JapCar 304 #41 Отговорено 28 Юли, 2019 Ами щом има разстроени от цитирането, няма да цитирам, макар, че обикновено не цитирам цял пост, а само част и това не затруднява, а улеснява... Нека всеки действа както знае... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #42 Отговорено 28 Юли, 2019 Само за информация - ето така НЕ трябва да изглежда кондензаторът: Сега отивам да направим измервания, а преди тях - колата на място, външна Т = 30 градуса, струя през централните духалки с максимална сила, скорост на двигателя 1500 об./мин, измерена Т на изхода на духалката - 14.0 най-ниска, след което се повишава, стига до 20 градуса и пак започва да спада. С колата в движение със скорост за градско каране - слиза до към 9-10 градуса, но след няколко минути движение. При движение с над 70 км/ч спада до към 8 градуса, но при намаляване на скоростта температурата веднага се покачва. Не съм си играл да меря на всяка духалка с каква температура е. Ще го направя след малко и ще пиша довечера. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #43 Отговорено 28 Юли, 2019 Поне няколко часа да имаше за редакция Миналата година април ми заредиха 400 гр., сега бяха останали 340. Допълниха ги пак до 400. Вдига 24 бара, доста неприятно. Поръчал съм нов радиатор и ще го сменям, то се е видяло. Иначе измерих на различните духалки, на средните когато показва 11 градуса, на лявата показваше 14. Ако трябва без уред да кажа колко е разликата, бих казал поне 7-8 градуса. Питах също и за "феномена", заради който е темата, и човекът каза, че е възможно заради устройството на въздуховодите и пътя на въздуха, както и позицията на изпарителя, и също това, че при по-малко фреон не се пълни както трябва, да изстива значително повече от едната страна, отколкото от другата. Не твърди, че 100 % е заради това, но е възможно обяснение, но е много вероятно да има повреда в клапите. Но щом с допълване се оправя - по-скоро е първото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #44 Отговорено 28 Юли, 2019 Преди 4 часа, ogi28b написа: Миналата година април ми заредиха 400 гр., сега бяха останали 340. Допълниха ги пак до 400. Вдига 24 бара, доста неприятно. Поръчал съм нов радиатор и ще го сменям, то се е видяло. Иначе измерих на различните духалки, на средните когато показва 11 градуса, на лявата показваше 14. Ако трябва без уред да кажа колко е разликата, бих казал поне 7-8 градуса. 11-14 гр би трябвало да е ОК, но това е след дозареждането ли, защото 340 (ако е измерил правилно) би трябвало да е почти в допуските ако номинала е 400? Колко беше преди дозареждането температурата, т.е. стана ли доста по-добре? 25бара - неприятно, колко трябва да е и какво значи това според специалистите? Мисля, че състоянието/чистотата на кондензатора оказва значително влияние, та като го смениш ще се разбере... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #45 Отговорено 28 Юли, 2019 JapCar при нормална работа на климатика изходящия въздух е 7,8 градуса. Това е в началото на пускането до стигане на зададената температура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #46 Отговорено 28 Юли, 2019 vespa, ми не съм мерил, но на усещане ми се струва, че е ОК и 10-12. А ако питаш климатикаджиите, никога няма да ти кажат тези температури, защото вероятно не винаги ще ги постигнат след зареждане и ще трябва да ти обясняват как нещо друго не ти е наред... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #47 Отговорено 28 Юли, 2019 11-14 градуса е много. И то ги достига с известни усилия, а не с лекота. Ако стане над 35 градуса навън, едва ли ще може да спадне под 15 на духалките, ако колата е на място. Над 10 градуса си е проблем, с която и да е кола. Според каталога на машината трябва да се зареди 480, тя го показва автоматично и само пита за потвърждение, след което операторът може да промени. 340 е изтегленият фреон пак според машината. По-нагоре съм писал колко беше температурата преди да се допълни - 14 гр. на място. След допълването, на място стигна до 11.5, а в движение слизаше до към 7.5 - 8, зависи колко бързо се движа (т.е. какво е охлаждането). Значи към 2-3 градуса надолу, не повече. Достигаше ги малко по-бързо и по-лесно, спрямо преди да се допълни. Малка разлика, цялостно, доловима с уред за измерване. Иначе ако нямах - щях да кажа че е същото. 10-12 градуса пак са достатъчни, за да ти поддържат някаква прохлада, но просто не е правилно. И едната игла ми смениха сега. Доколкото съм чувал, 15-17 бара е високото на повечето коли, при изправна система. На другата ми количка включва бърза степен на вентилаторите на 16 бара, а изключването за предпазване беше на 30 бара. Сега не го снимах, но кондензаторът и в горната си част е в лошо състояние. Ще го снимам, като го свалят другата седмица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #48 Отговорено 28 Юли, 2019 Ето и колегата ogi28b го е написал преди 9 минути, ogi28b написа: в движение слизаше до към 7.5 - 8, зависи колко бързо се движа Това е при изправен и зареден климатик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #49 Отговорено 29 Юли, 2019 Преди 12 часа, JapCar написа: Ами щом има разстроени от цитирането, няма да цитирам..... Мен ли визираш ? Сигурно ме бъркаш с "Черен Петър" - въобще не съм разстроен. Обаче е неприятно, да жулиш на телефона като гламавq за да прелистваш , нещо което са го написали непосредствено преди теб - за това иде реч , а и правилата са такива ако има значение за теб. (И това беше конструктивна забележка, а ти се фръцкаш като "ощипана мома") Относно изходящата температура от въздуховодите: ако вентилатора е на мах. и мерите с термометър, отчетената температура ще бъде с около 2/3 градуса по-висока, от ако при същите условия вентилатора е зададен на средно положение. Миналата година си правих експерименти и при външна температура 35 гр. , зададена температура на най-студено, вентилатора на мах. - на духалките свали към 10/11 градуса. Намалих вентилатора на средно положение и термометъра отчете 6/7 градуса. Другото което се спомена по-нагоре е напълно резонно и никой не го оспорва, а именно от най-близките отвори до изпарителя /примерно над централната конзола/ да духа по-студен въздух, за разлика от крайните до вратите. И в това няма нищо чудно - просто тръбния път е по дълъг и част от студенината се губи докато стигне до отвора, а под таблото си е и топло. Обаче примерно, ако от крайна лява духалка ти дава студено, а от крайна дясна няма тази студенина, едва ли ще е от фреона - това имах в предвид и така съм разбрал въпроса на колегата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #50 Отговорено 29 Юли, 2019 Емич, във връзка с последният ти абзац да уточня, че когато имах проблем с количеството фреон, от централните 2 духалки (на торпедото) духаше различна температура. Лявата - студено / дясната - топло. Това може да е програмирано решение, с цел осигуряване комфорт поне на водача? Крайните 2 духалки работеха всяка с температурата на съответната централна. След дозареждане и без други интервенции 4-те дават еднаква температура (ако е на АУТО). Не помня какво налягане е отчитала системата, но термометърът на централната духалка показваше 6 градуса. Тая година не съм мерил, но ако не внимавам - настивам. Целогодишно системата стои на ауто и на 25 градуса, а под 22 не съм я свалял, щото след 5 мин. неусетно става кучи студ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #51 Отговорено 29 Юли, 2019 Преди 6 часа, Emicha написа: Мен ли визираш ? А защо реши, че си ти...ако имаше цитат щеше да знаеш... Използвам лаптоп, не правя тинейджърски чатове на телефона по цял ден, той ми е само за ало и в краен случай за друго. (никой телефон не може да замени удобствата на лаптоп, освен ако не се използва предимно в работно време ) Таа, сори, не ми е минавало през ум, че на някой му е неудобно, че е с телефон, на големия екран е твърде прегледно... ,а конструктивната забележка трябваше да е конструирана по-конструктивно . Не се заяждам и тия офтопици трябваше да са на лични, да не е сеир за кибиците . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #52 Отговорено 29 Юли, 2019 Е... те това вече е тинейджърски чат - ама айде. Цецо за "какво програмирано решение" говориш (освен ако не е двузонов климатика), като на централната конзола имаш едно обикновено (У) коляно,от което двете духалки взимат един и същ въздух? На втората генерация (на CR-V-то) имах подобен проблем, (лявата ценртална духаше една идея по-студено и с по-силна струя от дясната и се чудех защо се получава така. В същото време ми правеше впечатление, че напоследък по таблото отгоре колкото и да го забърсвам, все се появяваха множество малки боклучета. Е един прекрасен ден, при игра с насочващите клапи на централните духалки, започна да изкарва парченца дунапрен. Тогава огледах обстойно отвора и зад лопатките на дясната видях още парченца. С една пинсета изкарах няколко дунапренени лентички, по около 10/15 см.. След махането им и тази духалка се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #53 Отговорено 29 Юли, 2019 (Редактирано) Ето един клип, в който всичко по климатичната система е обяснено и се вижда положението на изпарителя - тръбата в него "върви" вертикално. Мисля, че не е нужно да се обяснява повече защо едната половина е студена, а другата - топла при липсата на фреон. Ето една статия, която описва какво е ламинарното движение, подобно е това на въздуха и във въздуховодите на колата - въздух, който е постъпил в горната лява част на входа, излиза през съответната горна лява част на изхода, най-общо казано. В статията има клип, който показва много точно какво се случва. https://en.wikipedia.org/wiki/Laminar_flow https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/transcoded/6/6d/Experimental_chamber_for_studying_chemotaxis_in_response_to_laminar_flow.ogv/Experimental_chamber_for_studying_chemotaxis_in_response_to_laminar_flow.ogv.480p.vp9.webm Накратко: като намалее фреонът и половината изпарител остане топъл, е нормално и половината въздух да е топъл. Редактирано 29 Юли, 2019 от ogi28b 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6043 #54 Отговорено 29 Юли, 2019 Преди 7 часа, Emicha написа: Цецо за "какво програмирано решение" говориш (освен ако не е двузонов климатика), като на централната конзола имаш едно обикновено (У) коляно,от което двете духалки взимат един и същ въздух? Off Topic Ами за обстоятелството че при липсващ фреон, на мен ми духа студено, а на предния пасажер топло. Можеше да е обратното, но може пък някой да е премислил и тази ситуация? Иначе от началото говорим не за режим дуал (да колата е с двузонов климатроник, но "при поискване"), а за стандартното ауто, където температурата е еднаква на всички духалки, а обсъжданата разлика в нея е именно в този режим. Ако нещо с колата не е в ред, винаги се сещам за прословутият рекламен слоган (от клипа за комбито) - "Колко чудесно е когато нещата просто работят" и вместо да търся проблем в конструкцията, оглеждам за свои пропуски в експлоатацията и поддръжката. Това все пак е Хонда - имам и 33 годишна и опитът ми е показал че тея гадове се трошат от безразличие, а не от експлоатация. Духа топло - допълва се фреон, проверява се за теч и се кара. Какви клапи, какво управление, какви разглабяния на табло и т. н. ??? Не се заяждам и не съм многознайко - просто си карам и чат пат доливам бензинец (или некой друг флуид). :) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitov82 1 #55 Отговорено 29 Юли, 2019 Днес късно следобед пак нещо страано се случи, за около секунда от дясната централна духалка за около секунда излезе нещо като пара. Не беше много, не усетих някаква миризма или нещо странно, но да други коли, които съм имал не се еслучвало. Климатроникът беше настроен на 16 градуса, вентилатора на 1 степен. Дали е някакво изсушаване на изпарителя незнам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #56 Отговорено 29 Юли, 2019 Абе, провери фреона (както те посъветваха колегите - най-елементарно и бързо е). Пък тази пара ще мислим по-натам да я обясняваме евентуално - но сигурно е някакво програмирано решение от Хонда , за евентуален комфорт на пасажера , тип овлажняване . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitov82 1 #57 Отговорено 30 Юли, 2019 И при мен проблема се реши след добавяне на 250 гр. фреон в системата. И в двете зони темепературата е еднаква. Въпросът е, че 250 гр. си е сериозна загуба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #58 Отговорено 30 Юли, 2019 Преди 1 час, Mitov82 написа: И при мен проблема се реши след добавяне на 250 гр. фреон в системата. И в двете зони темепературата е еднаква. Въпросът е, че 250 гр. си е сериозна загуба. Зависи в какъв период от време. Аз на 2 години дозареждам толкоз. Не смятам да ремонтирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitov82 1 #59 Отговорено 30 Юли, 2019 Ами незнам каъв е периода, колата е нов внос, но когато я купих преди около месец, климатроника уж си беше ок. Ако до пролетта пак се констатира такава липса, нещата са ясни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #60 Отговорено 30 Юли, 2019 (Редактирано) Е, фреонът на всяка колаа си спада малко или много през целия период на експлоатация, дори всичко да е наред по системата. Когато нещо не е наред изпуска бързо и трябва да се оправи преди да се дозарежда, но те климатикаджиите си го знаят и проверяват за теч... Авенсиса на сестра ми, който карам в БГ е 2000г и е купен 2008ма. До сега климатика си работеше, но в последните 2г по-слабичко и това лято напълно спря студеното, та за 10г вероятно е нормално. Майсторът зареди 350гр, колкото е номинално и сега работи, но вероятно вече ще спада по-бързо... Ударих и един маркуч на радиаторите отзад/отпред, което е важно за добрата работа. Редактирано 30 Юли, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitov82 1 #61 Отговорено 30 Юли, 2019 Днес кофато зареждаха системата се видя, че в нея е вкарван и оцветител. Кой и кога не е ясно, но явно щом са вкарвали, някога е имало проблем. Надясам се да е отстранен и просто да не са дозаредили системата. Малко вероятно е, но времето ще покаже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #62 Отговорено 30 Юли, 2019 Преди 1 час, JapCar написа: Е, фреонът на всяка колаа си спада малко или много през целия период на експлоатация, дори всичко да е наред по системата Това може би се отнася за по новите коли, защото стария Аеродек аз го имах 13г и никога не е дозареждан. Изходяща температура 7 8 градуса и понякога и влага под формата на мъгла излизаше, причината за тази влага може би я знае Емича 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #63 Отговорено 31 Юли, 2019 Аз зареждам всяка година, тази и предната Акордът изкара 4-5 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smirky 44 #64 Отговорено 31 Юли, 2019 Е как всяка година? Защо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #65 Отговорено 31 Юли, 2019 Еми 50 лв / година за мен не са много за проверка и зареждане преди сезона, пък и колата ми седи на Ауто 22-24 през повечето време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #66 Отговорено 31 Юли, 2019 Ако погледнеш онлайн за отстъпки, често се намират и сервизи с прилични цени след отстъпката. Последният път проверката ми беше 8лв. Фреонът отделно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #67 Отговорено 31 Юли, 2019 Обръщали ли сте внимание колко е общото количество, което ви пълнят? На моя човек машината вади данни за 480 гр., а на различни места попаднах на информация за 540 гр., но сигурно това е количеството за бензиновите. Ето една примерна таблица: https://www.techchoiceparts.com/refrigerant-and-oil-capacities/honda Ето и една за повече марки и модели, според която количество за мен е 475, + / - 25 гр.: https://www.ictworkshopsolutions.com/ict2014/wp-content/uploads/2013/03/Complete-Refrigerant-Filling-Chart.pdf И още един въпрос - някой виждал ли е в България да се продават от комплектите за ръчно допълване, при които се допълва по налягане, със съответните корекции за температура? Ето такъв комплект и как се допълва: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #68 Отговорено 31 Юли, 2019 (Редактирано) Преди 2 часа, ogi28b написа: И още един въпрос - някой виждал ли е в България да се продават от комплектите за ръчно допълване, при които се допълва по налягане, със съответните корекции за температура? Ето такъв комплект и как се допълва: Аз имам такова устройство, но нямам бутилка и не съм го ползвал. Бутилка 300гр в eBay e £5-8. На дизеловата Хонда беше започнало да духа студено само от едната страна и ходих в един магазин за аксесоари и където правеха допълване с такова устройство. Трае 5 мин и свърши работа и пъти по-евтино от сервиз с машина. Естествено, вероятно не е прецизно като с машина, но върши работа, а професионалистите разбира се ще го отрекат, нали им яде хляба... Не знам как стои работата с маслото, но вероятно теорията е, че няма къде да иде при намаляване на фреона и си е вътре и допълване около номинала на фреона и надолу все ще е ОК, важно е да не се препълва, която грешка се случва и с неграмотно използване на машина... Нека друг каже за БГ дали се продават такива устройства и колко струва само бутилката? Редактирано 31 Юли, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #69 Отговорено 31 Юли, 2019 (Редактирано) преди 6 минути, JapCar написа: Всъщност напълването не е толкова критично навсякъде дават отклонение от номинала +/- 5-10%. На Аваенсиса, който споменах, в БГ го дават 350гр+/- 50 Редактирано 31 Юли, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #70 Отговорено 3 Август, 2019 За информация: днес смених радиатора-кондензатор. След зареждане на 480 гр. фреон, при работа на място, около 24-25 градуса температура на помещението, двигател на 1500 об./мин, вентилатор на макс, температура на LO, струя през централните духалки и вкарване на външен въздух, данните са: - температура на изхода на духалките - 6.3 - 6.5 - ниско налягане - 2.2-2.4 бара (при изискване 0.9 - 2.5 от машината) - високо налягане - 18.0 - 19.0 бара (10.0 - 19.0) С колата в движение и вентилация на 4 чертички, температурата от духалките беше от 5.3 до 6.0 постоянно, при външна 28- 30 градуса. Снимка на повредения радиатор, с него високото налягане беше 24 бара и температурата едва падаше до 11-12 на място и до 7-8 в движение. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #71 Отговорено 3 Август, 2019 Ами потвърждава се, че дозареден фреон и почистен/сменен кондензатор (радиатор), решават повечето проблеми, дори и да не могат да се обяснят много логично... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jorge 2 #72 Отговорено 8 Август, 2019 Здравейте, имам проблем, свързан с климатика на Акорда. Затова използеам темата тук, извинявам се ако не е уместно. Някой знае ли добър майстор за климатици в Пловдив, ту ми включва, ту изключва... Не можем да намерим софтуер, който да прочете грешка. Освен в Бултрако, но там дерат кожи. Можело да бъди датчик, пресостат или централна конзола или нещо друго... Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #73 Отговорено 8 Август, 2019 Пробвай най-лесното – опитай с друго реле за климатика. Намира се в кутията с предпазители в двигателния отсег. В някоя от темите във форума го обсъждахме. Не е рядко срещан проблем. И аз минах оттам. Може и от друго да е, но симптомите съвпадат и не е скъпо за тест. Особено ако имаш познат със същата кола – можеш директно да сложиш неговото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #74 Отговорено 8 Август, 2019 Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа: Особено ако имаш познат със същата кола – можеш директно да сложиш неговото. Май в същата кутия имаше същото за нещо друго..., та може размяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svalchev 4 #75 Отговорено 10 Август, 2019 (Редактирано) Здравейте, 1. Да се включа по темата, при мен имаше проблем с климатика, понякога не тръгваше или духаше топло, оказа се релето отговарящо за компресора. Наскоро един приятел имаше същата ситуация - отново беше релето причината да му спира климатика или да не работи качествено. 2. Да задам един лаишки въпрос, когато пусна климатика след някакво време, когато решавам да паркирам (тогава виждам, че има капчици, а като седи колата след паркирането локвичка), точно някъде около радиатора - капчици вода, това нормално ли е, конденз ли е? Редактирано 10 Август, 2019 от svalchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1241 #76 Отговорено 10 Август, 2019 Конденз е.Нормално е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #77 Отговорено 10 Август, 2019 (Редактирано) Да питам само едно въпросче,ако може(не ми се пуска нова тема)Не е за акорд но е за климатик.Понеже климатика не го изключвам в момента,та проблем ли е паленето на автомобила с включен климатик?Бая пъти на ден,трябва ли да запаля и тогава да включвам студеното или няма проблем? Редактирано 10 Август, 2019 от Stefan4eto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #78 Отговорено 10 Август, 2019 Честно казано не е нещо, което мен би ме притеснявало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #79 Отговорено 11 Август, 2019 Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1241 #80 Отговорено 11 Август, 2019 На Опел в документацията изрично е подчертано - при палена на мотора е добре да няма нищо включено и дори е добре да се натисне и педала на съединителя ако не е автомат.При Хонда не знам дали го дават така,не видях в мануела подобна препоръка но може и да съм го пропуснал тъй като не съм го чел детайлно. Най добре ако имаш упътване вземи и потърси при палене какви са препоръките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове