Димитър Михайлов 9 #1 Публикувано 7 Януари, 2020 Здравейте, Имам проблем с помпата на хидравликата. Сега зимата виенето се усеща много повече. Виенето се чува от помпата и маслото се пени, което значи че дърпа въздух, до колкото съм чувал. Оказа се, че 2 болта се бяха разхлабили. Стегнахме ги и спря да вие за деня, но тя вече беше и загряла. Следващите дни, особено по-студените, си виеше доста силно, а при въртене на волана не вие, а направо стене. Мисля да сменя първо хидравличната течност и след това да търся други причини. Бихте ли ме посъветвали за хидравлична течност? Капачката е червена, което значи че и течността трябва да е червена, до колкото чух. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #2 Отговорено 7 Януари, 2020 Отиди в Бултрако и си купи оригинална 1L. PSF-S За шума и балончетата,подмени първо гумените"О"пръстенчетата на двата щуцера,към и от помпата. Ако не се оправи,разглабяне и подмяна на другите уплънения и лагер вътре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1547 #3 Отговорено 7 Януари, 2020 (Редактирано) Не е бистра е като олио течноста тази е 1 л стигат,ако не е бутано там за седмица ще стане черно, следва още една смяна При смяна свали и измии казанчето има финна цедка почти на дъното. https://honda-solaray.bg/product/349/hidravlichna-technost-honda-psf-s-1l.html Там на разхлабените болтове ако са на маркуча който влиза в помпата има гумено уплътнение о пръстен,смени го дърпа ти от някъде въздух. Редактирано 7 Януари, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pascualle 30 #4 Отговорено 7 Януари, 2020 Ако искаш да си промиеш системата 1л няма да ти стигне. Аз след профилактика на помпата и промиване на системата изразходих около 1,5л. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #5 Отговорено 8 Януари, 2020 Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз. Знаете ли дали някъде по София или България мога да купя такъв пръстен или да поръчвам от чужбина? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1796 #6 Отговорено 8 Януари, 2020 В Бултрако. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 245 #7 Отговорено 8 Януари, 2020 (Редактирано) Преди 5 часа, Димитър Михайлов написа: Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз. Знаете ли дали някъде по София или България мога да купя такъв пръстен или да поръчвам от чужбина? Какви са тия 250 лв? скоро правих една помпа, всички О пръстени ОЕМ и семерингата от бултрако са около -50лв, лагера е SNR двойно капсулован - 7лв, маслото -40 и това е. Другото е ръчички. Приятелчето се оплакваше точно от това, свирене и съскане на студено а като загрее се оправя. Пробвай първо със смяната на О пръстена на входящия щуцер, както и скобите държащи същия маркуч към казанчето и към щуцера. Лагера е препоръчително да е с пластмасова капсуловка! оригиналния е с метална отвътре и пластмасова отвън но не виждам смисъл да се дават 55лв за такъв. Редактирано 8 Януари, 2020 от CCord 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #8 Отговорено 8 Януари, 2020 (Редактирано) 5 hours ago, Димитър Михайлов said: Четох по различни форуми и реших първо да сменя о-пръстена с размер 13.0 х 1.9, преди да дам 250лв. за ремонт в един сервиз. Колега незнам в кой сервиз ти искат 250 лева за правене на хидравличната помпа, но аз скоро правих моята при Слави, в Овча Купел (София). Закарах колата сутринта и си я взех на обяд готова. Сваляне, ремонт и качване общо 90 лева. Мотора ми е k20a4, гледам твоя е k24, тъй че и твоята помпа е на същото място, вече в цените на отделните елементи може да има разлика (ако помпите са различни), но едва ли ще е нещо съществено. Моя съвет е, ако не искаш ти да си цапаш ръцете и имаш финансова възможност, направо се разбери със Слави и действай. При мен всичко в помпата ми смениха, барабар с лагер и т.н., за протокола помпата беше протекла като лейка, лагера не виеше, но и него сменихме (масло не съм сменявал, защото го бях сменил лятото) .... Редактирано 8 Януари, 2020 от diezz 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #9 Отговорено 9 Януари, 2020 Преди 17 часа, diezz написа: Колега незнам в кой сервиз ти искат 250 лева за правене на хидравличната помпа, но аз скоро правих моята при Слави, в Овча Купел Аз пък си я направих сам. От цялото правене най-трудното беше качването на пистовия ремък 😂 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #10 Отговорено 9 Януари, 2020 Уикенда ще купя целия комплект и с бащата ще я направим в гаража. Ще пиша дали се е оправило виенето ✌️ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1252 #11 Отговорено 9 Януари, 2020 Вземи си и хидравлична течност. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #12 Отговорено 13 Януари, 2020 (Редактирано) Поръчах комплект от Бултрако. До седмица трябва да пристигнат О-пръстени + лагер. Общо 12 части. Всичко 120лв. + масло става 150-160лв. Човекът там беше доста готин - принтира ми схема и ми отбележи всяка част, която трябва да сменя, обясни ми как да обезвъздуша и т.н. В крайна сметка човекът в сервиза беше прав, че се прави поръчка през Бултрако, но 100лв. труд ебаго Другото което ми каза човекът там е, че сега помпата ще работи на 100% и много надувала маркуча за високото налягане и често се пукали, пък той струвал 600лв. Редактирано 13 Януари, 2020 от Димитър Михайлов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 245 #13 Отговорено 13 Януари, 2020 Преди да започнеш ремонта си осигури правилните инструменти, скоба за лагера, затварящи зегер клещи, дорник за избиване и набиване на семерингата. В никакъв случай не чукай по вала с чук или каквото и да е друго стоманено. След ремонта и монтажа на помпата на мястото и е много важно преди да запалиш колата да я напълниш добре с хидравлична течност. Това се прави като е изкаран щуцера на маркуча за високо налягане (този който отива към рейката) , пълни се добре като се налива на няколко пъти по малко докато спре да поема. Чак след това слагаш щуцера, затягаш болта и палиш мотора. Разбира се преди това трябва в казанчето нивото да е докарано на макс. Успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #14 Отговорено 13 Януари, 2020 Благодаря за информацията ! Ще пиша след като сменим всичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #15 Отговорено 13 Януари, 2020 Здравейте , и аз имах този проблем с хидравличната помпа на студено виеше яко . Миналия ден смених маслото на рейката и помпата с оригинални масла от Хонда . За сега не се чува вече това виене , чакам да застуди повече и да видя как ще е . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #16 Отговорено 13 Януари, 2020 Колега ако не е проблем може ли да споделиш схемата с уплатненията ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #17 Отговорено 13 Януари, 2020 (Редактирано) Toва е за 2.0 мотор цък Това е за 2.4 мотор цък Мисля че и двете са еднакви но за всеки случай. и двете са за 2008г. Не знам дали са същите при по-стари. Иначе тук може да си напишеш VIN-а и после цъкаш на ENGINE -> E-19 POWER STEERING PUMP и излиза Редактирано 13 Януари, 2020 от Димитър Михайлов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #18 Отговорено 13 Януари, 2020 (Редактирано) Има още едно уплътнения /поне при дизела е така/ извън помпата номер 23 от тази схема: Редактирано 13 Януари, 2020 от goga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 245 #19 Отговорено 13 Януари, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, Димитър Михайлов написа: Toва е за 2.0 мотор цък Това е за 2.4 мотор цък Мисля че и двете са еднакви но за всеки случай. и двете са за 2008г. Не знам дали са същите при по-стари. Иначе тук може да си напишеш VIN-а и после цъкаш на ENGINE -> E-19 POWER STEERING PUMP и излиза Добре че си постнал схемата та да се сетя че елементи 9 и 10 са много важни и също подлежат на смяна ако са износени, предлагат се като резервна част както и уплътненията които си поръчал. И според мен за лагера си дал едни излишни 50 пари. Редактирано 13 Януари, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #20 Отговорено 14 Януари, 2020 Колеги намерих и още един сайт в UK : https://www.parts-honda.uk/honda-cars/ACCORD/2004/20-EXECUTIVE/ENGINE/POWER-STEERING-PUMP--05-/17SEA01/E__1900/1/3116 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #21 Отговорено 14 Януари, 2020 За лагера съм съгласен, но поне веднъж да я отворим и да сменим всичко, а не след време пък лагера да почне да вие и да се отваря пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #22 Отговорено 15 Януари, 2020 В тази тема съм качил един service manual, в който сваляне, разглобяване, сглобяване и качване на помпата е перфектно обяснено с картинки (като за мене). Мисля, че и обезвъздушаването го има. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #23 Отговорено 19 Януари, 2020 Колега оправи ли се помпата и виенето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #24 Отговорено 20 Януари, 2020 Петъка взех пръстените от бултрако, но уикенда нямах възможност да я разглабям. Ще пробвам този уикенд който идва, но влизам в сесия и не знам. За сега си карам и си вие Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #25 Отговорено 20 Януари, 2020 добре и аз май ще ги сменям след смяна на маслото се оправи за малко като виеше доста по малко , но от 2 дни пак е същото ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
g3orgi 1 #26 Отговорено 22 Януари, 2020 Колега колата се оправи , смениха и пръстените и лайгера сега всичко е наред няма виене . Успех ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #27 Отговорено 22 Януари, 2020 Евала колега, като сменя и аз ще пиша 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #28 Отговорено 18 Май, 2020 Не съм ви забравил 😂 Вчера смених О - пръстена, но вече е топло времето и по принцип не си виеше. Но ме сърбяха ръцете да пипна нещо по колата и реших да го сменя. Скоро мисля да сменя хидравличното масло, но ще купя още 1л за да може да прокара старото отвсякъде. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1547 #29 Отговорено 18 Май, 2020 Точна 1литър ти трябва да го смениш,малките разфасофки от по 0,350мл са за опресняване,тоест сменил си го веднаж 1 л имаш в системата ново масло и на определени км го опресняваш. Направи го скоро старото масло прецаква всичко гумено по пътя си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #30 Отговорено 21 Септември, 2020 (Редактирано) Здравейте колеги, първо се извинявам, че използвам тази тема, но не виждам смисъл да пускам нова при положение, че вече има, та към въпроса, при завъртане на волана от място има един странен звук от хидравликата, който не знам дали е нормален или има някакъв проблем, същият се получава и при по-пълно завъртане на волана, или при паркиране на задна с пълен ляв/десен волан. Ако някой има инфо дали това е проблем или е нормално и така се чува хидравликата, ще бъда благодарен да сподели. Поздрави. Колата е Хонда акорд 7. Редактирано 21 Септември, 2020 от Боря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #31 Отговорено 21 Септември, 2020 С този шум си закупил автомобила или се е появил? Ако така си го купил, най-вероятно маркуча е рециклиран и от там и шума. Ако се е появил скоро, виж дали имаш течност в казанчето на хидравликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #32 Отговорено 21 Септември, 2020 (Редактирано) Мисля, че така си я закупих, но не мога да съм сигурен, тъй като в началото имаше толкова звуци по колата, които бяха нови за мен, че дори и да го е имало не съм му обърнал внимание. А ако е бил рециклиран това значи ли че пак е за смяна, или така не може да се каже А казанчето на хидравликата къде се намира точно 😁, извинявай за глупавия въпрос. И други коли съм карал и там има звук от хидравликата при завъртане на волана при покой на автомобила, но просто не знам дали звукът си е нормален или има нещо Редактирано 21 Септември, 2020 от Pavel_Pavlov Слети два поста в един Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1571 #33 Отговорено 21 Септември, 2020 @Боря Последният ти въпрос крие решението на проблема ти. Най-приятелски съвет - щом не знаеш, къде е казанчето на хидравликата, закарай я при някой Майстор, който знае, какво и как да провери, и може да ти я оправи. Очевадно ти нямаш необходимите познания, умения и евентуално условия за ремонт на автомобили. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1547 #34 Отговорено 21 Септември, 2020 (Редактирано) 19 minutes ago, Боря said: А казанчето на хидравликата къде се намира точно 😁, извинявай за глупавия въпрос. И други коли съм карал и там има звук от хидравликата при завъртане на волана при покой на автомобила, но просто не знам дали звукът си е нормален или има нещо Така изглежда ще го познаеш по капачката. Това е там хидравликичната течност Редактирано 21 Септември, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1571 #35 Отговорено 21 Септември, 2020 (Редактирано) И сега, след като вече знае, как изглеждат казанчето и течноста, какво правим?! Купуваме 2л течност, промиваме системата, сменяваме течноста и всичко е точ'?! Ми ако пак "реве"?! Хлабав, или износен ремък. Маркуч. Помпа. Рейка. Повредени накрайници, шарнири, тампони ... тормозещи помпата. Меки гуми, тормозещи помпата. ... ... ... Редактирано 21 Септември, 2020 от Krasi-mir 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #36 Отговорено 21 Септември, 2020 @Krasi-mir Този път няма лошо, че CARPERA е отговорил на конкретния въпрос. Ако има желания Боря ще провери има ли течност и на какво дередже е. Иначе причини бол. Поздрави! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #37 Отговорено 21 Септември, 2020 Преди 5 часа, CARPERA написа: Така изглежда ще го познаеш по капачката. Това е там хидравликичната течност Благодаря ви колеги. Искам да поясна, че този звук (леко виене или по - скоро жужене) е само на място но не и в завой или в движение. Довечера ще проверя хидравличната течност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1252 #38 Отговорено 21 Септември, 2020 Преди 2 часа, Боря написа: е само на място но не и в завой или в движение. Естествено.Защото хидравликата няма зор. Физика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Боря 0 #39 Отговорено 21 Септември, 2020 Даа точно така. Само при пълен ляв/десен и при подаване на газ на 1ва скорост се чува лекото,, жужене,, течността е пълна, хидравличният маркур е сух няма никакви изтичания или мокро по него. Предполагам че това е нормално и само си втълпявам. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #40 Отговорено 21 Септември, 2020 Тук съм описал какво се чува след рециклиране на спукан маркуч. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове