Jump to content
Neronski

CR-v Трета генерация: DPF и увеличаване на маслото в картера.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Изчетох доста теми във форума и определено възникнаха още повече въпроси.

Казусът е следния:

Имам CR-V Трета генерация 2007 година 2.2 Дизел (взех я преди една седмица).

Сменихме маслото и всички филтри. След 80 километра маслото се е увеличило с около 1 см. над максимума.

Из темите по форума намерих две възможни причини:

1. Проблемен DPF. Колеги са писали, че поради проблем с филтъра част от нафтата влиза в картера и увеличава нивото на маслото. Доколкото разбрах от всичко прочетено най доброто е да се махне филтъра, като видях два варианта. Единия е пълно премахване на самия филтър и софтуерно. Втория вариант е да се разпробие. Та въпросите ми са следните:

- Има ли някъде по детайлно описание как се разпробива или някой, който го е правил ако може да обясни?

- Ако се махне напълно, вярно ли е, че темпомата спира да работи за колите преди 2009 или това е стар проблем, който вече е решен?

- Може ли да ми дадете съвет в Бургас кой може да свърши една от двете процедури?

- Колко струва нов филтър и има ли някакви по-приемливи ценово варианти?

Не са ми се включвали никакви индикации за проблем с филтъра по таблото. Един колега във форума е коментирал, че увеличаването на маслото било нормално и било свързано с регенерацията, като щяло да спре, това дали е така и доколко това увеличение не е проблемно за двигателя?

2. В една от темите попаднах на информация, че тези двигатели били с фабричен дефект, който водел до влизане на антифриз в картера. Възможно ли е при кола над 200 хил. километра тепърва да се появи този фабричен дефект? Ако някой се сблъсквал, съвети как да се действа. Антифриза е на минимума и не мога още да преценя дали се губи.

 

Иначе колата няма никакви други симптоми. Върви много добре, ускорява прилично. Двигателя работи плавно и тихо. Давам газ и отзад няма пушеци или каквото и да е.

Предполагам, че доста от Вас са минавали по този път, но моля някой който е имал проблем с увеличаването на маслото да пише какво се е случило.

Благодаря Ви предварително.

Редактирано от Neronski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно аз съм писал за разпробиването. Имам реални наблюдения само за този вариант, другата ми информация е от тук и няма смисъл да я повтаряме.

Мой колега, след ходене по мъките с принудителни регенерации и няколко вида добавки си реши проблема с варианта с пробиването. Общо взето, с пробиване на точния отвор/и на точното място вече кара може би девет мецеца без проблеми. Не искаше да маха филтъра, за да не му пипат по софтуера на колата (човека е програмист :) ). Този вариант, поне с поред мен, не е най-добрия, защото пак имаш тапа на г*за, тъй като филтъра явно вече му е свършил живота и е задръстен, а с отворите само лъжеш сензорите, че няма проблем. Но на практика колата си върви и няма проблеми вече.

Аз взех колата с премахнат ДПФ и също нямам проблеми, круйз контрола си работи, както и всичко останало. От квалификацията на мапера зависи дали ще ти работи всичко. Вече има доста добри и мисля, че този проблем е изчистен, ако отидеш при доказани хора. За съжаление мога да дам насоки само за Варна, за разпробиване и за премахване. Ако аз го бях махал, сигурно бих комбинирал с лек ремап на мощността, цената е същата.

 

Иначе нов филтър в Хонда е нещо от рода на 4-5-6 хил. лв. Има афтърмаркет по 1000-1500 лв, в България не знам някой да е слагал такъв, но май отзивите от чужбина не са добри. Общо взето като с афтърмаркет частите, не карат много и понякога дори създават проблеми.

В краен случай, ако се вкара закон, ще се слагат такива предполагам.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярваш ли че е нормално да има 1литър нафта в маслото? Така се получава след няколко неуспешни регенерации,но не е нормално да караш така колата.

Всичко друго го е обяснил колегата Bizzito

Мое мнение: махай ДПФа

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вкарвай във филми...1-.От къде си сигурен че е запушен ДПФ. 2- Как прецени ,че има нафта в маслото.3-Това пък за фабричен дефект, да смесва антифриза с маслото е смешно и са пълни глупости.

За километрите които си изминал няма как автомобила да е направил няколко неуспешни регенерации.

P.S.  Проверявал ли си маслото преди.Сигурен ли си че при смяната не са се поовлекли малко.

Всички казват ,че събира 6 литра ...ама си е 5,800.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел си, ама си пропуснал най-важната тема :

 

 

Прочети я внимателно, и решавай.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само недей да караш с толкова масло над максимума, за да не счупиш двигателя. Ходи някъде да ти изсмучат излишъка и да ти пуснат една принудителна регенерация, щом не ти е светнала лампата, значи ДПФ не е за отписване, след това смени маслото и си направи една екскурзийка някъде по-надалеч. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря на всички за помощта.

Засега нещата стоят по следния начин:

1. Направихме диагностика. Момчето което я прави общо взето беше учуден от показателите на филтъра (били прекалено добри) и каза да го проверим да не би да е разпробит, защото съпротивлението на газовете било много добро за кола над 200 хил. км. Каза, че няма нужда от принудителна регенерация, защото според показателите филтъра не е запушен.

2. Отворихме филтъра. Там си е и не е разпробиван. Изглежда чист.

3. Антифриза беше под минимума и доляхме. Според майсторите няма логика да влиза антифриз при маслото, тъй като налягането в системата на маслото е по-голяма от това в охладителната система. Ако има проблем би следвало масло да влиза в антифриза. Доляхме около литър антифриз (не знам колко побира самата система). Като взехме колата, нивото си беше с около минимума. Съдът за антифриза е много кофти, много трудно се вижда нивото на самата течност.

Общо взето решихме, че наистина е възможно при смяната да е налято малко повече масло. Четох че от минимума до максимума на щеката е един литър. Имайки предвид, че маслото в момента е някъде около 5 мм. отгоре, то би трябвало да има около 200-300 грама повече (не знам дали съм прав).

Като цяло като вземах колата, маслото беше около см. над максимума. Продавача от автокъщата, каза че като докарат колите доливат ако има нужда и може неговите хора да са объркали. Но като видях 100 км. след смяната, че е повече отново, се шашнах. Не можах да спя няколко нощи :).

Извода за момента е, че ще следя маслото и антифриза и се надявам да няма проблеми и паниката да е била напразна.

Ще напиша и малко какво направих по колата след като я взехме (някой друг ако има подобни проблеми, може да му е в полза).

1. След като напълнихме течност за чистачки от бронята започна да тече. След като спря, установих че като включа чистачките все още има течност. Колата е със система за измиване на фаровете. Свалихме кората под предната дясна броня. Казанчето за течността е там. Оказа се, че системата за измиване на фаровете е с отделна помпа, която беше счупена и от там тече. Помпичката струва 30 лв. Монтирана е от дясната страна точно до самата броня и ако леко се натисне бронята някъде пак ще се счупи. Сменихме я и сега всичко си работи. Самата система за фаровете се включва когато са включени фаровете и миеш стъклото. Харчи завидно количество течност и аз лично не виждам полза от нея, но може и да греша. Кофти е, че е задължително и през деня да се кара с включени светлини и като мия стъклата пръска и по фаровете. Някъде из форума четох, че когато течността спадне под половината, системата за фаровете спира да роботи, но за момента нямам впечатления.

2. Двата задни датчика на парктроника не работеха (страничните бяха ок). Общо взето напръскахме буксите с контакт спрей (сваля се една кора под задната броня и от там има достъп, разкачихме буксите и ги пръснахме). След манипулацията задните датчици работят и всичко е ОК.

Допълнително имаше скъсани разни копчета по корите под калниците, които сменихме.

А и едната светлина на номера не работи, но нещо не можах да се справя с отварянето. Гледах някакви филмчета и ще пробвам пак. Но може и да е карма, на старата ми кола редовно една от двете светлини на номера гореше. Сменя ли крушка пак, а като свети само едната нямаше проблеми, така че.... съдба :)

Общо взето е това за момента. Надявам се да няма проблеми с маслото.

Редактирано от Neronski
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом филтъра е добре, значи трябва да е доста запазена. Пък може и да е сменен. От коя държава е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Италианка е. Съмнявам се да е сменян, но знае ли човек. Още не съм прегледал всички фактури, които бяха в джабката (превода от италиански ме затруднява :). Времето ще покаже.

Редактирано от Neronski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко меша антифриза, маслото ще е на боза и веднага ще се хване, така че остава или да е налято повече масло, или да вкарва нафта.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разберете че мотора на хонда е така конструиран че да вкара антифриз в маслото граничи с невъзможното. Блока трябва да е спукан и тн за да стане. 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler
14 hours ago, Neronski said:

Самата система за фаровете се включва когато са включени фаровете и миеш стъклото. Харчи завидно количество течност и аз лично не виждам полза от нея, но може и да греша. Кофти е, че е задължително и през деня да се кара с включени светлини и като мия стъклата пръска и по фаровете.

 

 

Трябва да има отделен предпазител за помпата за миене на фаровете. Извади го и няма да се включва.

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, fenabg написа:

Разберете

и нещо друго - масло не се налива по учебник.

На практика нещата не са точно като на теория.

Ако в книгата пише, че двг събира 5.3л, това означава, само и единствено, че трябва да си приготвиш 5.3л масло.

Източваш, колкото изтече, сменяваш филтъра и наливаш към 3/4-ти от написаното в книгата. Палиш, колкото да изгасне лампата и няколко секунди отгоре, и гасиш. Правиш си едно кафе (или отваряш една бира, според зависи), палиш една цигара (или 2 кебапчета) и сядаш. Като приключиш с кафето (респективно бирата) започваш да доливаш масло и да гледаш щеката. Спираш да доливаш, когато нивото стигне една идея преди максимума. На следващата сутрин поглеждаш щеката и доливаш, колкото е необходимо до max. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло се мери на заграят двигател, гасиш чакаш три минути и мериш. Така пише и в книжката на 336 страница. 

Може и така да го мериш, но да не стават грешки реших да споделя. 

 

S00722-180940.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло си налял ?

Ако смениш маслото с Motul 0w30 c2 - проблема най вероятно ще ти се разреши.

При мен беше сходно положението като бях налял един кастрол. 3пъти от тогава наливам само Motul 0w30 c2 проблеми с нивото на маслото нямам колкото наливам толкова и източвам.

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...