Jump to content
go6o11

Гумички на клапаните

Recommended Posts

Реших да сменя гумички на клапаните преди реглажа.Има ли разлика в изпускателните и всмукателните клапани и без да се сваля главата ще пропаднат ли много клапаните надолу.Иводачите на клапаните ще сменя ако имат проблем и имат ли разлики всмукателни и изпускателни.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Коригирано заглавие. Моля, не ползвайте само главни букви

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото упражнение правя и аз в момента, гумичките на изпускателните и всмукателните са с различен диаметър, и е добре да свалиш главата даже е и задължително първо по лесно се сменят гумичките и второ както стана при мен клапана се изсипа вътре е цилиндъра и се наложи да се сваля главата, тогава и видяхме че и клапаните са се издухали от газта 80 000 км та сега ще сменям и тях. Моят съвет е да свалиш главата за да си сигурен в мотора.

клапан.jpg

клапан 1.jpg

Редактирано от Eks
  • Объркан 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са с абсолютно еднакъв диаметър! Резпективно и гумичките са с еднакъв, различни са всмукателни и изпускателни. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 80 хил на газ да издуха клапани,газовата трябва да е мега удушена,или супер сбирщайн комбинация.

Какво очакване с смяна на гумички,ако е започнало да гълта масло харвито ,то това не е от гумичките на клапаните.

Маслени сегменти.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сваляне на главата.Иначе аз карам на газ от около 15000.Мислех да мина без тоя филм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо  ще влизаш  в тоя филм.

Заместители на оригиналните гумички само ще даваш излишни пари и хамалогия.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, go6o11 написа:

Значи сваляне на главата.Иначе аз карам на газ от около 15000.Мислех да мина без тоя филм.

Няма да минеш без тоя филм, по скоро като свалиш главата свали и картера, извади буталата и смени сегментите, пък гумичките можеш да ги смениш по всяко време без да сваляш глава .

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е КАК КАТО ПРОПАДАТ КЛАПАНИТЕ.Така пише в по горен пост.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надуваш цилиндъра с въздух или отиваш при някой който може!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се занимавате с глупости. Компрес на дървен крак се не прави. Или всичко или нищо.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.08.2020 г. at 20:16, CARPERA написа:

За 80 хил на газ да издуха клапани,газовата трябва да е мега удушена,или супер сбирщайн комбинация.

Какво очакване с смяна на гумички,ако е започнало да гълта масло харвито ,то това не е от гумичките на клапаните.

Маслени сегменти.

 

80 K от смяната на маслените сегменти и гумичките, сега като ги свалиха гумичките са твърди като бакелит, газовото си е масовка от бюджетните, полско е марката нямам идея каква е, освен това не е мега удушена а обратно малко по силна горивна смес за да върви почти като на бензин, сега след упражнението ако пак яде масло остават да са маслените сегменти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко по-силна смес е почти същото, като с малко по-слаба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че малко по-слабата смес гори с по-висока температура и е по-податлива на детонации и е по-опасна за двигателя от по-богатата. 

Някои Алфи чупеха двигатели във високите именно заради бедна смес. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, go6o11 написа:

Е КАК КАТО ПРОПАДАТ КЛАПАНИТЕ.Така пише в по горен пост.

Не  вярвай на всичко прочетено в нета, има си чалъми  за всичко, като се наложи може и по голяма нужда да ходиш, без да си сваляш гащите . :lol:

Докарва се буталото в ГМТ, пуска се едно въженце в цилиндъра да запълни празното пространство под клапаните и сменяш гумичките без проблем . После да не забравиш да издърпаш въженцето преди да завиеш свещта .:D

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Rakeem написа:

Само че малко по-слабата смес гори с по-висока температура и е по-податлива на детонации и е по-опасна за двигателя от по-богатата. 

Някои Алфи чупеха двигатели във високите именно заради бедна смес. 

Ефектът за клапаните от бедни и богати смеси е един и същ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-високата температура от бедната смес ще скапе гумичките по-бързо и клапаните също ще натегнат по-бързо, така че не виждам как ефектът ще е идентичен. 

Той нищо не е казал за регулиране преди газта и след нея, а е минал 80к на газ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така?

Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, Rakeem написа:

По-високата температура от бедната смес ще скапе гумичките по-бързо

Никакъв шанс.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.08.2020 г. at 20:11, fenabg написа:

Клапаните са с абсолютно еднакъв диаметър! Резпективно и гумичките са с еднакъв, различни са всмукателни и изпускателни. 

Да грешката е моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, jijane написа:

С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета.

То става и без сензор, просто откачаш изпускателните колектори, палиш колата и наблюдаваш, прехвърляш на газ и пак наблюдаваш, и О- ужасТ, от двигателя започва да излиза огИн .:lol:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснявам. Изминати километри от мен 90000, купих я със обикновено газово колко са минали преди мен мога само да гадая. При първите 10000 разбрах че яде 1л на 10000 км, съответно сегменти гумички лагери на коляновия вал, след това пак си хапваше по 1л на 1000 км което си е добре, при последната смяна изяде 1.5л за 5000 км и започна да пуши при паленето сутрин, затова и смених гумичките. Карам е с бардал 5х40. Вече е готова и остава да видя какъв ще е резултата.

P.S. забравих да спомена че смених газовото с такова за инжекцион при първия ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, jijane написа:

Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така?

Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета.

Причината е, че при бедната смес имаме повече кислород, отколкото гориво в горивната камера, а кислородът е катализатор на горенето, тоест колкото повече кислород и по-малко гориво имаме, толкова по-малко е октановото число на сместта и толкова по-силно е възпламеняването й, при което се отделя по-висока температура. При богата смес се случва точно обратното. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, jijane написа:

Е каква е причината да е по-висока температура при бедна смес, пък при по-богата да не е? Или щото така пише у интернет и то е така?

Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси. Детонациите нямат нищо общо.С един ЕГТ сензор и малко експерименти се вижда кое как , но тия неща не ги пише у интернета.

Нали това, което ти в момента пишеш за миродавно, също го пише "у интернета", ко прайм ся?

 

Бедната смес не изгаря с по-висока температура, а по-бавно, което води до по-висока темп на изходящите газове.

Сега, не съм го замервал, но физика ... 

 

 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Не е баш така...

При бедна смес, възпламеняването не е по-силно, а по-рано. От там и риска за детонационно горене и всичките последици от това.

При богата смес не изгаря цялото количество в цилиндъра, а част от сместта продължава да гори в такт "изпускане". Тоест гори при отворени изпускателни клапани и в изпускателните колектори. От там и прегаряне на изпускателните клапани.

Като цяло газта гори по-дълго време от бензина и от там са основните проблеми при работа на газ. Горенето продължава в такт "изпускане".

Коментирано е вече в друга тема.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dandilov написа:

 

Като цяло газта гори по-дълго време от бензина и от там са основните проблеми при работа на газ. Горенето продължава в такт "изпускане".

Коментирано е вече в друга тема.

Както съм написал по-горе, не е от газта, а от лошите смеси при газта, което води до горене в такт изпускане. Газта гори също толкова дълго и при незначителна разлика в температурата. При газовите проблемът е в кофти смеси.

 

image.thumb.png.b6d1675015f8db227887ff752ca50950.png

image.thumb.png.0f2b1d2c01566fc6636eab7aaabb7de2.png

Горните са взети от тук, ако на някой му се чете повече:

https://www.researchgate.net/publication/323643173_Effects_of_LPG_Fuel_on_Catalyst_Temperature_of_a_SI_Engine_under_Real_Life_Driving_Conditions

 

 

 

 

 

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само казах, че няма разлика при богати и бедни смеси при каране на газ. Ефектът е един и същ, както и последствията. И от там са почнаха локумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

И от там са почнаха локумите.

Ми при бедни смеси цирка е по голям .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Rakeem написа:

Причината е, че при бедната смес имаме повече кислород, отколкото гориво в горивната камера, а кислородът е катализатор на горенето, тоест колкото повече кислород и по-малко гориво имаме, толкова по-малко е октановото число на сместта и толкова по-силно е възпламеняването й, при което се отделя по-висока температура. При богата смес се случва точно обратното. 

 

Октановото число на горивото няма как да го промениш , бедна смес не плаши колата а аванси и детонации . Сивиците икономиците работят на 16/1 и на горе  бедни смеси и им няма нищо и то фабрично .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16/1 аз не я броя за бедна смес даже. От 16/1 няма да ти изгорят клапаните. К24-ките работят на много агресивни аванси, до степен да детонират при средни натоварвания на бензин, на газ се чувстват много добре. Не моя навес е с още по-агресивни аванси и сравнително бедни смеси на газ и не знам как не се е стопил още. Фабрично искат  11.5 смеси при пълна газ и високи обороти, а аз го карам на 13-ки на газ и е жив още, при всичките издевателства, които е видял. Украинеца ги прави дори и на 14-ки смеси и не виждам някой да реве, че си е счупил мотора на газ с рефлаш от украинеца.

