Jump to content
Bizzito

Алтернатор Dual-Mode Charging System или проблем

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, 

 

Акумулатора ми умря наскоро. Взех нов, замериха го за гаранцията, всичко ок (записали за 14.1 V). 

Почнах да меря, все пак нов акумулатор. Гледам, зарежда с 12.8-13 V. Шах.

Продължих с меренето и ходенето по майстори да я видят. Диоден блок на алтернатора за смяна.

Продължих да си меря и да проучвам и това което събрах като статискика е, че на студен двигател си зарежда нормално 14.1-14.2 V. С пуснати фарове и консуматори пада на 13.9-14 V. След като покарам обаче и колата си загрее нещата се променят. Направо се обръщат наопаки. Без консумация зарежда с 12.8-13 V (тук започнаха съмненията ми). С пуснати фарове на къси венага скача на 13.9-14 V, а с всички консуматори 13.7-13.8 V.

След това открих, че при по-новите коли утвърдените правила за тест на алтернатора не важат, защото имат система, която следи консумацията на енергия и в един момент спира да зарежда акумулатора, а алтернатора само осигурява необходимата енергия за всички системи. При Хонда тази система се казва Honda Dual-Mode Charging System. В началото зарежда акумулатора след паленето, освен това следи 6 параметъра, които ако са изпълнени минава в режим на "слабо зареждане". Тази система е с цел икономия на гориво, но НЕ щади акумулатора. :( 

Симптомите, които имам напълно отговарят, но не знам дали изобщо CR-V 3 i-CTDI има такава система. Документът, който съм прикачил е от 2009 г. 

 

Надявам се някой да има повече информация по въпроса.

Поздрави!

 

ПП: Току що намерих и друг документ за моделите от 2005 до 2010, което подсказва, че може би има такава система. Прикачвам го и него.

 

Hondas Dual-Mode Charging System.pdf

a10-054.PDF

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз знам, че CR-V 3 i-CTDI има Dual-Mode Charging System. Още като купих колата и ходих на оглед в Бош Сервиз, собственикът на сервиза (който ми е съученик и заклет хондаджия) ми каза за тази система. Така както описваш напреженията, изглежда нормално при теб. Единствено 14.1-14.2 V при high output mode е малко под 14.4-14.9 V, което е по спецификация, но все още е в нормални параметри за заряд. Трябва да се има предвид, че и някои уреди може да имат известна грешка при измерване на напрежението.

Не съм се занимавал с алтернатор на Хонда, но стандартно нещото което се поврежда при алтернаторите е модула за регулиране на напрежението или по точно четките, които са на него. Сменя се този модул или ако е възможно само четките.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за информацията!

Аз може и да не меря правилно, защото меря на обороти. Май трябва да се задържи поне на 1500 оборота за 1 минута. Ще го пробвам и това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V 3 i-CTDI има Dual-Mode Charging System

И при мен напреженията са подобни.

Ведъж месечно закачам акумулатора на зарядно ,профилактично.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак някакво дърво са измислили от Хонда. Ми направете го като другите като хората деа... Вместо да си караш колата трябва да трепериш и да зареждаш акумулатор, че да не те остави някъде. Честно другия път ще се замисля сериозно за марката кола. 😠

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години ми направи номер:

След 2 часа престой на границата и работа на ниски обороти, се наложи да минавам гръцката граница на бутане 😄

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, mccoy написа:

Преди няколко години ми направи номер:

След 2 часа престой на границата и работа на ниски обороти, се наложи да минавам гръцката граница на бутане 😄

 

Точно за това говорим. Работи ама... не се знае кога няма да му стигна точеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, mccoy написа:

CR-V 3 i-CTDI има Dual-Mode Charging System

И при мен напреженията са подобни.

Ведъж месечно закачам акумулатора на зарядно ,профилактично.

 

След оригиналния акумулатор, който се предаде около 8-та година, сменям вече два.

Първия изкара 5 години като за това време е зареждан на зарядно всичко на всичко 2 пъти , без да се сваля от колата и за по около 3 - 3,5 часа.  Втория още е в гаранция до октомври и откакто е сложен на колата , не е дозареждан нито един път.

Та, сигурно имате някакъв проблем и той не е във въпросната система .

Ако успеете да го откриете, ще ви свършат ядовете.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо. Напреженията са ми малко ниски, но са в границите. Предполагам с времето се амортизира алтернатора, затова така. На 230 хил е все пак.

Акумулаторът, който смених е каран, три години в България. Колата е вкарана с него. Преди това никой не знае. Последната година я карам аз и не съм имал никакви проблеми. Не съм го пипал изобщо.

Просто четох, че почти всички по-нови коли разполагат с такава система и на Хонда била от най-смотаните и недомислени.

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Emicha написа:

................................................................................................

Ако успеете да го откриете, ще ви свършат ядовете.

 

Не съм казал че имам проблеми с акумулатора.

Стария беше на 6 години и го подарих на баща ми и още  го ползва на 1.8 бензин.( вече 2 години)

Алтернатора е напълно рециклиран преди месец но напреженията на зареждане се държат по същия начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и при теб не достига 14.4 V и отгоре дори след рециклиране?

 

Аз пробвах това, задържах на около 1800 оборота за една минута и достигна 14.2 V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи , проблемът е  : "ниско ми е напрежението" .... Я малко по сериозно и да кажете какви проблеми имате наистина , че не стана ясно изобщо. Хонда тая система я слага от 1995 година , а не от вчера. Да кажете ,че за 25 години точно Хонда не могат да направят дадена система добра е смехотворно. Никъде не се споменава по чуждите форуми , че тая система не работи или прецаква нещо. 13 v при определени условия са напълно безопасни за акумулатора. Никакви зареждания не са необходими.

Има така нареченият eld модул под таблото с бушоните под капака. Той е отговорен за кръга с ниско и кръга с високо напрежение и ги превключва в зависимост от условията. Някакви хора по чуждите форуми го байпасват , ама пак не става ясно за къв чеп им е да го правят. Хонда има проблем с масите, и то не точно хонда , а всички дърти кошари могат да имат такъв проблем. Освен това се случват и токови отечки по разни уреди с годините. Другия проблем по бг магазините са ментетата и застояли по магазините акумулатори. Толкова години , три хонди и как пък един път не съм имал Хонда да не може да ми запали или да ми играе номера, а всичките са уличници. Виж на скапани акумулатори съм попадал... и хвърляш след година-две. Тука вече ще цитирам БМВ майстор като види Хонда: " мани я , она така си праи" и в случая съм съгласен. Не търсете под вола теле.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, ivailopp написа:

Значи , проблемът е  : "ниско ми е напрежението" .... Я малко по сериозно и да кажете какви проблеми имате наистина , че не стана ясно изобщо.

 

Проблемът е, че ако не включиш консуматор системата минава в нисък режим на зареждане. 13 V не е достатъчно за зареждане на акумулатора. Мисля, че под 13.5 се води подзаряд и хич не е добре за акумулатора. Основи на батериите. Особено ако караш градско на спри тръгни, запали 5 пъти за половин час... зимата, оле майко. Наложи ми се да сменя акумулатора, когато предната седмица си помпих колелото с компресор (моя грешка на изгасен двигател, разредил съм го) после се прибрах за 20 минути и след два дни акумулатора в коша, т.е. не го е заредила достатъчно. Ясно, чее бил на ръба ама е факт. С колегата, който е закъсал на границата се е получило нещо подобно. И да, мен Сивик ме е оставял на пътя за акумулатор, но той поне можеше да го бутнеш да запали. Така че вече стават два слуачите. В документите, които съм качил ясно си пише, че системата пести гориво, но Не щади акумулатора. Не знам колко ще спести и изобщо за чеп ли ти е, като те остави на пътя. Има много описани случаи и в Русия, затова ги байпасват.

 

Щом съм написал значи съм прочел малко, на Хонда системата не следи всички консуматори, което е тъпо. Не мери реално тока, а екуто приблизително изчислява на база какво си включил. Щото сигурно е много трудно да измериш тока и да зададеш реални стойности, както правят другите.

Както казах, въпрос на избор, другия път ще разширя кръга, че вече ми дойде до гуша от тоя курник.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като взех колата (бензинова) и смених акумулатора, защото предния не го знаех изобщо какъв и от кога е...Та имам и в запалката волтметърче винаги включено ей така за информация. Още от Сивика знаех за тази с-ма и не се учудих много като виждах чат пат стойности около 13/12 и нещо волта. Никога не съм имал проблеми с нищо до момента. Почти 2 г. Сивика (пак бензинов 1.8) го карах почти 3 г. така с акумулатор яса и също не е имало проблеми. Вярно, че дизела иска повечко ток, ама чак пък да не са си сметнали колко заряд да прави, че да е жив акумулатора ме съмнява. Или си е отишъл/отива си акумулатора ти или имаш друг проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми явно съм си карък. Две хонди, два пъти ме оставят за акумулатор на пътя. Без каквито и да било симптоми. Просто понякога се случва да не зареди достатъчно и никога не знаеш кога, освен ако не ходиш с един мултицет в багажника, или волтметър в запалката, ами мерси за системата, аз искам да карам не да следя дали зарежда 😄

Осен това напоследък ми се налага да работя с японски инженери и меко казано съм разочарован. Започват да ми се отварят очите. Едно време може да е било друго, но не е това, което се носи като слава в България.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен попадаш на келяви акумулатори .

Малко грижа за тях ,като да го свалиш и дозаредиш мисля че ще те избави от проблемите. 

Ако не е тайна каква марка акумулатори караш.

Но това не е показателно за поддръжката им,и това в какво състояние си ги купил.

Има тема за акумулаторите и сигурно си я чел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивика беше Moll, на ЦРВ-то беше Shark (немски), и двата се смятат за хубави.

Сега съм взел Варта сивър, уж +30% ток ала бала и се надявам да нямам проблеми. Точно за градско каране се води.

 

Не знам, нормално ли е сваляш да зареждаш акумулатор и да му баеш, на кола, която се кара всеки ден. За мен не е нормално.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е веднъж в годината, преди зимния сезон, да се прави пълно зареждане, много хора твърдят, че така акумулатора издържал по-дълго. 

Иначе за мен остава отворен въпроса, трябва ли да се разкача акумулатора, до сега моя съм го зареждал 2 пъти, както си е и не съм имал проблеми. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Rakeem написа:

Хубаво е веднъж в годината, преди зимния сезон, да се прави пълно зареждане, много хора твърдят, че така акумулатора издържал по-дълго. 

Иначе за мен остава отворен въпроса, трябва ли да се разкача акумулатора, до сега моя съм го зареждал 2 пъти, както си е и не съм имал проблеми. 

 

Е клемите задължително се откачаш. Нали знаеш какви искри излизат. Не се знае къде какво ще избие. Може и екуто да пострада, въпреки, че трябва да има защита.

 

преди 32 минути, CARPERA написа:

Има тема за акумулаторите и сигурно си я чел.

Не съм я чел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно в това е въпросът, трябва ли да се разкача, защото ги има и двата варианта, а някои коли не реагират добре като им разкачиш акумулатора.

За да няма искри и тем подобни гафове, първо за закача +, след това минуса и се разкача в обратен ред -, +. 

Като минуса се препоръчва да е на маса, далеч от акумулатора. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, на старата кошара редовно забравях фаровете, понеже не пищеше зумера. Акумулатора ми е падал заради тия фарове сигурно 10 пъти. Бутам я сам на втора и всичко е ток. После всичко нормално работи и зарежда, през зимата не дава да врътнеш ключа. На акорда ми пак същата работа, една вечер си играх по тъмно с вратите заради стъклоповдигача и му се бях ядосал , поради което се отнесох с времето. Сутринта нъцки. Бутам пак , пали на втора и натам всичко е нормално. Никакви ядове освен личната ми простотия ,че ги забравям. На старата е словенски и е 8 годишен, на акорда е exedy и е от стария собственик, а колата е с мен от 3 години, тоест минимум 5-6. Колкото до цитираните волтажи ,даже в документа дето си постнал пише ,че при 12.8 алтернаторът не зарежда изобщо батерията, а само я поддържа  с толкова , понеже навсякъде трябват 12 волта, до момента в който не я натовариш с консуматори. Другото ти е при стартиране. Не знам ,на мен всичко ми се струва нормално и логично.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво беше преди да вземеш тая Varta да  прочетеш по долу темата.

Ти замервал ли си за утечка,ако не отиди да ти я замерят.Такова прескачане на искри чак не трябва да има.

 

Ако караш само градско то редовно остава акумулатора ти недозареден,плюс това си и дизел.

Всеки акумулатор би се предал при такава експлоатация. 

Това е темата

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня, Molla ме е карал 6 години, а този Shark на най-малко 3-4 години.

Проблемът ми е, че и двата пъти прас, няма никой, няма симптоми преди това.

Ако съдим по живота на акумулаторите явно си работи системата, но според мен е безсмислена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Провери за утечка. 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че системата не минава към ниско напрежение, ако акумулаторът е разреден. Греша ли?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, изобщо не грешиш. Това е смисъла на тази система да не ти блъска 14v когато няма смисъл, така удължава живота на батерията. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
39 minutes ago, Bizzito said:

Само да уточня, Molla ме е карал 6 години, а този Shark на най-малко 3-4 години.

Проблемът ми е, че и двата пъти прас, няма никой, няма симптоми преди това.

Ако съдим по живота на акумулаторите явно си работи системата, но според мен е безсмислена.

Това два пъти прас ,как стана караш спираш и веднага палиш,и прас ли.

Караш градско спираш ,и на другата сутрин  прас.

Опиши ги случаите. 

Нещо което се сещам от другите теми блутут модула правише мизерия с утечка на колегите,имаш ли такъв.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, CARPERA написа:

Това два пъти прас ,как стана караш спираш и веднага палиш,и прас ли.

Караш градско спираш ,и на другата сутрин  прас.

Опиши ги случаите. 

 

Отиваш на плаж за час-два и после буташ да запалиш. 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако е вярно, че волтажът не пада при разреден акумулатор, няма как системата да е виновна за това. Май проблемът е другаде.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ... Само да кажа , че тия shark акумулатори не съм ги чувал през живота си. Звучи ми като китайче, освен това никъде в Гугъл  не излиза като марка, което още повече ме навежда на мисълта. Някакви такива анонимници като тоя ми се струва ,че са изкарали пак много чак до 3 години.   Moll пък май наистина е немско и 6 години ми се струват чудесно постижение. И пак тука драма не виждам. А varta разправят от край време ,че била най-ментосваната в Китай марка и по-добре да не се занимаваш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да си ги чувал, защото са немски и не се продават тук.

Направил съм си проучването и съм си избрал Варта. Имам доста познати с такива и са доволни. Не съм го купил от някой гараж.

 

Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Мисля че системата не минава към ниско напрежение, ако акумулаторът е разреден. Греша ли?

 

Преди 1 час, vespa написа:

Не, изобщо не грешиш. Това е смисъла на тази система да не ти блъска 14v когато няма смисъл, така удължава живота на батерията. 

 

Точно така е, но там е драмата, че го следя вече една седмица. Паля, зарежда си, като направя едно кръгче пак меря, то вече не зарежда. Според мен това не е достатъчно, ама може и да бъркам. За 5 минути колко да е заредило? 🤨

Та това ми е драмата, че според мен тази система не е достатъчно ефективна (В НЯКОИ СЛУЧАИ) и то точно в моя случай.

Сега вече като знам за нея ще трябва от време на време да следя зарядя, да дозареждам, че да не ме остави някъде, което е тъпо.

Това е цялата работа, технически проблем явно нямам и добре че разбрах за това, че бях тръгнал да правя ремонти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мернах и аз напрежението:

При загряла кола и дневни светлини (дълги на 30%) - 12,6 V

При включени къси - 14,05 V

При включен климатик (пак на дневни) - 13,95 V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По 1 - трябва да внимаваш с този режим според мен.

По 2 - добре е, при всички май е толкова.

По 3 - същото като 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Bizzito написа:

По 1 - трябва да внимаваш с този режим според мен.

Много ще внимавам :lol:

Трябва да се измери и при незагряла кола, без фарове - тогава ще се види пълното напрежение без товар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Мисля че системата не минава към ниско напрежение, ако акумулаторът е разреден. Греша ли?

Грешиш, системата изобщо не се интересува колко ти е зареден акумулатора, така е направена че следи само каква е консумацията и на база консумирания ток "вдига" заряда на 14,4 V. Там е точно проблема на Хонда че някои от консуматорите "заобикалят" модула следящ консумацията и коректността на системата отива по дяволите, акумулатора също като голям консуматор особено след стартиране на двигателя също не се регистрира от ELD модул.

 Какво щеше да им стане на япончетата ако бяха шибнали първичната намотка на въпросния ELD върху централния отрицателен проводник както е на Тойота или Опел да речем?  посочвам тези марки защото съм запознат, може би и с други е така,  при такова изпълнение щеше да се следи сумарния товар от всички консуматори, акумулатор, аварийни светлини, габарит (до тук изброените алтернатора не ги "вижда" през ELD, поне за Акорд 7)  и всичко което закачаме допълнително като дневни светлини, разни други "шукарийки" които си монтираме или 1 - 2 - 3 или 4 телефона за зареждане дори.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, CCord написа:

някои от консуматорите "заобикалят" модула следящ консумацията и коректността на системата отива по дяволите, акумулатора също като голям консуматор особено след стартиране на двигателя също не се регистрира от ELD модул.

Кои са тези консуматори, които "заобикалят" модула и защо смяташ заряда на акумулатора не се регистрира?

Имай предвид, че тази схема която е постнал Bizzito за Dual-Mode Charging System е сгрешена и другите обяснения с графиките сигурно не са точни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разглеждал съм подробно схемата на Акорд 7 -  CL 9 там е така, сега ги писах по спомен а след малко ще ги кажа с подробност кои са консуматорите. Всъщност не само съм разгледал схемата на посочения автомобил а съм разглобявал кутията с предпазители и целенасочено съм проследил въпросните силови вериги както и тяхната разводка по консуматори, релета и предпазители. Повярвай ми! това което съм писал по-горе е точно така. 

Допускам, но с много малка вероятност защото са ми попадали схеми на Сивик и ЦРВ от тези години (2002 - 2009) че при други модели на Хонда е решено по друг начин, за което не смея да генерализирам за по-стари или по-нови модели. 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, CCord написа:

Грешиш, системата изобщо не се интересува колко ти е зареден акумулатора, така е направена че следи само каква е консумацията и на база консумирания ток "вдига" заряда на 14,4 V. Там е точно проблема на Хонда че някои от консуматорите "заобикалят" модула следящ консумацията и коректността на системата отива по дяволите, акумулатора също като голям консуматор особено след стартиране на двигателя също не се регистрира от ELD модул.

 Какво щеше да им стане на япончетата ако бяха шибнали първичната намотка на въпросния ELD върху централния отрицателен проводник както е на Тойота или Опел да речем? 

 

Точно за това говорим, същите неща четох по чужди сайтове и това се опитвах да обясня, но ти го направи по добре.

 

Кое е грешно в схемата, че не съм много по тоците, но колеги които разбират я гледаха и се хванаха за главата. Може да съм ги подвел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Bizzito написа:

Кое е грешно в схемата

Мога да изпитвам студенти по тази схема "открийте грешките" :lol:

Токоизправителят "RECTIFIER" в схемата на последна страница е с обърнати диоди към маса - това е очевадна грешка. Сигурно и други има, но не познавам реалната схема. На фигура 3 не мога да ѝ схвана логиката - вероятно и тя е сгрешена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Принципно гледаме схемата като блок диаграма. Не ни трябва как се свързват диодите. 

Това е схемата на 2.4 бензин, надявам се да е на същия принцип и да не направя още по-голяма каша.

 

Image 2.jpg

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...