go6o11 0 #1 Публикувано 10 Август, 2020 (Редактирано) Реших да сменя гумички на клапаните преди реглажа.Има ли разлика в изпускателните и всмукателните клапани и без да се сваля главата ще пропаднат ли много клапаните надолу.Иводачите на клапаните ще сменя ако имат проблем и имат ли разлики всмукателни и изпускателни. Редактирано 13 Август, 2020 от Pavel_Pavlov Коригирано заглавие. Моля, не ползвайте само главни букви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Eks 6 #2 Отговорено 10 Август, 2020 (Редактирано) Същото упражнение правя и аз в момента, гумичките на изпускателните и всмукателните са с различен диаметър, и е добре да свалиш главата даже е и задължително първо по лесно се сменят гумичките и второ както стана при мен клапана се изсипа вътре е цилиндъра и се наложи да се сваля главата, тогава и видяхме че и клапаните са се издухали от газта 80 000 км та сега ще сменям и тях. Моят съвет е да свалиш главата за да си сигурен в мотора. Редактирано 10 Август, 2020 от Eks 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #3 Отговорено 10 Август, 2020 (Редактирано) Клапаните са с абсолютно еднакъв диаметър! Резпективно и гумичките са с еднакъв, различни са всмукателни и изпускателни. Редактирано 10 Август, 2020 от fenabg 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #4 Отговорено 10 Август, 2020 За 80 хил на газ да издуха клапани,газовата трябва да е мега удушена,или супер сбирщайн комбинация. Какво очакване с смяна на гумички,ако е започнало да гълта масло харвито ,то това не е от гумичките на клапаните. Маслени сегменти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
go6o11 0 #5 Отговорено 11 Август, 2020 Значи сваляне на главата.Иначе аз карам на газ от около 15000.Мислех да мина без тоя филм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #6 Отговорено 11 Август, 2020 (Редактирано) А защо ще влизаш в тоя филм. Заместители на оригиналните гумички само ще даваш излишни пари и хамалогия. Редактирано 11 Август, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #7 Отговорено 11 Август, 2020 Преди 2 часа, go6o11 написа: Значи сваляне на главата.Иначе аз карам на газ от около 15000.Мислех да мина без тоя филм. Няма да минеш без тоя филм, по скоро като свалиш главата свали и картера, извади буталата и смени сегментите, пък гумичките можеш да ги смениш по всяко време без да сваляш глава . 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
go6o11 0 #8 Отговорено 11 Август, 2020 (Редактирано) Е КАК КАТО ПРОПАДАТ КЛАПАНИТЕ.Така пише в по горен пост. Редактирано 11 Август, 2020 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #9 Отговорено 11 Август, 2020 Надуваш цилиндъра с въздух или отиваш при някой който може! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 11 Август, 2020 Що се занимавате с глупости. Компрес на дървен крак се не прави. Или всичко или нищо. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Eks 6 #11 Отговорено 11 Август, 2020 На 10.08.2020 г. at 20:16, CARPERA написа: За 80 хил на газ да издуха клапани,газовата трябва да е мега удушена,или супер сбирщайн комбинация. Какво очакване с смяна на гумички,ако е започнало да гълта масло харвито ,то това не е от гумичките на клапаните. Маслени сегменти. 80 K от смяната на маслените сегменти и гумичките, сега като ги свалиха гумичките са твърди като бакелит, газовото си е масовка от бюджетните, полско е марката нямам идея каква е, освен това не е мега удушена а обратно малко по силна горивна смес за да върви почти като на бензин, сега след упражнението ако пак яде масло остават да са маслените сегменти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #12 Отговорено 11 Август, 2020 С малко по-силна смес е почти същото, като с малко по-слаба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #13 Отговорено 12 Август, 2020 Само че малко по-слабата смес гори с по-висока температура и е по-податлива на детонации и е по-опасна за двигателя от по-богатата. Някои Алфи чупеха двигатели във високите именно заради бедна смес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #14 Отговорено 12 Август, 2020 Преди 15 часа, go6o11 написа: Е КАК КАТО ПРОПАДАТ КЛАПАНИТЕ.Така пише в по горен пост. Не вярвай на всичко прочетено в нета, има си чалъми за всичко, като се наложи може и по голяма нужда да ходиш, без да си сваляш гащите . Докарва се буталото в ГМТ, пуска се едно въженце в цилиндъра да запълни празното пространство под клапаните и сменяш гумичките без проблем . После да не забравиш да издърпаш въженцето преди да завиеш свещта . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #15 Отговорено 12 Август, 2020 Преди 9 часа, Rakeem написа: Само че малко по-слабата смес гори с по-висока температура и е по-податлива на детонации и е по-опасна за двигателя от по-богатата. Някои Алфи чупеха двигатели във високите именно заради бедна смес. Ефектът за клапаните от бедни и богати смеси е един и същ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #16 Отговорено 12 Август, 2020 По-високата температура от бедната смес ще скапе гумичките по-бързо и клапаните също ще натегнат по-бързо, така че не виждам как ефектът ще е идентичен. Той нищо не е казал за регулиране преди газта и след нея, а е минал 80к на газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #17 Отговорено 12 Август, 2020 (Редактирано) Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така? Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета. Редактирано 12 Август, 2020 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #18 Отговорено 12 Август, 2020 преди 47 минути, Rakeem написа: По-високата температура от бедната смес ще скапе гумичките по-бързо Никакъв шанс. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Eks 6 #19 Отговорено 13 Август, 2020 На 10.08.2020 г. at 20:11, fenabg написа: Клапаните са с абсолютно еднакъв диаметър! Резпективно и гумичките са с еднакъв, различни са всмукателни и изпускателни. Да грешката е моя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #20 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 10 часа, jijane написа: С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета. То става и без сензор, просто откачаш изпускателните колектори, палиш колата и наблюдаваш, прехвърляш на газ и пак наблюдаваш, и О- ужасТ, от двигателя започва да излиза огИн . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Eks 6 #21 Отговорено 13 Август, 2020 Обяснявам. Изминати километри от мен 90000, купих я със обикновено газово колко са минали преди мен мога само да гадая. При първите 10000 разбрах че яде 1л на 10000 км, съответно сегменти гумички лагери на коляновия вал, след това пак си хапваше по 1л на 1000 км което си е добре, при последната смяна изяде 1.5л за 5000 км и започна да пуши при паленето сутрин, затова и смених гумичките. Карам е с бардал 5х40. Вече е готова и остава да видя какъв ще е резултата. P.S. забравих да спомена че смених газовото с такова за инжекцион при първия ремонт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 767 #22 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 10 часа, jijane написа: Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така? Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета. Причината е, че при бедната смес имаме повече кислород, отколкото гориво в горивната камера, а кислородът е катализатор на горенето, тоест колкото повече кислород и по-малко гориво имаме, толкова по-малко е октановото число на сместта и толкова по-силно е възпламеняването й, при което се отделя по-висока температура. При богата смес се случва точно обратното. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #23 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 11 часа, jijane написа: Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така? Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета. Нали това, което ти в момента пишеш за миродавно, също го пише "у интернета", ко прайм ся? Бедната смес не изгаря с по-висока температура, а по-бавно, което води до по-висока темп на изходящите газове. Сега, не съм го замервал, но физика ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #24 Отговорено 13 Август, 2020 @Rakeem Не е баш така... При бедна смес, възпламеняването не е по-силно, а по-рано. От там и риска за детонационно горене и всичките последици от това. При богата смес не изгаря цялото количество в цилиндъра, а част от сместта продължава да гори в такт "изпускане". Тоест гори при отворени изпускателни клапани и в изпускателните колектори. От там и прегаряне на изпускателните клапани. Като цяло газта гори по-дълго време от бензина и от там са основните проблеми при работа на газ. Горенето продължава в такт "изпускане". Коментирано е вече в друга тема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #25 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 4 часа, dandilov написа: Като цяло газта гори по-дълго време от бензина и от там са основните проблеми при работа на газ. Горенето продължава в такт "изпускане". Коментирано е вече в друга тема. Както съм написал по-горе, не е от газта, а от лошите смеси при газта, което води до горене в такт изпускане. Газта гори също толкова дълго и при незначителна разлика в температурата. При газовите проблемът е в кофти смеси. Горните са взети от тук, ако на някой му се чете повече: https://www.researchgate.net/publication/323643173_Effects_of_LPG_Fuel_on_Catalyst_Temperature_of_a_SI_Engine_under_Real_Life_Driving_Conditions 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #26 Отговорено 13 Август, 2020 Аз само казах, че няма разлика при богати и бедни смеси при каране на газ. Ефектът е един и същ, както и последствията. И от там са почнаха локумите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 2 часа, jijane написа: И от там са почнаха локумите. Ми при бедни смеси цирка е по голям . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #28 Отговорено 13 Август, 2020 Преди 10 часа, Rakeem написа: Причината е, че при бедната смес имаме повече кислород, отколкото гориво в горивната камера, а кислородът е катализатор на горенето, тоест колкото повече кислород и по-малко гориво имаме, толкова по-малко е октановото число на сместта и толкова по-силно е възпламеняването й, при което се отделя по-висока температура. При богата смес се случва точно обратното. Октановото число на горивото няма как да го промениш , бедна смес не плаши колата а аванси и детонации . Сивиците икономиците работят на 16/1 и на горе бедни смеси и им няма нищо и то фабрично . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #29 Отговорено 13 Август, 2020 16/1 аз не я броя за бедна смес даже. От 16/1 няма да ти изгорят клапаните. К24-ките работят на много агресивни аванси, до степен да детонират при средни натоварвания на бензин, на газ се чувстват много добре. Не моя навес е с още по-агресивни аванси и сравнително бедни смеси на газ и не знам как не се е стопил още. Фабрично искат 11.5 смеси при пълна газ и високи обороти, а аз го карам на 13-ки на газ и е жив още, при всичките издевателства, които е видял. Украинеца ги прави дори и на 14-ки смеси и не виждам някой да реве, че си е счупил мотора на газ с рефлаш от украинеца. По-важния въпрос е колко бедни смеси чупят мотора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #30 Отговорено 13 Август, 2020 (Редактирано) преди 9 минути, jijane написа: По-важния въпрос е колко бедни смеси чупят мотора? До момента в който се появят детонации. И много зависи от архитектурата на горивната камера и челото на буталото. Редактирано 13 Август, 2020 от fenabg 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #31 Отговорено 14 Август, 2020 Преди 14 часа, fenabg написа: Ми при бедни смеси цирка е по голям . Не е баш така, при бедни смеси не горят клапаните а само се трупа нагар, за клапаните най голямата смърт е бавното изгаряне на горивото, а газта е точно такова гориво, настройки, застройки, ала-бала, караш ли на газ, рано или късно клапаните прегарят. А смесите няма какво да си ги "мерите", джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #32 Отговорено 14 Август, 2020 преди 18 минути, mar_tod написа: джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат . Като имаш в предвид че компресионен такт ти без гориво степента винаги е над 12, горивото го впръскват малко преди гмт. Което няма нищо общо. Горе написах и за горивната камера к за буталата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #33 Отговорено 15 Август, 2020 На 14.08.2020 г. at 8:23, mar_tod написа: Не е баш така, при бедни смеси не горят клапаните а само се трупа нагар, за клапаните най голямата смърт е бавното изгаряне на горивото, а газта е точно такова гориво, настройки, застройки, ала-бала, караш ли на газ, рано или късно клапаните прегарят. А смесите няма какво да си ги "мерите", джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат . Освен "една жена казала", с нещо друго можеш ли да си подкрепиш твърдненията? Ето още един доклад, от изследване точно по този въпрос. https://www.jstor.org/stable/44723536?seq=1 Аз и по-горе съм публикувал, заключения на база изследвания, които се разминават сериозно с твърденията ти, но "едно си баба знае, едно си баба бае". Не четеш ли или ако ти е трудно с английския? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #34 Отговорено 15 Август, 2020 А ти разлика между подобни и еднакви времена за изгаряне правиш ли ? Моята кола е подобна на твоята, ама не е баш същата . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #35 Отговорено 16 Август, 2020 Ако не е статия на база данни от ОБД порта, свалени с ЕЛМ, е една жена казала. Аз си направих труда да ги прочета изследванията. Ще ме извинявате, ама аз съм правил по-подробно изследване, за температурата на изгорелите газове от това цитираното по-горе. И съм се отказал да споря по форумите за тези неща, щото няма смисъл. Същото е и за аванса при газта и там е същата работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #36 Отговорено 17 Август, 2020 Преди 7 часа, jijane написа: Ако не е статия на база данни от ОБД порта, свалени с ЕЛМ, е една жена казала. Аз си направих труда да ги прочета изследванията. Ще ме извинявате, ама аз съм правил по-подробно изследване, за температурата на изгорелите газове от това цитираното по-горе. И съм се отказал да споря по форумите за тези неща, щото няма смисъл. Същото е и за аванса при газта и там е същата работа. Ако имаш по-добри данни, моля сподели ги. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #37 Отговорено 17 Август, 2020 Той ги е споделил по горе, ама няма кой да чете . Цитат Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. По лесно е да цъкаш минусчета на всеки дето не е на твоето грешно мнение . Аз на физиката не вярвам толкова, колкото на практиката . Казах по горе как може да се направи тест, на принципа "око да види", направи го и тогава пак ми кажи, че бензина и газта имат еднакви времена на изгаряне . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #38 Отговорено 17 Август, 2020 На 12.08.2020 г. at 8:22, mar_tod написа: Не вярвай на всичко прочетено в нета, има си чалъми за всичко, като се наложи може и по голяма нужда да ходиш, без да си сваляш гащите . Докарва се буталото в ГМТ, пуска се едно въженце в цилиндъра да запълни празното пространство под клапаните и сменяш гумичките без проблем . После да не забравиш да издърпаш въженцето преди да завиеш свещта . Горе-долу е така, ама не баш!Миналата година лятото сменях гумички на моята кола от профила по този метод.Стана номера, ама трябва да се внимава и да се мисли! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове