Jump to content
Димитър Михайлов

Хидравликата вие - 2.4 бензин

Recommended Posts

Здравейте,

Имам проблем с помпата на хидравликата. Сега зимата виенето се усеща много повече. Виенето се чува от помпата и маслото се пени, което значи че дърпа въздух, до колкото съм чувал. Оказа се, че 2 болта се бяха разхлабили. Стегнахме ги и спря да вие за деня, но тя вече беше и загряла. Следващите дни, особено по-студените, си виеше доста силно, а при въртене на волана не вие, а направо стене.

Мисля да сменя първо хидравличната течност и след това да търся други причини. Бихте ли ме посъветвали за хидравлична течност? Капачката е червена, което значи че и течността трябва да е червена, до колкото чух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди в Бултрако и си купи оригинална 1L. PSF-S

product_1027.thumb.jpg.76236909874c13a525d7a15eedc52f43.jpg

За шума и балончетата,подмени първо гумените"О"пръстенчетата на двата щуцера,към и от помпата.

Ако не се оправи,разглабяне и подмяна на другите уплънения и лагер вътре.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е бистра е като олио  течноста тази е 1 л стигат,ако не е бутано там за седмица ще стане черно, следва още една смяна

При смяна свали и измии казанчето има финна цедка почти на дъното.

https://honda-solaray.bg/product/349/hidravlichna-technost-honda-psf-s-1l.html

Там на разхлабените болтове ако са на маркуча който влиза в помпата има гумено уплътнение о пръстен,смени го дърпа ти от някъде въздух.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си промиеш системата 1л няма да ти стигне. Аз след профилактика на помпата и промиване на системата изразходих около 1,5л. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз. Знаете ли дали някъде по София или България мога да купя такъв пръстен или да поръчвам от чужбина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Димитър Михайлов написа:

Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз. Знаете ли дали някъде по София или България мога да купя такъв пръстен или да поръчвам от чужбина?

Какви са тия 250 лв? скоро правих една  помпа, всички О пръстени ОЕМ и семерингата от бултрако са около -50лв, лагера е SNR двойно капсулован - 7лв, маслото -40 и това е. Другото е ръчички. Приятелчето се оплакваше точно от това, свирене и съскане на студено а като загрее се оправя. Пробвай първо със смяната на О пръстена на входящия щуцер, както и скобите държащи същия маркуч към казанчето и към щуцера.  

 

Лагера е препоръчително да е с пластмасова капсуловка! оригиналния е с метална отвътре и пластмасова отвън но не виждам смисъл да се дават 55лв за такъв.

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Димитър Михайлов said:

Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз.

 

Колега незнам в кой сервиз ти искат 250 лева за правене на хидравличната помпа, но аз скоро правих моята при Слави, в Овча Купел (София). Закарах колата сутринта и си я взех на обяд готова. Сваляне, ремонт и качване общо 90 лева. Мотора ми е k20a4, гледам твоя е k24, тъй че и твоята помпа е на същото място, вече в цените на отделните елементи може да има разлика (ако помпите са различни), но едва ли ще е нещо съществено. Моя съвет е, ако не искаш ти да си цапаш ръцете и имаш финансова възможност, направо се разбери със Слави и действай. При мен всичко в помпата ми смениха, барабар с лагер и т.н., за протокола помпата беше протекла като лейка, лагера не виеше, но и него сменихме (масло не съм сменявал, защото го бях сменил лятото) ....

Редактирано от diezz
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, diezz написа:

 

Колега незнам в кой сервиз ти искат 250 лева за правене на хидравличната помпа, но аз скоро правих моята при Слави, в Овча Купел

Аз пък си я направих сам. От цялото правене най-трудното беше качването на пистовия ремък 😂

  • Нагоре 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уикенда ще купя целия комплект и с бащата ще я направим в гаража. Ще пиша дали се е оправило виенето ✌️

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах комплект от Бултрако. До седмица трябва да пристигнат О-пръстени + лагер. Общо 12 части. Всичко 120лв. + масло става 150-160лв. Човекът там беше доста готин - принтира ми схема и ми отбележи всяка част, която трябва да сменя, обясни ми как да обезвъздуша и т.н. В крайна сметка човекът в сервиза беше прав, че се прави поръчка през Бултрако, но 100лв. труд ебаго :D

 

Другото което ми каза човекът там е, че сега помпата ще работи на 100% и много надувала маркуча за високото налягане и често се пукали, пък той струвал 600лв. :D :D

Редактирано от Димитър Михайлов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да започнеш ремонта си осигури правилните инструменти, скоба за лагера, затварящи зегер клещи, дорник за избиване и набиване на семерингата. В никакъв случай не чукай по вала  с чук или каквото и да е друго стоманено. След ремонта и монтажа на помпата на мястото и е много важно преди да запалиш колата да я напълниш  добре с хидравлична течност. Това се прави като е изкаран щуцера на маркуча за високо налягане (този който отива към рейката) , пълни се добре като се налива на няколко пъти по малко докато спре да поема. Чак след това слагаш щуцера, затягаш болта и палиш мотора. Разбира се преди това трябва в казанчето нивото да е докарано на макс.  

Успех!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , и аз имах този проблем с хидравличната помпа на студено виеше яко . Миналия ден смених маслото на рейката и помпата с оригинални масла от Хонда . За сега не се чува вече това виене , чакам да застуди повече и да видя как ще е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако не е проблем може ли да споделиш схемата с уплатненията ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва е за 2.0 мотор цък

Това е за 2.4 мотор цък

Мисля че и двете са еднакви но за всеки случай.

и двете са за 2008г. Не знам дали са същите при по-стари.  Иначе тук може да си напишеш VIN-а и после цъкаш на ENGINE -> E-19 POWER STEERING PUMP и излиза

 

Редактирано от Димитър Михайлов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още едно уплътнения /поне при дизела е така/ извън помпата номер 23 от тази схема:

 

 

052f2cdf204916b15f4e0ec30c7e61d8-1056x527.gif

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Димитър Михайлов написа:

Toва е за 2.0 мотор цък

Това е за 2.4 мотор цък

Мисля че и двете са еднакви но за всеки случай.

и двете са за 2008г. Не знам дали са същите при по-стари.  Иначе тук може да си напишеш VIN-а и после цъкаш на ENGINE -> E-19 POWER STEERING PUMP и излиза

 

Добре че си постнал схемата та да се сетя че елементи 9 и 10 са много важни и също подлежат на смяна ако са износени, предлагат се като резервна част както и уплътненията които си поръчал. И според мен за лагера си дал едни излишни 50 пари.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лагера съм съгласен, но поне веднъж да я отворим и да сменим всичко, а не след време пък лагера да почне да вие и да се отваря пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема съм качил един service manual, в който сваляне, разглобяване, сглобяване и качване на помпата е перфектно обяснено с картинки (като за мене). Мисля, че и обезвъздушаването го има.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега оправи ли се помпата и виенето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петъка взех пръстените от бултрако, но уикенда нямах възможност да я разглабям. Ще пробвам този уикенд който идва, но влизам в сесия и не знам. За сега си карам и си вие :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) добре и аз май ще ги сменям след смяна на маслото се оправи за малко като виеше доста по малко , но от 2 дни пак е същото ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата се оправи , смениха и пръстените и лайгера сега всичко е наред няма виене . Успех !

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ви забравил 😂 Вчера смених О - пръстена, но вече е топло времето и по принцип не си виеше. Но ме сърбяха ръцете да пипна нещо по колата и реших да го сменя. Скоро мисля да сменя хидравличното масло, но ще купя още 1л за да може да прокара старото отвсякъде.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точна 1литър ти трябва да го смениш,малките разфасофки от по 0,350мл са за опресняване,тоест сменил си го веднаж 1 л имаш в системата ново масло и на определени км го опресняваш.

Направи го скоро старото масло прецаква всичко гумено по пътя си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, първо се извинявам, че използвам тази тема, но не виждам смисъл да пускам нова при положение, че вече има, та към въпроса, при завъртане на волана от място има един странен звук от хидравликата, който не знам дали е нормален или има някакъв проблем, същият се получава и при по-пълно завъртане на волана, или при паркиране на задна с пълен ляв/десен волан. Ако някой има инфо дали това е проблем или е нормално и така се чува хидравликата, ще бъда благодарен да сподели. Поздрави. Колата е Хонда акорд 7. 

Редактирано от Боря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този шум си закупил автомобила или се е появил?

Ако така си го купил, най-вероятно маркуча е рециклиран и от там и шума.

Ако се е появил скоро, виж дали имаш течност в казанчето на хидравликата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че така си я закупих, но не мога да съм сигурен, тъй като в началото имаше толкова звуци по колата, които бяха нови за мен, че дори и да го е имало не съм му обърнал внимание. А ако е бил рециклиран това значи ли че пак е за смяна, или така не може да се каже

 

А казанчето на хидравликата къде се намира точно 😁, извинявай за глупавия въпрос. И други коли съм карал и там има звук от хидравликата при завъртане на волана при покой на автомобила, но просто не знам дали звукът си е нормален или има нещо

Редактирано от Pavel_Pavlov
Слети два поста в един

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Боря

Последният ти въпрос крие решението на проблема ти.

 

Най-приятелски съвет - щом не знаеш, къде е казанчето на хидравликата, закарай я при някой Майстор, който знае, какво и как да провери, и може да ти я оправи. Очевадно ти нямаш необходимите познания, умения и евентуално условия за ремонт на автомобили.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 minutes ago, Боря said:

А казанчето на хидравликата къде се намира точно 😁, извинявай за глупавия въпрос. И други коли съм карал и там има звук от хидравликата при завъртане на волана при покой на автомобила, но просто не знам дали звукът си е нормален или има нещо

Така изглежда  ще го познаеш по капачката. 

1229375245_Screenshot_20200921-104655_SamsungInternet.thumb.jpg.066a4a780367b30bb94b120fedb84f39.jpg

Това е там хидравликичната течност

 

1377944787_Screenshot_20200921-104943_SamsungInternet.thumb.jpg.43cb64be1fc8a0cfbf2db8831ec60995.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега, след като вече знае, как изглеждат казанчето и течноста, какво правим?!

Купуваме 2л течност, промиваме системата, сменяваме течноста и всичко е точ'?!

 

Ми ако пак "реве"?!

 

Хлабав, или износен ремък.

Маркуч.

Помпа.

Рейка.

Повредени накрайници, шарнири, тампони ... тормозещи помпата.

Меки гуми, тормозещи помпата.

...

...

...

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir Този път няма лошо, че CARPERA е отговорил на конкретния въпрос. :)

Ако има желания Боря ще провери има ли течност и на какво дередже е. :)

Иначе причини бол. Поздрави! 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, CARPERA написа:

Така изглежда  ще го познаеш по капачката. 

1229375245_Screenshot_20200921-104655_SamsungInternet.thumb.jpg.066a4a780367b30bb94b120fedb84f39.jpg

Това е там хидравликичната течност

 

1377944787_Screenshot_20200921-104943_SamsungInternet.thumb.jpg.43cb64be1fc8a0cfbf2db8831ec60995.jpg

Благодаря ви колеги. Искам да поясна, че този звук (леко виене или по - скоро жужене) е само на място но не и в завой или в движение. Довечера ще проверя хидравличната течност. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Боря написа:

 е само на място но не и в завой или в движение.

Естествено.Защото хидравликата няма зор. Физика.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа точно така. Само при пълен ляв/десен и при подаване на газ на 1ва скорост се чува лекото,, жужене,, течността е пълна, хидравличният маркур е сух няма никакви изтичания или мокро по него. Предполагам че това е нормално и само си втълпявам. Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук съм описал какво се чува след рециклиране на спукан маркуч.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...