Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

преди 38 минути, Ивайло Димов написа:

Dandilov ....остави лака ,ти виж средата на гърбиците на единия вал .Апропо фюлерина така лакирва 🙂

Какво да видим на вала?? На автомобил на ~200К кмра карам мн сериозно и на Калояново

Толедото приятел само до мола ли го караш ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Ивайло Димов написа:

Тоя разпределителен вал с това обезцветяване по гърбиците няма изкара много още.

Хахахахахахахахахахахахахах , отдавна не съм се смял толкова на такава глупост !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек ,изпускателния ти разпределителен вал е надран сякаш с раш-пила ,ти ми обясняваш за физика и химия 🤣😅😂

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимки на твоя ,:lol:да видя конфитюра вътре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като го отворя ще снимам ,досега не съм имал причина да свалям капака на клапаните 🙂

Пичовете дето са ти казали ,че са ти"перфектни" валовете са ти казали тва дето искаш да чуеш .Или не им се е занимавало с тази кола ,щото си е пипкава и отнема много време .Да мерят хлабините и в последствие реглаж-а .

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах...аз ако имам такъв "идеален" лакиран двигател и с такива валове, ако и да е казал някой  "все едно сега сложени", му удрям една синя боя и го пускам в морето никой да не го намери...:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VideoCapture_20210311-075550_Original.thumb.jpeg.5b5704c7fe9a55e3f56f945ae2458ed7.jpeg90k. Mobil 1  0W20 AFE :thumbs1:

IMG-72d6f711758109a54f2e2c69812824cb-V_Original.thumb.jpeg.27a5aa5d56fb23fed42474b5c41c8ffd.jpeg260k.

Ravenol 5W30 DXG:thumbs1:

 Перфектна чистота,без лакирани повърхности.

Изпускателния вал,не мой го спаси и най хубавото масло на света! 

Трябва да го ударим по главите на инженерите,които са го проектирали:bash:!

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В пъти износени, в пъти :))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Чак пък в пъти...,различни телефони и осветеност.Има доста живот в него още.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, JHM написа:

90k. Mobil 1  0W20 AFE :thumbs1:

260k. Ravenol 5W30 DXG:thumbs1:

 

 

Това как се разбира? 

Карана е 90к с Мобила и след това до 260к с Равенола?

Защото ако е така, то май Мобила е осрал положението, с оглед сходното състояние на валовете на двете снимки.

 

А колкото до лакирането, за да няма наивни(меко казано) спекулации, според дебелите емпирични книги, се образува от силно окислен слой базово масло(твърде дълги смени) под въздействието на висока температура, като най-предразположени към образуването на тази краска са минералните бази, по ред на градацията. Лакът се образува от маслото(базата), а не от присадки, добавки или там каквото може да ти роди фантазията.

Турбинираните бензинови двигатели са изключително предразположени към лакиране и коксуване в областта на сегментите и турбото, за това е добре да се сменя по-често маслото и да се набляга на синтетиките.

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Rakeem написа:

Това как се разбира? 

Карана е 90к с Мобила и след това до 260к с Равенола?

Защото ако е така, то май Мобила е осрал

Няма как,процеса беше започнал.Както казах,кинструктивен пропуск,та чак до 8ма генеражия К24Z3. 

Там имаш и "бонус" сегменти:DНаправо са си за сервизна акция,но ...плащаме ние!;)

 

А иначе,може да хвърлиш едно око на капковите ми тестове .Там са всичките ми масла до момента.

Редактирано от JHM
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 minutes ago, JHM said:

Няма как,процеса беше започнал.Както казах,кинструктивен пропуск,та чак до 8ма генеражия К24Z3. 

Там имаш и "бонус" сегменти:DНаправо са си за сервизна акция,но ...плащаме ние!;)

 

А иначе,може да хвърлиш едно око на капковите ми тестове .Там са всичките ми масла до момента.

И Веднага обвиниха Мобил-а..

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой нищо не обвинява, опитвам се да си изясня картинките и надписите към тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Jivetz написа:

И Веднага обвиниха Мобил-а..

Едно от най хубавите масла ,като шофьорско осещане и поведение на мотора.Купувано само от coxmotor.co.uk

При отваряне за реглаж на капака,ти прави кеф гледката,без жълти отенъци,снимката горе говори сама.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах ти аз - полимерна - прозрачна отливка за капака на клапаните ти. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителните добавка се размесват най-често в минерални масла 2 или 3 та група 🙂,така както и присадките за масло по принцип .

 

Лака се отмива много трудно ,дори и с промивки .

Комбинацията от полимери , сработила база и ненавременна смяна водят до това оцветяване.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Exonn Mobil винаги са били еталон ,по който са се равнявали другите .ESP и FS сериите им бяха топ масла ,златното сечение между 3,4 и 5 групи .Защо решиха да направят такъв остър завой ....никой не може да каже ,само догадки и спекулации.