По-важния въпрос е колко бедни смеси чупят мотора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, jijane написа:

 

По-важния въпрос е колко бедни смеси чупят мотора?

До момента в който се появят детонации. И много зависи от архитектурата на горивната камера и челото на буталото.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, fenabg написа:

Ми при бедни смеси цирка е по голям .

Не е баш така, при бедни смеси не горят клапаните а само се трупа нагар, за клапаните най голямата смърт е бавното изгаряне на горивото, а газта е точно такова гориво, настройки, застройки, ала-бала, караш ли на газ, рано или късно клапаните прегарят.

А смесите няма какво да си ги "мерите", джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, mar_tod написа:

джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат .

Като имаш в предвид че компресионен такт ти без гориво степента винаги е над 12, горивото го впръскват малко преди гмт. Което няма нищо общо. Горе написах и за горивната камера к за буталата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.08.2020 г. at 8:23, mar_tod написа:

Не е баш така, при бедни смеси не горят клапаните а само се трупа нагар, за клапаните най голямата смърт е бавното изгаряне на горивото, а газта е точно такова гориво, настройки, застройки, ала-бала, караш ли на газ, рано или късно клапаните прегарят.

А смесите няма какво да си ги "мерите", джедайките (разбирай GDI моторите) на Мицубиши работят с най бедните смеси и проблем с клапаните нямат .

Освен "една жена казала", с нещо друго можеш ли да си подкрепиш твърдненията? 

Ето още един доклад, от изследване точно по този въпрос.

https://www.jstor.org/stable/44723536?seq=1

image.thumb.png.f067b3f53b8dbed7ea62340c7530ab01.png

Аз и по-горе съм публикувал, заключения на база изследвания, които се разминават сериозно с твърденията ти, но "едно си баба знае, едно си баба бае".

Не четеш ли или ако ти е трудно с английския?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А ти разлика между  подобни  и еднакви времена за изгаряне  правиш ли ?

Моята кола е подобна на твоята, ама не е баш същата .:D

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е статия на база данни от ОБД порта, свалени с ЕЛМ, е една жена казала. 

Аз си направих труда да ги прочета изследванията. Ще ме извинявате, ама аз съм правил по-подробно изследване, за температурата на изгорелите газове от това цитираното по-горе. И съм се отказал да споря по форумите за тези неща, щото няма смисъл.

Същото е и за аванса при газта и там е същата работа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, jijane написа:

Ако не е статия на база данни от ОБД порта, свалени с ЕЛМ, е една жена казала. 

Аз си направих труда да ги прочета изследванията. Ще ме извинявате, ама аз съм правил по-подробно изследване, за температурата на изгорелите газове от това цитираното по-горе. И съм се отказал да споря по форумите за тези неща, щото няма смисъл.

Същото е и за аванса при газта и там е същата работа.

Ако имаш по-добри данни, моля сподели ги. 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ги е споделил по горе, ама няма кой да чете .

Цитат

Скоростта на разпространение на пламъчния фронт спада с еднакви порядъци и при бедни, и при богати смеси.

По лесно е да цъкаш минусчета на всеки дето не е на твоето грешно мнение .

Аз на физиката не вярвам толкова, колкото на практиката . :D Казах по горе как може да се направи тест, на принципа "око да види",  направи го и тогава пак ми кажи, че  бензина и газта имат еднакви времена на изгаряне .;)

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.08.2020 г. at 8:22, mar_tod написа:

Не  вярвай на всичко прочетено в нета, има си чалъми  за всичко, като се наложи може и по голяма нужда да ходиш, без да си сваляш гащите . :lol:

Докарва се буталото в ГМТ, пуска се едно въженце в цилиндъра да запълни празното пространство под клапаните и сменяш гумичките без проблем . После да не забравиш да издърпаш въженцето преди да завиеш свещта .:D

Горе-долу е така, ама не баш!Миналата година лятото сменях гумички на моята кола от профила по този метод.Стана номера, ама трябва да се внимава и да се мисли!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...