Димитров79 2 #1 Публикувано 15 Ноември, 2019 Здравейте колеги.Преди няколко месеца след смяна на масло се появи теч на масло и сутрин под хондата има петно на асфалта колкото железен лев.Мислех че при смяната не са стегнали добре филтъра и се стича и не обърнах внимание но взе да ме дразни и реших да погледам по обстойно.Тъй като нямам канал я закарах при майстор да ми каже къде е проблема и по негови думи проблема е около семерингите на валовете но не е сигурен можело и от семеринга към кутията.Капката е винаги от страната на ангенажа .Проблем ли е да карам така че да не е омаслен ангренажа и да стане беля.Майстора нещо се огъва за ремонта и ме хвърли сед две седмици ходих и при друг и като му казах за какво остава въпрос и той след седмица две.Утре ще обиколя още няколко сервиза .Толкова ли е сложна смяната на семерингите че се дърпат толкова? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1508 #2 Отговорено 16 Ноември, 2019 (Редактирано) Труда като за смяна на агренажа дори молко повече. Частите са левчета а труда примерно 100лв ,и ако не е точно от там теча . Измии си двигателя и ще видиш сам ти теча. Намери който да е правил Хонда че после да не влезеш в друг филм. Тогава трябва да се и регулират клапаните та не е работа за кварталния майстор. Редактирано 16 Ноември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
monkos 20 #3 Отговорено 16 Ноември, 2019 (Редактирано) На мен ми тече семеринга между двигателя и скоростната кутия от доста време. Според мен са наляли масло над максимума и от там е избило. Иначе така си я карам и доливам масло. Когато се наканя да правя основен ремонт или да сменя съединителя ще оправя и теча, точно заради цената на труда. Редактирано 16 Ноември, 2019 от monkos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #4 Отговорено 18 Ноември, 2019 И на мен ми тече от същия семеринг от доста време. На годишния преглед винаги ми казват, че има теч на масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #5 Отговорено 18 Ноември, 2019 Преди 1 час, Drone написа: И на мен ми тече от същия семеринг от доста време. На годишния преглед винаги ми казват, че има теч на масло. На повечето стари коли тече от там ...кофти е,че може да те остави на пътя ..това са първите симптоми,и почва да тече като лейка ...мой познат от Д-град до Лом дойде със 5 кила масло ...изобщо не е за пренебрегване въпростния семеринг ....пари се взима колкото за смяна на съединител..така,че е хубаво да помислиш и за нов съединител със някаква уговорка от магазина ако е възможно да го върнеш ...успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #6 Отговорено 18 Ноември, 2019 Ще изкара още 1 година, след това друга 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #7 Отговорено 21 Ноември, 2019 На 18.11.2019 г. at 18:08, Drone написа: Ще изкара още 1 година, след това друга Колега, като ти тече от там колко е загубата на масло по твоя преценка? Моята харчи доста, но свещите са безупречни, т.е. вероятно не го гори, но може да го "хвърля" както ставна дума по-горе. А случайно да си сменял гумичките на клапаните в сервиз? Колко горе-долу излиза тази услуга? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #8 Отговорено 21 Ноември, 2019 Не знам реално колко губи от там. Знам, че ми гори масло, но доливам. По последна преценка с 5w40 ми гори около 1литър на 4000км. Разбира се много зависи къде и как карам. Междуградско гори повече, градско пък по-бързо маслото си заминава. Имам по 30км градско на ден, та сменям масло на 7000км. Гумички не съм сменял. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #9 Отговорено 22 Ноември, 2019 Не съм майстор, но от истински майстор знам, че хонда не гори масло от гумички на клапани. Стига да са оригиналните, а не вече сменени от някой си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #10 Отговорено 22 Ноември, 2019 Моята пък откакто я купих си губи (гори) по литър на 1500 км. В началото се уплаших и питах един известен майстор, а той ми рече :"тия са "масленици" - всички горят масло, доливай си и карай!". Така и правя. Други проблеми на съм имал и съм много доволен, а и това ми е третата Хонда за 25 години! Но ме дразни като проблем - иначе майсторите ми искат 1200 лв , за да се "оправи". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #11 Отговорено 23 Ноември, 2019 На 22.11.2019 г. at 10:13, iliyan_pi написа: Моята пък откакто я купих си губи (гори) по литър на 1500 км. В началото се уплаших и питах един известен майстор, а той ми рече :"тия са "масленици" - всички горят масло, доливай си и карай!". Така и правя. Други проблеми на съм имал и съм много доволен, а и това ми е третата Хонда за 25 години! Но ме дразни като проблем - иначе майсторите ми искат 1200 лв , за да се "оправи". Смени си майстора да не казва коя хонда е масленици ..да го гори или губи има си причина за това ...моята е 2001 карам със масло 5в30 и за 10 000 км доливам няма и 500 мл ..като до 6 000 км не пипа грам,което ще ме наведе на мисълта,че маслото е пълен ташак ЕЛФ ...не съм го пробвал със по скъпи масла или на хонда ...и да спомена карайте си хондите със 5в30 каквото е написал производителя ....аз като е взех беше със времени номера джамбаза е караше и беше е обслужил със 10в40 трябва да кажа,че го пипаше повече ...хонда си иска своето масло 5в30 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #12 Отговорено 23 Ноември, 2019 Бил съм при най-малко десет майстора, включително и в във фирмения сервиз на Хонда. Становището им е еднакво. В Аутодатата за този модел се сочи масло със спецификация SJ/A2 , а вискозитета му зависи от климатичния район. За нашите ширини 10w40 е възможно да се употреби. Прикрепил съм снимка от страницата на Autodata - програмата е реномирана и скъпа - 700 паунда, тъй, че може да й се вярва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #13 Отговорено 23 Ноември, 2019 От цялата д-серия този двигател е единственият маслопиец и може би 5w40 А3В4 е най подходящото като вискозитет масло. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #14 Отговорено 24 Ноември, 2019 Преди 15 часа, vespa написа: От цялата д-серия този двигател е единственият маслопиец и може би 5w40 А3В4 е най подходящото като вискозитет масло. Сигурно си прав, колега, аз с такова я карам моята, но все се надявам нямаой да се е борил с този проблем и да каже поне приблизително какво й е . Както писах свещите й са с идеален цвят - охра, върви отлично (като Хонда!), пали от раз и в най-студеното време, няма някакво голямо омасляване на ауспуха, но пие маслото почти кафена лъжичка на 5 км (литър на 1200 - 1500). Искам предварително да си направя сметката колко ще струва ремонтът и да реша бе з да ме лъжат и изнудват. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #15 Отговорено 24 Ноември, 2019 На 23.11.2019 г. at 16:59, iliyan_pi написа: Бил съм при най-малко десет майстора, включително и в във фирмения сервиз на Хонда. Становището им е еднакво. В Аутодатата за този модел се сочи масло със спецификация SJ/A2 , а вискозитета му зависи от климатичния район. За нашите ширини 10w40 е възможно да се употреби. Прикрепил съм снимка от страницата на Autodata - програмата е реномирана и скъпа - 700 паунда, тъй, че може да й се вярва. темата със маслата е доста дъвкана .......Препоръчано масло от производителя – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30 ...аз карам със по евтина вариант ЕЛФ 5в30 ....а ти със какво ще караш е твои избор 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #16 Отговорено 24 Ноември, 2019 Преди 8 часа, iliyan_pi написа: Сигурно си прав, колега, аз с такова я карам моята, но все се надявам нямаой да се е борил с този проблем и да каже поне приблизително какво й е . Както писах свещите й са с идеален цвят - охра, върви отлично (като Хонда!), пали от раз и в най-студеното време, няма някакво голямо омасляване на ауспуха, но пие маслото почти кафена лъжичка на 5 км (литър на 1200 - 1500). Искам предварително да си направя сметката колко ще струва ремонтът и да реша бе з да ме лъжат и изнудват. Тука има хора който ще ти отговорят на всички въпроси ,за мен гурото на хонда са Фена.бг и Маркони не ангажирам никой със моето мение ....тука вече има състояние кола ...аз мога като прост потребител да споделя как е при мен нищо повече .......желая ти успехи и да си на правилния майстор 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
damyanu 2 #17 Отговорено 24 Ноември, 2019 Има една добавка на мермерски с която колега с харви е дал отзив че е спряла да гори масло. Ще го пробвам и ще пиша.Изпратено от моят ASUS_Z01HDA с помощта на Tapatalk 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #18 Отговорено 24 Ноември, 2019 преди 3 минути, damyanu написа: Има една добавка на мермерски с която колега с харви е дал отзив че е спряла да гори масло. Ще го пробвам и ще пиша. Изпратено от моят ASUS_Z01HDA с помощта на Tapatalk Защо се занимавате със глупости аз не разбирам ...или имате излишни пари .....пак казвам всичко е до състояние автомобил... и колата е като жената не знаеш какво ще си вземеш ...ще ме накарате да си снимам моя аспух грам масло няма,а е кола на 18 години карала е баба на 90 години за всяко нещо си има обяснение ...вие какво очаквате да карате коли по на 20 години и да са като нови,еми няма да стане ...всичко е във вашите ръце решавате какво искате и го правите ...ако гори масло значи ресурса си е заминал на мотора..и какво следва ремонт и си кефите това е ....успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #19 Отговорено 24 Ноември, 2019 преди 45 минути, emulsia написа: Препоръчано масло от производителя – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30 Това е точно така за двигатели проектирани след 2000г, на Харвито двигателя е д-серия доста преди това проектиран. Damyanu с добавка на маслото най вероятно е да останеш без двигател, не прави тази грешка. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #20 Отговорено 24 Ноември, 2019 преди 6 минути, vespa написа: Това е точно така за двигатели проектирани след 2000г, на Харвито двигателя е д-серия доста преди това проектиран. Damyanu с добавка на маслото най вероятно е да останеш без двигател, не прави тази грешка. Честно да ти кажа не знам,защо не съм майстор ...от четенето тук за харви съм написал какво препоръчват....моята е 2001 първа регистрация,карам със 5в30 и съм доволен доливам няма и 500 мл на 10 000 км ....при 10в40 го пипаше доста ...карам със ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30 5L и съм доволен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2790 #21 Отговорено 24 Ноември, 2019 (Редактирано) На 23.11.2019 г. at 15:18, emulsia написа: карам със масло 5в30 и за 10 000 км доливам няма и 500 мл На 23.11.2019 г. at 15:18, emulsia написа: маслото е пълен ташак ЕЛФ ...не съм го пробвал със по скъпи масла Off Topic @emulsia Не е и нужно да пробваш скъпо масло, а точното за твоя двигател, с оглед на състоянието на двигателя! Купи си това от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Пак казвам - от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Караш с него точно 8 000 км. и сменяш! Ако е изгорил повече от 100 - 200 грама, плащам ти го всичкото! Само ми кажи как си усещал работата на мотора с него... П.П. Това масло е на GTL-база, една от най-чистите бази масла. По вискозитетни х-ки е между 5W30 и 5W40. Не е 40-ка, а малко по-гъста 30-ка. Много термостабилно, доста добри нискотемпературни х-ки за 5W40, висок ТВN, сравнително ниски нива на сулфатна пепел, (особено за 5W40) и т.н. Редактирано 24 Ноември, 2019 от dandilov 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 170 #22 Отговорено 25 Ноември, 2019 Iliyan_pi, не разбрах в кой град си, за да мога да те ориентирам към добър майстор? Интересно е че ауспухът ти не е омаслен, явно найстина има теч или изхвърля, от друга страна разходът на масло е голям само от капенето на семерингите на валовете. Правих този ремонт на х22, нокато цяло загубата не беше притеснителна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #23 Отговорено 25 Ноември, 2019 От Стара Загора съм. Явно моята вероятно е поизносена, но и моделът на двигателя е известен с това, че харчи масло. Казвали са ми, че щом е "италиянка" това е неизбежно, защото италиянците били "мърлячи" и безброй други причини.Имал съм над 10 ралични коли , включително и 2 Хонди (Сивик), но такъв "глад" за масло не е било. Благодаря ти за мнението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #24 Отговорено 25 Ноември, 2019 (Редактирано) Преди 18 часа, dandilov написа: Скрий съдържанието @emulsia Не е и нужно да пробваш скъпо масло, а точното за твоя двигател, с оглед на състоянието на двигателя! Купи си това от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Пак казвам - от тук: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Караш с него точно 8 000 км. и сменяш! Ако е изгорил повече от 100 - 200 грама, плащам ти го всичкото! Само ми кажи как си усещал работата на мотора с него... П.П. Това масло е на GTL-база, една от най-чистите бази масла. По вискозитетни х-ки е между 5W30 и 5W40. Не е 40-ка, а малко по-гъста 30-ка. Много термостабилно, доста добри нискотемпературни х-ки за 5W40, висок ТВN, сравнително ниски нива на сулфатна пепел, (особено за 5W40) и т.н. Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L 58,50 лв ..като гледам парите ще дойдат по евтени в България ....44 евро е със доставка от немския сайт Редактирано 25 Ноември, 2019 от emulsia Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #25 Отговорено 25 Ноември, 2019 (Редактирано) От немския сайт можеш да поръчваш през общите поръчки на форума. Така ще си спестиш доставката. Оттам също така имаш гаранция за оригинално масло. Редактирано 25 Ноември, 2019 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1508 #26 Отговорено 25 Ноември, 2019 (Редактирано) 2 hours ago, emulsia said: Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L 58,50 лв ..като гледам парите ще дойдат по евтени в България ....44 евро е със доставка от немския сайт Незнам как го видя 44 евро като пише за 4л е 23 евро и с доставката до теб по Еконт ще ти доиде на 51-52лв иначе по днешния курс е към 45лв и малко без доставка. Ето провери пак https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Пробвай купи го от тук в Бг и се набутай с мега менте и после се чуди какво караш Редактирано 25 Ноември, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 170 #27 Отговорено 25 Ноември, 2019 За Стара Загора не мога да помогна, иначе имам второ Хрв със същия двигател и моята е италианка и знам добре за какво говориш, при мен разходът на масло е като твоя, но ауспухът е черен, но не мисля че е особено притеснителен ако не се увеличи. Говорил съм и с няколко майстори които се занимават с хонди и те са потвърдили. Смяна на семерингите няма да помогне особено, виж дали няма теч другаде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2790 #28 Отговорено 25 Ноември, 2019 Преди 3 часа, emulsia написа: Колега точно от този сайт ли трябва да е маслото ...гледам по бг.сайтовете го има в макс кар SHELL HELIX ULTRA 5W-40 4L 58,50 лв ..като гледам парите ще дойдат по евтени в България ....44 евро е със доставка от немския сайт Off Topic Не случайно ти казвам от немския сайт, понеже вероятността да е менте е малка. За разлика, тук в БГ, вероятността да е менте е почти 100%! С общите поръчки на форума, 4л. туба идва на цена 45,25 лв. с доставката до София. Не си ли пазарувал още? https://forums.hondabg.com/topic/110953-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-2-ри-декември/ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliyan_pi 1 #29 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 13 часа, galin_k написа: За Стара Загора не мога да помогна, иначе имам второ Хрв със същия двигател и моята е италианка и знам добре за какво говориш, при мен разходът на масло е като твоя, но ауспухът е черен, но не мисля че е особено притеснителен ако не се увеличи. Говорил съм и с няколко майстори които се занимават с хонди и те са потвърдили. Смяна на семерингите няма да помогне особено, виж дали няма теч другаде. Благодаря ти, ще работя по проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #30 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 15 часа, dandilov написа: Скрий съдържанието Не случайно ти казвам от немския сайт, понеже вероятността да е менте е малка. За разлика, тук в БГ, вероятността да е менте е почти 100%! С общите поръчки на форума, 4л. туба идва на цена 45,25 лв. с доставката до София. Не си ли пазарувал още? https://forums.hondabg.com/topic/110953-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-2-ри-декември/ ами не съм ...нищо,че със чавдар имаме общи познати но това едруга бира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emulsia 58 #31 Отговорено 26 Ноември, 2019 Преди 17 часа, CARPERA написа: Незнам как го видя 44 евро като пише за 4л е 23 евро и с доставката до теб по Еконт ще ти доиде на 51-52лв иначе по днешния курс е към 45лв и малко без доставка. Ето провери пак https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-40.html Пробвай купи го от тук в Бг и се набутай с мега менте и после се чуди какво караш Еми колега това съм видял това пишем ..ще се свържа със Чавдар за обща поръчка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове