Yakub 4 #1 Публикувано 18 Юли, 2020 Здравейте колеги! Купих си един Honda Accord 2005 с близо 400 хиляди км. Когато я купих, двигателя си работеше перфектно. Първото нещо, което направих е да сменя маслото. Автосервиза ме попита дали искам да сложа 5W-30 или 5W-40 масло и прецених, че щом е старичък двигател, леко по-гъстото 5W-40 масло не би било проблем. Дори продавачката ми подтикна да ползвам 5W-40. Покарах я 150 км без проблем и след това вдигнах оборотите на двигателя до 4000 няколко пъти и след 5 минути минах над един легнал полицай и тук почнаха проблемите. Двигателят подръпна леко по само себе си и започна един тракащ шум над 1000 оборота. Веднага я докарах на автосервиза с пътна помощ и викат, че след 2 седмици ще я погледнат, защото са били заети. Виждам много конфликтни мнения. Honda препоръчва да се ползва 5W-20 или 0W-20, един друг форум вика само 0W-30 а приятелите ми викат 5W-40 си е окей. И сега си чакам и очаквам лошите новини :( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #2 Отговорено 18 Юли, 2020 С кой точно двигател е колата - код на двигателя? Кое точно масло сипа - ясно, че е 5w-40, но коя е марката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #3 Отговорено 18 Юли, 2020 Код на мотора: N22A1 Маслото беше Castrol EDGE Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #4 Отговорено 18 Юли, 2020 Препоръчваният от Хонда вискозитет за този мотор е 0w-30 API SN. Отвори си owner manual-a и прочети какво пише там. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #5 Отговорено 18 Юли, 2020 Като я купих нямаше owner manual. Открих една книга от google за моя модел и там вика 5W-20 за бензин, но нищо не пише за дизел. Какво мислиш, че е проблема с двигателя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #6 Отговорено 18 Юли, 2020 За съжаление не бих могъл да отговоря дали нещо фатално се е случило с мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #7 Отговорено 18 Юли, 2020 99.9% проблема е от двигателя а не маслото. Няма как да строшиш мотора с 5/40, особено на Хонда. Взел си автомобил за ремонт на 400 000км, там е проблема. 3 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #8 Отговорено 18 Юли, 2020 Mkilla има право. За N22 мотора освен препоръчания 0в-30 вискозитет са посочени и други. Това е снимка от owners manual за FR-V, 2007: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #9 Отговорено 18 Юли, 2020 Я кажи малко повече за легналия полицай. С колко километра мина през него? Иначе правилното масло е 5в30 при тези километри, дизелите са нискотемпературни и няма нужда от високовискозни масла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #10 Отговорено 18 Юли, 2020 Горе долу с 30 км/ч минах, не гледах скоростта. Има ли значение дали използвам 5W-30 или 0W-30? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #11 Отговорено 18 Юли, 2020 30км. може да са много, може и да са ок, зависи колко е изпъкнал полицая, ти си знаеш какво си усетил при преминаването и дали сътресението би могло да причина проблема. Възможно е някой тампон да е изпуснал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #12 Отговорено 18 Юли, 2020 Счупен тампон би ли направил продължителен тракащ шум като оборотите се увеличават? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #13 Отговорено 18 Юли, 2020 Преди 2 часа, ExpandWeiner написа: Има ли значение дали използвам 5W-30 или 0W-30? Ще отговоря кратко: Хонда препоръчват 0w-30 масло. Принципно, изборът зависи от това дали имаш или нямаш DPF. Ако нямаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на API SN, ACEA A5/B5 (или ACEA А3/B3; аз лично не го препоръчвам). Ако имаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на ACEA C2. Обикновено (не винаги) 0w... маслото е изготвено от по-висококачествени базови масла (в т.ч. разбирай PAO и GTL), съответно към тях е паснат пакета добавки. Това важи особено за "големите" на пазара - Mobil, Shell и др. При 5w... маслата използването на PAO и GTL не са необходими. Те могат да бъдат изградени и само от II и III група базови масла - говоря за т.