Jump to content
Sign in to follow this  
Димитров79

Теч на масло

Recommended Posts

Здравейте колеги.Преди няколко месеца след смяна на масло се появи теч на масло и сутрин под хондата има петно на асфалта колкото железен лев.Мислех че при смяната  не са стегнали добре филтъра и се стича и не обърнах внимание но взе да ме дразни и реших да погледам по обстойно.Тъй като нямам канал я закарах при майстор да ми каже къде е проблема и по негови думи проблема е около семерингите на валовете но не е сигурен можело и от семеринга към кутията.Капката е винаги от страната на ангенажа .Проблем ли е да карам така че да не е омаслен ангренажа и да стане беля.Майстора нещо се огъва за ремонта и ме хвърли сед две седмици ходих и при друг и като му казах за какво остава въпрос и той след седмица две.Утре ще обиколя още няколко сервиза .Толкова ли е сложна смяната на семерингите че се дърпат толкова?

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Труда като за смяна на агренажа дори молко повече.

Частите са левчета а труда примерно 100лв ,и ако не е точно от там теча .

Измии си двигателя  и ще видиш сам ти теча.

Намери който да е правил Хонда че после да не влезеш в друг филм.

Тогава трябва да се и регулират клапаните та не е работа за кварталния майстор.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен ми тече семеринга между двигателя и скоростната кутия от доста време.

Според мен са наляли масло над максимума и от там е избило.

Иначе така си я карам и доливам масло. Когато се наканя да правя основен ремонт или да сменя съединителя ще оправя и теча, точно заради цената на труда.

Edited by monkos

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен ми тече от същия семеринг от доста време. На годишния преглед винаги ми казват, че има теч на масло. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Drone написа:

И на мен ми тече от същия семеринг от доста време. На годишния преглед винаги ми казват, че има теч на масло. 

На повечето стари коли тече от там ...кофти е,че може да те остави на пътя ..това са първите симптоми,и почва да тече като лейка ...мой познат от Д-град до Лом дойде със 5 кила масло ...изобщо не е за пренебрегване въпростния семеринг ....пари се взима колкото за смяна на съединител..така,че е хубаво да помислиш и за нов съединител   със някаква уговорка от магазина ако е възможно да го върнеш ...успех 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще изкара още 1 година, след това друга :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 18.11.2019 г. at 18:08, Drone написа:

Ще изкара още 1 година, след това друга :)

Колега, като ти тече от там колко е загубата на масло по твоя преценка? Моята харчи доста, но свещите са безупречни, т.е. вероятно не го гори, но може да го "хвърля" както ставна дума  по-горе.  А случайно да си сменял гумичките на клапаните в сервиз? Колко горе-долу излиза тази услуга?

Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам реално колко губи от там. Знам, че ми гори масло, но доливам. По последна преценка с 5w40 ми гори около 1литър на 4000км. Разбира се много зависи къде и как карам. Междуградско гори повече, градско пък по-бързо маслото си заминава. Имам по 30км градско на ден, та сменям масло на 7000км. 

 

Гумички не съм сменял. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм майстор, но от истински майстор знам, че хонда не гори масло от гумички на клапани. Стига да са оригиналните, а не вече сменени от някой си.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моята пък откакто я купих си губи (гори) по литър на 1500 км. В началото се уплаших и питах един известен майстор, а той ми рече :"тия са "масленици" - всички горят масло, доливай си и карай!". Така и правя. Други проблеми на съм имал и съм много доволен, а и това ми е третата Хонда за 25 години! Но ме дразни като проблем - иначе майсторите ми искат 1200 лв , за да се "оправи".

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22.11.2019 г. at 10:13, iliyan_pi написа:

Моята пък откакто я купих си губи (гори) по литър на 1500 км. В началото се уплаших и питах един известен майстор, а той ми рече :"тия са "масленици" - всички горят масло, доливай си и карай!". Така и правя. Други проблеми на съм имал и съм много доволен, а и това ми е третата Хонда за 25 години! Но ме дразни като проблем - иначе майсторите ми искат 1200 лв , за да се "оправи".

Смени си майстора да не казва коя хонда е масленици ..да го гори или губи има си причина за това ...моята е 2001 карам със масло 5в30 и за 10 000 км доливам няма и 500 мл ..като до 6 000 км не пипа грам,което ще ме наведе на мисълта,че маслото е пълен ташак ЕЛФ ...не съм го пробвал със по скъпи масла или на хонда ...и да спомена карайте си хондите със 5в30 каквото е написал производителя ....аз като е взех беше със времени номера джамбаза е караше и беше е обслужил със 10в40 трябва да кажа,че го пипаше повече ...хонда си иска своето масло 5в30

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бил съм при най-малко десет майстора, включително и в във фирмения сервиз на Хонда. Становището им е еднакво. В Аутодатата за този модел се сочи масло със спецификация SJ/A2 , а вискозитета му зависи от климатичния район. За нашите ширини 10w40 е възможно да се употреби. Прикрепил съм снимка от страницата на Autodata - програмата е реномирана и скъпа - 700 паунда, тъй, че може да й се вярва.48891805_HR-V2001.thumb.JPG.97306f04fc7523bd9a87b79d4d23517b.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

От цялата д-серия този двигател е единственият маслопиец и може би 5w40 А3В4 е най подходящото като вискозитет масло. 

  • Upvote 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, vespa написа:

От цялата д-серия този двигател е единственият маслопиец и може би 5w40 А3В4 е най подходящото като вискозитет масло. 

Сигурно си прав, колега, аз с такова я карам моята, но все се надявам нямаой да се е борил с този проблем и да каже поне приблизително какво й е . Както писах свещите й са с идеален цвят - охра, върви отлично (като Хонда!), пали от раз и в най-студеното време, няма някакво голямо омасляване на ауспуха, но пие маслото почти кафена лъжичка на 5 км (литър на 1200 - 1500). Искам предварително да си направя сметката колко ще струва ремонтът и да реша бе з да ме лъжат и изнудват.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.11.2019 г. at 16:59, iliyan_pi написа:

Бил съм при най-малко десет майстора, включително и в във фирмения сервиз на Хонда. Становището им е еднакво. В Аутодатата за този модел се сочи масло със спецификация SJ/A2 , а вискозитета му зависи от климатичния район. За нашите ширини 10w40 е възможно да се употреби. Прикрепил съм снимка от страницата на Autodata - програмата е реномирана и скъпа - 700 паунда, тъй, че може да й се вярва.48891805_HR-V2001.thumb.JPG.97306f04fc7523bd9a87b79d4d23517b.JPG

темата със маслата е доста дъвкана .......Препоръчано масло от производителя  – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.;
 Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30 ...аз карам със по евтина вариант ЕЛФ 5в30 ....а ти със какво ще караш е твои избор 

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, iliyan_pi написа:

Сигурно си прав, колега, аз с такова я карам моята, но все се надявам нямаой да се е борил с този проблем и да каже поне приблизително какво й е . Както писах свещите й са с идеален цвят - охра, върви отлично (като Хонда!), пали от раз и в най-студеното време, няма някакво голямо омасляване на ауспуха, но пие маслото почти кафена лъжичка на 5 км (литър на 1200 - 1500). Искам предварително да си направя сметката колко ще струва ремонтът и да реша бе з да ме лъжат и изнудват.

Тука има хора който ще ти отговорят на всички въпроси ,за мен гурото на хонда са Фена.бг и Маркони не ангажирам никой със моето мение ....тука вече има състояние кола ...аз мога като прост потребител да споделя как е при мен нищо повече .......желая ти успехи и да си на правилния майстор 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има една добавка на мермерски с която колега с харви е дал отзив че е спряла да гори масло. Ще го пробвам и ще пиша.

Изпратено от моят ASUS_Z01HDA с помощта на Tapatalk

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 3 минути, damyanu написа:

Има една добавка на мермерски с която колега с харви е дал отзив че е спряла да гори масло. Ще го пробвам и ще пиша.

Изпратено от моят ASUS_Z01HDA с помощта на Tapatalk
 

Защо се занимавате със глупости аз не разбирам ...или имате излишни пари .....пак казвам всичко е до състояние автомобил... и колата е като жената не знаеш какво ще си вземеш ...ще ме накарате да си снимам моя аспух грам масло няма,а е кола на 18 години карала е баба на 90 години :) за всяко нещо си има обяснение ...вие какво очаквате да карате коли по на 20 години и да са като нови,еми няма да стане ...всичко е във вашите ръце решавате какво искате и го правите ...ако гори масло значи ресурса си е заминал на мотора..и какво следва ремонт и си кефите това е ....успех!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 45 минути, emulsia написа:

Препоръчано масло от производителя  – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.;
 Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30

Това е точно така за двигатели проектирани след 2000г, на Харвито двигателя е д-серия доста преди това проектиран. Damyanu с добавка на маслото най вероятно е да останеш без двигател, не прави тази грешка. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 6 минути, vespa написа:

Това е точно така за двигатели проектирани след 2000г, на Харвито двигателя е д-серия доста преди това проектиран. Damyanu с добавка на маслото най вероятно е да останеш без двигател, не прави тази грешка. 

Честно да ти кажа не знам,защо не съм майстор ...от четенето тук за харви съм написал какво препоръчват....моята е 2001 първа регистрация,карам със 5в30 и съм доволен доливам няма и 500 мл на 10 000 км ....при 10в40 го пипаше доста ...карам със ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30 5L и съм доволен

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.11.2019 г. at 15:18, emulsia написа:

карам със масло 5в30 и за 10 000 км доливам няма и 500 мл

 

На 23.11.2019 г. at 15:18, emulsia написа:

маслото е пълен ташак ЕЛФ ...не съм го пробвал със по скъпи масла

Off Topic

@emulsia

Не е и нужно да пробваш скъпо масло, а точното за твоя двигател, с оглед на състоянието на двигателя!

Купи си това от тук:

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

Пак казвам - от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

Караш с него точно 8 000 км. и сменяш!

Ако е изгорил повече от 100 - 200 грама, плащам ти го всичкото! !!!

Само ми кажи как си усещал работата на мотора с него... :thumbs1:

 

П.П. Това масло е на GTL-база, една от най-чистите бази масла. По вискозитетни х-ки е между 5W30 и 5W40. Не е 40-ка, а малко по-гъста 30-ка. Много термостабилно, доста добри нискотемпературни х-ки за 5W40, висок ТВN, сравнително ниски нива на сулфатна пепел, (особено за 5W40) и т.н.

 

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iliyan_pi, не разбрах в кой град си, за да мога да те ориентирам към добър майстор? Интересно е че ауспухът ти не е омаслен, явно найстина има теч или изхвърля, от друга страна разходът на масло е голям само от капенето на семерингите на валовете. Правих този ремонт на х22, нокато цяло загубата не беше притеснителна. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

От Стара Загора съм. Явно моята вероятно е поизносена, но и моделът на двигателя е известен с това, че харчи масло. Казвали са ми, че щом е "италиянка" това е неизбежно, защото италиянците били "мърлячи" и безброй други причини.Имал съм над 10 ралични коли , включително и 2 Хонди (Сивик), но такъв "глад" за масло не е било. Благодаря ти за мнението.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, dandilov написа:

 

  Скрий съдържанието

@emulsia

Не е и нужно да пробваш скъпо масло, а точното за твоя двигател, с оглед на състоянието на двигателя!

Купи си това от тук:

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

Пак казвам - от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

Караш с него точно 8 000 км. и сменяш!

Ако е изгорил повече от 100 - 200 грама, плащам ти го всичкото! !!!

Само ми кажи как си усещал работата на мотора с него... :thumbs1:

 

П.П. Това масло е на GTL-база, една от най-чистите бази масла. По вискозитетни х-ки е между 5W30 и 5W40. Не е 40-ка, а малко по-гъста 30-ка. Много термостабилно, доста добри нискотемпературни х-ки за 5W40, висок ТВN, сравнително ниски нива на сулфатна пепел, (особено за 5W40) и т.н.

 

Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L   58,50 лв ..като гледам парите ще  дойдат по евтени  в България ....44 евро е със доставка от немския сайт

Edited by emulsia

Share this post


Link to post
Share on other sites

От немския сайт можеш да поръчваш през общите поръчки на форума. Така ще си спестиш доставката. Оттам също така имаш гаранция за оригинално масло.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, emulsia said:

Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L   58,50 лв ..като гледам парите ще  дойдат по евтени  в България ....44 евро е със доставка от немския сайт

Незнам как го видя 44 евро като пише за 4л е 23 евро и с доставката до теб по Еконт ще ти доиде на 51-52лв иначе по днешния курс е към 45лв и малко без доставка.

 

Ето провери пак

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

 

Пробвай купи го от  тук в Бг и се набутай с мега менте и после се чуди какво караш

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Стара Загора не мога да помогна, иначе имам второ Хрв със същия двигател и моята е италианка и знам добре за какво говориш, при мен разходът на масло е като твоя, но ауспухът е черен, но не мисля че е особено притеснителен ако не се увеличи. Говорил съм и с няколко майстори които се занимават с хонди и те са потвърдили. Смяна на семерингите няма да помогне особено, виж дали няма теч другаде. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, emulsia написа:

Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L   58,50 лв ..като гледам парите ще  дойдат по евтени  в България ....44 евро е със доставка от немския сайт

Off Topic

Не случайно ти казвам от немския сайт, понеже вероятността да е менте е малка. За разлика, тук в БГ, вероятността да е менте е почти 100%!

С общите поръчки на форума, 4л. туба идва на цена 45,25 лв. с доставката до София. Не си ли пазарувал още?

https://forums.hondabg.com/topic/110953-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-2-ри-декември/

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, galin_k написа:

За Стара Загора не мога да помогна, иначе имам второ Хрв със същия двигател и моята е италианка и знам добре за какво говориш, при мен разходът на масло е като твоя, но ауспухът е черен, но не мисля че е особено притеснителен ако не се увеличи. Говорил съм и с няколко майстори които се занимават с хонди и те са потвърдили. Смяна на семерингите няма да помогне особено, виж дали няма теч другаде. 

Благодаря ти, ще работя по проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 15 часа, dandilov написа:
  Скрий съдържанието

Не случайно ти казвам от немския сайт, понеже вероятността да е менте е малка. За разлика, тук в БГ, вероятността да е менте е почти 100%!

С общите поръчки на форума, 4л. туба идва на цена 45,25 лв. с доставката до София. Не си ли пазарувал още?

https://forums.hondabg.com/topic/110953-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-2-ри-декември/

 

 

ами не съм ...нищо,че със чавдар имаме общи познати но това едруга бира :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, CARPERA написа:

Незнам как го видя 44 евро като пише за 4л е 23 евро и с доставката до теб по Еконт ще ти доиде на 51-52лв иначе по днешния курс е към 45лв и малко без доставка.

 

Ето провери пак

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html

 

Пробвай купи го от  тук в Бг и се набутай с мега менте и после се чуди какво караш

Еми колега това съм видял това пишем ..ще се свържа със Чавдар за обща поръчка

cena.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...