Jump to content
Sign in to follow this  
Morpheus

Счупена помпа за високо налягане 2.2IDTEC ?Или друг проблем

Recommended Posts

Здравейте,

Днес както си карах по магистралата светна чека и колата угасна в движение(2.2IDTEC), отбих опитах се да запаля 2-3 пъти, лампата за чека остана да свети и не успях да запаля и се отказах.

Съответно репатрак, и я закарах в Бултрако София на ботевградско, от там ми се обадиха малко по-късно и ми казаха че помпата за високото налягане се е счупила, набила е стружки в дюзите и съответно това ми е проблема (помпа + дюзи ) и сума за която щях да получа удар :D 

1 - На някой от вас случвал ли се е такъв проблем ?

2 - Според вас дали са сваляли дюзите или гадаят на базата на грешката записана в компютъра ?

3 - Можете ли да предложите добър сервиз за София, може и Пловдив ?

4 - Често срещан проблем ли е такъв, защото не мога да намеря мнения във форума, съответно и тяхното решение.

5 - При този вариант дюзите, ако не стават, помпата ако наистина е заминала, то излиза че и в рейката може да има "стружки", както казаха(предпогат, защото не съм сигурен, че са ги демонтирали за да видят дали наистина е така ) .Знаете ли дали рейката може да се "продуха", "промие" и пр. че нейната цена = цената на гнп-то.

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търси помпа за високо налягане втора ръка от англия, там поне карат с хубаво гориво и цените са нормални, и шанса да попаднеш на добра помпа е голям. 

Дюзите трябва да ги свалиш и да ги носиш да ги видят дали може да се рециклират, ако не същата работа като помпата.

Рейката не знам какво общо има с горивната система. 

 

Впрочем помпата също може да се рециклира.

Edited by Rakeem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам,че колегата говори за комън рейла.

На рейката може и да и се размине,божа работа.Те тези оторизирани сервизи не ремонтират сменят винаги с ново.та за да се застраховат ще искат и рейката на рейла да сменят,НО за сметка на клиента.нали гаранция после трябва да дадат.

Не искам да се шегувам на чужд гръб защото на колегата изобщо не му е до шеги в този момент но най добре е да оправи сметката до тук с тях ида си издърпа колата от там.Има сервизи за комън рейл системи,имат рециклирани помпи и дюзи за всякакви марки и да действа чрез тях.Иначе ще плати колата още един път.

Застудя и помията която продават в бензиностанциите започва да си казва думата.

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 5 минути, Rakeem написа:

Рейката не знам какво общо има с горивната система.

Явно колегата говори за горивната рейка.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говоря за позиция 1 и 16 цък.
Това често срещан проблем ли е ? Или аз съм карък-а ?

Защото според думите на Бултрако, като се е счупила помпата е напълнила системата със стружки, съответно дюзите са пълни със стружки и според техните думи не се рециклирали, както и че евентуално ще има стружки и по рейката.

Edited by Morpheus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ги слушай какво ти говорят от бултрако, аз не знам те да се занимават с рециклиране на дюзи и помпи, за тях е важно да си го купиш ново. 

Ето ти примерен сервиз, с който можеш да обсъдиш ситуацията и да получиш компетентно мнение, може или не може да се възстановят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не те плаша, но може и да е това, защото го има в "зара".

Чувал съм за няколко такива случая, като в БТ ремонта е излизал около 10 х.лв..

Но на друго място, с части втора употреба не повече от 3 х.лв.

Ако помпата се е счупила, почти е сигурна диагнозата. 

Иначе се сменя помпа, рейла,дюзи,филтър и се прави цялостна промивка на тръбния път и резервоара. 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 4 минути, Emicha написа:

Да не те плаша, но може и да е това, защото го има в "зара".

Чувал съм за няколко такива случая, като в БТ ремонта е излизал около 10 х.лв..

Но на друго място, с части втора употреба не повече от 3 х.лв.

Ако помпата се е счупила, почти е сигурна диагнозата. 

Иначе се сменя помпа, рейла,дюзи,филтър и се прави цялостна промивка на тръбния път и резервоара. 

 Точно толкова ми казаха и на мен в БТ, проверих частите нова помпа 1,5 (имам отстъпки ), рециклирани дюзи 400 лв броя, до тук са 3100 да кажем рейката 1,5 станаха 4,6-4,7 до 10 к са си още веднъж същия ремонт, може би се презастраховат за гаранцията.

Не знам дали си заслужава риска с 2-ра употреба?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, не обърнах внимание, мисълта ми е, че се намират качествени втора ръка, в случая тази е реновирана и с 1г. гаранция, можеш и по-моргите да потърсиш, но да набиеш толкова пари за кола, която струва 15-16к. за мен не е разумно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Звучи страшно! Каква може да е причината за такава радикална повреда? На какви километри ти е колата?

И моят съвет е да бягаш от Бултрако и да търсиш друг сервиз и съответно ремонт и/или рециклирани части. Ще ти излезе поне двойно по-евтино.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При ваг-аджийките проблема обикновено е от кофти помпа в резервоара. И да в 99% от случаите се сменя всичко, както и се промива всичко (тръби, резервоар). Кофти е да изтеглиш късата клечка, но такъв е животът.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата е купувана от първи собственик (карана само в България) и км са реални, купих я на 199 000 сега вече е на 206 000,като преди това не е давала никакви симптоми, дори си работеше чудесно. Вече почнах да организирам транспорт да я закарам в сервиза, първо да се разглоби да сме сигурни на 100 % какво е, след това да се действа, защото майстора ми каза, че има голям шанс дюзите да са си здрави, след като се свалят и закарат на стенд ще се даде становище за тях, но все си мисля че Бултрако не са разглобявали дюзи, да ги слагат на стенд и пр.

Поправете ме ако греша.

Майстора ми каза че ща направи задължително промивка на цялата система, като свали резервоара,пътища и всичко по системата.
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 46 минути, Morpheus написа:

Поправете ме ако греша.

Вероятно не грешиш, но проверката ще покаже.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 54 минути, Morpheus написа:

Колата е купувана от първи собственик (карана само в България) и км са реални, купих я на 199 000 сега вече е на 206 000,като преди това не е давала никакви симптоми, дори си работеше чудесно. Вече почнах да организирам транспорт да я закарам в сервиза, първо да се разглоби да сме сигурни на 100 % какво е, след това да се действа, защото майстора ми каза, че има голям шанс дюзите да са си здрави, след като се свалят и закарат на стенд ще се даде становище за тях, но все си мисля че Бултрако не са разглобявали дюзи, да ги слагат на стенд и пр.

Поправете ме ако греша.

Майстора ми каза че ща направи задължително промивка на цялата система, като свали резервоара,пътища и всичко по системата.
 

Точно така.Ако искаш да задържиш автомобила това е начина.

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

По мнение на капацитети, проблема е в самата помпа.

Дали калпав материал, дали неправилна конструкция, но отделя стружки задира и се чупи, като набива въпросните стружки по цялата система.

Така че, ако в БТ са установили счупена помпа, не е задължително да са сваляли дюзите, защото и те незнаят дали ти ще искаш там при тях да си ремонтираш автомобила. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чух се отново с БТ и от там казаха, че дюзите не са сваляни, а са проверили налягането в рейла и са видели стружките там... и съответната диагноза.
За който му е интересно, ще пиша по нататък какво съм направил, какво точно се е оказало и колко ми е струвало.
Поздрави  ( и приемам пожелания за р.д. ми ден :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ЧРД,  жив и здрав.

И не се ядосвай - желязото ще го оправиш по-лесно, за разлика от нервите и здравето.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 35 минути, Emicha написа:

По мнение на капацитети, проблема е в самата помпа.

Tова за DTEC-а ли само или и за ICTDI?

преди 19 минути, Morpheus написа:

Поздрави  ( и приемам пожелания за р.д. ми ден :D )

Жив и здрав! Да ти се оправи колата без филми, че от това може да се поболее човек.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, за DTEC-а.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, Morpheus написа:


За който му е интересно, ще пиша по нататък какво съм направил, какво точно се е оказало и колко ми е струвало.
Поздрави  ( и приемам пожелания за р.д. ми ден :D )

Хепи,много хепи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз за DTEC съм чувал само за такива случаи. Не си само ти колега. CTDI-то си има други болежки. Кофти, че този двигател дава такива проблеми, както и за теб :( ЧРД и дано мине леко :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема на тая помпа е, че е БОШ. Аз имах същия проблем. Така докарах колата от Швейцария. Проблема се е случил там. Взех от едно момче в Пловдив 4 дюзи, въпросната помпа, тръбичките и самия рейл за 1500 лв. Следва сваляне на резервоара и старателно измиване.. После продухване на цялата система и монтаж на дюзите и помпата. В резервоара имаше много стружки. Ако в регулатора има стружки, както на снимката по-горе, диагнозата е ясна. Дюзите и помпата които взех са от Акорд 2,2 идтек, англичанка. Колко ще изкарат не знам.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 20 минути, bloiler написа:

Проблема на тая помпа е, че е БОШ.

Това пък какво значи? Кой прави по-добри CR системи от БОШ?

