Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

1 hour ago, DTEC said:

Бюджетен вариАнт - ENI i-Sint 5W-30.

Моите предложения не стават  говоря за Петрото и Шел .Питам защото вече съм се отказал да взимам масла от Бг и не искам ментета ,като гледам цената на приложеното от теб варираща от 14 до 20 лв на литър нещо ме съмнява. 

Взимам масло само от общите поръчки и съм доволен.

Бюджетно за мен е 4 л 45-55лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная какво и къде гледаш, но маслото е с цена 25€/5л или 50лв/5л.

 

П.П.: Според мен 0W-30, както и 0W-20 не са подходящи за употреба в България.

 

 

Редактирано от DTEC
.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-30 е ок, а 0-30 – не? Изхождайки от презумцията, че и при 100 градуса 0-30 често е по-тънко от 5-30 или пропускам нещо? Или заради вискозитетните подобрители?

 

Ясно, че по темата има различни мнения :) питам за твоето, dtec, защото не разбрах причината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момент!

Грейдът не определя на 100% вискозитета! Не се заблуждавайте!

Освен грейдът, определяща за вискозитетните х-ки е и спецификацията на маслото!

Например грейд 5W30 със спецификация ACEA А3/В4 и ACEA C3 има вискозитет при 100 градуса около 12 - 12,6.

А грейд, пак 5W30, но със спецификация ACEA A5/B5 и ACEA С2 има вискозитет при 100 градуса около 9 - 10.

По същия начин е и със 0W30.

 

Когато давате грейд, давайте и спецификацията!

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един въпрос, който ме гложди от доста време и аз не успявам да си отговоря на него.

Зaщо едни масла се дават, че отговарят на спецификациите по ACEA C2/C3?

Например Mobil 1 ESP 5W30 и  Shell Helix Ultra 0W-30 ECT C2/C3.

Основни изисквания на АСЕА С3 са например, вискозитет при 100 градуса - около 12 и HTHS 3,5.

На АСЕА С2, съответно вискозитет при 100 градуса - около 9 - 10 и HTHS 2,9 - 3,0.

Как така горните масла удовлетворяват изискванията на АСЕА С2 като са с вискозитет при 100 градуса - около 12 и HTHS 3,5? Тоест те отговарят на С3.

:blink:

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

П.П.: Според мен 0W-30, както и 0W-20 не са подходящи за употреба в България.

 

 

Не мога да се съглася с такова обобщение! Грейда, както посочва dandilov в предходния пост, е едната страна на медала и не определя напълно характеристиките на дадено масло, а е грубо казано ориентировъчно. Давам пример за два продукта от един производител - Mobil 0W30, а има примери и за по-драстични разлики.

Да не говорим и за разликите във вискозитета при различни температури и при маслата от една и съща група 0W30 ACEA C2!

Mobil 1™ ESP LV 0W-30 C2.jpg

Mobil 1 ESP 0W-30 C3.jpg

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, DTEC said:

Не зная какво и къде гледаш, но маслото е с цена 25€/5л или 50лв/5л.

 

П.П.: Според мен 0W-30, както и 0W-20 не са подходящи за употреба в България.

 

 

Гледам от сайта за общите порачки https://www.ato24.de/de/auto.html

а там го няма всеки друг сайт и доставката до Бг ще увеличи цената на  маслото.

Не намирам и тук 5л да са 50 лв.

Тук едвам на промоция е 5 л са 65 лв

https://oilgroupbg.com/eni-i-sint-ms-5w-30-5-литра.html

Тук 1 л е 16 лв

спецификация

1.API SN

 

Тук 1 л е 16 лв

https://motex.bg/masla/avtomobilni-motorni-masla/eni-i-sint-5w-30-1l

спецификация

2. API SM/SL/CF

 

Тук 5 л са на на 48 лв

https://automasla.bg/eni-i-sint-ms-5w-30-5-litra

в същия сайт 4л са на 56лв

https://automasla.bg/eni-i-sint-5w-30-4-litra

Различни масла ли са ,поне различни туби са.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, pendoc написа:

Не мога да се съглася с такова обобщение!

Да, зная че сме на различно мнение по темата. Ти имаш едно виждане на нещата, аз имам друго. Аз уважавам твоето мнение. Вече дискутирахме надълго и нашироко за това, което предписва Хонда - само, че не се сещам дали беше в тази тема (Част 3) или в предишната (Част 2).

 

преди 18 минути, dandilov написа:

Основни изисквания на АСЕА С3 са например, вискозитет при 100 градуса - около 12 и HTHS 3,5.

На АСЕА С2, съответно вискозитет при 100 градуса - около 9 - 10 и HTHS 2,9 - 3,0.

Това не е точно така. Съгласно актуалната ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES 2016 - https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwju1-awmfLmAhWRKewKHaIdBdMQFjAAegQIAhAC&url=https%3A%2F%2Fwww.acea.be%2Fuploads%2Fnews_documents%2FACEA_European_oil_sequences_2016.pdf&usg=AOvVaw0XwVFVVEQATH6njcs34j1A

 

Цитат

C2 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended
Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger
Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils
with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPas.


C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended
Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger
Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum
HTHS Viscosity of 3.5 mPas.

 

yH7PZ41uMC

Единствената разлика е в HTHS:

C2 ≥ 2.9

C3 ≥ 3.5

и в точното изискване на TBN, като за С2 няма изискване, а за С3 е ≥6.

 

Най-често С2/С3 маслата са с HTHS Viscosity = 3,51 - 3,55.

 

Обикновено добрите масла само С2 са с HTHS Viscosity от порядъка на 3,3-3,45.

Точно затова всеобщото мнение е, че С2 маслата пазят DPF, a С3 - двигател и турбо. DPF-а така или иначе някой ден ще се запуши и трябва да се прати за почистване/"изпиране" и разходите за това са достъпни. Ремонт на двигател или турбо е по-скъпо.

Ако колата няма разход на масло или е сравнително малък (0,2-0,3л за 10 000км), то използването на С3 не е проблем за DPF-а. При разход на масло от порядъка на 1л за 10 000км, то тогава С2 маслата биха запушили DPF-а малко по-късно.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, CARPERA написа:

Това е маслото.

Всички черни тубички са старите масла на Eni. Както на стр.34, така и тук аз пиша само за новите в златиста/жълта тубичка.

https://marken-öl.de/de/5-Liter-ENI-i-Sint-5W-30---Longlife-III.html

 

П.П.: Изгодни доставки от Германия до България - Gab_co. При желание може и аз или приятел да достави до БГ 5-6 опаковки.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, DTEC написа:

Да, зная че сме на различно мнение по темата. Ти имаш едно виждане на нещата, аз имам друго. Аз уважавам твоето мнение. Вече дискутирахме надълго и нашироко за това, което предписва Хонда - само, че не се сещам дали беше в тази тема (Част 3) или в предишната (Част 2).

 

 

Аз също и е съвсем нормално да сме на различно мнение, важното е обсъжданията да са добронамерени и да се запази добрия тон!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, pendoc написа:

Маслата които напълно отговарят или плътно се доближават до изискванията на Honda за дизелови автомобили с обем на двигателя 2.2L с DPF :

Castrol EDGE Professional H C2 0W-30
Motul 8100 ECO-Clean 0W-30

Yacco LUBE F 0W-30

Mobil 1™ ESP LV 0W-30
BMW Motorol Twin Power Turbo 0W-30 LL-12 FE
Toyota Motorol SAE 0W-30 Premium Fuel Economy
Total Quartz Ineo FDE 0W30

Ravenol VSF 0W-30

Благодаря от името на собствениците на Honda дизелови автомобили с обем на двигателя 2.2L с DPF!

Моля, за подобно изброяване на подходящи масла за другите серии двигатели на Хонда. С нарастване на информацията, по преценка на модераторите, "таблицата" може да се забоде като важна.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, DTEC написа:

Единствената разлика е в HTHS:

C2 ≥ 2.9

C3 ≥ 3.5

и в точното изискване на TBN, като за С2 няма изискване, а за С3 е ≥6.

 

Най-често С2/С3 маслата са с HTHS Viscosity = 3,51 - 3,55.

Ясно! Изискването е за минимален HTHS. :thumbs1:

 

преди 55 минути, DTEC написа:

Обикновено добрите масла само С2 са с HTHS Viscosity от порядъка на 3,3-3,45.

Интересно! Понеже досега попадам на C2 само с HTHS около 2,9 до 3...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, kalintry написа:

Благодаря от името на собствениците на Honda дизелови автомобили с обем на двигателя 2.2L с DPF!

Моля, за подобно изброяване на подходящи масла за другите серии двигатели на Хонда. С нарастване на информацията, по преценка на модераторите, "таблицата" може да се забоде като важна.

 

За да има още по-голям избор ще добавя още две и с това приключвам списъка. Всички от таблицата отговарят на изискванията на ACEA C2. Ако модераторите преценят, моля да ги добавят към горните.

VALVOLINE SYNPOWER DT C2 0W-30
Comma ECO-FE PLUS 0W30

 

EDIT (emod): Добавени са!

