Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Аха!

Прогноза от мен:

Значи след Нова година ще пуснат същото масло, но вече и с молибден!  ;):D

Чакам го с нетърпение!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tо новото масло е пуснато вече: Shell Helix Ultra ECT 0W-30 (API SN; ACEA C3; BMW LL-04; MB Freigabe 229.51)

Предполагам, че поради някаква причина (напр. нова формула, нови съставки и т.н.) HTHS от 3,5 (С2/С3) е станал по-голям от 3,5 (само С3).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намирам анализ за него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много трудно почвам да те разбирам какво точно искаш да кажеш.

 

Shell-Германия поради някаква причина спира от производство

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

и започва да произвежда

Shell Helix Ultra ECT 0W30,

което е само C3, а не C2/C3 като старото.

 

Анализ на новото масло не можеш да намериш, защото никой още не е направил такъв.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ECT C2/C3 0W30 е без молибден, та предполагам ще го пуснат по-нататък същото масло C2/C3, но вече с молибден. Сигурно ще има и някаква промяна в името.

Това имах предвид. :)

А ECT 0W30 С3 не знам дали е с молибден в състава си...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, DTEC написа:

и започва да произвежда

Shell Helix Ultra ECT 0W30,

което е само C3, а не C2/C3 като старото.

Въпреки че нивата на SAPS са едни и същи за ACEA C3 и ACEA C2, възможната причина за премахването му може да е на първо четене HTHS, а от там fuel economy теста. Защото за ACEA C2 се той е min 2,5%, но за ACEA C3 е малко над 1%.
Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой би ли дал мнение или коментар за това масло:

https://www.ato24.de/de/liqui-moly-top-tec-4100-5w-40.html

мисля това да е за следващата смяна. Разликата между това в Бг и това от сайта е огромна.Ще се поръчва от Германия.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кой двигател ще слагаш 5В-40?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали получих предупреждение да не питам повече за ВАГ групата :wacko:, та не смея да кажа и двигателя а питам само за маслото като качество как е. Двигателя е 1,8 турбо бензин и ме интересува точно това масло. Надявам се да е без Молибден в състава си. Та ако можете да коментирате маслото ще съм ви благодарен. Разликата в цените между Бг и Де е почти двойна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, honda_japan написа:

Надявам се да е без Молибден в състава си.

Ами "Moly" в Liqui Moly от къде идва...? ;):D

...И защо искаш да е без молибден?

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пишат ли на самия етикет на тубата ако присъства Молибден в състава им, нещо от сортa на MoS2?

Някъде по чуждите форуми четох, че молибдена не е добра идея за турбо бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Анализ на свежо Eneos Premium Ultra 0W-20

11688-front-jpg11689-rueckseite-jpg11687-abfuelldatum-jpg

12440-eneos-premium-ultra-0w-20-jpg

12441-ftir-qs-1810129-jpg

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, honda_japan написа:

Някъде по чуждите форуми четох, че молибдена не е добра идея за турбо бензин

По спомен, в ойл-клуб.ру съм срещал инфо, че съдържание на MoS2 над 170 (200) ppm може да окаже влияние на турбото.

В момента обаче не мога да намеря темата.

Триядреният молибден (органичен MoDTC) обикновено е в диапазона 75-100 ppm и няма проблеми с турбото.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм,аз Енеоса съм го виждал отдавна ,но в други вискозитети.Този анализ е доста интересен според мен.Първо ми се наби в очи Noack 14, След това TBN и Sulphated ash,накрая Молибдена. Защо по дяволите ползват толкова стара формула? Сравнен с популярните масла,това  просто бледнее. :)  С тая сулфатна пепел как си го мислят не знам...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ли?

Разчитат яко на маркетинг.

"Масло от страната на изгряващото слънце", "Масло, специално предвидено за японски автомобили" и други али бали...

Направило ми е впечатление, че доста колеги се хващат на хорото на Енеоса.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dindin написа:

 

Направило ми е впечатление, че доста колеги се хващат на хорото на Енеоса.

И никои не гледа че е  бутилирано в европа ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама самия IlsacGF5 не допуска такава сулфатна пепел.Колко заяваява Енеос  в сайта си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола, вече 2-ра смяна правя с Mobil 1 FS 0w40, сменям на около 6000км. и съм страшно доволен, особено сега зимата, паля сутрин в 6 мотора всеедно е работил до преди малко(не се чува), усещам как с лекота се развъртa, ще продължа да карам с него...Бегла ми е темата, но мисля, че избора е що годе правилен...

 

п.с. Ако има някой да ми каже, че не е за предпочитане и има по-добър избор, то нека го направи, приемам всякакви съвети, включително и критика..Благодаря и Лека вечер колеги!!

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

Ама самия IlsacGF5 не допуска такава сулфатна пепел.Колко заяваява Енеос  в сайта си?

Изглежда, че Eneos Premium Ultra 0W-20 не е сертифицирано по ILSAC GF-5 и API SN. Проверих Engine Oil Licensing and Certification System (EOLCS) Licensee Directory (ТУК) и там не фигурира такова масло - Eneos Premium Ultra 0W-20. Има редица други, но те са SUSTINA.

Ако това е вярно и това масло не е обявено под друго наименование, т.е. не пропускам нещо, то тогава нивата на сулфатна пепел са лесно обясними - просто маслото не е сертифицирано.

Информационната брошура говори за "...upgraded API SN specification …", каквото и да значи това - ТУК.

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време се загледах доста сериозно в RAVENOL HDX SAE 5W-30.

Изглежда ми като брат - близнак на Petro-Canada SUPREME Synthetic 5W-30. Даже има някои важни показатели, по които го бие с едни гърди напред.

Направих една сравнителна таблица за по-нагледно:

image.thumb.png.7124db5a6c5994b8cc6990d1623c6f84.png

Сега тече Коледна промоция в ато24.де и дават 20% отстъпка на Равенол. Цената му става колкото на Петро-то, при покупка на 5 литрова туба. Та се зачудих дали да си взема този път такова... :rolleyes:

Не знам обаче като база какво е и колко е качествен хидрокрекът му, пакет присадки и т.н.

Някой намира ли някъде анализ на свежо и отработка, че аз не успях?

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо искаш да вземеш хидрокрек HDX (37,95 €), след като за няма и 5лв/5л повече може да вземеш неговия РАО-събрат DXG с две промоции едновременно - 4+1 и 20% (40,24 €)?

 

П.П.: От сравнителните данни в таблицата ти, двете масла не са братя - близнаци, а по-скоро братовчеди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам РАО, за да не ми текнат старите семеринги. Все пак колата е 1999г.

HDX има HTHS - 3.4, a DXG - 3.1

Дилемата ми е конкретно между HDX и Петро-то. И дали си заслужава изборът на HDX в случая.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dandilov написа:

Не знам обаче като база какво е и колко е качествен хидрокрекът му, пакет присадки и т.н.

Някой намира ли някъде анализ на свежо и отработка, че аз не успях?

Дори и да успееш да намериш VOA, от него няма да можеш да се ориентираш колко качествена е базата. Завършеният продукт (масло) може да съдържа две, три и повече базови масла, и то от различни групи. За точното определяне на състава на едно масло ти трябва газова хроматограма на маслото (gas chromatography - GC) и познания за нейното интерпретиране или вътрешна информация от компанията производител. Всички други опити за определяне на базите (… и не само тях) са догадки.

Отгоре на всичко това Равенол са доста "затворена" компания (само хвалебствени рекламни брошурки и ноу-хау обвито в тайнственост :D), в сравнение с Петро-Канада, където можеш да видиш някои неща от "кухнята", вкл. качеството на използваните техни собствени базови масла. Е, безспорно е, че Равенол в момента са сред елита - доказано, особено с USVO маслата, видно и от скорошните анализи.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги,

 

Във връзка с промоцията на Равенол масла в ато24 се замислям дали следващата смяна да я направя с някой Равенол вместо с Kroon Oil Duranza LSP 5W-30. Дуранзата с 40% отстъпка от моя сервиз ми идва на 50лв за 5 литра. Почти същото като цена май идва Ravenol FO 5W-30. Бихте ли ме посъветвали дали някое сходно по цена Равенолче (напр. до 60лв за 5 литра) би било стъпка към по-добро или не?

 

За мен и колата: Акорд комби турер K24A3, следващите 10к км ще се кара 65/35 градско/магистрала. Спокойно каране, рядко в обороти над 3к. Малко гори масло и след смяна на гарнитура/гумички на клапаните, но нямаше как да го засека колко е. Ще видя на тази смяна. Планирам да сменям на недълъг интервал и оттам търся по-евтино масло.

 

ПС: от телефон съм и ми е неудобно да пусна сравнителна таблица, но от това, което виждам, маслата за сравнение биха били FO, FDS, HCL

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто теоретично

RAVENOL FDS SAE 5W-30 е USVO = PAO + V гр., и би следвало да е най-квалитетното масло измежду трите изброени от теб.

Потенциален проблем обаче може да бъде фактът, че сулфатната му пепел е 1.2%, а моторът ти гори масло + не се знае как ще му се отрази пълната синтетика (колко ще я гори). За мен лично това масло е под въпрос, по споменатите причини.

 

RAVENOL FO SAE 5W-30 е със сулфатна пепел 1.1% и Noack 10.4.

RAVENOL HCL SAE 5W-30 е със сулфатна пепел 1.04 и Noack 9.3.

 

RAVENOL HCL SAE 5W-30 има по-добър HTHS (3.57), по-добра Flash point температура (238), по-добра Pourpoint температура (-39) и съдейки по CCS (5591) по-гъста база (от там и по-ниския Noack), както и по-висок TBN (10.2) в сравнение с RAVENOL FO SAE 5W-30.

Също така RAVENOL HCL SAE 5W-30 има и MB-Approval 229.5, BMW Longlife-01, VW 502 00, VW 505 00, които "гарантират" допълнителни качества на маслото (в допълнение на API SL/CF, ACEA A3/B4).

 

Доколкото Т на околната среда в София не пада под -18 С и трите масла са 5w..., нискотемпературното им представяне ще бъде почти еднакво (пробвано/тествано лично през зимата - хидрокрег и PAO до около -18 С текат напълно еднакво в шишето).

 

Иронично, но и донякъде обосновано, RAVENOL HCL SAE 5W-30 изглежда е най-балансираното масло от горните три (на хартия). То е и над посочения от Хонда за този мотор стандарт API SJ. Това масло обаче е A3/B4 - т.е. кинематичният му вискозитет и HTHS са по-високи от тези на ILSAC маслата, което не е много здравословно за мотора ти и би могло да бъде явен минус за кратки градски пътувания (ти сочиш 65% градско), пък и ти си спокоен шофьор = не се нуждаеш от такова масло, като презастраховане против износване.

 

Във връзка с горното и за твоя случай аз бих казал - ако нямаш оплаквания от Duranza-та и маслото е оригинално (от доверен източник), можеш да продължиш с него или си харесай нещо друго (сертифицирано) в ценовия ти диапазон (около 60 лв. + - ) - например нещо от типа на Amosil XL 5w-30 (около 71 лв. за 4,7л. през общите поръчки).

 

amsoil.thumb.jpg.0213acfde13bdfbd0eb94a9f201d5452.jpg

 

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за анализа. Разбрах, че промоцията на Равенол е свършила, така че въпросът остава само теоретичен вече. Ще сложа Дуранзата (за пръв път ще ми е, но източникът е 100% доверен). Може и да се пробвам да се включа в темата с капковите тестове, да видя как върви животът му с времето.

 

Иначе коментарът ти за сулфатната пепел предполагам че е свързан само със съкратяването на живота на катализатора или влагаш и друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Pavel_Pavlov написа:

сулфатната пепел предполагам, че е свързана само със съкратяването на живота на катализатора

Именно :thumbs1:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Ще сложа Дуранзата (за пръв път ще ми е...

Това донякъде променя нещата.

В предходния ми пост размишлявах от гледна точка на това, че в момента караш с Дуранзата и нямаш оплаквания. Целях избягването на замяната на едно добре работещо масло с друго, което го наподобява откъм характеристики (А5/В5; Ford WSS-M2C913-D, JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5003; Sulphated ash, TBN, CCS, pour point; близък кинематичен вискозитет при 40 и 100 С).

При условие, че все още не си пробвал Дуранзата и всичко за нея е толкова хипотетично, както и за Равенола, може да се замислиш сериозно по отношение на RAVENOL FO SAE 5W-30, тъй като то има и API SN (RC), ILSAC GF-5.

Изборът разбира се е твой и всички размисли са чисто хипотетични, като писах по-горе.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RAVENOL FO SAE 5W-30, по спомен от отработките в ойл-клуб.ру (преди да ги махнат), не изкарваше много. До към 6 000 км. и ревеше за смяна.

Емо, поправи ме, ако греша.

 

Редактирано от emod
редактиран по молба
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид сравнително честата промяна на формулите на маслата в днешно време :lol:, не е ясно дали можем да правим паралел с миналото. Така или иначе колегата планира смяна на (цитирам) недълъг интервал от време, поради което дори 6000 км не са проблем в случая. Животът на маслото зависи и от конкретната му употреба, а тя при Pavel_Pavlov няма да е сурова :D, така че не се знае точната му продължителност на живота.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и пропуснах да кажа, че карам на газ, което предполагам е по-благоприятно за маслото. Май ще взема едно FO, да видим как ще се развият нещата с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol VMP 5W-30 в Honda CR-V 1.6 i-DTEC след 11 794км

13515-3339913-1-jpg

2107696826_RavenolVMP.thumb.JPG.33b9d1564bc21c12c3eaff2d8487915e.JPG

Редактирано от emod
редакция на снимка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, с какво бих могъл да заменя, смеся, маслото Ravenol DXG 5W30? Налага ми се да доливам и не знам какво масло да купя от тук понеже няма да сваря с онщите поръчки? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти пратя един литър веднага.Имам го наливно.

DTEC,защо наливаш 5W-30 ?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nikito82

Ако правилно си спомням, караш със "старото" Ravenol DXG 5w-30, което е на калциево-натриев миещ пакет (Ca-Na), за разлика от повече масла, които са на Ca-Mg или само Ca. Ето тук има анализ на маслото от 14.03.2018 г. - КЛИК

В тази връзка аз лично не бих рискувал да доливам нещо друго към това масло, а бих се възползвал от предложението на Markony :thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, emod написа:

за разлика от повече масла, които са на Ca-Mg или само Ca.

... и бор като дисперсант.

 

преди 5 минути, emod написа:

В тази връзка аз лично не бих рискувал да доливам нещо друго към това масло, а бих се възползвал от предложението на Markony :thumbs1:

Само да се съгласуват помежду си, кой от кое масло има! Старото или новото. :thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Markony написа:

DTEC,защо наливаш 5W-30 ?

Не разбирам причината за този въпрос.. Защото Honda предписва 0W-30/5W-30 и ACEA C2/ACEA C3.

През зимата използвам 0W-30 (досега Mobil 1 ESP и Shell ECT C2/C3). Следващата зима (2019/2020) отново Mobil 1 ESP 0W-30 - вече купено.

През лятото използвам 5W-30 (досега Valvoline и Mobil 1 ESP Formula). От март/април 2019 - Ravenol VMP 5W-30 - вече купено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...