Иначе, като чета тази тема, започнах да се радвам, че не скочих на фейслифта с I-DTEC. Aма пак ми е притеснено де. Някой чувал ли за такива филми с I-CTDI?

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочетох мнения в нет-а и има различни дефекти по различно време, видях такива счупени по на 40 000 мили, както и на 80 000 мили, което си е чист късмет и е било въпрос на време да умре помпата, интересното е че нямаше никакви симптоми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако помпата беше Denso, със сигурност щеше да изкара повече. Това е лично мое мнение. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доколкото знам, има 4 производителя на CR системи - БОШ, Делфи, Денсо и Сименс. Бош са най-големите и от това, което съм чел, най-безпроблемните. Сигурно всичките си имат и издънки. Първите мотори 1,5 dCi са с проблемни Делфи, после минават на БОШ.

Хонда не работят ли само с БОШ за дизелите?

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, bloiler написа:

Проблема на тая помпа е, че е БОШ.....

 

 Проблема е в самия модел на тази помпа, а не че е Бош.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Вчера си взех си взех колата, и ето ъпдейта от моя страна.
Помпата беше блокирала и съответно беше направила стружки навсякъде по системата, като дори беше върнала към резервоара. За мой късмет дюзите не се бяха задръстили и след като бяха закарани на стенд за проверка се оказа, че са в нормата и си работят.Майстора свали рейката, горивните тръби, резервоара, всичко това беше старателно измито и изчистено, всяко едно нещо по горивната система.За допълнителна защита от нашия "хубав" дизел майстора ми монтира един последователен филтър на маркуча за правата нафта.Помпата беше сменена с нова.
Казвам Ви ориентировъчни цени, защото частите ги взимам с отстъпка, също така и труда на майстора  не е на пазарни цени.
Помпата ми струваше 1500(нова, не рециклирана) + 2 горивни филтъра, + 1 последователен, + обезмаслител + дифтунги за дюзите (ОЕ хонда)= 1600 (ако нямате отстъпка отивате на 2,3-2,5).

При мен цялото "удоволствие" с репатраци и пр.. ми излезе около 2,2-2,3 -. По-късно ще кача малко снимки.
Дано всичко да е наред и да няма повече проблеми.
 

  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито, както се казва. За щастие си минал по "тънката лайстна" :D Дано майстора ди си е свършил добре работата и да нямаш повече грижи. Не разбрах какъв е смисъла на допълнителния филтър, който си сложил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да хване сигурно стружките ако са останали

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, Morpheus написа:

Здравейте,

Вчера си взех си взех колата, и ето ъпдейта от моя страна.
Помпата беше блокирала и съответно беше направила стружки навсякъде по системата, като дори беше върнала към резервоара. За мой късмет дюзите не се бяха задръстили и след като бяха закарани на стенд за проверка се оказа, че са в нормата и си работят.Майстора свали рейката, горивните тръби, резервоара, всичко това беше старателно измито и изчистено, всяко едно нещо по горивната система.За допълнителна защита от нашия "хубав" дизел майстора ми монтира един последователен филтър на маркуча за правата нафта.Помпата беше сменена с нова.
Казвам Ви ориентировъчни цени, защото частите ги взимам с отстъпка, също така и труда на майстора  не е на пазарни цени.
Помпата ми струваше 1500(нова, не рециклирана) + 2 горивни филтъра, + 1 последователен, + обезмаслител + дифтунги за дюзите (ОЕ хонда)= 1600 (ако нямате отстъпка отивате на 2,3-2,5).

При мен цялото "удоволствие" с репатраци и пр.. ми излезе около 2,2-2,3 -. По-късно ще кача малко снимки.
Дано всичко да е наред и да няма повече проблеми.

Off Topic

Късметлия.


 

 

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, Morpheus написа:

........Помпата ми струваше 1500(нова, не рециклирана) + 2 горивни филтъра, + 1 последователен, + обезмаслител + дифтунги за дюзите (ОЕ хонда)= 1600 (ако нямате отстъпка отивате на 2,3-2,5).

При мен цялото "удоволствие" с репатраци и пр.. ми излезе около 2,2-2,3 -. По-късно ще кача малко снимки.
Дано всичко да е наред и да няма повече проблеми.
 

Хубаво е, че си оправил колата и дано нямаш повече проблеми.

Не разбрах обаче това удебеленото , или за къде 2 горивни филтъра - защото + 1 последователен стават общо 3?

Също, щом си доволен от сервизите (за дюзите и същинския ремонт) би било добре  да ги споделиш .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 нормални филтъра, с единия беше я запалил и покарал 20-30 км, след това пак смяна, + добавянето на последователния.Майстора е "мой човек" и предимно прави камиони и тирове, за това не ви го споделям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...