Не ,че в момента са лоши новите рецепти ,просто не си струват парите.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.12.2024 г. at 13:43, F4R написа:

Някой хора да си правят изводи, дали добавките са гадни , маслата и тем подобни, философски изказвания , подслани на хартия

Аз за себе си съм направил - добавка НИКОГА повече дори за ароматизатор, камо ли за масло. Има една форумна приказка, която четох мнооооооооооого отдавна у БМВ форума, че "майстор в шише нема". 3 пъти съм ползвал добавки за колите си, един път за бензина уж да изчисти инжекторите, че имах некво едва забаележимо леко прекъсване, от реномирана марка добавката - ефект нула, две различни добавки за теч от семеринг на скоростна кутия (като предварително бях проверил, че няма да си пречат) отново от 2 реномирани марки - ефект нула, и последния пресен случай - две добавки наведнъж за шумове в ск.кутия, чиято работа едва ли не правила кутията, като нова, а шумовете изчезвали след 300-400км караньИе - ефект нула.

Отделно от това - приятел кара от чисто нова Шкода Октавия 2012 година 2.0тди с уж проблемния мотор, НИКОГА не е слагал добавка за нафтата, НИКОГА не е имал проблеми с дюзи,ДПФ,турбо и т.н. Налива нафта от големите вериги без да има някоя с приоритет, няма да изброявам колко около мен ревнаха карайки с тия добавки за нафтата (нарочно не казвам марка) и майсторягите им казват "ми то им дошло времето" - къде на дюзи, къде на помпа, къде на дпф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кат сипеш от скъпата нафта или бенз и разбереш, че е скъпа щото на евтината са сипали добавка....рязко ти се преобръща мирогледа.

Понеже двама познати бачкаха на станция, та знам туй, онуй.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавките в горивата се миксират в рафинериите ,или поне така правят сериозните компании .А не бензиностанции от типа "Рога и копита" 

Как си представяш на Шелл,ОМВ,Еко да отвориш танковете с гориво и да сипваш вътре нещо? Тва да не е на Кьор Асан фурната .А и в таз ера на технологии дори и клошарите имат смартфони ,и една снимка и ти е готова сензацията.

 

Имаме стоянки по Шелл,ОМВ ...денонощно ,никога не съм виждал подобни извращения.

 

Идва цистерната ,шофьора е обучен -има компетенции АДР .Включва маркучите и източва горивото ,бензанджиите на смяна самк гледат какво количество е влязло и колко е според товарителницата..

 

V-Power горивата на Шел идват само от Румъния ,за Южна България може и от Гърция 

.

 

Сказките ,че некой сипва нещо така са на принципа "Една чинка на пазара каза"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мнооого ме съмнява нещо да идва от Румъния или Гърция. Сакса фуелс са доставчик на Шел ОМВ Еко и т.н и са основен дистрибутор на Лукойл ;) 

 

V Power си е бензин с добавки.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм виждал товарителници 🙂.Митнически документи .

Аз знам какво е V power.Според теб Роял Дъч Шел ще повери ли високия си клас горива да са произвеждат в Лукойл ? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

А защо си мисля, че по закон, всяко гориво, което се доставя до бензиностанция, трябва да е излязло от т.н. данъчен склад в България?

А собственик на данъчните складове е Лукойл, май, май...

И защо си мисля, че Шел нямат сметка да вкарват разходи за транспорт на горива от някъде си, в България, да им слагат акциз тук, да регистрират и да плащат, и за данъчен склад (щото иначе не може да продават акцизна стока), като могат да изпозват местния евтин източник и да си прибират печалбата от франчайза? :rolleyes:

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Инса и Сакса имат със сигурност.

В бг се внася само 95 и на място се бърка за повече.

Някои компании си имат свои добавки, други ползват на световноизвестни фирми и така(все един дол дренки съдържат).

Ей това добавка, много мръсна дума ще излезе. 

И етанола е добавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....И етанола е добавка....задължителна при това, заради разни зелени кхмери, талибани и пр...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година имаше интервю с ИД на ЕКО ,в него обясняваше ,че за Западна България се внасят от Гърция ,a за Източна от Ликойл .Разходите за транспорт са различни .

 

Добавките в горивата са нужни ,особено за дизела .Всички пътували в Европа ,Гърция и Турция знаят за какво иде реч .Нашите покриват БДС стандартите на минимално ниво ,но за съвремене  CR това е малко .BASF ,Infinium ,Archoil ,Protec ...Това са добрите ,качествени добавки за дизел .

 

Това ,което препоръчвам аз ,са Archoil 6900D ,Keropur D .Регулярно за поддържане на чистота и здраве на горивната система .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Всичко е заради зелените - банкноти. ;)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Етанола по същество може да се ползва и в чист вид за гориво ,но не е икономически целесъобразно ,а и няма толкова зърнени култури такава консумация .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2024 г. at 19:43, honda_japan написа:

Аз за себе си съм направил - добавка НИКОГА повече дори за ароматизатор, камо ли за масло. Има една форумна приказка, която

Аз съвет от бмвисти нивга няма да взема. Те там и с ремонти пак не са оправят , тези трибуквените автомобили.

Аз редовно слагам Clean Injector Бардал за профилактика на горивната система и всеки път има усещане в динамиката и в разхода , това съм убеден. Слагал съм и Октан Бустер пак на същата марка ( Да не си помислете, не правя реклама и нямам общо с Бардал)) и вървежа е осезаем. Нз вече в какво състояние са ви колите , но моята обича "химията" Купувам ги от оилгруп.бг масла вс е оттам. Други добавки освен за маслото , горивото не съм слагал , защото не съм имал проблеми с колата.

Помежду другото понеже карам само с Равенол ВСТ 5в40 , защото за този мотор му дават само такъв вискозитет и разход нямам , като сложа и Фулерина бустера на Бардал в скорости като 180-190 на писта , във високите всеедно не работи мотор , чувам само струята въздух и гумите. Не карам никой да вярва или купува добавки, просто казвам че аз лично съм мн мн доволен от това масло и въпросната добавка.

П.с. Турбината ми е Мицубиши

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като искаш да я цедиш си вземи Ravenol RUP ,или Ravenol RCS .VST има 2-3 % естери ,от всичките им премиум масла това е най-постното .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще го пробвам RCS !

Редактирано от F4R

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.12.2024 г. at 8:29, F4R написа:

Аз съвет от бмвисти нивга няма да взема. Те там и с ремонти пак не са оправят , тези трибуквените автомобили.

 

Аз казвам, че техните наблюдения НАПЪЛНО съвпаднаха с моя горчив опит от ползването на добавки, ти си слагай и ползвай каквото искаш.Аз не съм доволен от добавките, дори нямаше и плацебо ефект. А не са били ментета , дори напротив доста скъпи от официалните вносители - тотален булшит, но това е моето мнение установено по опитен път, а не една жена каза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавките за бензин могат да се ползват чисто профилактично за коли с АГУ .И то не постоянно .Запекат ли инжекторите само ултразвукова вана спасява положението.

Тези октан бустери и подибрители са булшит.Дори прекомерната им употреба може да е вредна за бензиновата сонда ,уплътненията ,горивопроводите.

А за коли с MPI мотори дори има доста мнения от водачи ,че зареждане на 100 октанов бензин увеличава разхода минимално .И е логично ,ДВГ предвиден за 95 има заложено в ЕКУ горивни карти ,които са изчислени за такъв октан.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Ивайло Димов написа:

А за коли с MPI мотори дори има доста мнения от водачи ,че зареждане на 100 октанов бензин увеличава разхода минимално .И е логично ,ДВГ предвиден за 95 има заложено в ЕКУ горивни карти ,които са изчислени за такъв октан.

 

 

Да вземем да се придържаме към маслата, че стана много кръчмарско вече 😂

 

Един каза че му се вдига разхода минимално. Как го изчисли щом е минимално? Едно 10 минути в задръстване ще ти го качи минимално. А едно каране зад камион извънградско ще ти го свали много. А че трябва да се направят поне 2-3 зареждания, за да се "изчисти" от стария бензин резервоара някой мисли ли?

Да не говорим, че съвременните автомобили си имат сензори и се пренастройват постоянно за горивото. Имат къси и дълги карти и всичко е направено много интелигентно.

Това, че колата е направена за 95 и се кара със 100 не е никакъв проблем освен стотинките през ауспуха. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментираме добавки .Като каза масла ,кога последно си смени на скоростната кутия и хидравликата (ако не е електрическа)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години. 20 хил км. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ,аз ги сменям по следната методика 

антифриз -2 години G12+

хидравлика -2 години Febi 46161 ,ползвам изцяло само масло на минерална основа

скоростна кутия -5 години или 40 хил км ,което настъпи първо .PAO+ester-и 75W80

спирачна течност 2 години

моторно масло на 5000 ,правя една смяна ранна пролет ,и една късна есен 

всички филтри при всяка смяна на масло

свещи 15 хил км 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се допитам и аз до хората с повече опит с маслата и познания.. позната ли ви е марката Pakelo масла? Добри ли са, или са просто обикновен хидрокрек 3та група и тн? Правят се в Италия доколкото ми е известно. Ето това им е сайтът https://pakelo.com/en/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко "Не се занимавай " Бутиков производител ,гледал съм им MSDS ....нищо ексклузивно .Минерални масла ,на висока цена.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...