н. "обикновен хидрокрек". Това не означава автоматично, че 5w... маслата са по-лоши, а е просто специфика, която следва да се има предвид при избора на масло, който следва да е съобразен освен с указанията на производителя и с конкретните условия на експлоатация на автомобила - температура на околна среда, състояние на мотора, навици на водача и много други. Моля ТУК да не се развихря дискуския от типа "Кое масло да избера и защо". Имаме си тема за това. Ако някой вижда неточности в моя отговор, нека ме допълни и коригира. Но, само толкова 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #14 Отговорено 18 Юли, 2020 Според мен все тая какво масло си сложил за 150 км. че да има нещо общо с проблема ти. Тази кола е карана 400 000 км с неизвестно какво... Хич ме няма по ходова част и окачване (не, че по другото съм много спец), но ако запишеш клип с тракането може пък някой да хвърли боб. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 44 #15 Отговорено 19 Юли, 2020 Проверявал ли си маслото? Да не е изтекло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #16 Отговорено 19 Юли, 2020 Според мен при преминаването на легналия полицай,нещо се е скъсало както каза колегата тампон,и е започнало да трака. Като излезеш от сервиза ще ни кажеш. Маслото са ти дали колегите какво е. Съвета ми е за да поизчистиш малко мотора следвай тази процедура Quote За маслото... В мотора има старо масло и нагари,клей и други *****. След източването,ще остане 500мл от него с много кисел вкус,Новото алкално масло ще умре за 2000км.Не си заслужава да убиеш скъпо качествено масло. Реда е следния.Правят се клапаните и в същия момент капака се накисва с меглио и се прави нов.Така увеличаваме ресурса на новото масло.Нагарите намаляват с 1/3. Налива се евтино масло стандартен вискозитет 5W-30 с големи миещи способности.Кара се 2000 км и се хвърля.Следва смяна с подобно евтино масло,може вече и 0В-30.Вече средата в мотора не е кисела ,а неутрална.Кара се 3000км. Тогава вече можем да налеем качествено масло.Имаме със сигурност алкала среда в старото масло и горе-долу почистен двигател. Следват смени на 5000 км ,докато мотора светне.От там вече в зависимост от износването и поведението на мотора на 7-8000 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #17 Отговорено 19 Юли, 2020 Щом спрях като започна шума погледнах от долу и нямаше никакви течове. А за почистване на двигателя съм чувал че може да и вредно защото ония мръсотии запушвали стари гумени уплътнения, които биха изтекли, ако ги няма мръсотиите. И на двигател с 400 хиляди км със сигурност нещо чака да тече 😅 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #18 Отговорено 19 Юли, 2020 (Редактирано) Престани да слушаш басни анекдоти и градски легенди.Тествал съм го,ама никъде не потича.Плюс това промиваш с масло а не с някаква химия при която пак не протича. Според теб е по-добре оная мръсотия да си остане в двигателя. С този метод описан горе не позволяваш да се натрупва повече нагар в двигателя,естествено ако после не караш маслата по 15-20хил. Редактирано 19 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #19 Отговорено 19 Юли, 2020 Преди 15 часа, ExpandWeiner написа: Горе долу с 30 км/ч минах, не гледах скоростта. Има ли значение дали използвам 5W-30 или 0W-30? Няма значение, маслата са почти еднакви, едното е малко по рядко само при минусови температури . Обаче значение има от 5/40 с което си карал и то на най ментираната марка Кастрол . Едно че не покрива стандартите и е бъкано със сулфатна пепел, която образува много нагар и задръства цедката на маслената помпа, второ, че това е маслото с най много "официални вносители" и имитатори, та никак не е трудно да попаднеш на менте . "Заспалия" полицай няма нищо общо с проблема ти, просто е съвпадение, сам си прецакал мотора с грешните масла, пък нека някои колеги ти твърдят, че Хондата дъвче всякакви масла . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 44 #20 Отговорено 19 Юли, 2020 преди 15 минути, mar_tod написа: прецакал мотора с грешните масла Това не е възможно да се случи с една единствена смяна, ако ще да е 10W60. Със системно каране можре. Мотора може да се прецака ако е пукнал картера и цялото масло е изтекло, но не е забелязал. Това много малко вероятно, защото ще светне "лампата на аладин" в червено. Вероятно е съвпадение, както някой каза по-горе. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 44 #21 Отговорено 19 Юли, 2020 @ExpandWeiner забелязал ли си дали при палене притракваше двигателя? Да не би веригата да е била разтегната и да е презкочи някой зъб? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #22 Отговорено 19 Юли, 2020 преди 44 минути, prissnr написа: и да е презкочи някой зъб? Това е невъзможно. Чисто си е за вериги. Ако е на 400к според мен е във веригите проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #23 Отговорено 19 Юли, 2020 2 hours ago, prissnr said: @ExpandWeiner забелязал ли си дали при палене притракваше двигателя? Да не би веригата да е била разтегната и да е презкочи някой зъб? След инцидента леко по-трудно и по-трудно пали ми се струваше, но без тракане. Да разбера ли, че Castrol не върши работа за този двигател? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #24 Отговорено 19 Юли, 2020 Дали ще разбереш скоро че имаш проблем с мотора а не с маслото. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yakub 4 #25 Отговорено 19 Юли, 2020 (Редактирано) Ясно ми е, че по-големият ми проблем сега е с двигателя, но рано или късно ще имам проблем създаден от маслото. Редактирано 19 Юли, 2020 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 44 #26 Отговорено 19 Юли, 2020 За 150км минати дори и с неподходящо масло (а Castrol 5W40 не е такова) няма как да създадат такива драстични проблеми. Какъвто и да е проблема, не е свързан с маслото, по-скоро е имало друг проблем с мотора. Все пак 400х км съвсем не са малко, дори и за Хонда. Надявам се да е решим и евтин този проблем. Просто изчакай майстора. Аз бих препоръчал да погледне веригата и клапаните. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 19 Юли, 2020 преди 25 минути, prissnr написа: и клапаните. Не мисля . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #28 Отговорено 20 Юли, 2020 Колега, казали са ти правилно повечето колеги, проблема е бил в двг, скрит, просто е бил провокиран в този момент.Не се кахъри за маслото, а двг.А тампон няма да трака...акоси скъсал тампон щеше да усетиш колата да дърпа на някоя посока и да тресе, тоя двигател не е перце за федербал за да не усетиш теглене в някоя посока, да не говорим че и в купето ще усещаш доста вибрации.Ако веригата не е сменявана 400К км. или колкото са там, и е "кърпено" положението, е било въпрос на късмет кога ще се "обади".Успех с локализиране на проблема и отстраняването му, не гледай назад, а само напред, всяко зло за добро!Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #29 Отговорено 20 Юли, 2020 преди 13 минути, crown_bg написа: А тампон няма да трака...акоси скъсал тампон щеше да усетиш колата да дърпа на някоя посока и да тресе, тоя двигател не е перце за федербал за да не усетиш теглене в някоя посока, да не говорим че и в купето ще усещаш доста вибрации Двигателят и скоростната кутия също са на тампони. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #30 Отговорено 20 Юли, 2020 Двигателят и скоростната кутия също са на тампони. Аз за тях говоря...Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #31 Отговорено 30 Юли, 2020 Има вариант и да са ти намазали ските с някоя добавка, точно толкова трябва на новото масло да измие каквото е имало. Но това е само теория. Като цяло всичко що се върти (и не само) може да трака. На дизела много неща могат да излязат. Дано се окаже нещо дребно и банално. И аз съм на мнение, че за 150 километра и най-долнопробното масло да сипеш няма да почне да трака. И воторо толкова ли няма други сервизи? Аз два дни не мога да чакам, а ти две седмици. Ако им имаш доверие добре, ама ако са случайни аз не бих чакал толкова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SKYLINE 23 #32 Отговорено 10 Август, 2020 Абсурд да е от маслото , и 10-60 да сложиш нищо няма да и стане за 150кm , просто най-вероятно са те прецакали , мотора е бил с проблем , може би маскиран от добавка и като си го сменил - всичко е излязло... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове