "страни " на буталото се наричат "поли" 🙂 и там се полага тефлоново покритие ,което с времето се амортизира и изтрива .Но това няма нищо общо с молибдена .

Тези рецепти се изготвят от екипи сериозни учени ,в последствие минават тежки тестове по сертифициране .Ако MoDTC има такова вредно въздействие във времето то нямаше да се слага в конски дози в някои масла .И то ОЕ брандирани 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са интересни четива ,въпроса е до колко са реални и доказуеми в процеса на работа 🙂.Защото според тези твърдения инжинерите на Idemutsu,Total,Amsoil,Exxon Mobil тря си късат ризите щото в техните масла има до 800 единици MoDTC .Според твоята теория в ДВГ използващи такива масла би следвало да е бардак от шлака и мизерия .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за това си има изисквания, които трябва да покрива едно масло за конкретния двигател.

Къде в С масло ще видиш такива големи концентрации на MoDTC, то и като цяло вече 99% от маслата са с молибден около и под 200, също и Амсойл СС.

Примерно при атмосферките не е голям проблем по-големи концентрации, но при турбинирате вече става проблем.

Аз за това съм писал, че ако двг гори масло не е добре да се ползват хай сапс масла, именно заради отлаганията, които се образуват.

Ти нали си виждал двг отвътре, та навярно си и виждал слой отлагания по буталата.

Чистото масло изгаря сравнително чисто, всичко идва от присадките, то и за това двутактовите масла са лол сапс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ми ги постваш тези статии но четеш ли ги изцяло и вникваш ли в корена на написаното 🙂?

Всичко описано е строго теоретично при специфични условия ,като например в масло с висок MoDTC сипеш някоя олд скуул добавка със конски дози ZDDP .Апропо- ZDDP в такива дози е отречено още 90-те когато масово навлизат катализаторите защото имат вредно въздействие на питатата .Такива масла в момента се продават изключително само за олд таймери от 50-60-70-те години,а отделни добавки се ползват от любители в автоспорта.

 

В реалния авто свят такава ситуация е реално много трудно осъществима и чисто теоретична при злоупотреба с допълнителни добавки и то много дълго напред във времето.

Принципно в маслата C2/C3/C4/C5 присадъчния пакет е конструиран ,за да пази периферията -дюзи,ЕГР ,ДПФ .

 

П.П Една от причините да съм противник на всякакви доп. присадки в маслото е точно тва ,че от незнание някой може да се подлъже и да скъси живота на ДВГ .

Трябва да се чете много и да се вниква в същината на маслената тематика и страничните добавки.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...