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

5-30 е ок, а 0-30 – не? Изхождайки от презумцията, че и при 100 градуса 0-30 често е по-тънко от 5-30 или пропускам нещо? Или заради вискозитетните подобрители?

 

Ясно, че по темата има различни мнения :) питам за твоето, dtec, защото не разбрах причината.

Прочети постовете от стр. 28 до към стр. 34 в тази тема и мисля, че ще ти стане ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли казал все пак? Погледнах отново постовете, но не ми стана ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да се четат дейта шитовете към всяко масло, това трябва да е публична информация.

Кинематичните вискозитети, вискозитетния индекс, и др. точки и техните стойности по които се определя едно масло са различни за различните производители, както и за разновидностите които предлагат.

Има 5/40 и 5/40 на един производител и по-горните стойности са различни и за двете.

И все пак данните са едно, а практиката друго, във всеки отрасъл е така!



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, в крайна сметка за двигател R20 какво масло е подходящо? Първите 100 000 км колата е обслужвана в Германия с 5w30 Mobil/Motul на бензин. Следващите 25 000 км с 0w20 бензин/газ в България. Маслото се сменява на 8000-9000 км. Кара се 80/20 извънградско/градско, скорости според ограниченията. Пак ли да се продължава с 0w20 или?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е на газ колата най-добре според мен ще е 0W30 и задължително ACEA C2/3. Ако имате налично 0W20 си го  използвайте спокойно, няма проблем, но е добре и то да е ACEA C2/3!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как С2/С3 на бензинка с газ, А1 или А3! Четете си ръководствата. 

И като е на газ по-добре 5в30, заради по-високата работна температура. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Rakeem написа:

Как С2/С3 на бензинка с газ.............

1.Сярата в LPG възлиза на 50 mg/kg

2.Увеличава се съдържанието на азотния оксид

3.Повишават се отлаганията в горивната камера

4. В газта няма добавки за почистване и защита

5. Масло трябва да е с ниско съдържание на фосфор, сяра и сулфатна пепел!

6. По въпроса 0W30 или 5W30- какво значение има първата цифра за температурната устойчивост? Ами ако е 0W30 C3? Газта не разрежда маслото и не му намалява вискозитета!

Редактирано от pendoc
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, pendoc написа:
преди 54 минути, Rakeem написа:

И като е на газ по-добре 5в30, заради по-високата работна температура. 

5. Масло трябва да е с ниско съдържание на фосфор, 

 

Коя температура е по висока , че  важно уточнение !
Лошото е че пък фосфора помага за други неща .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, pendoc написа:

1.Сярата в LPG възлиза на 50 mg/kg

2.Увеличава се съдържанието на азотния оксид

3.Повишават се отлаганията в горивната камера

4. В газта няма добавки за почистване и защита

5. Масло трябва да е с ниско съдържание на фосфор, сяра и сулфатна пепел!

6. По въпроса 0W30 или 5W30- какво значение има първата цифра за температурната устойчивост? Ами ако е 0W30 C3? Газта не разрежда маслото и не му намалява вискозитета!

Колега в ЛПГ почти няма сяра. 

5в30 е термично по-стабилното масло. 

До Фена: нали при горенето си газта отделя по-висока температура, от там се повишава и работната температура на двигателя, нали за това се регулират по-често клапани. 

Аз лично не бих си сипал масло с ниско съдържание на фосфор на газифициран двигател с верига. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблицата с масла 0W30 за дизелите е хубава, но не виждам защо не се направи и такава с 5W30, което също е посочено в книжката на Хонда. Ние не живеем в арктическия пояс и спокойно може да ползваме масла 5W, които по принцип са и по-евтини.

Напр.:

Масла 5w30 за дизел:

1. Mobil 1 ESP 5w30

2. PETRO-CANADA C3 SYNTHETIC 5W-30

3. Shell Helix Ultra ECT C3 5W30

4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30

5. Bardahl-XTEC 5W30 C3

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отново съм на различно мнение..

Най-подходящото масло за LPG е High SAPS със спецификации A3/B4.

С3 също става, но е Mid SAPS.

C2 (Low SAPS) е крайно непрепоръчително.

 

Казвам го като човек изминал над 500 000км с един атмосферен автомобил на LPG, на който преди да му се постави АГУ със стъпков мотор, двигателя беше отворен и ревизиран и след това беше отново отворен и вътре изглеждаше изключително добре.

След това имам още три автомобила с по около 150 000км на LPG и никакви проблеми.

 

П.П.: Адски много има писано в заключената тема за масла в субару форума.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, Rakeem написа:

 

До Фена: нали при горенето си газта отделя по-висока температура, от там се повишава и работната температура на двигателя, нали за това се регулират по-често клапани. 

 

Никакъв шанс , по висока работна температура ,значи проблем в охладителната система . Може да го изговорим в моята тема че не е за тук .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, inspektora написа:

Масла 5w30 за дизел:

1. Mobil 1 ESP 5w30

2. PETRO-CANADA C3 SYNTHETIC 5W-30

3. Shell Helix Ultra ECT C3 5W30

4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30

5. Bardahl-XTEC 5W30 C3

ENI i-Sint 5W-30

Rowe Hightec Multi Synt DPF 5W-30

RAVENOL VMP 5W-30

Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5w-30 XTL

ADDINOL Giga Light MV 0530 LL 5W-30

Yacco Lube DE 5W30

 

П.П.: 4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 - аз лично не го препоръчвам

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, C2, C3, C5 са Mid SAPS, а low SAPS са C1 и C4! C2 (Low SAPS) няма. Това че  редовно го пишат, не значи че е вярно.

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, DTEC написа:

 

П.П.: 4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 - аз лично не го препоръчвам

Защо така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки това C2 не е подходящо за LPG! Масовите C2 са със съдържание на Sulphated Ash от порядъка на 0,6, докато С3 са с 0,8.

 

@ inspektora - защото го използвах и това е единственото масло, което трябваше да долея около 150-200мл при 10 000км пробег.

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Личният опит не е за пренебрегване.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, DTEC написа:

Най-подходящото масло за LPG е High SAPS със спецификации A3/B4.

 

1. Full SAPS въобще не са подходящи за LPG

2. A3/B4 съм напълно съгласен

3. C3 е най- добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да се аргументираш? За т.1 става дума.

 

Ама истински... Не като предишния път, когато написа че имало информация в интернет, която никой освен теб явно не я е виждал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти сериозен аргумент от FUCHS и не само! А по-горе бегло в няколко точки съм написал за особеностите на горене на газта в горивната камера и склонността към образуване на отлагания.

Untitled.jpg

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За к24а3 Мобил препоръчва mobil super 3000 x1 formula fe 5w-30 бива ли го  ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, pendoc написа:

то ти сериозен аргумент от FUCHS и не само!

Видиш ли, че някъде пише че даден продукт (масло, свещи и т.н.) е специално създаден за двигатели на LPG - бягай надалеч. Разгледай много внимателно какво пишат производителите на двигатели разработени за работа на LPG. Никъде няма специални изисквания, като при МВ, Опел, ФВ.. разликата е само в главата на двигателя, спрямо бензиновия побратим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, pendoc написа:

1.Сярата в LPG възлиза на 50 mg/kg

2.Увеличава се съдържанието на азотния оксид

3.Повишават се отлаганията в горивната камера

4. В газта няма добавки за почистване и защита

5. Масло трябва да е с ниско съдържание на фосфор, сяра и сулфатна пепел!

1. Сярата в LPG трябва да е до 50 mg/kg - виж стандарт ASTM D7994

2. NOX е с до 80% по-малко спрямо същия бензинов двигател

CO2 е с до 15 % по-малко..

HC е с до 60 % по-малко..

CO е с до 80 % по-малко..

3. Моите наблюдения са съвсем други - изключително чист двигател

4. Именно, точно затова ти трябва Full SAPS масло

5. Точно обратното - виж т.4

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 5 часа, ZiiRO написа:

Добре, в крайна сметка за двигател R20 какво масло е подходящо?

 

За R и К сериите, аз бих използвал ACEA A5 масла. Има с вискозитет 5W30 и 0W30.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, DTEC написа:

4. Именно, точно затова ти трябва Full SAPS масло

 

Спирам, ще дотегнем на колегите с нашите спорове. Това с Full SAPS и LPG не се получава иначе трябва да прием, че първият производител в света синтезирал 100% синтетично масло се е объркал - Motul, Castrol и той и искат да ни заблуждават и да бягаме далеко от такива!

Untitled.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motul и пълно синтетично масло 😂😂🤣🤣

Та те са осъдени в Германия за това...

Единственото пълносинтетично масло на Motul е 300V.

Единственото пълносинтетично масло на Castrol е EDGE 0W-30.

 

Моля, почни да четеш техническа информация за маслата на чужд език!

Редактирано от DTEC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, DTEC написа:

Motul и пълно синтетично масло 😂😂🤣🤣

Та те са осъдени в Германия за това...

 

 Ново пет! Четеш явно през ред какво съм написал! Първи в света синтезирали 100% синтетика през 1971 г., а не какво произвеждат сега!

https://en.wikipedia.org/wiki/Motul_(company)

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...