Jump to content
Ivan B

Лампа за маслото, гасне късно. Причина установена.

Recommended Posts

Прочетох, че някои колеги са имали проблем с късното гаснене на лампата за налягането на маслото. Тогава се загледах и установих, че има 1,5сек. закъснение, след запалване на двигателя. Днес смених маслото и сложих маслен филтър Mahle ( предишния, не помня, каква марка беше). Сега лампата гасне, още на стартер. Явно причината е задръстване на филтъра. За напред, появи ли се този симптом, веднага сменям филтъра, ако ще да е на 3000км. Този беше на 10к. Смених и въздушния филтър, пак същата марка. Учудването ми беше от фактът, че е произведен в България.

IMG_20200203_123506.jpg

IMG_20200203_123518.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво масло сложи, че сега сондирам мнения? 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ivan B написа:

Явно причината е задръстване на филтъра.

По вероятна причина е да не му затваря противодренажния клапан. Тогава маслото от главата се стича обратно в картера и при стартиране е необходимо малко време, докато помпата го качи обратно до горе. Лошото е, че разпределните валове стартират почти на сухо.

Друга вероятност е, да не му отваря байпас клапана. А той винаги трябва да отваря, когато маслото е студено и гъсто, и се получи диференциална разлика в налягането, между входа и изхода на филтъра. Ако байпасът не отваря, тогава гъстото масло по-трудно преминава през филтърната хартия и е възможно да свети лампата за маслото.

Въобще всички филтри трябва да се избират от качествени производители.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май прибързано се зарадвах. Извинявам се, че ви подведох, защото, като постоя колата с угасен двигател, пак започна да вдига налягането след секунда. Темата е за триене.

Само да отговоря  на колегата, какво масло сложих. Маслото е Алпин 5W30 5литра + 1л. Castrol Edge. Така се получи, защото се оказа,че пет литровите туби са произведени преди няколко месеца, а еднолитровите, преди 6 години и това от оторизиран представител на марката Алпин. Затова добавих кастрола, който е на няколко месеца. Алпин не е скъпо масло и ще го карам по-малко. За 5000км. започва да губи свойства.

Имам и въпрос. Този противодренажен клапан, сменя ли се и скъп ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапън е в филтъра  масления отдолу  в основата  му .

Друга марка която няма да ти създава проблеми е MANN.

Използвай хубави филтър и няма проблем. 

Тези смесица  от масла и незнайни марки филтри,визирам  предния  няма да са добре за двигателя ти,както и масло след 10хил км пробег.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ограденото със зелено ли е клапанът?

OIL-FILTER-CASE-Honda-Cars-CR-V-DIESEL-2005-ES-------DPF-6-speed-manual-E__1310.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф! То пък дизелите са с вложка...

Все пак трябва да има такава система и тук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, Ivan B написа:

амо да отговоря  на колегата, какво масло сложих. Маслото е Алпин 5W30 5литра + 1л. Castrol Edge.

А защо 5w30 а не 0w30? Нали всички казват, че тези двигатели били за 0w30. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4,8/ 100 ми даде разход колата, при средна скорост 90км/ч. Какво повече да искам от маслото? Явно добре маже. Плюс това, идва топло време, пък и ще сложа керамична добавка против триене. Тънкото масло, пазело веригата, но аз мисля, че една керамика, ща пази не по-лошо, защото тя се наслоява за постоянно по триещите се части.

IMG_20191110_163803.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, dandilov написа:

Уф! То пък дизелите са с вложка...

Все пак трябва да има такава система и тук

Опивам се да намеря тази част, този клапан, но никъде нищо не излиза. Не знам, какво да напиша в търсачката. Ако някой може да опише, къде точно е този клапан, точното наименование или парт номер, ще е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е на филтъра, значи е някъде в корпуса или на капачката. Тези филтри вървят с о-пръстени, тях сменил ли си ги?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук вкарай VIN НОМЕРА има всякъква схеми.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Масления филтър сменяем елемент ли е.

Сменяй по често маслото  избери  хубава марка от тук общите поръчки и няма да мислиш за добавки.

Имаш ли номера на този който сложи. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтриращият елемент, си върви комплект с нови О пръстени и се сменят с него. Сега попаднах на един материал, от където става ясно, къде е клапанът и кога се появява проблем. Днес гледах смяната на моя филтър и не видях да има нещо счупено. Май ще трябва да си го сваля сам и внимателно да го огледам под лупа.

https://motofocus.bg/novini/1177/neizpravnost-v-sistemata-za-smazvane-na-dvigatelja

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е в капачката, купувай нова капачка, с това шега не бива. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Ivan B написа:

пък и ще сложа керамична добавка против триене.

Само това не прави! Ще приключиш двигателя необратимо!

https://forums.hondabg.com/topic/109073-виене-на-маслена-помпа-след-добавка-хадо/?do=findComment&comment=1057541794

Разгледай цялата тема.

Всичко, което е необходимо си го има в хубавото масло и друго да се слага е нежелателно!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олеле, това Хадо, толкова голем боклук ли било? Тези добавки в белите страни, дали изобщо ги предлагат, щото ще им се стъжни от съдебни дела. До сега съм ползвал, само фюлеринова добавка на Бардал и съм много доволен. На другата кола Пасат TDI, двигателя ръмжеше, като мечка и в момента, в който сложих фюлерин, започна да мърка, а разходът на празен ход, падна с 200мл. на час. Доста показателно, че триенето пада значително. Казват с 40%, което е много. В хонадата също сложих и добре си работеше. Мислех за керамика, на Лики моли, ама нещо ме уплашихте и пак бардалче ще сложа, да няма сухо триене при палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от типа добавка и от състоянието на двигателя. Но в Хонда ръководставата, които съм чел, и от всички доказали се механици, които съм чувал да се изказват по въпроса, добавките като цяло не са препоръчителни. Сигурно, ако двигателят е в доста лошо състояние, добавка би го закърпила за доста по-малко пари отколкото ремонт, така че в някои определени случаи сигурно има резон. Като например искаш колата да изкара малко по-дълго за минимална инвестиция.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фюлеринът, доколкото знам, нормално го има в маслата Мотул. Това значи, че е безвреден. Моята кола не гори прясно масло, което значи, че е ОК. Горенето започва след около 4-5000км., но това е от самото масло. Просто губи качества. За 10000км. долях 0,5 литра. Старата ми кола Алфа дизел JTD, беше със същото масло и даде същия разход - 0,5литра на 10к.км. Нея я карах и с Мотул, но двигателя работеше по-зле, като разходът на масло, беше абсолютно същия, само дето давах повече пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за компонент от маслото, за който важи правилото „колкото повече, толкова по-добре“. Винаги е баланс. Ако слагаш хубаво масло, с добавка само ще нарушиш баланса.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е разковничето! Най-доброто масло = стабилно базово масло + добър баланс на противоизносните и диспергиращи компоненти в него. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразрових за информация за Alpin маслото и ето, какво намерих. Точка на възпламеняване, само 207гр. 😩 За сравнение   Mоbil 1 гори на 239градуса, Бардал на 228. Това е огромна разлика.

Алпин.png

Редактирано от Ivan B
Допълнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Ivan B написа:

Учудването ми беше от фактът, че е произведен в България.

Израелската Magnum Industries Ltd./A.L. Filter има завод в Русе произвежда филтри за всички известни марки.

 

Преди 4 часа, Ivan B написа:

Олеле, това Хадо, толкова голем боклук ли било? Тези добавки в белите страни, дали изобщо ги предлагат, щото ще им се стъжни от съдебни дела.

Предлагат ги и в "белите страни" и все още не "им се е стъжнило от съдебни дела".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разлика на другите две, Бардал по новата марка за Бг, Мобил няма нужда от реклама.

Алпин пък от къде се пръкна да не е някой известна марка но ние да не я знаем.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DTEC написа:

 

Предлагат ги и в "белите страни" и все още не "им се е стъжнило от съдебни дела".

До година две са изплискали легена , тука все още е от пусто в празно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная какво точно значи за теб "изплискали легена", но напр. за XADO се говори в oil-club.de от 2016г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се говори? Добро или лошо? Има ли изревали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alpine special F 5W30

https://www.mitan-daten.de/index.php/de/produkte-de/motorenoele-de/pkw-motorenoele-de/alpine-spezial-f-5w-30-de

Това масло е ACEA A5/B5. И не е за двигатели с DPF!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли дизелов двигател след 2012г., без DPF?  Може би Евро 6 ?

Редактирано от Ivan B
правописна грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, преди малко бях до Бултрако и говорих с човек от техническата част. Оказа се, че закъснението на гаснене на лампата за маслото е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво друго да ти каже .. според тях и шумът след смяна на ангренажни вериги е нормален, абе мани..., като нямат отговор на някой въпрос, това е най лесното, което да ти кажат. Остави тия добавки дето си ги намислил, слагай хубаво масло и филтър и ги сменяй на не повече от 10000 км. Ако си с DPF гледай да е 0/30 или 5/30 с С2 спецификация, ако не си, пиши на Фена да ти прати на YACCO . . има добри показатели.

Редактирано от golfy
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@golfy: Защо трябва да е със "С2 спецификация"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.02.2020 г. at 21:54, Ivan B написа:

Какво се говори? Добро или лошо? Има ли изревали?

Лошо не съм прочел, затова и за "изревали" не съм чул/прочел. Или никакво подобрение и няма да го ползвам, или усетих подобрение - ще ползвам продуктите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.02.2020 г. at 7:50, Ivan B написа:

Има ли дизелов двигател след 2012г., без DPF?  Може би Евро 6 ?

Не, няма дизелов двигател след 2012г без DPF. Още повече пък Euro 6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

@golfy: Защо трябва да е със "С2 спецификация"?

заради DPF-a е С2-DPF, ако има такъв, може и с С1, А5.

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, golfy написа:

Какво друго да ти каже .. според тях и шумът след смяна на ангренажни вериги е нормален, абе мани..., като нямат отговор на някой въпрос, това е най лесното, което да ти кажат. Остави тия добавки дето си ги намислил, слагай хубаво масло и филтър и ги сменяй на не повече от 10000 км. Ако си с DPF гледай да е 0/30 или 5/30 с С2 спецификация, ако не си, пиши на Фена да ти прати на YACCO . . има добри показатели.

 

Те са заинтересовани да ми продадат например, нова капачка с клапан за масления филтър. Затова мисля, че казват истината. Едва ли съм първия с този въпрос. Утре ще видя на баща ми Пасата, как му гасне лампата, сутрин на студено.

На 4.02.2020 г. at 8:33, dandilov написа:

Alpine special F 5W30

https://www.mitan-daten.de/index.php/de/produkte-de/motorenoele-de/pkw-motorenoele-de/alpine-spezial-f-5w-30-de

Това масло е ACEA A5/B5. И не е за двигатели с DPF!

Да, така е. Сега го ползвам да поизмие двигателя и го сменям с Мобил 5w30.

 

И имам един въпрос. Когато двигателя работи и отвия капачката за наливане на маслото, нормално ли е да духа от нея? От щеката не духа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразрових гугъл, за проблема с лампата и в един форум за BMW, намирам решение на проблема. Смяна на корупса на филтъра. Остава да направя сутрешна проверка.

 

Цитат

Здравейте, доста трудно си намерих въпросния корпус, но го намерих.. Смених го и ''воала'' лампата на маслото гасне даже и преди тази на акумолатора..Няма ''чаткане'' всичко е наред.. Един съвет мога да ви дам преди да се ''юрнете'' да сменявате корпуса много е просто оставете колата вечерта и отвийте капака на корпуса, трябва да има масло което е логично.. Затворете капака и направете същата процедура на сутринта.. Няма ли масло при филтъра сменявайте корпуса смело..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, golfy написа:

заради DPF-a е С2-DPF, ако има такъв, може и с С1, А5.

А може ли да се използва С3 при наличие на DPF? Или само С2, С1 и А5 е позволено?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам решава какво масло да ползва, но по предписание за двигател N22A2 с DPF филтър маслото е 0/30 или 5/30 С2-DPF, а за двигател N22A2 без DPF  може да се ползва 0/30 или 5/30 С1 и А5. Ако визираш твоя CIVIC, който е с мотор N16A2 i-DTEC за него маслото е 0/30 С2/С3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм бмв с подобен проблем,чел съм форума и няма оправия,нито със смяна на корпуса нито нищо.Цялата работа при бмв то поне е от маслената помпа.След смяната и нещата заспиват.При теб незнам какво е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...