Jump to content
IvelinB

Honda Civic 2016, 2.0 двигател, 2016 г. от САЩ/Канада

Recommended Posts

Като динамика със сигурност 2.0 е осезаемо по-слаба от 1.5Т.Това мога да го кажа дори без да съм карал 1.5.Гледам клипове в youtube как 1.5Т върви повече от Форд Мустанг 2.3 Екобуст, който е 310 коня.Няма как 2.0 да е на това ниво.Заради историите за смесване на бензин с масло се отказах от 1.5Т и поръчах 2.0.Още не е пристигнала, но като чели вече леко съжалявам.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

хубава тема, виждам, че има въпроси и притеснения за частите за 2лт двигател от Щатите. Искам да споделя, че имам много добри впечатления от RockAuto, имат много части, цените са много добри в сравнение с Европа, а доставката не е фрапантна и най-вече, много бърза, буквално за 3-5 работни дни. Естествено, си заслужава да се поръчат няколко неща или да се комбинират няколко поръчки. Съветвам да се използва DHL, като е добре да попитате тук дали можете да направите нотариално заверено, те директно да освобождават пратката вместо вас от митницата. От Fedex аз лично не останах доволен. Знам, че и други във форума ползват услугите им, така че със сигурност могат да се намерят отзиви.

 

https://www.rockauto.com/en/catalog/honda,2018,civic 

 

Поздрави

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм много доволен от 1.5T мотора, колата ми е на 40К км и не съм имал проблеми със смесване на масло с бензин. Но доколкото разбрах проблемът се проявява при запалване и стоене на място, което аз не правя никога. Но се носят разни митове и легенди от "старите" разбирачи на TDI двигатели, че така пазиш мотора. Относно нютон-метрите:

https://bluesparkautomotive.com/honda-civic-1-5-vtec-182ps

Една такава джаджа излиза 175 лири/210евро и прави от 182кс/240nm -> 240кс и 320nm

В един от английските форуми има много обширна тема по въпроса за чипирането конкретно на този двигател и отзивите са само положителни. В крайна сметка при нормално каране не му правиш нищо на мотора, разликата е като настъпиш. Та в някакъв момент мисля да го пробвам.

 

За едно нещо ме е яд на Хонда конкретно на тази генерация - на умрелия дизел слагат 9-степенен автоматик FZ, какъвто слагат и немските кошове. На бензина слагат вариаторно л****, което е със 7 предефинирани предавки и твърдят, че са го направили да работи надеждно. Ако го бяха направили здраво, защо не го слагат на дизела?! Това е единствената причина да не си взема автоматик. Не понасям две неща - дизели и вариатори. И реално бях на косъм просто да не си взема Хонда този път, но съм просто на ръчка в момента.

 

Поздрави на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, PiToMeN написа:

За едно нещо ме е яд на Хонда конкретно на тази генерация - на умрелия дизел слагат 9-степенен автоматик FZ, какъвто слагат и немските кошове. На бензина слагат вариаторно л****, което е със 7 предефинирани предавки и твърдят, че са го направили да работи надеждно. Ако го бяха направили здраво, защо не го слагат на дизела?!

Поздрави на всички!

Защото между шайбите на вариатора работи многозвенна верига и при по-високият въртящ момент на дизела ще ги надере и работата на вариатора се компрометира. Този 1.5 турбо мотор се слага и в Акорд 10, но е слаб за 2.0 турбо мотора в този модел, и към него е монтиран 10 степенен автоматик FZ, пак заради 240+ коня на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, демек Хонда си признават с половин уста, че на вариатора не може да се разчита дългосрочно, особено ако редовно го изпъваш. 2.0 мотора 158 коня го имах на CR-V 2016г и толкова умряло нещо няма. За щастие се продаде бързо. Акорд 10 предлага ли се въобще в Европа някъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май "не схващаш картинката" и четеш избирателно.

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ZF и Вариатора, ако не се обслужват навреме сдават багажа! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Аз лично бих предпочел ZF пред CVT.

 

За съжаление (или по-скоро не) не съм имал кола със CVT.

Карал съм, само за тест драйв, Сивик и Джаз със 7-степенната CVT. Останах доволен от поведението на кутията, но това не е "моят" автоматик. От скромните ми технически познания, CVT не е направена да я изпъваш редовно. Това е пенсионерска трансмисия. Вчера случайно попаднах на американска класация за топ 10 SUV за пенсионери. На 3-та място беше CR-V със CVT. Тааа, тетака, ако се търси кола за изпъване, CVT категорично отпада (според мен).

 

За сметка на това имам дългосрочен опит със ZF-8HP. Вярно, не беше Хонда, даже не беше и лек автомобил. Карах служебно Ивеко Дейли, 7.2-тонен бус, 3.0 турбо дизел, 190 коня, 400-и-нещо нютона. Кутията имаше и ръчен режим. Това чудо вървеше като линейка, жестока динамика и прекрасно поведение на кутията. Е, повече от 90км/ч не съм вдигал, защото е над 3.5 тона и беше ограничен на 90.

Карал съм и 18-тонни камиони със роботизирани автомати, а в момента карам 3.5-тонен  Спринтер, със 7-степенен автомат, ама много отмествам темата. ;)

 

Тааа, за мен лично, автоматикът трябва да е степенен хидротрансформатор. Останалите изг*зици нещо не ме кефят.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CVT технологията е разработена заради емисиите, за да може двигателя да работи в оптимални обороти през по-голямата част от нормално шофиране, но не е особено подходяща за спортни изпълнения.

Има доста проблемни такива кутии, но напоследък са все по-надеждни.

@PiToMeN, причината да не се слага CVT във всички модели на Хонда е по-скоро икономическа, отколкото техническа. Разработва се една кутия, която по показатели - технически и финансови, да се използва в по-масовите модели на производителя. За останалите е по-изгодно да се вземе от външен доставчик.

 

А относно ZF 8HP - това е една от най-добрите кутии в последното десетилетие (от техническа гледна точка, за надежност нямам информация), като доказателство са й броя продажби в седем цифрения диапазон

Редактирано от Terje
допълнение
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir новата - актуална хондова CVT е с хидротрансформатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за хидротрансформатора във CVT не го знаех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да пази трансмисията и да тръгва плавно - като класически автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което не решава "проблема" с ремъка и шайбите при агресивно каране. ;)

 

п.п. Между другото (да се разбира 4 броя Хонда автомат), почти 2г карах и Авенсиса на съпругата ми със 4-степенен класически планетарен автоматик с ръчен режим. Беше на 230К МИЛИ, с незнайно, кога, и дали опреснявано масло и се държеше прекрасно. Хареса ми.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам защо в България всеки се мисли за инжинер ? Щом 50 или 100 инжинера са решили че така трябва значи това е най оптималния вариянт. Ако ще юркаш колата през по голямата част от времето си вземаш ръчка. На рали пистите не съм виждал автоматик а и улиците не са състезателно трасе.....

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За улиците съм съгласен, но останалите твърдения са некоректни.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не се мисля за инженер, университетът ме е определил като такъв, но дори и да месих хляб някъде, пак имам право на мнение. Не съм агресивен шофьор по принцип, но не искам да мисля със страх как някое изрязване може да ми излезе през носа с ремонт, който не е описан като стандартно обслужване в книжката на колата. И за това съм с ръчка. Просто ме е яд, че не ѝ сложиха 9-степенния автомат на бензиновата, щеше да е една невероятна кола.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и ръчните кутии си имат разчет на поносима мощност, както и съединителя, но щом няма оплаквания от чипирането - като го направиш, ще споделиш.

За съжаление Сивика си е ширпотреба, но в тайп Р, са постигнали доста и все още си е евридейка, а подобен баланс е трудна задача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Type-R с 4 врати, крайно време беше да го измислят това. Чипирането на пролет, когато сложа и 19"-те джанти, които чакат в момента на полсуъединител в гаража. По принцип не ме е страх за съединителя, защото никога не ми се е случвало да сменям такова нещо на бензинова Хонда с ръчка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнал си по пътя на Ролс Ройс. Имат 12-так, но принципно работи на 4 от цилиндрите си, а останалите - ако се наложи. :)

Един от луксовете е излишната мощност в резерв, но те разбирам добре и я ползвам сегиз/тогиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление от края на миналия век, на инженерите все по-често им висят финансисти на главите, което води до известни компромиси от техническо естество, но никой производител няма да сложи компонент в колата си, който предварително да не е изчислен за дадено натоварване. Така че щом Хонда са решили да сложат дадено CVT, значи са го пресметнали с достатъчен запас да работи в дадената кола, дори и в епизодични екстремни натоварвания (особено Хонда залагат на надежност)

Друг е въпросът, дали сметките на въпросните инженери са били правилни, дали са имали достатъчно средства за тестове и т.н.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наще са педанти, а и е въпрос на чест и ИКИГАЙ.

Каквото се проектира и произвежда там винаги е с ресурс.

Но отдавна инженерите не са водещи. Те отговарят само за техническите решения осигуряващи нужното качество и култивираност на механизмите.

Над тях са шчетоводителите, над които са маркетолозите, които определят целевата група за всеки модел и пазарната му цена.

Така че, някои за 30 000 евра правят боклуци, а наще за 30 000 долара - чудеса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак чудеса да не се очакват. 2018-а година кола имам вече дефекти по кожения салон и си поскърцва по неравностите. Но това се преглъща, когато вдига 200 с лекота и не ти се налага да викаш на човека до теб, за да се чувате...нещо, което ми липсваше с 8-мата генерация :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Terje написа:

 

Друг е въпросът, дали сметките на въпросните инженери са били правилни, дали са имали достатъчно средства за тестове и т.н.

 

      CAD продуктите за проектиране вече неизменно се съпътстват от модули за надеждност и оптимизиране на детайлите от към форма и тегло с цел избягване на излишно презапасяване.За потребителя звучи кофти, но за производителя това е икономия на  стотици милиони.Доколкото знам HONDA ползват CATIA.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че пускам два поредни поста, но така се получава.

Вече съм щастлив собственик на CIVIC 2.0 от Канада.Сега идва въпросът с обслужването.Къде да отида за смяна на масло и филтри?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки сервиз може да го направиш. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки сервиз ли могат да ми намерят маслен и въздушен филтър за 2.0 мотора, който е за Канада и сащ?

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масленият си е обикновен за хонда. А въздушният и за купето може да ги поръчаш от Ауто док. Довечера като се прибера ще ти цъкна парт номерата им и във всеки магазин трябва да могат да ти ги намерят.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак пускам два поста поред, но като никой друг не пише...

Когато маслото бъде заменено, колата сама ли ще познае или трябва по някакъв начин за зануля индикацията за живот на маслото в менюто за настройки?В момента показва Oil life 40%

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има в настройките на навигацията меню от където се ресетва. Не мисля, че има кола на земята, която да си разпознава сама кога й е сменено маслото. 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Беселин написа:

Пак пускам два поста поред, но като никой друг не пише...

Когато маслото бъде заменено, колата сама ли ще познае или трябва по някакъв начин за зануля индикацията за живот на маслото в менюто за настройки?В момента показва Oil life 40%

Когато го смениш влизаш в менюто където ти показва в % ти и задържаш enter.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.03.2022 г. at 12:42, Drone написа:

Има в настройките на навигацията меню от където се ресетва. Не мисля, че има кола на земята, която да си разпознава сама кога й е сменено маслото. 

 

 

Предположих, че системата може да е по подобие на тази за зареждане на гориво.CIVIC 8 може да си нулира показателя за среден разход и изминатите километри след зареждане на резервоара.

А сега още един(може би глупав) въпрос.

За какво служи този бутон на дистанционното?

 

IMG_20220312_234108.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дистанционно запалване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш първо за заключване бутона . После натискаш и задържаш за около 5 сек този бутон и колата стартира двигателя без да си в нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Да ви питам колеги, когато оставяте колата на място с лек наклон, задействате ли ,,ръчната'' спирачка или я оставяте само на позиция на скоростния лост P ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги задействам и ръчната без значение наклон или равно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писали сме го многократно.

Паркиране на автоматик - крачна, лоста на N, ръчна, пускаш крачната, лоста на P.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро!

Аз ли си въобразявам или маркираните зони на волана светеха с бяла светлина като бутоните, а сега не светят?

 

IMG_20220323_083005.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...