dandilov 2828 #1361 Отговорено 15 Май И кое е по-доброто на "5-20ките" от "0-20ките"? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1362 Отговорено 15 Май Нищо сигурно, то реално и като технически характеристики не се различават. Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1363 Отговорено 15 Май Преди 23 часа, Bizzito написа: А за почукването, мога да кажа че почти изчезна, или ако се проявява е много рядко и съвсем леко забележимо. Приемам го за излекувано. Няма как да е излекувано от едно масло. Замаскирано е с по-високият вискозитет. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1364 Отговорено 15 Май 58 minutes ago, Bizzito said: Нищо сигурно, то реално и като технически характеристики не се различават. Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак. файдата е екофешън супер-пупер-дупер зелени талибанщини... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1365 Отговорено 15 Май преди 26 минути, dandilov написа: Няма как да е излекувано от едно масло. Замаскирано е с по-високият вискозитет. Може и така да се каже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1366 Отговорено 16 Май Преди 12 часа, Bizzito написа: Значи файдата е никаква за мен, нали търся една идея по-голям гъстак. 5W30 с клас А5/В5 или С2 са на долния край на вискозитета 30 и са точно "една идея по-голям гъстак". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1367 Отговорено 21 Май Мисля, че тези двете ще се допълват добре за зимно и лятно масло Sdb_RAVENOL DXG SAE 5W-30_1111124_bg_ALL.pdf Sdb_RAVENOL DFE SAE 0W-20_1111109_en_ALL.pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #1368 Отговорено 22 Май Супер, остава да избереш пролетно и есенно 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1369 Отговорено 22 Май Може и до там да стигна. Откакто смених маслото съм навъртял 260 км за 20 моточаса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1370 Отговорено 22 Май Off Topic Aко бяха 10 м/ч за тези км щеше да е нормално за градска средна скорост. Наваксвай по разходки извън ситито. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1371 Отговорено 22 Май 5 hours ago, inspektora said: Супер, остава да избереш пролетно и есенно може да уточни и с дневно и нощно или пък за мъгла 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1372 Отговорено 22 Май Не се подигравайте на човека, де. Има възможности - угажда си на колата. Какво пък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1373 Отговорено 22 Май (Редактирано) Съвсем има резон идеята му, ако прави 25-30 000 км на година. И 20К да са, пак е ОК. Ноо, важни са моточасове и режим на експлоатация, а не пробег. Редактирано 22 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #1374 Отговорено 22 Май До преди 2г. сменях по 3-4 пъти масло в годината и си съобразявах вискозитета със сезоните. Нищо необичайно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1375 Отговорено 22 Май Аз сменям на 4-5 хил 2 пъти годишно. Обаче му навъртам по 250-300 моточаса и излиза черно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoychev2002 12 #1376 Отговорено 25 Май Здравейте, преди 3 седмици смених маслото на Акорда (R20). Налях Amsoil XL 5w-30 от общите поръчки от ato24.de и сложих оригинален маслен филтър от Amayama. Изминал съм 800км и като проверявам нивото установих, че е изгорило около 200-300 мл. Предишната смяна беше с Ravenol FDS 5w-30 и започна да го бута чак след около 3000км след смяната. Ravenol-а го карах 9000км и за тези километри изгори 1,3л. Възможно ли е тоя Amsoil да е по-зле, въпреки по-високата му цена? /Не се усеща промяна в работата на мотора и няма сини пушеци отзад/ Също така със смяната на маслото смених и клапана на картерната вентилация (също оригинален от Amayama). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1377 Отговорено 25 Май Здравей, Няма причина да харчи тоя Амсойл. Не е лошо маслото. FDS 5w-30 на Равенол е с по-нисък работен вискозитет от XL 5w-30 на Амсоил, и в този случай логиката казва, че Равенола трябва да го харчи повечко от Амсойла. Друга разлика е, че FDS е с PAO, а XL серията на Амсойл е хидрокрек. Но това не може да окаже влияние за 800км. пробег. Помисли за някакъв друг фактор. На едно и също равно място ли гледаш нивото? Имай предвид, че дори и малък наклон разлика да има в терена, незабележим на око, може да окаже разлика в нивото на щеката от 200 - 300 грама. А между другото, твоя двигател да не е от оная "злополучната серия " R20A3, между 2011-2013г.? 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoychev2002 12 #1378 Отговорено 25 Май 2008 година е. На едно и също място го проверявам и според ме е равно, колата не мърда при пусната ръчна и на неутрална предавка. Напоследък се случва да я ръчкам по-често с по-високи обороти (от 3500 до 5000-5500) и си мисля, че и това може да оказва влияние. Точно заради по-високия работен вискозитет го избрах това масло, след като изчетох сума ти мнения из форума и се надявах даже да падне разхода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1379 Отговорено 25 Май Споко! 800 км. са много малко, за да се правят каквито и да било изводи. Следи го и като му навъртиш 6000км. пиши пак да кажеш колко е заминало. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #1380 Отговорено 25 Май Преди 1 час, stoychev2002 написа: Напоследък се случва да я ръчкам по-често с по-високи обороти (от 3500 до 5000-5500) и си мисля, че и това може да оказва влияние. Не може, ами там ти е заровено кучето. Тия двигатели ядат маслото като гарнитура към бензина, като се карат във в-тека. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1381 Отговорено 25 Май Че то има ли двигател да не гори масло в лютеницата? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoyqn1989 14 #1382 Отговорено 25 Май Има, има (не визирам моята кола) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1383 Отговорено 25 Май Моята я "ръчкам" при изпреварвания до 6 хил. об., но не ми харчи масло. @stoychev2002 Не е от маслото при теб. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1384 Отговорено 26 Май Преди 11 часа, stoychev2002 написа: На едно и също място го проверявам и според ме е равно, колата не мърда при пусната ръчна и на неутрална предавка. Влияние оказва не само надлъжният, а и напречният наклон на колата, а ако има такъв, тя няма да мръдне на неутрална. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #1385 Отговорено 4 Юни Какво мислите за това? Добавки за масло. Големи хвалби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #1386 Отговорено 4 Юни Вече имам 100к км. с фюлерина на Бардал, работи си добавчицата, както си е описано, прави двигателя нов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #1387 Отговорено 4 Юни (Редактирано) @Bizzito, няма ама някои си мислят, че има. Едни харчат повече, други по-малко а бензинова Хонда дето не харчи масло, няма. Сигурно ще излязат сега коментари - ама моята не го пипва, не го харчи въобще и тн.. Да, ако се бута или се кара с 2000 оброта с 40км/ч, може и да не го изгаря. Магистрално каране с поддържане на 140км/ч или по-агресивно каране на Хондата, харчи и още как и дали е Amsoil, Ravenol или каквото ще да е, така са, особено тия по 200 коня. Прелюда, който имах и който още е в роднина и никога не е отварян двигател, освен за реглаж клапани а не си знае годините, Ф20А4, харчи от както аз го карах по 1 - 1.5 литра от смяна до смяна 6-7 хиляди км. И така вече 150 000км и 15 години във фемилито. Type R-a като го карам с 50км/ч и той е на горна граница на щеката, като го настъпя по магистралата 2 часа, не е и трябва да се долива. Добавка никога не съм слагал и няма и да сложа, в маслата си има достатъчно. На Type R-a все едно и също вече близо 100 000км, по километраж е на 200 000км вече. Пробвал съм какво ли не като марка ( от премиумите ), абсолютно еднаква история и в работата на мотора и в разхода на масло. В момента карам с такова масло, каквото тук в тази група, не го дават въобще за моя мотор ама в чужбина карат със същото и не се оплакват и нямат проблеми. Проблеми и аз нямам и тази година ще ми е 6-та смяна с него - Liqui Molly 5/40 High Tech. Не отговаря за K20Z4 Type R според тукашният форум. В същото време в чужбина се дава 5/40 Хонда OE за този мотор. Преди него карах и с Ravenol VSI и с Amsoil Signature, преди тях с и с Repsol, абсолютно му е все тая на мотора, държи се по 1 и също начин - безпроблемно. Честата смяна на масло е къде по-важна от всичко останало. Аеродека се движи с 5/30 Petro Canada 3та смяна, разход на масло нямам идея, не му и засичам километрите вече. Просто проверявам на щеката и ако има нужда, доливам. За 7-8 хиляди км, защото и не записвам точно колко минавам, да съм долял 500мл максимум ама за 1.4 мотор, който след 120км/ч на магистралата е спорно дали ще спра с тая лодка ако се наложи, всичко е идеално. Редактирано 4 Юни от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 771 #1388 Отговорено 4 Юни Големият принос на тази добавка е при студеният старт, след продължителен престой и високите температури, когато маслото изтънява и има риск от пропадане на масления клин. Аз съм го усетил и няма плацебо ефект при мен. А колкото до разхода на масло и стил на шофиране, нито имам разход (вече 10к+ с Реванол и сумолюб), нито я жаля, прежалил съм я отдавна. Но все пак пинизът е да почнеш у време, а не да се надяваш да съживяваш мъртвец. На фадъра колата(турбо бензинка) съм я помазал още от шоурума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoyqn1989 14 #1389 Отговорено 7 Юни (Редактирано) За Бардал специално мога да изкажа суперлативи...Clean Injectors добавката съм е ползвал поне едно 5-6 пъти -100% работи ..Фюлеринова добавка за маслото 100% работи. Octane booster за турбиниран мотор 100% работи.. Стига да се купуват от сигурен доставчик нещата са повече от задоволими Редактирано 7 Юни от stoyqn1989 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 14 #1390 Отговорено 7 Юни https://youtu.be/XqUeHV1snYI?si=kS-uDq_s0-dNRqZs 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #1391 Отговорено 25 Юни https://fb.watch/sV_jTb9hdm/ Това е Хонда, ей така сменят масло както в двигателя така и в кутията а можеше да източи още около 0.5 л. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1392 Отговорено 25 Юни (Редактирано) За протокола: Ако угася Леджо и му премеря нивото до 1-2 мин и е по средата на щеката, то след денонощие непалена е + 2мм нагоре, а след още 1, е с още + 1 мм. После разликата вече става маргинална. Тоест, за макс източване (без дърпане с други методи) е добре да го сменям след 2 денонощия неработил ДВГ, та да се е стекло почти всичко в кортера. Но сам нямам условия, а в сервиз е немислимо да виси 2 дена. Неговите маслени магистрали и отвори са от "старите", а какво да кажем за модерните мотори за тънки масла. Редактирано 25 Юни от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoyqn1989 14 #1393 Отговорено 25 Юни Нещо не ми се връзва Цецо....Как така топло масло се стича по един начин , за 2 денонощия се пълни картера с цялото масло Попринцип и аз ако меря , меря на следващия ден, макар че нямам разход ..Ама пък да чакаш, ако сменяш маслото 2 дни та да се събере цялото старо масло , малко налудничаво ми звучи .Къде да задържа тва масло толкова . . . . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #1394 Отговорено 25 Юни Това са мои нееднократни наблюдения конкретно върху V6-така. На Сивика му е достатъчно под денонощие за да се стече каквото може в картера. Мерил съм го вечер след гасене, на другата сутрин и пак вечерта. Между последните 2 проверки и по-натам през дните непалене няма разлика в нивото по щеката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoyqn1989 14 #1395 Отговорено 25 Юни (Редактирано) Off Topic Аз най-добре си го меря , като съм покарал , добре загрял двигател, спирам отивам някъде върша работа , След 4-5 часа на равно го меря ..Хем се е стекло, хем се е посгъстило защото е изстинало, ако въобще това има зн и така знам къде е . Редактирано 25 Юни от stoyqn1989 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #1396 Отговорено 6 Юли Същото е при K20Z4-ката при Type R както казва @ceco_accord. При мен събира 4.4 литра. При смяна, като източвам докато не спре да капе, като сипя 4 литра, показва макс. След 24 часа като вдигна щеката е между минимум и средата. Трябва си 400-500мл доливане. Нз защо толкова бавно се случват нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1397 Отговорено 4 Август Здравейте! Една новина за маслата. Задават се новите спецификации API SQ и ILSAC GF-7 https://oil-club.de/index.php?thread/15505-neue-freigaben-api-sq-und-ilsac-gf-7a-7b/ ... П.С. Ползвайте браузър Google Chrom с автоматичен превод на български. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #1398 Отговорено 15 Септември (Редактирано) Здравейте. Решил съм да поръчам за предстоящата смяна маслото от линка: https://www.mobil.co.uk/en-gb/engine-oil/mobil-1/car/mobil-1-esp-lv-0w-30 Дават го препоръчано за моя автомобил. Някой има ли впечатления от това масло. От приложената таблица разбрах само ,че е с ниско съдържание на пепел. Другите данни не ми говорят много. Досега имам 3 смени с Mobil 1 ESP 5W30. mobil-1-esp-lv-0w30.pdf Редактирано 15 Септември от gecata1059 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2828 #1399 Отговорено 15 Септември Става и за CRV-то, и за Accord-а. От данните, от лабораторни анализи се вижда, че е много добро съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел. Смес от GTL, ПАО, хидрокрек и естери като базови масла. Както всяко съвременно масло, с намалено съдържание на сулфатна пепел, има ограничен ресурс. Ако си на бензин, сменяй на 7000 км. Ако си на газ, сменяй на макс. 10 000км. Лабораторни анализи - тук: https://oil-club.de/index.php?thread/8582-mobil1-esp-lv-0w-30/&postID=287517#post287517 https://www.oil-club.ru/forum/topic/43130-mobil1-esp-lv-0w-30-svezhee/ 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #1400 Отговорено 15 Септември Преди 2 часа, dandilov написа: Става и за CRV-то, и за Accord-а. Акорда чака Ravenol Fds 5w30 от общите поръчки. На него му дават Mobil Esp 5w30. А за пробега на маслото, сегашното почва да го гори по осезаемо след 7000. Градското при мен е по 3-4 пъти на ден по 2.5 километра. Малък град. За Мездра става въпрос. Гледам си от Враца, знаеш за какво става въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове